Migraine: deel2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 22:53

Ja ik ben dus wel altijd heel en heel erg misselijk, kan ook niets binnenhouden, moet er ook niet aandenken om dan iets te eten. :+

Ja soms zit ik me wel eens af te vragen of er echt wel een verband is tussen bepaald eten en migraineaanvallen, hebben jullie wel eens aanvallen door een bepaald voedingsmiddel?

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 22:54

Laurabram schreef:
Sommigen denken dat chocolade een aanval triggert, terwijl er ook juist theorieën zijn dat je juist trek hebt in die chocolade doordat er een aanval zit te broeden.
Beetje kip en het ei theorie.

Ik heb het bij mezelf getest: geen choco eten en toch migraine gekregen .... veel choco gegeten, maar zo min mogelijk stress en onregelmatigheden, geen hoofdpijn! :D

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 22:54

Niet dat ik echt specifiek kan aanwijzen.

Wat ik al zei over die chocolade. Er gaan soms weken voorbij dat ik het echt niet eet en er geen trek in heb en dan opeens móet ik het hebben.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 22:57

Laurabram schreef:
Niet dat ik echt specifiek kan aanwijzen.

Wat ik al zei over die chocolade. Er gaan soms weken voorbij dat ik het echt niet eet en er geen trek in heb en dan opeens móet ik het hebben.

Ik kan niet echt lang zonder ... :o

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 22:57

Laurabram schreef:
Ja en toch zijn daar ook theorieën over.

Sommigen denken dat chocolade een aanval triggert, terwijl er ook juist theorieën zijn dat je juist trek hebt in die chocolade doordat er een aanval zit te broeden.
Beetje kip en het ei theorie.

Chocolade en koffie gaan hele verschillende verhalen over rond.

_Mojo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 22:58

ja vooral hartig maar niet omdat ik nou trek heb :o

Het vervelendste van mijn migraine vind ik als ik s,avonds denk ik trek het niet meer ik ga naar bed en dan hoop dat het s,morgens minder of zelfs over is,maar het eerste wat ik voel als ik wakker word is WEER dat verschrikkelijke gebonk in mijn hoofd |(

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 22:59

Idd Mojo, het maakt mij soms wel eens wanhopig, ik heb echt wel eens gedacht om zo te leven hoeft het van mij nietmeer!!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 23:00

_Mojo_ schreef:
ja vooral hartig maar niet omdat ik nou trek heb :o

Het vervelendste van mijn migraine vind ik als ik s,avonds denk ik trek het niet meer ik ga naar bed en dan hoop dat het s,morgens minder of zelfs over is,maar het eerste wat ik voel als ik wakker word is WEER dat verschrikkelijke gebonk in mijn hoofd |(

Herken die frustratie! Of dat nadat je medicatie is uitgewerkt het weer terugkomt ... mijn imigran100 werkt bijv precies 8 uur, daar kan ik dan de klok op gelijk zetten, totdat het uiteindelijk niet terugkomt na die 8 uur en dan is de aanval echt over.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 23:01

Ja, dat is echt vervelend dan 's morgens. Dan lig ik echt te voelen: is het weg of niet??

Ik heb ook wel geprobeerd of het helpt om wel of juist niet medicijnen in te nemen. Maar aangezien de Imigran alleen de symptomen onderdrukt en niet de aanval afbreekt is het eigenlijk zonde om er één in te nemen, ik merk weinig verschil en ik slaap toch wel gelukkig.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 23:02

Word je dan niet weer wakker door de pijn,Laurabram?

Laurabram

Re: Migraine: deel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 23:05

Als ik eenmaal slaap niet gek genoeg.

_Mojo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 23:07

ik krijg vaak wel een ontzettend ,zwaar, hoofd om het maar zo te noemen gewoon veel nek achterhoofd en schele pijntjes

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 23:07

ah dat is best fijn :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 15:03

@Rocy: Ik denk dat ik dat idd ben geweest over de cola, dat is me al van kleins af aan verteld door de huisarts, omdat ik vroeger heel veel misselijk was. Heb daar ook voor in het ziekenhuis gelopen, maar ze konden niets vinden. En pepermunt werkt bij mij dus ook goed, vooral ook prettig met de neusspray, dan kun je die vieze smaak tenminste een beetje neutraliseren.

Wat betreft aanvallen door voeding, ik geloof niet dat ik daar last van heb... Denk dat het bij mij eerder door stress komt, of door een verkeerde houding, ander ritme, etc. Vandaag voel ik me ook een beetje raar in mn hoofd, maar tot nu toe blijft het een beetje wazig en zet het niet door. Ons hondje had namelijk nieuw voer gekregen, maar dat zijn geperste brokken en daar moeten ze veel bij drinken. Alleen hadden we er niet bij stil gestaan dat ze dan ook vaker moet plassen! Dus om half 10 deden we het laatste rondje (wat we normaal ook altijd doen) alleen toen zat mevrouw al om half 6 te jammeren dat ze eruit moest en toen kon ik niet meer in slaap komen, terwijl ik pas rond 00:30u naar bed was gegaan. Uiteindelijk heb ik een filmpje opgezet en ben ik weer in slaap gevallen, maar dan merk ik het gelijk aan mn hoofd!

