wie ook te trage schildklier

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 20:37

Zo, vandaag weer laten prikken. Dinsdag weer de uitslag. Vanmiddag weer naar de osteo geweest die heeft mijn moeheid weer weggenomen. Pas in september weer naar hem toe maar dan zit hij in grunn en hoef ik niet helemaal naar bilthoven toe. Zal blij zijn als het weekend is hoor. Ben erg moe fulltime werken vind ik erg tegenvallen.

mirim

Re: wie ook te trage schildklier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 20:50

Jammer Mando dat het fulltime werken zo tegenvalt. Eigenlijk natuurlijk niet heel verbazend....tenslotte ben je chronisch ziek ( Bah, wat is dit frustrerend!!!).
Ik kreeg ook deze week weer eens de kous op de kop. Tijden gaat het goed en dan lijkt alles wel te lukken en dan ineens weer zo een paar van die dagen dat het lijkt alsof je door dikke stroop waadt. Ik heb het ook koud :brr: Maar ja, daar helpt het weer ook een handje aan mee.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-11 22:23

Ik geef iemand die in mijn buurt woont een gratis Reconnective healing, het doet mij heel veel goed. Dus wie er in mijn buurt woont (Pernis) kan reageren.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 22:37

Jammer Marleen dat ik verhuisd ben van Rotjeknor naar het Noorden _O-
Anders had ik er graag gebruik van gemaakt.
Owwwwww ben zaterdag in Rotjeknor bedenk ik me net.

Ja het valt tegen maar weet je.. ik hou mezelf groot WIL NIET chronisch ziek zijn maar ben zooo moe.
We hadden ook 1 collega op vakantie en mijn andere kon ik niet echt alleen laten zitten dus ben even doorgegaan maar volgende week zijn we weer compleet.
Ik vraag teveel van mezelf helaas....
Dinsdag weer de uitslag en donderdag naar de bedrijfsarts.
Moet maar wat meer aan mezelf gaan denken.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 22:40

Zit trouwens even op te zoeken Marleen wat het is.

Vind dit wel een hele mooie zin omdat ik altijd blijf roepen dat mijn positieve instelling 80% van mijn genezing is.

Er zijn vele redenen waarom sommigen er voor kiezen niet te genezen die niets met de healer of de healing te maken hebben. Het is niet de ziekte die geneest maar de persoon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 00:08

@ Mando vervelend joh dat je steeds zo moe bent en dat fulltime werken zo moeizaam gaat, veul plezier in Rotterdam!

@Marleen, wat is dat!? Reconnective healing!?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-11 10:24

Hoi het is heel lastig om uit te leggen wat het precies is, je kan dan beter even naar Google gaan.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 11:51

Zooo waarde weer bekend. TSH 0.38
Vind hem wat aan de lage kant maar even aankijken.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 11:55

Reconnective healing is moeilijk te omschrijven, maar het brengt je in balans, je wordt weer heel.Alle kwalen, ziektes e.d verdwijnen.Ik heb al bizarre resultaten mee gemaakt.Ik behandel nu een bokker uit dit topic,en misschien wil zei iets vertellen als ze resultaat heeft?

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 12:59

Ik ga vrijdag bloed laten prikken voor mijn schildklier, nadat een collega mij hierop wees.
Ik ben rond mijn 18e veel aangekomen en heb al verschillende pogingen gedaan om af te vallen, maar er gaat geen kilo af.
Ook een heel programma in het ziekenhuis met sporten en mijn voeding aanpassen bracht weinig verschil.
Na 4 maanden nog geen 2 kilo afgevallen.
Ik dronk altijd veel cola en fris en ben daar dik een maand mee gestopt en drink sindsdien water of spa rood met een scheutje grenadine.
Soms mag ik van mezelf een glas cola, dat is dan echt zo'n glas om van te genieten :D
Mijn collega vond dat ik daar toch wel iets van zou gaan moeten merken, maar dus helemaal niks.
En ik dronk echt heel veel cola.
Mijn klachten, veel aangekomen, vocht vast houden, spierpijn, stijfheid, moe, snel koud (vroeger nooit last van),menstruatie blijft uit enz.

Nou las ik ook dat er huisartsen zijn die dit niet zo serieus nemen, maar als dit toch uit het bloed komt is het toch duidelijk of hangt het nog van andere dingen af?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 13:10

Goed dat je laat prikken.
laat je prikken op je TSH T4 en ook B12 voor alle zekerheid.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 13:20

Jesito misschien een idee om op je hypofyse te laten prikken, dat kleine ding kan zóveel ellende veroorzaken o.a. aankomen en geen kilo af kunnen vallen,moeheid, vocht vasthouden en ook uitblijven van menstruatie.
Het kan heel goed je schildklier zijn hoor maar als ze toch gaan prikken kunnen ze dat misschien gelijk meenemen!

Wie van jullie heeft ook zo'n last van de hitte??
Ik functioneer niet met dit weer, ligt dat aan mij (schildklier) of heben jullie dat ook?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 13:31

Denk dat iedereen dat heeft, ik functioneer vandaag ook niet hoor.
Veeeeel te warm. Al hebben we de airco op 22 staan en het is is best lekker.

Heb heeeeeeeeel slecht geslapen. Naar mijn idee helemaal niet .. was/ben behoorlijk brak vandaag.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 13:51

Kan ik dat gewoon aangeven waarvoor ik geprikt wil worden, effe opschrijven allemaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 13:55

Man wat een takkehitte, ik kan er gewoon niet tegen he, mijn humeur is :( -:(-
kou geen last van, bijna niet tenminste maar hitte.....pfffff

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 13:57

jesito schreef:
Kan ik dat gewoon aangeven waarvoor ik geprikt wil worden, effe opschrijven allemaal.

