Ik kies voor abortus. Steun en hulp gezocht.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 01:04

Amigo_tje schreef:
Wow, dit topic gaat als een snéltrein, seg :wow:

Ik heb het topic in sneltempo even doorgelezen. Ik moet zeggen: heftig! Hoe sommige mensen zo grof en denegrerend kunnen zijn vor iemand in zo'n moeilijke situatie? Kan ik met mn hoofd niet bij :?

TS, ikzelf heb geen ervaring met abortussen, maar ik kan je beslissing wel vollédig begrijpen. Een kind is nu eenmaal niet iets dat je zo maar even op de wereld zet om dan zo maar even op te voeden. Dit gaat over een léven lang, jóuw leven en dat van het kind.
Als men niet de middelen heeft om een kind op te voeden (tijd, geld, jezélf), dan vind ook ik een abortus beter dan het kind op de wereld te zetten en dat kind vroeg of laat het slechte pad te zien bewandelen.

Nu zal ik hier wel enkele op mn nek halen, maar je hebt de mógelijkheid om abortus te laten doen, dus waarom niet? PAS OP, begrijp me nie verkeerd! Ik doel nie op tienertjes die express de pil nie willen nemen omdat ze er dik van worden ofzo, hé?
Ik bedoel dus mensen (dus ook tieners) die per ongeluk zwanger zijn geworden en net als TS, de zware (en ja, soms héél wijze) beslissing genomen hebben om het kind niet op de wereld te zetten.
Op 17 weken heb je mss wel een wezentje, maar nog steeds geen levensvatbaar kind. Als TS een misval zou krijgen, dan is dat kind gewoon ten dode opgeschreven (excuseer me voor mn laatste woorden). Op 17 weken is een kind buiten de buik nie levensvatbaar.

TS heeft -naar eigen zeggen- geen makkelijk leven gehad de laatste 3 jaar; Nét nu t een beetje op rolletjes komt, heeft ze dit voor? Moet ze het kort opgebouwde dat ze nu heeft al wegsmijten voor een kind die ze nu gewoon niet aankan? Waar ze 9 kansen van de 10 toch nie positief uitkomt? Is dat wat het kind dan verdient volgens sommigen van jullie?
Er zijn tig kinderen op de wereld die niet gewenst zijn en die dat dus ook aan den lijven ondervinden (ts, ik zeg niet dat dit bij jou zo zou zijn evt, ik weerleg hier ;) ) Daarbij zeg ik ook niet dat álles accidentjes zo opgevoed worden ;)

Ik wil maar gewoon zeggen, geef haar een beetje krediet. Ze zal het heus nie makkelijk hebben en zéker niet de komende weken. Het zal al ingrijpend genoeg zijn zo, zonder al deze grove dingen nog es lezen. Je kan het perfect oneens zijn met haar beslissing, maar het is en blijft HAAR lichaam, HAAR leven en vooral HAAR beslissing. Oneensheid kan je gerust ook even netjes weerleggen zonder een snijdende ondertoon ;)

Nouja, dat is mijn bescheiden mening hierover. Ik vind gewoon dat je niet iemand kan veroordelen enkel en alleen omdat het niet in jullie kadertje past (ik "viseer" niet iedereen, hé :n)

Heel mooi gezegd. Hier sluit ik me graag bij aan ;)

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 01:05

Ik enk dat het niet alleen met kadertje te maken heeft, maar vooral met gevoel.
Arme LS, het is echt een rotsituatie. Nu zou ik het al helemáál niet meer kunnen, en ik zal het niet meer lezen als het over een week zover is. Gewoon omdat mijn hart dan een klein beetje huilt..Dat is geen veroordeling, maar mijn gevoel.

