[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 18:49

__inge__ schreef:
Bluh ben nu 3 dagen aan de pil, maar steeds zo misselijk in de ochtend.. hoop dat dit gauw over gaat.

Had ik ook weleens last van. Gewoon proberen je pil iets vroeger op de avond in te nemen en erbij nog iets te eten. Dan heb je er al veel minder last van. Het wordt op den duur ook wel minder omdat je lichaam eraan gewend raakt.
's Ochtends een paar slokjes spa rood nemen helpt ook erg goed tegen misselijkheid (echt waar!)

Renskeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 19:53

lesilla schreef:
Renskeeee schreef:
Net naar HA geweest, heb na 1.5 week Mirena nog steeds bloedverlies en buikkramp. Ze dacht dat ie nog wel goed zat (via inw ondz) maar moet voor de zekerheid toch even een echo laten maken... Toch vervelend!

heb dat vijf weken erna nog :+

Hmm dan zou ik misschien ook even langs de HA gaan? Want die van mij zei dat 't niet normaal is :n Bij mij was 't ook eerst een paar dagen weg en nu wordt 't juist elke dag erger... Ik vind 't wel zo'n fjn idee als ik zeker weet of ie goed zit ;)

lesilla

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 19:57

Nee, bij mij vertelde de arts dat het meer voorkomt, ik wacht men normale controle wel af :)

Renskeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 21:03

Hmm toch apart dat je zoveel verschillende verhalen hoort per arts, in de bijsluiter staat het ook niet heel duidelijk...

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 21:19

Hi! Misschien een beste rare (of domme vraag), maar goed haha!

Kan het zijn dat door de weersomschakeling, met dit warme weer dat de menstruatie in de war is? Ik ben nu (nog maar!) 2 dagen overtijd, dit heb ik anders nooit! (En nee, niet zwanger haha!)

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 21:21

Ja hoor dat is heel goed mogelijk!

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 21:25

Okee! :)
Iemand heeft het wel eens gezegt, maar sommige dingen zijn ook gewoon fabeltjes, vandaar de vraag haha! :)
Bedankt!

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 21:48

Sigrid schreef:
__inge__ schreef:
Bluh ben nu 3 dagen aan de pil, maar steeds zo misselijk in de ochtend.. hoop dat dit gauw over gaat.

Had ik ook weleens last van. Gewoon proberen je pil iets vroeger op de avond in te nemen en erbij nog iets te eten. Dan heb je er al veel minder last van. Het wordt op den duur ook wel minder omdat je lichaam eraan gewend raakt.
's Ochtends een paar slokjes spa rood nemen helpt ook erg goed tegen misselijkheid (echt waar!)

Bedankt! Ga het eens proberen!

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 14:46

Ik had nog een vraagje, in overleg met de HA laat ik een spiraaltje zetten :)
De afspraak voor het laten zetten bij de gyn is al gemaakt, begin augustus.

Nu was ik eigenlijk benieuwd hoe het in zijn werk gaat.
De persoon waar ik de afspraak mee gemaakt heb zei dat ik zowiezo al vanaf de avond ervoor pijnstillers moet nemen omdat het vrij pijnlijk kan zijn.
En dat ik niet alleen moest komen, gezien ze niet weten hoe je je na die tijd voelt, omdat het bij iedereen anders is! :)

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 10:55

Heeft er iemand ervaring met de Mirena en dat hij niet blijft zitten in de baarmoeder en er weer uit valt/glijdt direct na plaatsing?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 14:32

Niicole__ schreef:

De persoon waar ik de afspraak mee gemaakt heb zei dat ik zowiezo al vanaf de avond ervoor pijnstillers moet nemen omdat het vrij pijnlijk kan zijn.
En dat ik niet alleen moest komen, gezien ze niet weten hoe je je na die tijd voelt, omdat het bij iedereen anders is! :)

Bij mij was het eerst een gesprek van 3 min met wat uitleg en of je rookt enzo. Vervolgens in de stoel, alles ontsmetten en dergelijke, ze zei dat t pijn kon doen maar ik vond t alleen nogal kriebelen. Daarna moest ik hoesten (geloof om klemmen erop te zetten ofzo maar daar voelde ik echt niets van). Toen met opmeten van de baarmoeder een giga pijnscheut, toen heb ik ff lopen schreeuwen en moest ze er even afblijven, even rustig ademhalen :) Toen spiraal erin, wat weer hetzelfde effect had, maar daarna was het een kwestie van opstaan en klaar :)

