Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
rakni schreef:Hallo!
Ik klets ook graag even mee. Ik ben op 31 juli gebeten door een teek. Hij heeft er niet lang ingezeten. Vanaf 12 aug kreeg ik een grote rode plek op de bijtplek (binnenkant onderarm bij elleboog). Jeukt heel erg en werd steeds groter. Er zaten blaasjes op gevuld met vocht. Uiteindelijk zondag naar de spoedhuisartsenpost gegaan. Die arts vroeg of ik niet gebeten was door een insect of wat dan ook. Oja, die teek! Ik dacht alleen dat die op mijn andere arm zat. Thuis heb ik het opgezocht in mijn agenda en toen bleek het precies die plek te zijn. Inmiddels begon het ook een kring te worden. maandag naar mijn eigen HA en die gaf me direct 2 weken doxy mee, 2X 100mg per dag. Vandaag bloed laten prikken (na grotendeels dit topic te hebben gelezen verwacht ik niet dat daar wat uitkomt) en als de kuur bijna klaar is moet ik terug naar de HA.
De EM neemt af en is minder vurig. Het jeukt al minder. De blaasjes trekken ook weg. Ik voel me niet goed door de AB. Ik ben wel heel blij dat de HA me serieus nam en niet afwachtte. Maar ik ben wel wat bang dat hij als de bloedtest negatief is niet meer AB wil geven want ik denk wel dat dat raadzaam is.
Hebben jullie wellicht tips voor mij? Ik las ergens dat ik wel 2 keer zoveel AB moet hebben maar volgens de bijsluiter is 200mg per dag al voor heftige infecties.
russel schreef:Hoe zit het met de vergoeding van de kosten voor de behandelingen? Moeten jullie die zelf betalen?
lenaa_tje schreef:Rakni jij bent er op tijd bij geweest dus het kan heel goed wel weg zijn! als jij geen klachten meer hebt lijkt me meer antbiotica niet nodig, helemaal omdat antbiotica natuurlijk niet zo gezond is
Issy schreef:De iladstrichtlijn is 6 weken AB en dan minstens 2 x 200 mg per dag. Dus print de iladsrichtlijn uit en ga daarmee naar je huisarts. Hij houd nu de CBO richtlijn aan, en die is alang niet meer toereikend. En als je huisarts niet mee wil werken maak dan meteen een afspaak bij een arts van de http://www.abng.nl lijst (lymebehandelaar die wel volgens de iladsrichtlijn werkt).
Issy schreef:Als het om Boralym korrels gaat, die heb ik 6 weken geslikt en pakt de Borrelia goed aan in de bloedbaan, echter niet in de cystes en biofilms, dus handig als je daarvoor nog wat eiwitoplossers zou slikken. Zoals Sereptase, Nittokinase en Bromelain. Dan pak je het gehele systeem aan. De kans dat je klachten in het begin verergeren is groot (herxheimer reactie), maar dat hoort erbij.
Dus niet alleen Boralym slikken ook cystekillers en biofilmkillers erbij slikken!