Ik begrijp haar, nog steeds, maar juist haar sterke reacties lijken mij van iemand die juist wel heel goed een kind aankan. Zo moeilijk is het nu ook weer niet, je hebt er geen wetenschappelijke studie voor nodig. ;)
Pfff.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 01:05

absoluut :j

*edit* zie dat ik tegelijkertijd was. Weet je, ik denk dat dat ook het probleem is, je hebt er geen wetenschappelijke studie voor nodig, iedere debiel kan moeder worden met alle gevolgen van dien. De TS ziet in dat zij dat kind geen toekomst kan bieden en dat is meer dan wat ik van sommige mensen kan zeggen.
Laatst bijgewerkt door hyppolyte op 03-03-10 01:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 01:06

Amigo_tje schreef:
TS, ikzelf heb geen ervaring met abortussen, maar ik kan je beslissing wel vollédig begrijpen. Een kind is nu eenmaal niet iets dat je zo maar even op de wereld zet om dan zo maar even op te voeden. Dit gaat over een léven lang, jóuw leven en dat van het kind.
Als men niet de middelen heeft om een kind op te voeden (tijd, geld, jezélf), dan vind ook ik een abortus beter dan het kind op de wereld te zetten en dat kind vroeg of laat het slechte pad te zien bewandelen.

Nu zal ik hier wel enkele op mn nek halen, maar je hebt de mógelijkheid om abortus te laten doen, dus waarom niet? PAS OP, begrijp me nie verkeerd! Ik doel nie op tienertjes die express de pil nie willen nemen omdat ze er dik van worden ofzo, hé?
Ik bedoel dus mensen (dus ook tieners) die per ongeluk zwanger zijn geworden en net als TS, de zware (en ja, soms héél wijze) beslissing genomen hebben om het kind niet op de wereld te zetten.
Op 17 weken heb je mss wel een wezentje, maar nog steeds geen levensvatbaar kind. Als TS een misval zou krijgen, dan is dat kind gewoon ten dode opgeschreven (excuseer me voor mn laatste woorden). Op 17 weken is een kind buiten de buik nie levensvatbaar.

Uhmm TS gebruikte géén anti-conceptie en nadat ze niet ongesteld werd, misselijk was en pijnlijke borsten kreeg is er geen belletje gaan rinkelen. Dus ik vind niet dat je in dit geval kunt zeggen: Er is een mogelijkheid tot abortus, dus waarom niet? 17 weken is inderdaad niet levensvatbaar, maar heb je wel eens een echo gezien van 17 weken zwangerschap? Het is wel een klein kindje van zo'n kleine 20cm waar je over praat. Daar moet je niet te licht over denken hoor!

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 01:11

Ik denk er nie licht over en ok, TS maakte een fout door geen pil te nemen. Maar TS was wél depressief, zat compleet fout in haar vel, nam bij deze dus ook foute beslissingen (ivm haar pil).
Gezien haar reactie's denk ik dat ze wel goed beseft dat de fout wel ferm bij haar ligt, en daar draagt ze nu idd de gevolgen van.
Maar moet ze dan haar hééééle leven lang "boeten" voor die ene fout dat ze die nacht/dag in december maakte? Moet een kind (of zijzelf) daar dan de dupe van zijn?
Sorry, maar dan zeg ik ook volmondig nee!

Had het hier iemand getroffen die wél zwanger wou zijn en het kind wél héél graag wou, dan is die 17 weken een héél ander getal, hé?

Het is gewoon een moeilijke situatie en ik denk dat TS het gewoon al moeilijk genoeg heeft zonder al het bijkomende gedoe.

Ayasha
Blogger

Re: Ik kies voor abortus. Steun en hulp gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 01:11

Is het niet genoeg om TS in dat andere topic al negatief te bespreken? Moeten jullie hier ook effe lekker door gaan?

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 01:12

Ik ben helemaal niet negatief bezig :?
En ik weet helemaal niet van een ander topic?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 01:12

Nee het gaat niet om jou maar om Delphi, sorry voor het misverstand.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 01:13

Pauline schreef:
Ik begrijp haar, nog steeds, maar juist haar sterke reacties lijken mij van iemand die juist wel heel goed een kind aankan. Zo moeilijk is het nu ook weer niet, je hebt er geen wetenschappelijke studie voor nodig. ;)
Pfff.

Ze kan zich inderdaad goed verwoorden. Betekent niet dat ze daarmee een kind en zichzelf gelukkig kan maken. Jongens, dit is gewoon medisch verantwoord. En haar keuze. Dus de kritiek mag best wel minder imo.

Dat ze het niet eerder gemerkt heeft, is inderdaad goed te verklaren en ook dát is geen reden om het dan maar te laten komen. Het is háár lichaam en haar beslissing. Iets waar wij vrouwen al eeuwen voor gestreden hebben.