Ik ben daar in totaal denk ik 5-10 min binnengeweest incl gesprek :)

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 14:36

Okee! :)
En hoe voelde jij je na die tijd? Gezien ze zei dat ik beslist niet alleen mocht komen omdat sommige zich na die tijd niet helemaal goed voelde ofzo.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 15:04

Toen ik uit de stoel kwam prima, in de auto (met m'n ma, die was mee) een beetje buikkramp en thuis werd dat erger. Dat met idee dat er iets in m'n buik zat wat er niet thuishoorde zorde ervoor dat ik me toch niet echt lekker voelde, dus ben 2 uurtjes m'n bed in gekropen. Daarna alleen nog kramp gehad maar dat is logisch :)

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 14:59

Ik zit er ook aan tedenken.
Om een spriraal tezetten of een implantaat staafje omdat ik niet zo graag met me benen wijd wil. :=

Ben je na het zetten eigenlijk meteen beschermd? of gaat daar nog een tijd overheen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 15:00

Als je een spiraaltje laat zetten tijdens je menstruatie (eerste tot derde dag is het best) ben je meteen beschermd, anders na 7 dagen. :)

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 15:13

Het is echt een fabetlje dat je een spiraaltje zomaar kan verliezen, zeker zonder het door te hebben. Het wil in uitzondelijke gevallen wel eens gebeuren dat het lichaam de spiraal afstoot maar dan heb je er voor die tijd al erge last van hoor.. Bij mij ging het zetten ongeveer hetzelfde.. Eerste keer wel heel veel buikpijn gehad (zelfde pijn als tijdens je menstruatie alleen dan erger).. Verder zal ik geen hororverhalen ophangen ;) succes!

bij mij heb ik beide keren te horen gekregen dat ik direct beschermt was met mijn spiraaltje (mirena).. en heb hem niet laten zetten toen ik ongesteld was! zo staat het ook in de bijsluiter

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 15:17

na het plaatsen van een implanonstaafje ben je ook gelijk beschermd...ik heb hem ook laten zetten omdat ik niet met mijn benen wijd wilde en ook relatief veel slechte ervaringen van een spiraaltje had gehoord...

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 18:37

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 21:07

Romyv schreef:
Het is echt een fabetlje dat je een spiraaltje zomaar kan verliezen, zeker zonder het door te hebben. Het wil in uitzondelijke gevallen wel eens gebeuren dat het lichaam de spiraal afstoot maar dan heb je er voor die tijd al erge last van hoor..

Was dit een reactie op mij...?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 01:55

Niicole__ schreef:

in het kort, die 1000 mg paracetemol heeft niet geholpen, en na het zetten ben ik thuis in elkaar gestort om vervolgens 3 dagen mank te lopen van de kramp, mijn lichaam heeft dat ding van begin af aan niet geaccepteerd in mijn lichaam, en na een aantal maanden is hij er dus ook uitgehaald omdat hij ging verhuizen.

Suusoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 20:37

Ik heb het topic even doorgelezen en lees veel goede reacties over de nuvaring. Ik zit er zelf ook aan te denken om over te gaan op de nuvaring.. Ik gebruik nu al een aantal jaren de pil, maar ben daar eigenlijk een beetje zat van.. En de nuvaring lijkt me wel ideaal.

Heb alleen een vraag: moet je een recept via je huisarts regelen, of kun je ze gewoon zonder recept bij de apotheek halen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 20:48

Suusoi, dat moet via de huisarts. :)

Suusoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 20:54

Oke, bedankt! :)

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 14:41

Ik had ook nog een vraagje.

Hadden jullie op het begin ook dat je als je je eerste pil van je nieuwe strip moest slikken dat jullie gewoon nog een dag of 2/3 ongesteld bleven?

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 15:48

Ja hoor, eigenlijk altijd wel. Ook met de Nuvaring. Het word bij mij dan wel meteen echt minder, maar ik moet nog wel met tampons aan de slag.