[Centraal] Mexicaanse Griep.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 15:50

dobbel schreef:
dat ik het bij sommigen terecht vinden dat ze een ow krijgen, in dit topic, sommige breichten gingen gewoon echt te ver, in mijn ogen dan he, wat een ander er van vind prima maar ik vond het te ver gaan. en vooral respectloos. blijkbaar ben ik niet de enige die dat vond als er ow zijn uitgedeeld.

Ik reageerde op Jan... :o
Laatst bijgewerkt door Kaja op 30-11-09 15:52, in het totaal 1 keer bewerkt

dobbel

Re: [Centraal] Mexicaanse Griep.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 15:51

oke haha geeft niet beetje uitleg hoe ik er over denk mag ook wel.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 15:54

Dat mag zeker Dobbel :D ... alleen ben ik een beetje clueless op het moment...
Heeft Jan het nou over mij of heeft hij nou een OW gehad? Of zijn er al OW's uitgedeeld en zijn er daarom een aantal mensen uit het topic vertrokken?

Nah :? :o :D

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 15:59

ik denk dat jan een ow heeft gekregen voor zijn manier van communiceren in het topic,

verder merk ik ook op andere forums dat het qua topics mexicaanse griep rustig is, en niet alleen hier.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 16:00

Kaja schreef:
Dat mag zeker Dobbel :D ... alleen ben ik een beetje clueless op het moment...
Heeft Jan het nou over mij of heeft hij nou een OW gehad? Of zijn er al OW's uitgedeeld en zijn er daarom een aantal mensen uit het topic vertrokken?

Nah :? :o :D

Er zijn er een aantal uitgedeeld, ik ben ook één van de gelukkigen :D Heb wel ontdekt dat er ook een post van mij weggehaald is. Namelijk met de vraag van welke site's we wel mogen quoten maar dáár had het moderator team blijkbaar geen antwoord op, beetje jammer.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 16:01

als je duidelijk de beginpost leest jan, dan weet je wat wel en niet kan, alleen wetenschappelijk bewezen en onderbouwde sites mag je aanhalen, al die sites die jij aanhaalt, had ik bv zelf gemaakt kunnen hebben, zijn sites zonder werkelijk enige goede wetenschappelijke onderbouwingen,

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 16:06

dobbel schreef:
als je duidelijk de beginpost leest jan, dan weet je wat wel en niet kan, alleen wetenschappelijk bewezen en onderbouwde sites mag je aanhalen, al die sites die jij aanhaalt, had ik bv zelf gemaakt kunnen hebben, zijn sites zonder werkelijk enige goede wetenschappelijke onderbouwingen,

Volgens mij werd mijn verhaal over Duitsland vandaag in dit topic bevestigd door een in Duitsland woonachtige Bokker. Het kwam in eerste instantie wel van een "dubieuze" site af. Maar dus wel waar.

De andere dingen kwamen voor het grootste gedeelte gewoon bij het ANP vandaan.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 16:09

janderegelaa schreef:
Volgens mij werd mijn verhaal over Duitsland vandaag in dit topic bevestigd door een in Duitsland woonachtige Bokker. Het kwam in eerste instantie wel van een "dubieuze" site af. Maar dus wel waar.

De andere dingen kwamen voor het grootste gedeelte gewoon bij het ANP vandaan.

Sinds wanneer is "het schijnt" betrouwbaar en een bevestiging?
En waarom is iets wel waar als het in jouw straatje past?

Als het waar is zou er toch heel gemakkelijk een betrouwbaar artikel over te vinden moeten zijn.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 16:12

Maar als dat je reactie is op mijn post Jan, dan lees je echt selectief, sorry :o
Je vaart het doel van de discussie voorbij... Ik snap wel zoveel mensen, zoveel meningen, en respect daarvoor, maar het helpt niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 16:12

Mensen, deze discussie is ontzettend off-topic.... :o

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 16:18

Nouks, het hoort er wel bij vind ik. Het is een gevolg van...

