aikon schreef:@fargo, ik had de afgelopen dagen te druk. Ik heb net als de rest ook vele dingen gehad/geprobeerd/gedaan om verbetering te krijgen. Ook echte paarden middelen. Helaas weinig tot niets helpt. Ik ben bij een homeopaat en heb met hem om tafel gezeten wat, na wat experimenten, weinig opgeleverd heeft. Ook ik ben geen pillen (medicijnen) slikker. Zalven smeren helpt niet, tijgerbalsem (de sterkste) voel ik niet op de rug van de hand en de onderkant is weer heeel erg gevoelig. Ik vind het voor dit moment eigenlijk allemaal wel best. Het stress niveau moet eerst maar naar beneden.
Als eerste sterkte met het eelt kweken op je bibs

Magnesium helpt heel erg goed tegen stress. En lavendel olie (etherische olie) ook. Toen ons cushingpaard Willy strak stond van de stress en spierspanning en letterlijk paniekaanvallen had zijn wij hem magnesium gaan geven en zijn boeg in gaan smeren met beetje lavendel olie (op advies van kennis die er verstand van had). Beide leken hem heel erg veel te helpen. Die lavendel olie kan je ook op je kussen druppelen of naast je kussen echt maar paar druppels is genoeg, helpt ontspannen slapen. Dat gebruik ik zelf ook wel...
Maar ik snap je verhaal hoor!
Djesseka: graag gedaan hoor