Vader is ook akkoord dus gewoon doen. Beter spijt van een kind dat niet gekomen is, dan spijt van een kind wat wèl gekomen is.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 01:13

@Delphi: TS weet heus wel hoe een foetus eruit ziet, dat leren we allemaal op school. En een foetus is geen kindje, dat is slechts jouw mening. En daar is het andere topic voor, waar nog wat vraen aan jou open staan ;) [MW] Abortus

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 01:17

Delphi schreef:
Pardon??? Ze gebruikte geen anti-conceptie en toen ze niet ongesteld werd, misselijk was en pijnlijke borsten had ondernam ze geen actie. Ik geloof niet dat er dan geen lampje gaat branden. En dan nog afwachten tot je 17 weken bent. Nou .... diep respect hoor ;( Ik had het anders gevonden als de TS wel correct haar anti-conceptie nam en ze daarbij een condoom gebruikten. Dan doe je er alles aan om niet ongewenst zwanger te raken.

Euh...Ondanks dat mijn vriend en ik geen kinderen willen doen we het toch alleen met de pil hoor....We hebben alleen met elkaar sex, dus waarom een condoom. Ik vind dat persoonlijk niet heel erg fijn en heb vaak pijn bij het vrijen met een condoom....Kortom, als ik nu zwanger zou raken zou het ook niet goed zijn? Dan was ik ook "onverantwoord"?

Voor de rest sluit ik me helemaal bij Slimmerik aan!

_Wodka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 01:24

Heel mijn hart zegt doe het alsjeblieft niet. Het is zo iets moois in je buik, zo'n wondertje. Ooit komt er een dag dat je dat inziet. Misschien is dit wel je enige kans op een kindje....je weet maar nooit.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 01:46

Het gaat niet om jouw hart, maar om dat van de TS. Als ze er ooit spijt van krijgt, het zij zo, maar dat is iets waar zij mee moet leren leven en niet wij.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 07:01

Lees dit topic nu net (bijna)helemaal door en ik wilde, behalve de TS veel sterkte ens succes wensen, ook nog even toevoegen hoe lastig het blijkbaar voor sommige mensen is om hun mening niet op te dringen aan iemand. Tjongejonge...wat een hoop moraalridders ondanks de vraag van de TS om raad te geven en niet te oordelen/veroordelen.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 08:47

Delphi schreef:
Dus ik vind niet dat je in dit geval kunt zeggen: Er is een mogelijkheid tot abortus, dus waarom niet? 17 weken is inderdaad niet levensvatbaar, maar heb je wel eens een echo gezien van 17 weken zwangerschap? Het is wel een klein kindje van zo'n kleine 20cm waar je over praat. Daar moet je niet te licht over denken hoor!

Gelukkig is het niet aan de buitenwereld te bepalen wat de TS wil doen met haar leven, en dus ook met deze zwangerschap. Gezien de herhaaldelijk (mogelijk religieus geïnspireerde) uitspraken als 'dit is een kindje' volgt hier van mij de nuchtere tegenhanger daarvan, die gelukkig als dusdanig ook de wetgeving en de vrouwenrechten heeft gehaald.

17 weken is géén kindje, dat is een vrucht met het potentieel een mens te worden, en daar moet m.i. niet zo emotioneel over gedaan worden door de toeschouwers. Het is (voorlopig enkel!) een deel van het lichaam van de TS, en zij (en eventueel haar vriend) is de enige met recht op emotie daaraan verbonden. Als alles goed gaat, kan dat ooit een kindje worden. Gaat het niet goed, dan niet. In deze gaat het niet goed, de TS kan en wil het als kind geen toekomst geven, en gaat er dus niet mee door.
Klaar.. ongeacht hoe de zwangerschap tot stand kwam, dat doet geheel niet terzake.
Het is geen verspilling van leven, zij die dat vinden begrijpen niets van de natuur, en het is (in theorie uiteraard) ook niet haar enige kans om ooit kinderen op de wereld te zetten mocht ze dat ooit willen. En ik vind het een zeer verstandige overweging om dat niet te doen zo lang je niet weet dat je er 100% zin in hebt, en tijd en ruimte hebt om je helemaal op het moederschap te storten.

