Leven met een Spastische darm deel 2.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Leven met een Spastische darm deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 19:09

Ik heb trouwens nog een prangende vervelende vraag , ik heb sinds een half jaar geregeld maandelijks of vaker bloed bij mijn ontlasting. De dokter heeft 1x gekeken maar als ik moet doe ik het met beleid dus geen aambeien , nu zal ik maandag maar weer eens een bezoekje brengen maar kan dat ook door een darmziekte? De vorige keer zei ze dat als ik weer kwam ik doorverwezen zal worden. Mijn vader heeft Darmkanker gehad....

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 19:15

Dat kan door een darm afwijking of ziekte komen, maar enkel bloed hoeft geen ziekte te zijn dat gaat gepaard met veel meer klachten en niet iedereen heeft bloed in de ontlasting.

Beetje vieze vragen maar heb je harde of juist heel zachte ontlasting?
Heb je krampen en pijnen?
hoe valt eten je?

Ik snap je angst voor kanker wel 6 mensen in mijn familie hebben het of zijn er aan overleden dit was ook gelijk mijn angst dat is het gelukkig niet.

Ik moet in September bij de bedrijfsarts komen om te zien of ze mijn contract gaan beeindigen of iets anders kunnen bieden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 19:22

Hang ervan af , soms heel dun en soms wel vast maar heel lichtbruin. En heel soms wat donkerder en hard (meer kleur dan de licht bruine) , en met geluk een normale kleur :+ (klinkt raar maar ik kijk altijd )

Na de daad ben ik even een half uur beroerd en buikpijn , en meestal de hele dag wel een lichtelijk druk of het kramp is nee niet bepaald maar meestal zijn ze wel aanwezig.

Eten viel vandaag niet zo , het borrelde tijdens het warm eten en zat vrij snel vol. Soms eet ik veel zonder dat het echt vult en soms kan er niks in en ren ik direct naar de wc , het verschilt hoe het valt :)

Ja mijn vader heeft 2x kanker overwonnen , mijn nooit gekende opa had kanker en het is gewoon een *** ziekte.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 19:25

Dat gele lichtbruine is doordat het te snel uit de buik is gegaan komt doordat er minder gal in zit :D
Ik kijk ook niets mis mee, geel heb ik vaak of kogels en dan pekzwart, die laatste zijn weer te lang gebleven vandaar de kleur en substantie :D

Je kan heel goed een geprikkelde darm/maag stelsel hebben maar dit heb je pas sinds een half jaar? Heb je ook snel koorts of iets wat wijst op ontstekingen?

Tis wel goed om even met een dokter contact op te nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 19:55

Ooh , idd zwarte kogeltjes :+ net konijnenkeutels maar beetje groter :=

nee al is het het laatste half jaar wel erger , kan al jaren over producten en boem opeens niet meer. Vaak diaree vroeger ook weer dat lichtbruine en de konijnenkeutels , en het laatste half jaar met bloed en ook vaker buikpijn. Ook als ik vroeger beweegde kwam het op gang , ik mocht graag skeeleren maar het was geen doen moest dan zo snel naar huis omdat ik zo'n drang had :=.

heb nu weer buikpijn , meestal blijft het hangen als ik geweest ben het lucht niet op terwijl ik naar weten leeg ben

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 19:59

jep :D
Ja ook al ben je leeg als je pds of ibs hebt kan je alsnog drang hebben en zelf vreselijk krampen bij mij houd dat gerust de gehele dag aan ontzettend pijnlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 20:05

Ja ben ook extreem boerig en winderig :P , tijdens het eten laat ik een stuk of 4 boeren ontsnappen. en Scheten ook 2 a 3 , en verder de hele dag door.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 20:08

Ahum dat ben ik ook snel, lopend orkest noem ik het maar gewoon hahaha
Is best beschamend maar voor ons geld echt liever dr uit dan in want je word er enkel slechter als je ze niet laat gaan hahaha.

Word wel even tijd om heen te gaan dan weet je het zeker, mijn ibs werk door mn andere "aandoening" extra op mijn emoties voel ik me rot dan kan ik me letterlijk rot gaan voelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 20:10

ja ik heb de sticker Pdd nos gekregen omdat ze het niet wisten , heb lange tijd last gehad dat ik in paniek raakte om de kleinste dingen. Is onder controle maar soms kan ik nog best paniekeren , slaat ook weer op de darmen dacht ik te lezen.

ben bijna weer ongie , na mijn periode zal ik de dokter eens opzoekn

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 20:15

Dat slaat zeker op de darmen, mijn nicht heeft pdd nos en ik herken me zelf in heel veel dingen wat logisch is want ik ben high sensitive ik neem gevoelens feilloos over dus ik snap heel snel hoe anderen zich voelen :j
Soms heel vervelend want alles slaat op mijn darmen. voelt iemand zich verdrietig of gestressd krijg ik al buikpijn :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 20:18

interesant :) , pff dat zal wel....

zal tv kijken heerlijk in mijn bedje :P

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 10:32

takkie, mij is verteld dat je niet zozeer naar de kleur van je ontlasting moet kijken want het is normaal dat deze regelmatig veranderd. Het is wel belangrijk om te kijken of er slijm en/of bloed bij de ontlasting zit. Je klachten klinken vrij ernstig en als ik jou was zou ik absoluut naar de dokter gaan!!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 10:41

De kleur is ook wel zeker belangrijk, je kan er veel uit lezen of je galblaas wel correct zn werkdoet en je nieren etc :j

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 11:30

Ligt het er op of er doorheen? Das wel een verschil (qua ernst)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 21:29

meestal erop :) volgens mij niet erdoor , kan moeilijk verder kijken dan de bovenkant :P

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 21:52

Das niet zo moeilijk hoor, maar of je dat wil...... -O- :=

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 21:57

Erop duidt vaak op aambeien of haarscheurtjes op het uiteinde zeg maar.. :O

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 22:06

Ow dan kan het geen kwaad! Is een flinke plas en ben er nog beroerd van.

Maar de dokter vorige keer ging binnen voelen , dat voelde goed doen.

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 22:24

Seven schreef:
De kleur is ook wel zeker belangrijk, je kan er veel uit lezen of je galblaas wel correct zn werkdoet en je nieren etc :j

Ik heb het daar ook met mijn dokter over gehad, en hij zei dat het niet uitmaakte welke kleur het was... Maar ja, ook doktoren kunnen wel eens geen gelijk hebben. ;)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 22:30

Je kan dr heel veel dingen uit lezen welke kleur het is maar voor een pds of ibs er maakt het vaak niet uit :j

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 22:40

Seven schreef:
Je kan dr heel veel dingen uit lezen welke kleur het is maar voor een pds of ibs er maakt het vaak niet uit :j

Ja hmm.. misschien bedoelde hij dat wel. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 22:48

Adamootje schreef:
Seven schreef:

Ja hmm.. misschien bedoelde hij dat wel. :')

The PoepWhisperer :')

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 22:53

whahahaha, he jij waarom zo geel ??? :P _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 22:57

:')

zal slapen , heb al de hele dag buikpijn eigenlijk sinds gister ugh.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 23:00

Jij ook al pfff ik zit ook met een pittenzak op de buik :(