Johanna59 schreef:Mensen zonder kinderen, hebben vaak een alternatief! Of een hond, een kat of een paard. Hun band met zo'n dier is vaak hechter dan iemand met kinderen. Dit bedoel ik niet negatief.
Ze hebben meer tijd om hier dan ook aandacht aan te geven. Bij ons op stal zijn veel vrouwen zonder kinderen. Zonder uitzondering is hun paard eigenlijk hun kind. Hun liefde voor hun viervoeter, doet iemand met kinderen, soms wel eens de wenkbrauwen fronsen. Met andere woorden. vrouwen zonder kinderen hebben vaak wel de neiging om te verzorgen en lief te hebben, alleen dan niet van kinderen maar van een dier.
Misschien moet je dan heel blij zijn dat ik geen kinderen heb, want ik kan namelijk behoorlijk hard zijn tegen mijn paard

Net zoals dat mijn katten ook gewoon huisdieren zijn. Al viel laatst wel op dat mijn vriend tegen ons kleine nichtje hetzelfde praatte als tegen de katten

Maar goed, wat ik bedoel te zeggen: volgens mij gaat dat lang niet voor alle bewust kinderlozen op. Ik zie het bijvoorbeeld ook niet bij mijn kinderloze stalgenoten...