Dit topic was een vraag om steun en ervaringen.. maar veel komt daar blijkbaar niet van in huis.

aatjuh12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 08:58

sommige dingen aan bokt snap ik niet zo goed.. TS geeft aan dat ze zwanger is.. het geheel ongepland is, en ook niet gewenst. ook zegt ze niet eerder door te hebben gehad dat ze zwanger is! daarbij geeft ze ook aan dat het kind (al dan niet levensvatbaar) weggehaald gaat worden omdat ze het niet wil en het niet de toekomst kan geven die een kind hoort te krijgen.. zij wil graag meer weten over een abortus en de tijd na de abortus..

waarom zijn er dan mensen die maar blijven doordrammen over de stomiteit die TS ondergaat en dat het al een klein mensje is en blablabla.. ik zelf ben ook niet voor abortus.. maar vind dat ze het aardig onderbouwt.. ik vind het goed van haar dat ze de beslissing heeft genomen het kindje weg te laten halen en het dus niet laat komen.. er zijn genoeg mensen waar andere mensen in zichzelf over denken dat ze beter geen kindje hadden kunnen krijgen omdat de omstandigheden er niet naar zijn.. TS gaat het kindje echt niet krijgen en dan krijg je daar weer kritiek over!

Marshaha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 09:11

de laatste 4 paginas niet gelezen, rest wel
er moet me nog iets van mijn hart

er wordt steeds gezegd: moet ik dan mijn leven opzeggen? of ik wil wachten tot mijn 30e als ik zelf heb geleefd
maar ik vind persoonlijk niet dat je leven afgelopen is als je een kindje krijgt
jej kan het best zo passen en meten dat je zelf ook je leven hebt, is wel ff aanpassen, maar persoonlijk vind ik bijna pas dat mijn leven is BEGONNEN sinds ik een kindje hebh

en ik ben echt geen suffe muts zonder leven die nog nooit op de harde weg is geweest hoor ;)

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 09:24

TS heeft op dit moment al moeite om haar eigen leven in goede banen te leiden en dan moet zij ook nog beslissingen nemen voor een kindje? Nee, dat zie ik haar niet doen en zij is gelukkig zo slim om dat toe te geven. Komt er spijt om de hoek kijken, dan is het aan haar om daar mee om te gaan.

Frats

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 09:25

aatjuh12 dit is helaas ook de reactie van de 'echte' wereld. Als je voor jezelf kiest dus voor een arbortus dan ben je de l... Mensen die niet voor kinderen kiezen worden niet begrepen. Waarom heb je geen kinderen??!! Is toch zo leuk!!! Nee ik heb geen kinderen en dat is mijn keuze RESPECTEER dat!
Dus als TS die keuze maakt respecteer die dan.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 09:27

Ik heb bijna het hele topic doorgelezen. Ik heb twee kids van mezelf. Heb bij beide een vruchtwaterpunctie gehad. Als er iets lichamlijks mis mee was geweest dan had ik ze onherroepelijk weg laten halen. Als ik het over dit onderwerp heb en het gewoon meld dan krijg ik heel vaak oordelen over me heen. Voornamelijk van mensen die bij een kerk zijn of die zelf moeite hebben met het krijgen van kids. M'n nichtje is daar nog het ergste in. Die heeft een kind via KI gekregen. Haar probleem, maar niet iedereen denkt daar hetzelfde over.

Als TS nu op dit moment niet in staat is om voor zichzelf laat staan voor een kind te zorgen. Waar maken jullie je dan druk om. Laat TS het kind weg halen. Misschien dat ze er wel nooit aan toe is om een kind op deze aardkloot te zetten. Ze zal er voortaan wel voor uitkijken. Dus voorbehoedsmiddelen gebruiken.

Wie zijn jullie om een oordeel te geven hierover. Wees blij dat er voor abortus wordt gekozen, ipv dat je weer zo'n ontspoorde situatie krijgt. En het kind en ouders een draaideur hebben bij jeugdzorgl. Of het kind wordt uit huis geplaatst met alle ellende van dien. Kom dan niet met een opmerking van geef dat kind maar aan mij dan voed ik het wel op. Want dat slaat ook kant nog wal.

