Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
rachel_j schreef:naar aanleiding van dit topic ben ik toch eens na gaan denken en eea op gaan zoeken op internet.
ik heb namelijk sinds minimaal een half jaar (ik denk eigenlijk zelfs kort tegen een jaar ) dat er na de geslachtsgemeenschap wat bloed bij zit , minimaal , en ook de dag erna een klein beetje.(t kleurt licht roze zeg maar) sinds n maand of 2/3 is daar buikpijn bij gekomen, niet tijdens maar pas ongeveer 2 uur later, tot gemiddeld de volgende ochtend, vergelijk het maar met een soort menstruatiepijn.
beetje mn kop in het zand gestoken onder het mom van ; och dat trekt wel bij.
maar nu ik eea heb opgezocht en hier heb gelezen moet ik accepteren dat het niet normaal is, en dat het wel degelijk een teken is dat er iets niet in orde is het daar beneden.
eigenlijk heb ik al langere tijd het gevoel dat het mis is , maar ben bang voor de bevestiging.
maar nu heb ik het uiteindelijk aan manlief toegegeven, en hem de internet info laten lezen, en as dinsdag maak ik een afspraak met mn huisarts voor een gesprek, en dan zal ik dus ook aandringen op een uitstrijkje/onderzoek. het uitstrijkje zal mn 2e worden(ben 33) en daar vrees ik niet voor, maar wel voor dat kleine stemmetje in me.....
Anne_mieke88 schreef:Ik heb hier ook even paar vehalen gelezen, ik ben pas 23. Maar zal ik nog 7 jaar wachten of zeggen julloe dat het goed is om nu al te gaan. Ik ben sexueel actief en ze zeggen dat het dan verstandig is om te gaan. Maargoed ik ga liever niet dan wel.
CD28 schreef:Ik schop dit topic maar eens omhoog...
Deze week de uitslag gekregen dat er afwijkende cellen zijn gevonden bij mij. Nu moet ik over een half jaar terug komen voor een nieuw onderzoek. Jeetje, ik maak me al hartstikke veel zorgen. In dit topic lees ik best veel ervaringen van mensen die ook een hogere PAP hadden. Eigenlijk schrik ik er een beetje van hoe vaak het voor komt... Of het een PAP2 of PAP3 is maakte volgens de assistente niets uit. Het kunnen net zo goed gewoon ontstekingscellen zijn. 5 jaar geleden was er niets aan de hand, toen had ik PAP1.
Iemand tips hoe je omgaat met dit nieuws.. en hoe zorg ik dat het niet mijn hele denken gaat beïnvloeden. Over een paar weken ga ik trouwen en in plaats van te genieten van die laatste weken voorbereiding zit ik nu in de stress...
dakpan schreef:Bij mij was het uitstrijkje ook 2x niet goed. Allebei de keren 3a. Volgende week moet ik naar de gyn voor verder onderzoek. Het half jaar wachten vond ik gekmakend, het bleef in mijn gedachten terug komen.
Nu wil ik volgende week vragen of het geen optie is om heel de baarmoeder maar weg te laten halen, ik weet toch al heel wat jaren heel erg zeker dat ik geen kinderen wil, dus meerwaarde heeft het 'ding' voor mij niet. Heeft iemand daar ervaring mee, die daar over wil vertellen?
Zooist schreef:Cookies schreef:Ik heb een pakket thuis gekregen, dan mag ik het zelf doen en opsturen. Nog meer mensen zoiets gehad?
Hoe ben je daar aan gekomen? Ik las op internet dat dat voor mensen uit 1976 was.
Dat wil ik ook wel, maar verder kon ik er geen info over vinden.
Edit, kwam daarna je link tegen, moet maar verhuizen naar een andere provincie.