Het ik ben begonnen met hardlopen topic.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 22:20

irise456 schreef:
ik had me ook aangemeld maar nog niemand heeft gereageerd
Ik heb totaal ook geen conditie..
En welke hardloopschoenen ik moet kopen voor een redelijk prijs

Nogmaals, bespaar niet op je schoenen... ;)

Kippesoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 22:29

MamboBeach schreef:
Met hardloopschoenen heb je altijd een maat groter, sommigen zelfs anderhalve tot twee maten groter.
Dus het is niet zo dat Nike klein valt. ;)
Als je last krijgt van je schenen is je afwikkeling van je voet niet goed of je hebt de verkeerde schoenen aan. 1 ding, bespaar met hardlopen nooit op schoenen... :n

Dan zal het wel aan mn voet liggen want als ik lang loop(wandelen) heb ik het ook. Misschien dat ik toch eens begeleiding moet zoeken bij het aankopen van renschoenen. Ik vind het alleen zo duur :o

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 22:33

Ik wil ook weer beginnen!
Alleen nu nog even doorzetten. :o

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 22:33

Kippesoep, je hebt ook bepaalde zaken waar je op een band moet gaan staan en dan moet je daarop lopen en dergelijke. Op deze manier kunnen ze de afwikkeling van je voet bekijken en hand daarvan een geschikte schoen voor je uitkiezen!
Het is duur, dat klopt maar ik heb nu ook nieuwe schoenen en ik ben zo blij! Ik had goede schoenen maar omdat ik nu zwaarder ben pasten ze niet zo goed meer, helaas. Zijn asics en lopen op zich perfect. Ik heb dus mijn enkelband kapot gelopen als gevolg dat ik amper normaal kon lopen en het hardlopen weer even in de ijskast moest zetten.

Kippesoep

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 22:38

Ja ik begrijp het, kwestie van even sparen en toch maar doen denk ik.
Pak tot die tijd wel de fiets om mn conditie op peil te krijgen.

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 09:31

Goedemorgen!!!

Drukke week voor de boeg. Werken, rijden (heb zondag concour, dus moet goed trainen aangezien ik al even niet meer gestart heb) en nog tijd vinden voor hardlopen. Ik denk dat ik vanavond maar in het donker ga en dat terwijl ik dat eigenlijk niet wil. Het loopt niet zo makkelijk in het donker bij mij. Wat dat betreft is het wel handig wanneer je in een grote plaats woont.
@Jasmijn: Ik heb je het schema gemaild.

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 10:27

zo lesje 1 gedaan, die drie minuten vielen even tegen maar voor de rest wel goed. denk alleen dat ik lesje 1 wel vaker kan doen

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 10:31

Emilia schreef:
Goedemorgen!!!

Drukke week voor de boeg. Werken, rijden (heb zondag concour, dus moet goed trainen aangezien ik al even niet meer gestart heb) en nog tijd vinden voor hardlopen. Ik denk dat ik vanavond maar in het donker ga en dat terwijl ik dat eigenlijk niet wil. Het loopt niet zo makkelijk in het donker bij mij. Wat dat betreft is het wel handig wanneer je in een grote plaats woont.
@Jasmijn: Ik heb je het schema gemaild.

dank je!!!

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 11:31

Wow, wat een zieken hier bij mij op school. Er zijn klassen waar nu nog maar 3 leerlingen zijn!!

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 11:32

het gaat heel erg he!

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 12:12

jannie86 schreef:
het gaat heel erg he!

Ja. vorige week was er nog maar een klas waar nog maar 3 leerlingen waren. Zijn ook een boel collega's ziek.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 12:17

Zo, lang geleden dat ik heb gereageerd hier. Veel gebeurd afgelopen week/weken, dus weinig actief geweest op Bokt.

Máár... Ik ben gisteren voor het eerst weer wezen hardlopen. Het ging niet eens heel slecht, tot mijn verbazing. 8-) De laatste keren dat ik heb hardgelopen was in Frankrijk in de herfstvakantie. Eerste keer ongeveer 12 minuten gelopen, tweede keer rond de 10 minuten gelopen met tussenin ongeveer 5 minuten wandelen.
Ook een vaste 'hardloopdag' afgesproken met mijn vriend, dus wel lekker dat ik niet alleen hoef te lopen.