Ja je kan gewoon zeggen waar je op geprikt wil worden, je ha zet dat dan op het labformulier, als hij er gehoor aan geeft tenminste....hopelijk is het niet ernstig.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 13:57

Hier is het ook ruim 35 graden en niet uit te houden, ben blij als dit voorbij is.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 22:20

Nou ik heb vandaag ALLEs tegen elkaar opengezet, de warmte zat gewoon in mijn bankstel :(

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 09:22

Volgens mij heeft het wisselende weer ook geen goede uitwerking op ons. Ik merk dat ik nu weer erg moeilijk warm word en ook moeier (wat een gek woord) ben dan anders. Ik hoop maar op een mooie constante zomer met temperaturen van een graad of 22. Hoor je mij niet klagen :)

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 12:47

Hier nog iemand met een te trage schildklier. Ik ging vorig jaar voor iets totaal anders bij de internist en kwam buiten met een echo waarop allerlei cystes te zien waren op mijn schildklier. Hierdoor werkt ze te traag. Om preventief te werken dat mijn schildklier niet groter wordt mag ik nu ook levenslang slikken, nl L-thyroxine. Begonnen bij 25 mg, opgebouwd naar 100mg en nu moet ik weer 87mg slikken :+
Ik voel me minder moe, maar ik werk nu wel fulltime in een ploegensysteem en dan nog deeltijds studeren dus het lijkt me logisch dat die klachten niet helemaal wegzijn :D

Waar ik nu wel veel last van heb de laatste maanden zijn moeilijk slapen, veel wakker worden en echt van het superwarm hebben naar weer een ijsblokje. Nog iemand hier ervaring mee? Zelfs nu het 20+ graden is, moet ik een vestje aan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 15:15

@ Farjen
Heb voornamelijk last van de warmte zodra de temp. boven de 22 graden komt is het voor mij als snel te warm :j

Van de kou heb ik pas last als het buiten min 10 is en ik de heule dag buiten ben geweest, dan kan ik het moeilijk warm krijgen :)

En voor de rest, last van tremoren, uitslag, moeheid, hartritme stoornissen(niet zo heel vaak)en wisselende stoelgang.....had een te senl werkende schildklier maar door foutje in het berekenen van het radioactieve jood(sloktherapie) werk mijn schildklier nooit meer :n waardoor ik levenslang aan de thyrax zit 175 microgram.....ach wordt er wel 80 mee maar soms ben ik het een beetje spuug, vooral het onbegrip van mensen......de opmerking: "iedereen is wel eens moe" kan ik niet meer horen!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 08:50

Vorige week heb ik gebeld voor een afspraak ivm bloed prikken voor mijn schildklier te controleren.
Ik kon gewoon iedere doordeweekse dag van 8.00 tot 10.00 binnenlopen om te prikken.
Kom ik vanmorgen daar had ik eigenlijk toch beter eerst op het spreekuur moeten komen.
Uuuuhhhh ja, dat heb ik ook gevraagd maar dat was niet nodig.
Probeerde ze me af te schepen met het maken van een afspraak.
Ik zei: ik ben er nu toch dus prik maar gewoon en dan maak ik dan een afspraak als de uitslag ????? geeft.
Dus toch geprikt en krijg morgen de uitslag, ben alleen benieuwd hoe serieus ze er mee omgaan.
Ik ben eens heel benieuwd.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 10:00

Ze zullen hier vast wel serieus mee omgaan. Het bloed gaat door naar het lab en wordt daar onderzocht....gelukkig weten ze daar niet dat er wat geheen-en-weer was over wel of geen afspraak.
Wel vreemd dat je niet eerst een formulier moest halen bij de huisarts. Daar staat dan op waarvoor je geprikt moet worden. Ik denk dat inderdaad de huisarts hier een steekje heeft laten vallen. Ik weet wel zeker dat ik niet geprikt zou worden zonder formulier. Dus achteraf heb je nog geluk dat zij mee hebben willen werken. Of werd je geprikt bij de huisarts zelf? Dat maakt dan ook nog een verschil natuurlijk.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 10:30

Dit was bij de huisarts zelf.
Misschien dachten ze ook dat ik kwam controleren hoe het er nu voor staat.
Als je een bepaalde diagnose hebt zoals suiker ofzo kun je gewoon binnenlopen om te prikken.
Maar ik weet toch zeker dat ik het duidelijk heb gezegd in mijn verhaal.
Ach ja we zullen zien.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 13:24

Jesito, nu maar duimen voor de uitslag. Veel mensen dus erg veel last van de warmte gehad dus. ik had er juist minder last van gehad, alleen dat plakkerige dus wel, ik zweet echt alleen heel erg nu, niet normaal zowat.Ik blijf me omkleden.

Ik ben afgelopen vrijdag voor de 1e 6weeks controle gehad, het rare was dat de waardes wel goed waren:15,2 en 2,3. Terwijl het al 2 weken aanvoelde alsof het weer verkeerd was, klachten kwam en weer wat terug gewicht wat omhoog enz. Zij keek er niet raar van op omdat voor iedereen de goed aanvoelende waardes afwijken, dat kan dus ook 20 en 0,5 zijn.

Nu afgesproken vanwege de kleine pilletjes wat te gaan experimenteren met dosis.nu even 2 dagen 62,5 en dan 1 dag 75 mg voelt dat beter aan dan kan ik daar op blijven anders iets omhoog of omlaag. Ik ben echt blij dat ik er zo snel op reageer. Ik weet nu ook welke antistoffen ik heb, tegen de stof die nodig is de schildklier te stimuleren, weer een autoimuun dingetje dus. Is niks tegen te doen helaas kan alleen maar erger worden.