Abortus

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 14:27

Sophie_midas schreef:
Tat_jana schreef:
ik snap haar redenatie wel een klein beetje al is het niet correct.
zoals eerder in het topic genoemt fiets veel mensen er maar op los en krijgen van iedere vriend een kind.
en dat kan mensen die geen kinderen kunnen krijgen,, de beste partner van de wereld hebben ( vinden zeizelf dan ) en het wel over wogen hebben, ik snap best dat die dat heel erg moeilijk vinden.

Ja maar het is zo krom beredeneerd als je er over nadenkt. Wat ze eigenlijk zegt is dat iedereen maar blij moet zijn met hun ongewenste zwangerschap omdat er ook mensen zijn die geen kinderen kunnen krijgen?

Zo werkt het gewoon niet..

zo werkt het zeker niet geef ik je helemaal gelijk in.
maar toch zit er toch wel een klein beetje waarheid in,, en dan bedoel ik niet de mensen die vorzichtig zijn geweest.
maar over diegene zonder voorbehoeds middelen en er gewoon op los neuken en het dan weg laten halen..

in die zin vindt ik dat ze wel gelijk had..
dan ga je toch denken zei doet zo dom en onverantwoord,, en ik wil graag kinderen en kan ze niet krijgen en zei laat de 1 naar de ander weg halen.
nogmaals het is geen goeie gedachten maar kan me er wel een beetje in vinden :j

Samiyah

Re: Abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 14:33

Ja maar ze bedenkt zich waarschijnlijk niet dat de meeste vrouwen niet zomaar een abortus laten doen maar dat daar een tijd van ontzettend veel verdriet en pijn aan vooraf gaat. En daarna natuurlijk ook nog..

De meisjes die abortus als een soort van voorbehoedsmiddel gebruiken (en die zijn er vast wel!) die 'verpesten' het gewoon voor de andere vrouwen die (helaas) deze beslissing moesten nemen.

diana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 14:40

dat is altijd zo,overal zitten rotte appels tussen die het verpesten voor een ander.
en dan hebben mensen daar gelijk een beeld van.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 14:52

Ja precies diana, dat wilde ik er mee zeggen :j

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 15:01

Ik vind het een goede zaak dat dit in Nederland anoniem mogelijk is. En dat iedereen in Nederland op deze manier in staat is om zelf een (in haar ogen wijze) keuze te maken.
Ook al ben je tegen abortus, dan nog denk ik dat je er trots op kunt zijn dat Nederland een vrij land is, waarin ieder haar eigen keuze kan maken.

BPVS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 15:24

Ja Nikkigioa, Ja!
Maar als je ziet hoe "tolerant" sommige mensen reageren, dan valt mijn broek op de grond.
Vrouwen hebben lang gevochten voor het stemrecht, gelijkwaardigheid aan de man, recht op abortus. Maar in de praktijk? Als iemand een beslissing neemt, wordt diegene nog precies niet afgeschoten. En dan vind ik veel te erg voor woorden.

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 15:34

Durf niet eens te reageren,

Maar ik ben ook in bepaalde gevallen voor abortus.
Ik zou het zelf misschien niet doen, maar ik heb de kracht om mijn kind allen op te voeden. en waar er een loopt, kan nummer twee er wel bij. Niet iedereen is daar voor in staat.
en zeker bij verkrachtingen vind ik het een goede zaak dat het mogelijk is

BPVS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 15:41

Ik ben ook voor hoor. Er gaat heel wat aan vooraf, als een vrouw de keuze maakt.
Een kind in een onstabiele levensomgeving, is geen basis voor een kind, en hoe moet zo'n kind later de maatschappij in.....

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 15:42

Abortus is en blijft een moeilijk iets en ik begrijp heel heel erg goed wanneer er iemand tegen is. Maar elkaars keuze respecteren vind ik heel belangrijk.

Ik heb een tijd geleden op TV gezien dat een meisje, jonger dan ik, een jaar of 20/23? voor de 4e (!) keer abortus heeft laten doen. Ze zat daar alsof het haar niets deed, en hier door kreeg ik echt een naar gevoel van mijn in buik.

Ik ben voor abortus, ik ben blij dat we hier in Nederland zo vrij zijn. Al zal ik niet elke abortus goed praten

BPVS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 15:47

Jakkes, ik ben blij, dat ik dat niet heb gezien.
Maar voor al die mensen die zo vijandig doen over abortus en roepen dat het moord is, ik moet nog kijken, wat ze zelf doen als ze op 17jarige leeftijd zwanger raken. Ik denk dat ze dan niet zo hard meer roepen. je opleiding naar de knoppen, je ontwikkeling naar de knoppen, je bent dan een kind met een kind.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 15:52

De arts zei: "misschien is het verstandig als we eens over AC gaan praten" meisje vond het opzich wel een goed idee.