Hoe gaat het met de andere hardlopers hier? :D

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 12:30

Met mijn hardloopcarriere gaat het goed. Sta versteld van mezelf dat ik me er ook echt aan hou. En soms vind ik het zelfs leuk, alleen de eerste minuten vind ik echt een hel :+

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 12:40

Ik vind het vooral moeilijk om zin te maken. O:) Als ik eenmaal loop, gaat het wel.

Lopen jullie met muziek, een programma of helemaal niets?

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 12:41

ik vind het einde een hel, en als t even zwaar is, en alles zeer doet. heb eerder al eens een poging gedaan en mijn ervaring was dat je na een paar keer al voelde dat het beter ging, na 3 keer lopen liep ik al een stuk vier minuten, ook een kwestie van je ademhaling onder controle krijgen en houden. terwijl de eerste keer ik al na 1 minuut verrot was (erg he)
ik loop dus nu met start to run, en die muziek is lekker, maar je moet uitkijken dat je niet te snel gaat!

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 12:44

Elessar schreef:
Ik vind het vooral moeilijk om zin te maken. O:) Als ik eenmaal loop, gaat het wel.

Eerst liep ik zonder muziek en had ik een schema waarbij ik zo goed de tijd in de gaten moest houden. Nu gebruik ik start to run. Dat is echt ideaal! De tijd wordt bijgehouden en je hebt ook nog een muziekje!

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 12:48

Zit dat schema net eens te bekijken.Moet vanavond lesje 8 en overmorgen dus 9 en dan moet ik 5 min lopen!!!!!!!! :oo 8)7 Mij benieuwen of ik dat kan volhouden.

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 12:49

irise456 schreef:
ik had me ook aangemeld maar nog niemand heeft gereageerd
Ik heb totaal ook geen conditie..
En welke hardloopschoenen ik moet kopen voor een redelijk prijs

ikzelf heb asics..heb ze gekocht bij runnersworld voor 100 eurie, moet eerlijk zeggen dat ik niet naar de prijs heb gekeken, ging uit van 150 euries...dus die 50 was mooi meegenomen...maar ben blij dat ik ben gegaan, die voeten van mij leiden een eigen leven :D

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 12:53

Emilia schreef:
Zit dat schema net eens te bekijken.Moet vanavond lesje 8 en overmorgen dus 9 en dan moet ik 5 min lopen!!!!!!!! :oo 8)7 Mij benieuwen of ik dat kan volhouden.

ik heb les 9 gisteren gelopen,en ik dagt ook van.....gaat me dat lukken? :D
maar het lukte zeker,konnog wel langer lopen als het moest haha
mijn conditie gaat erug goed vooruit nu.
succes :
ps vond les 8 veel pittiger,heel veel stukjes van 2 min,met 1 minuutje wandelen.

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 12:54

Emilia schreef:
Elessar schreef:

Eerst liep ik zonder muziek en had ik een schema waarbij ik zo goed de tijd in de gaten moest houden. Nu gebruik ik start to run. Dat is echt ideaal! De tijd wordt bijgehouden en je hebt ook nog een muziekje!

en is die muziek wat???

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 12:56

leuke muziek ja!
hoe "snel"lopen jullie? iets sneller dan wandelen of toch al een redelijk tempo?

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 12:58

Ik heb ook zitten denken aan start to run, maar ik vind het eigenlijk ook niet wat om muziek in je oren te hebben wanneer je samen loopt.

Jannie86: Toen ik net begon, sprintte ik zowat. :+ Ik liep echt veel te hard, kon amper 2 minuten volhouden, was zo kapot.
Heb nu het tempo een stukkie lager liggen, merk dan echt dat je je energie veel meer spaart en je ademhaling ook beter onder controle hebt.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 13:10

de ''wandel'' stukjes loop ik in een hoog tempo,zo kak ik niet in. :D
met het rennen is het even zoeken wat het beste vol te houden is,daar kom je van zelf achter ;) maar zeker niet te snel.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 13:12

De stukken die je wandelt, inderdaad flink doorwandelen. :j Stuk beter voor je spieren en daarnaast voorkomt het (bij mij ook iig) 'inkakken'.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 13:15

ik heb alleen wel regelmatig dat ik tussen door (in de wandel pauzes) even wil rekken,daarna loop ik een stuk beter.
doe ik dat niet dan krijg ik van die vage pijntjes.

strekken jullie ook tussen het lopen door?