Ja met het brood, aardappels, pasta, rijst etc heb ik ook totaal geen moeite. Maar soms lokken de koekjes, toastje en chips wel heel erg hoor! Maar dan fiets ik wat harder die avond Zonet 20 km gefietst in 3 kwartier op de mountenbike!
ik doe niet echt 100% Atkins met fase 1 enzo, maar merk wel dat als ik een dag zondig het er pas 2 dagen later aan zit. en ik merk ook aan mezelf dat als ik een keer een koekje neem ik dan voor de rest wel erg oplet. Het is niet zo dat ik elke dag afmeet/ weeg hoeveel KH ik op heb..
Ik ben ook niet continue aan het tellen hoor, maar heb inmiddels een goed beeld van waar ze inzitten dus weet wel wat ik kan eten. Hoeveelheden kijk ik nooit naar, vind ik niet interessant.
Gisteren een lauwwarme salade met knoflookgarnalen op, hij was weer lekker!
Goed zeg Josefien!! Met pasta heb ik wel moeite, dat vind ik zoooo lekker. Ik heb kh-arme lasagnebladen en net kh-arme spaghetti besteld via internet. Had laatst ook amerikaanse pannekoekmix geprobeerd, dat vond ik niet te vreten.
Josefien
Geplaatst: 22-06-10 19:17
oh dat zou ik ook moeten hebben maar ja die van mij eet dat niet, die proeft het meteen
ik weet niet hoe de spaghetti smaakt, maar ik proefde geen verschil in de lasagnebladen.
Josefien
Geplaatst: 24-06-10 22:36
oh dat is dan wel het proberen waard! ik ben elke dag 0,1 af aan t vallen, geinig! Maar net enorme buikkramp en naar de wc geweest, best beroerd, geen idee waar ik dat van opgelopen heb (of is dat het softijsje wat ik gisteren heb gegeten.. ) is wel weer goed voor de doorgang zal ik maar zeggen.. Mijn man is trouwens ook ruim 2 kilo afgevallen alleen maar omdat ie 's avonds mee eet zonder KH, maar ondertussen wel zijn wijntje, biertje, chipsje, nootje, koekje, chocolaatje etc neemt en ik dus niet..
Josefien
Geplaatst: 25-06-10 16:37
en onder de 70!!! 69,5!! dat woog ik 10 jaar geleden, we gaan door!!!!!
gefeliciteerd Josefien!!! ik heb een 'slechte' dag. Vanmorgen naar de nationale rundvee manifestatie in utrecht geweest, werkgever staat daar met een stand, bruin bolletje met kaas gehad en een beker cola, en op de terugweg bij de mac een quarterpounder en een milkshake......
ik zal het proberen maar....morgenmiddag en avond hebben we een feest met hapjes en een diner
marleen_usar
Geplaatst: 25-06-10 18:44
Wooh Josefien wat goed zeg,dat motiveert ons ook meteen weer om er tegen aan te blijven gaan.
Josefien
Geplaatst: 25-06-10 20:35
op een feest (ik heb zaterdag én zondag verjaardag incl eten..) eet ik gewoon geen stokbrood of toastjes, neem alleen salade en als dat dan pasta salade is, dan neem ik die gewoon. Net gegeten, manlief neemt eigengebakken kruidenbrood met tomaatjes erdoor, ik niet. Ik had bietjessalade met haring gemaakt en erbij wat franse kaasjes, lekker buiten, ik heb goed gegeten hoor! en geen KH! ik heb vandaag dus werkelijk niets tussendoor genomen, sta ook van mezelf te kijken. Het stimuleert ook echt enorm als het eindelijk lukt (ik heb werkelijk alles geprobeerd hoor, ik zeg t eerlijk, van vetverbrandende pillen tot en met bodywraps.. ) en ik sta 2 a 3 keer per week op dat stomme ding (crosstrainer) de eerste keer kon ik amper volhouden en nu sta ik er 20 min op, dus het wordt dan vanzelf leuk!
Ik wil me hier ook graag bij aanmelden Ik ben sinds 10 mei al 6 kilo kwijt door het Atkins.
Ik zit gelijk alweer lekkerder in me vel en kan al een maatje kleiner kwa shirtjes Broeken ook hoor maar dat zullen ondertussen wel 2 maten zijn. Ze zakken nu enorm van me kont af. Want hiervoor was ik al eventjes zelf bezig en toen al 4 kilo afgevallen. Ik heb nog even te gaan Maar het lukt me goed
Maar wat eten jullie nou vaak op een dag?
marleen_usar
Geplaatst: 26-06-10 09:42
Ik begin met een bakje geiten yoghurt met Atkins musley,S,middags een Atkins boterham,en s,avonds is verschillend. Gisteren was het over friet,beetje appelmopes en kippen poot gegrild.En wat ik zelf bak zijn half volle cakejes en daar nam ik er 1 van.
ik ontbijt altijd met soja yoghurt en nu bv aardbeien, heb tussen de middag restje bietjes/haringsla op met 3/4 KH arme boterham met paté en Filet Americain. Vanavond weet ik niet want verjaardag met hapjes en we mochten niet van te voren eten
marleen_usar
Geplaatst: 28-06-10 15:55
Eindelijk weer een paar ons afgevallen,we gaan gewoon door.Ik kan weinig bewegen want het een groot B12 tekort, dus dat scheelt wel hoor als je niet beweegt.
Mogguh! Ik ben maar weer op de weegschaal gaan staan en heb een vreugdedansje gedaan, ben nu ruim 8,5 kilo kwijt!!!! Had ik niet verwacht, ben het hele weekend met migraine aan het tobben geweest en dingen gegeten die absoluut niet mogen (broodjes met suiker.......) maar dit is een leuke opsteker!
Ben nu inmiddels op een derde van wat ik eraf wil hebben aangekomen, best cool!
Iemand nog een tip waar ik goedkoop (de verzendkosten vind ik te hoog) die atkins muesli kan bestellen of halen??
marleen_usar
Geplaatst: 29-06-10 09:04
Ik haal het bij de Appie, daar hebben ze ook het brood en de crackers.
Oh dan moet ik gewoon een andere AH zoeken want die van ons heeft alleen de crackers en repen.......brood dus ook niet!
Josefien
Geplaatst: 29-06-10 17:08
das goed zeg!!!! ik zal ook eens bij de grote AH gaan kijken een dorp verderop. Ik blijf even hangen maar heb wel gesport en een paar dingen gegeten die niet zo goed waren (gisteren een Magnum op de bouw, want die mannen hadden het zo warm! en dan doe ik gewoon mee... ) maar kom gelukkig niet aan!
Oeh ik ga hier ook even wat meer informatie over opzoeken. Ik was al een tijdje op zoek naar een goed dieet. Als ik vragen heb kan ik dan ook hier terecht
Er moet bij mij toch zeker 20 kg af... Vandaag ben ik goed door heen gekomen... ontbeten met een eitje n avond eten met kip en sla.... daarna had ik nog wel een beetje trek dus heb nog maar een eitje gebakken...