Sterkte TS, ik hoop dat het in de toekomst beter gaat met je. En dat je samen met je lover er uit komt.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 09:27

ik vind het heel dubbel, had echt gehoopt dat TS nog niet ver was in de zwangerschap

het is al echt een kindje, geen hompje celletjes meer, dus in mijn ogen toch wel het doden van een kindje

aan de andere kant begrijp ik TS heel goed
en ik ben degene die altijd roept dat als je geen kinderen wil , je ze ook niet moet nemen

TS ik heb moeite met het gemak waar mee jij er (zo te lezen) mee omgaat
de manier waarop alles al gegaan is en nu ook waarmee je beslist het kindje niet te voldragen
maar misschien geeft dat wel des te meer aan dat het heel verstandig is om nu het kindje niet te laten komen
je bent duidelijk nog niet in een stadium in je leven dat je deze verantwoordelijkheid aan kan

eerlijk gezegd zet ik ook mijn vraagtekens bij je vriend
hij kent jou en jouw gesteldheid, woont samen met jou en heeft nooit doorgehad dat jij de pil niet meer nam?

meer als je heel veel sterkte toe wensen, kan ik niet
ik hoop dat je het later een plaatsje kan geven want ik ben wel bang dat het meer met je zal doen als jij nu denkt
verder hoop ik dat je je leven vanaf nu beter op de rails zet
nogmaals veel sterkte voor volgende week

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 09:30

Marshaha schreef:
er wordt steeds gezegd: moet ik dan mijn leven opzeggen? of ik wil wachten tot mijn 30e als ik zelf heb geleefd
maar ik vind persoonlijk niet dat je leven afgelopen is als je een kindje krijgt

Wat voegt dit hier toe? TS heeft besloten en klaar zou ik zeggen. Dat jij een kind leuk vindt wil niet zeggen dat iedereen er zo over denkt.

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 09:52

zap schreef:
@Eponastable, misschien is het een idee om de juiste mensen te quoten? Als je namelijk het bericht even goed leest, respecteren wij ts keuze juist wel ;)

Uhu ... heb je gelijk ik, ik wou enkel haar berichtje en haar mening die ik volkomen volg even naar omhoog halen, ik heb me al verontschuldigd via pb... sorry daarvoor!

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 10:05

Delphi schreef:
slimmerik schreef:
Diep respect voor TS. Dat ze het geduld en begrip heeft voor de tegenstanders hier. Maar ook dat ze zó zeker is van haar keus.

Ze heeft ook geen keus. En het valt inderdaad binnen de wettelijke termijn. Dan moet ze het in haar situatie ook doen. Ik zie teveel voorbeelden van kinderen die ongewenst toch geboren zijn..... Hebben het vaak niet zo goed in hun jeugd met alle gevolgen van dien.

Zal voor de TS de komende tijd na de abortus zeker nog heel moeilijk gaan worden maar ze kiest voor haarzelf en het kind.... hoe bizar voor sommigen ook.

Pardon??? Ze gebruikte geen anti-conceptie en toen ze niet ongesteld werd, misselijk was en pijnlijke borsten had ondernam ze geen actie. Ik geloof niet dat er dan geen lampje gaat branden. En dan nog afwachten tot je 17 weken bent. Nou .... diep respect hoor ;( Ik had het anders gevonden als de TS wel correct haar anti-conceptie nam en ze daarbij een condoom gebruikten. Dan doe je er alles aan om niet ongewenst zwanger te raken.

Ondanks dit, TS, wil ik je toch veel sterkte wensen met je besluit. Besef wel dat je het er, ook nog over wat jaren, heel moeilijk mee kunt hebben. Ik hoop dat je vriend je steunt in je besluit en jullie er samen doorheen komen. Ik zou wel direct naar de dokter gaan en gelijk goede anti-conceptie gaan gebruiken i.c.m. een condoom, want voor deze keuze wil je denk ik nooit meer staan. Ondanks alles toch veel sterkte!