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 16:30

MamboBeach schreef:

Psies.....gelijk roepen dat het off topic is....
En natuurlijk is de discussie hier laatste dagen heel verhit geweest.......nou en!
Om daar nou OW voor te geven gaat beetje ver. En indien er mensne zijn die het te ver vonden gaan, dan bezoek je het topic toch gewoon niet meer.
Ondanks de fikse patstellingen heb ik meestal met veel plezier eraan deelgenomen. ThePast03 en Mambo stonden lijnrecht tegenover Twiggy en mij. Toch heb ik dit niet als vervelend ervaren en heb veel van hun stellingen overgenomen.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 16:30

MamboBeach schreef:

:j mee eens....

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 16:31

By the way............moet ook nog even kwijt dat ik geen disrespect heb ervaren.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 16:34

meeste mensen vond ik inderdaad ook absoluut niet vervelend om te lezen, maar ook omdat er wel nog respect was.

bij jan is dat respect ver te zoeken geweest, die heeft echt uitspraken gedaan die echt respectloos zijn, en vind het dan ook terecht dat ie daat een OW voor krijgt, maar dat is mijn mening.

ik ga er van uit dat jullie geen OW hebben gehad nl, want bij jullie zou ik dat inderdaad niet terecht vinden, ik ben overgens iemand die er tussen in staat, heb zelf wel 1 prik gehaald, 2de ga ik denk ik niet halen.

vind in beide kampen goede en slechte dingen, zo wie zo de hysterie aan 2 kanten is te zot. ben zelf dus erg blij dat de rust weer terug keert in de maatschappij :D

teddy dat jij dat niet hebt ervaren is prima, een ander kan dingen soms anders opvatten en het dus wel ervaren.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 16:37

Teddy321 schreef:
En natuurlijk is de discussie hier laatste dagen heel verhit geweest.......nou en!
Om daar nou OW voor te geven gaat beetje ver.

Ik mijd een flinke discussie ook niet, mits we allen volwassen zijn door niet als een kip zonder kop dingen gaan roepen, mensen gaan beledigen etc.
OW zaken mij ik liever wel... been there done that :o maar kan me wel voorstellen dat ze het erg strak houden.
Laatst was er namelijk ook een jonge mama van een kindje van 8 maanden en zij zat, net als ik heb gezeten, behoorlijk in de rats over een aantal zaken. Dan helpen woorden van "horen zeggen" niet...
Je standpunt verklaren oké, maar sommige gaan gewoon te ver, en ik wil niet zeggen dat dat bewust is, maar onbewust onrust zaaien komt op hetzelfde neer... Het veroorzaakt angst... en we weten allemaal dat angst een slechte raadgever is!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 16:47

Persoonlijk vind het nogal een verschil als mensen zeggen: ik laat mijn kind of mijzelf niet inenten omdat ik de hoaxsites geloof

of: berichten hier neergezet worden om aan te tonen hoe gevaarlijk het vaccin wel niet is.

Dat laatste vind ik persoonlijk te ver gaan en is weinig anders dan mensen bang maken. Zoals ik al eerder vermelde worden een hoop van die sites in de lucht gehouden door sites die zelf voedingsuplementen verkopen waarin dezelfde stof zitten als waar ze mensen bang voor maken.

Ik heb respect voor iedereen die zegt niet in te enten, ook al is dat vanwege hoaxsites. Zolang ze dat maar niet als "de waarheid" gaan verkondigen.
Ik heb ook respect voor mensen die wel enten.

Het valt me ook op dat de mensen die zo bezig zijn de hoaxberichten te plaatsen bijna nooit reageren op de normale nieuwsberichten.
Zij zijn het die deze hype creeëren, niet de simpele nieuwberichten die (zeker als ze van het RIVM zijn) vrij nuchter zijn.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 16:52

Ik heb de griep al gehad en ik leef nog steeds.
Eerste 2 weken nog gewoon gewerkt tot ik bijna neer ging op me werk en me baas me naar huis stuurde toen nog een paar weken plat gelegen en toen de koorts was gezakt weer aan het werk gegaan.
Het is vervelend als je het hebt maar je gaat er denk ik niet snel kapot aan ik heb zelf een heele slechte weestand maar ik doe het nog steeds

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 16:53

Helemaal mee eens ThePast03 :j

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 16:56

ThePast03... :o ik hoop dat je het niet erg vind maar ik haal deze quote nogmaals aan.