In mijn ogen is moord iets heel anders. Misschien denk ik er wel veel te luchtig over, dat kan.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 15:57

Ik ben tegen abortus.

BPVS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 15:59

Dat kan en dat mag, dat je tegen bent. Vrijheid van meningsuiting ;)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 16:01

Inderdaad. Gelukkig wel zeg...

Van mij mogen ze de grens drastisch verlagen! Ik vind het pure moord, echt waar!

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 16:06

Jij vindt het moord, ik zie moord als iets anders. Ben het met je eens dat de grens erg hoog ligt.

Loesje79

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 16:07

Het is wel duidelijk, heel bokt bekend "kleur." we zien nu meteen wie zich wel en wie zich niet aan de fatsoenregels kunnen houden. Goed te weten als nieuweling op bokt. :+ :D

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 16:09

MamboBeach schreef:
Ik vind het pure moord, echt waar!

Gaan we weer...

Je weet dat je met deze opmerking iedereen over je heen krijgt he?

Ik vind het walgelijk dat mensen het moord vinden, maar ik ga er maar niet meer op in verder.. :n

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 16:11

Rienn schreef:
Jij vindt het moord, ik zie moord als iets anders. Ben het met je eens dat de grens erg hoog ligt.

We mogen ook van mening verschillen, gelukkig! :)
Ik zie dat wel zo en jij niet, dat kan...

De grens ligt imo echt veel te hoog!

Weet je, ik ben gewoon eerlijk! Maar dat mag niet geloof ik! Ik zeg wat ik vind, dat is namelijk mijn mening! En jij zegt wat jij vindt en dat is jouw mening! Sophie-midas, en ik vind het walgelijk dat jij het geen moord vindt!

BPVS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 16:12

Ik vind het echt te ver gaan, als je het moord noemt.
En ik ben verder nog steeds nieuwsgierig, wat al diegenen zouden doen als ze zeer ongepland en ongewenst zwanger zouden doen. Misschien ben ik wel te skeptisch, maar ik geloof er niet in, dat veel mensen die echt voor het feit komen te staan, de zwangerschap gaan uitdragen.
Oh nee, daar gaat weer iemand, met "walgelijk". Kan het niet wat netter?

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 16:13

Pardon? Het is gewoon zo.. Er hebben al meerder mensen in dit topic het woord 'moord' laten vallen en toen begon de rel weer van voor af aan.. Ik waarschuw je alleen maar, het is geen bedreiging hoor :?

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 16:14

MamboBeach schreef:
Rienn schreef:

We mogen ook van mening verschillen, gelukkig! :)
Ik zie dat wel zo en jij niet, dat kan...

De grens ligt imo echt veel te hoog!

Weet je, ik ben gewoon eerlijk! Maar dat mag niet geloof ik! Ik zeg wat ik vind, dat is namelijk mijn mening! En jij zegt wat jij vindt en dat is jouw mening! Sophie-midas, en ik vind het walgelijk dat jij het geen moord vindt!

Daarom reageer ik ook niet bot naar jou toe, ik begrijp hoe jij het ziet en kan daar in komen. Ik vind het alleen jammer dat mensen die tegen zijn, niet een beetje in ons, die wel voor zijn, kunnen komen.

Wat zou volgens jou de grens dan moeten zijn?

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 16:14

Ik ben echt niet uit op een ruzie o.i.d maar het is voor mij persoonlijk een erg gevoelig onderwerp en dan doet het gewoon pijn als mensen het 'moord' noemen. Ik ben geen moordenaar..

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 16:17

Het woord moord... Wat betekent het?
E rwordt heel makkelijk mee gegooid.

Moorden doen wij fijne mensne op deze aardbol hele dagen!!
En dan gaat het over abortus en dan is het ineens echt "moord"???
Belachelijk, je weet nooit in wat voor situatie iemand zit!
En het is wel heel makkelijk om anderen te veroordelen! Als je zelf niet in de soort gelijkle situatie zit!

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 16:18

Sophie_midas, niemand is een moordenaar! Jij niet en iemand anders ook niet. Je bent een moordenaar wanneer je iemand die al "leeft" vermoord. God, lastig uitleggen zo.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 16:19

ulysse1 schreef:
Sorry maar een abortus op bijna 18 weken, neen, daar kan ik geen begrip vr opbrengen, en ik geloof echt niet dat ze eerder niks heeft gemerkt als ze er maar op los'fietste', het is geen puber meer hé maar een volwassen vrouw, of daar moet ze normaliter toch voor doorgaan.

Meid, er was op bokt eentje die parcourse reed en vanuit wedstrijd rechtstreeks naar de bevallingskamer ging, die heeft er 9!!!!! maanden niets van gemerkt... Topic valt nog op te zoeken, is op voorpagina nieuws geweest!