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 15:29

rocymax schreef:
ah dat is best fijn :)

Mojo, ik had dit natuurlijk niet tegen jou maar tegen LB :') Het zou mooi zijn zeg!
Joyce ik denk ook dat veel migraineaanvallen bij mij door stress komen of een verkeerde houding en dan toch volhouden. Laatst was ik bij de kapper en toen gingen ze natuurlijk mijn haar wassen, dus dan moet je achterover leunen in die wasbak, maar dat kan ik moeilijk vanwege mijn nek(één nekwervel is groter dan de andere) en het begon toch pijn te doen, maar ik dacht gewoon niet zeuren even doorzetten niet zo lastig zijn. maar eigenlijk is dat natuurlijk niet goed.
Ik hield er wel een lichte (gelukkig) hoofdpijn aan over.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 19:33

Ik kom hier allemaal mensen tegen die precies snappen wat ik heb!!!
Heb mijn hele leven al af en toe van die hoofdpijn aanvallen gehad waarbij ik wazig zag en misselijk was, maar ik zat nog op de basisschool en dat werd afgedaan als aanstellerij, omdat ik vroeger last had van emetofobie (ik was bang voor alles wat met overgeven te maken had) kon ik het tegenhouden als ik moest spugen, en dus zou het wel meevallen. De regel bij ons was, als je spuugt of koorts heb mag je thuisblijven, erg vervelend.
Maar het afgelopen jaar was het bijna niet meer te doen, had zeker 4x per week van die aanvallen, echt ondragelijke koppijn, niet tegen licht kunnen en omdat ik nu wel durf over te geven deed ik dat dan ook de hele dag door, op mijn werk waren ze er zelfs al aan gewend dat ik met een zonnebril op rondliep en heb achter de stallen en in de kantine een emmer klaarstaan voor als ik les sta te geven en de wc niet red...
Maar aangezien ik ben opgevoed met "stel je niet aan en ga maar gewoon door" dacht ik er niet aan om naar een dokter te gaan, tot mijn vriend me er zo ongeveer heen schopte, en het is gewoon niet te geloven, de huisarts herkende het als migraine en schreef medicijnen voor, Alomgran 12,5 mg en zetpillen. (die laatste gebruik in uit principe niet ik bedoel, dat is een uitgang en dat hou ik graag zo). Dat andere spul helpt wel goed, word er een beetje duf van en krijg een raar gevoel in mijn keel, maar als ik het op tijd inneem voel ik echt dat het onderdrukt word, zo fijn.... Sinds ik het een naam kan geven reageren mensen opeens ook veel begrijpender, hoor van anderen dat ze dat ook hebben, hebben er respect voor dat ik nog ga werken.... En het beste nieuws... heb nu al twee weken geen aanval meer gehad, er werd me ook aangereden gaan alcohol meer te gebruiken (deed ik toch al weinig ivm mijn torenhoge bloeddruk) maar sinds ik dat laat staan gaat het ook veel beter.

Enne over chocola, mijn vriend heeft een chocoladefabriek en volgens hem heeft ie vroeger tijdens zijn opleiding geleerd dat er in cacou (of hoe je het ook schrijft) bepaalde stoffen waar veel mensen allergisch reageren dmv migraine.
Heb dat zelf ook, maar als ik daarna 2 liter water drink valt het mee.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 21:47

Laurabram schreef:
Ja, dat is echt vervelend dan 's morgens. Dan lig ik echt te voelen: is het weg of niet??

Ik heb ook wel geprobeerd of het helpt om wel of juist niet medicijnen in te nemen. Maar aangezien de Imigran alleen de symptomen onderdrukt en niet de aanval afbreekt is het eigenlijk zonde om er één in te nemen, ik merk weinig verschil en ik slaap toch wel gelukkig.

Ik reken ook vaak uit of het zin heeft om een imigran in te nemen, doe dat ook het liefst tegen de ochtend zodat ik er dan een groot deel van de dag tegen kan. Als ik middenin de nacht met migraine wakker wordt, blijf ik wachten tot het 4 a 5 uur is geworden en ga dan pas wat innemen.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 10:11

@Zonnebloem: Zonde dat je geen zetpillen wilt gebruiken, want die werken bij mij vaak juist heel goed. Je moet je er even overheen zetten, want vooral als je zo misselijk bent is het prettig om niets door te hoeven slikken!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 10:46

ik gebruik ook zetpillen. als ik zo misselijk ben komen gewone medicijnen er zo weer uit.

Liedje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 12:19

Ik heb eigenlijk nooit last van migraine door eten oid. Maar meestal gewoon als ik me een hele dag veel te druk heb lopen maken en dan ineens rustig ga zitten, dan komt de klap aan en jammer genoeg de migraine ook..

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 14:44

Ik heb heel af en toe migraine...meestal helpt dan een smelttablet .....ik ben dan ook de hele dag knock-out...misselijk, overgeven etc. vaak is alcohol de trigger...al helemaal in de stopweek....
Nu zei mijn genacoloog dat ik moest stoppen met de pil want ik was aan het solliciteren naar een herseninfarct??? De huisarts zei dat dat wel meeviel.....zijn er hier migrainepatienten die de pil nemen? Of loop ik echt risico?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 15:39

Ik heb nog nooit gehoord dat je de pil niet mag slikken als je migraine hebt... Wat is de link?

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 15:42

Hûh,een herseninfarct door Migraine???? :?
Daar kan ik me nou helemaal niks bij voorstellen, dan hadden we heel veel ellende als dat daar van zou komen.

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 15:48

Ik kon me er ook niets bij voorstellen maar schrok er wel van.
Vooral migraine met auras in combi met de pil zou een herseninfarct kunnen uitlokken????
Ik had er ook nog nooit van gehoord....
Ik slik de pil al 10 jaar...en ik leef nog steeds!! Maar was wel schrikken als iemand dat zo in je gezicht zegt....

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 15:50

Ik vind eigenlijk niet dat een arts zoiets zomaar mag zeggen. Ik zou wel eens willen weten waar hij die uitspraak op baseert. Je zou wat krijgen van de schrik door zo'n uitspraak.