In onderstaande links staan namelijk een aantal antwoorden waar naar 'gevraagd' word, (zelfs na het plaatsen van de links) maar waar later bijna niemand meer op reageert. En dat terwijl ze in mijn ogen toch wel een soort van bevestiging zijn, of toch op zijn minst een trigger zijn om op verder te borduren...

ThePast03 schreef:
Echwel schreef:
ThePast03 juist met mistig en regenachtig weer verspreid en virus zich sneller, met vrieskou ben je er sneller vanaf..
Kijk toendertijd maar eens naar het mkz virus zodra het weer helderder werd was het over

Nog even een reactie hierop:
http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland/vr ... demie.aspx
http://www.trouw.nl/nieuws/Wetenschap/a ... ucht_.html

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 17:16

Kaja schreef:
Teddy321 schreef:
Om daar nou OW voor te geven gaat beetje ver.

Ik mijd een flinke discussie ook niet, mits we allen volwassen zijn door niet als een kip zonder kop dingen gaan roepen, mensen gaan beledigen etc.
OW zaken mij ik liever wel... been there done that :o maar kan me wel voorstellen dat ze het erg strak houden.
Laatst was er namelijk ook een jonge mama van een kindje van 8 maanden en zij zat, net als ik heb gezeten, behoorlijk in de rats over een aantal zaken. Dan helpen woorden van "horen zeggen" niet...
Je standpunt verklaren oké, maar sommige gaan gewoon te ver, en ik wil niet zeggen dat dat bewust is, maar onbewust onrust zaaien komt op hetzelfde neer... Het veroorzaakt angst... en we weten allemaal dat angst een slechte raadgever is!

Het is toch ook de angst die mensen hebben waardoor ze hun kleine kinderen wel enten!
Als we de laatste cijfers van het RIVM bekijken http://www.rivm.nl/cib/binaries/H1N1overzicht_tcm92-61018.pdf dan zijn er in totaal 36 mensen overleden waarvan er van 32 mensen ( 88% ) bekend was dat ze ziek waren. De overige 4 waren - zover bekend -gezond. We enten dus voor nog niet eens een handvol overleden mensen een hele bevolkingsgroep in. Ik - en velen met mij gezien de opkomst - vind dat echt massahysterie.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 17:20

janderegelaa schreef:
Het is toch ook de angst die mensen hebben waardoor ze hun kleine kinderen wel enten!
Als we de laatste cijfers van het RIVM bekijken http://www.rivm.nl/cib/binaries/H1N1overzicht_tcm92-61018.pdf dan zijn er in totaal 36 mensen overleden waarvan er van 32 mensen ( 88% ) bekend was dat ze ziek waren. De overige 4 waren - zover bekend -gezond. We enten dus voor nog niet eens een handvol overleden mensen een hele bevolkingsgroep in. Ik - en velen met mij gezien de opkomst - vind dat echt massahysterie.

Het is niet aan jou om te bepalen wat voor beweegredenen anderen hebben om hun kinderen te laten enten.
Waarom laten mensen hun kleine kinderen enten tegen de kinderziektes? Is dat ook massahysterie?
Ik heb deze ziektes gewoon gehad (in mijn tijd werd er alleen geent tegen pokken) en heb het gewoon overleefd.

Ik vind het massahysterie om zo te reageren op het vaccin en al helemaal om zo te oordelen over andere mensen.
Het zegt vooral heel veel over jouw onzekerheid dat je zo'n drang hebt om andere mensen te overtuigen dat ze verkeerd bezig zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 17:26

Vandaag in de krant dat het aantal meldingen flink gedaald is. Jammer, voor niets ingeënt, de griep is al op zijn retour. Zonde van het geld!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 17:29

faye schreef:
Vandaag in de krant dat het aantal meldingen flink gedaald is. Jammer, voor niets ingeënt, de griep is al op zijn retour. Zonde van het geld!

http://www.telegraaf.nl/grieplijn/53014 ... ml?cid=rss

Dit zou in Nederland natuurlijk nooit kunnen gebeuren.
Overigens was je niet verplicht om te enten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 17:29

Ik lees de telegraaf niet. :D