Ik heb ook abortus gehad, slik wel de pil maar gebruik geen condooms. Ik ben door mijn pil heen zwanger geworden maar dit is voor mij geen reden om met een condoom te vrijen want ik vind het botweg gewoon niet lekker. Nooit gevonden ook. Als ik opnieuw zwanger raak zou ik het opnieuw weg laten halen of ik nou 2 weken of 20 weken zwanger was. Ik vind het super van TS dat ze zo standvastig is en niet laat belemmeren door wat men hier zegt. Dat maakt haar eigenlijk heel krachtig in haar besluit en ik begrijp serieus niet waarom waarom na ruim 20 pagina's men haar nog steeds probeert 'bewust' te maken van wat het met je KAN doen.. Ik denk dat TS zich daar HEEL erg bewust van is..

LifeSucks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-10 10:08

nou, dan zal de TS zich ook maar eens melden na een 1,5 uur bijlezen :oo

Wat kunnen jullie typen zeg!
Heb bijna alles gelezen, maar besloten niet overal op te reageren, of eigenlijk nergens inhoudelijk op.
Vind dat dit topic vooral veel discussie bevatte afgelopen pagina's, en ik snap dat dit voor sommigen een moeilijk onderwerp kan zijn.
Maar voor mij is dat het ook.
Hoop dat ook dat ingezien word.

Ik wil even het volgende zeggen:
Dat ik deze keuze voor abortus heb gemaakt wil niet zeggen dat het me niet boeit of raakt.
Het raakt me juist, en doordat het me raakt heb ik deze keuze gemaakt.
Ik heb een heel goed gesprek gevoerd met mijn vriend, we hebben het er continu over gehad.
En ondanks dat we ook de andere kant van "het klompje cellen" zien (het mogelijk wordende kind), blijven we bij ons besluit.

Ik voelde me vanmorgen heel onprettig, gisteravond ook al.
Want na het bezoek aan de Rutgersstichting is het wel een zeker iets geworden (ondanks dat ik de echo niet heb gezien).
Het voelt allemaal onprettiger dan het al deed;
Ik wil het 't liefst zo snel mogelijk verwijderd hebben, want het gevoel dat er iets groeit wat word afgebroken, en bovendien erg ongewenst is, is niet prettig.

Ik ben gek op kinderen, heb ook met kinderen gewerkt etc. maar of ik zelf kinderen wil later durf ik niet te zeggen.
Misschien wel, misschien niet.
Aankomende jaren zowieso nog niet.
En als blijkt dat ik geen kinderen kan krijgen in een later stadium, is dat jammer.
Maar ik zou die keuze van het leven accepteren, en nooit IVF of door andere medische molen's heengehaald willen worden.

En voor de laatste maal even voor de duidelijkheid (al heb ik het in de beginpost al duidelijk gezegd) :
Ik heb vanaf dat ik een afspraak heb gemaakt voor de echo (gister dus) alles gedeeld met mijn vriend.
Mijn vriend staat 100% achter mijn keuze.
Ik heb pas deze week echt doorgekregen qua gevoel dat het niet in de haak was, dus niet gewacht tot het laatste moment.
Ik ben geen volslagen psychopaat, niet dom, niet gevoelloos en niet achterlijk of naief.
In mijn ogen heb ik juist door deze keuze te maken, verantwoordelijkheid genomen.
En ja, dat was zo snel als ik kon. Aangezien ik deze week pas echt merkte dat het niet goed was.

Dit is niet als verdediging bedoeld, want ik geloof niet dat ik me hoef te verdedigen, aangezien ik niks illegaals of rampzaligs doe.
Maar wilde toch nog even wat herhalen aangezien het door sommigen verdraaid werd. :)

Ik was bang dat door alle boze kritieken, moordverhalen en gemoeds-reacties van ivf moeders en etc. mijn schuldgevoel op zou spelen en het moeilijker zou worden, maar dat is niet het geval.
De 5 dagen bedenktijd die ik heb, zie ik ook niet als bedenktijd daarom.
Ik voel het meer als even alles goed op een rijtje zetten wat mijn plannen in het leven verder zijn en voorbereiden op wat komen gaat.

Via PB krijg ik nog steeds heel veel bemoedigende berichtjes binnen, ook kritieken die op een normale manier worden geschreven en kan niet alles beantwoorden dus even via hier:
Bedankt voor jullie verhalen :)
Laatst bijgewerkt door LifeSucks op 03-03-10 10:14, in het totaal 1 keer bewerkt