Amigo_tje schreef:Wow, dit topic gaat als een snéltrein, seg
Ik heb het topic in sneltempo even doorgelezen. Ik moet zeggen: heftig! Hoe sommige mensen zo grof en denegrerend kunnen zijn vor iemand in zo'n moeilijke situatie? Kan ik met mn hoofd niet bij
TS, ikzelf heb geen ervaring met abortussen, maar ik kan je beslissing wel vollédig begrijpen. Een kind is nu eenmaal niet iets dat je zo maar even op de wereld zet om dan zo maar even op te voeden. Dit gaat over een léven lang, jóuw leven en dat van het kind.
Als men niet de middelen heeft om een kind op te voeden (tijd, geld, jezélf), dan vind ook ik een abortus beter dan het kind op de wereld te zetten en dat kind vroeg of laat het slechte pad te zien bewandelen.
Nu zal ik hier wel enkele op mn nek halen, maar je hebt de mógelijkheid om abortus te laten doen, dus waarom niet? PAS OP, begrijp me nie verkeerd! Ik doel nie op tienertjes die express de pil nie willen nemen omdat ze er dik van worden ofzo, hé?
Ik bedoel dus mensen (dus ook tieners) die per ongeluk zwanger zijn geworden en net als TS, de zware (en ja, soms héél wijze) beslissing genomen hebben om het kind niet op de wereld te zetten.
Op 17 weken heb je mss wel een wezentje, maar nog steeds geen levensvatbaar kind. Als TS een misval zou krijgen, dan is dat kind gewoon ten dode opgeschreven (excuseer me voor mn laatste woorden). Op 17 weken is een kind buiten de buik nie levensvatbaar.
TS heeft -naar eigen zeggen- geen makkelijk leven gehad de laatste 3 jaar; Nét nu t een beetje op rolletjes komt, heeft ze dit voor? Moet ze het kort opgebouwde dat ze nu heeft al wegsmijten voor een kind die ze nu gewoon niet aankan? Waar ze 9 kansen van de 10 toch nie positief uitkomt? Is dat wat het kind dan verdient volgens sommigen van jullie?
Er zijn tig kinderen op de wereld die niet gewenst zijn en die dat dus ook aan den lijven ondervinden (ts, ik zeg niet dat dit bij jou zo zou zijn evt, ik weerleg hier) Daarbij zeg ik ook niet dat álles accidentjes zo opgevoed worden
Ik wil maar gewoon zeggen, geef haar een beetje krediet. Ze zal het heus nie makkelijk hebben en zéker niet de komende weken. Het zal al ingrijpend genoeg zijn zo, zonder al deze grove dingen nog es lezen. Je kan het perfect oneens zijn met haar beslissing, maar het is en blijft HAAR lichaam, HAAR leven en vooral HAAR beslissing. Oneensheid kan je gerust ook even netjes weerleggen zonder een snijdende ondertoon
Nouja, dat is mijn bescheiden mening hierover. Ik vind gewoon dat je niet iemand kan veroordelen enkel en alleen omdat het niet in jullie kadertje past (ik "viseer" niet iedereen, hé)
Heel mooi gezegd. Hier sluit ik me graag bij aan