Borstvoeding

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 23:43

Cyntje schreef:
Pat wordt hier ook niet wakker van gehuil :n
We hebben laatst een tijdje de babyfoon langs zijn oren gezet zodat hij ook een keer eruit kon snachts.
Hij slaapt namelijk gelijk weer in en ik niet :+

Hier precies hetzelfde! :j

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 10:30

Angela, gefeliciteerd met je dochter *\o/*

Elinaa, ik ben echt wel blij dat in Duitsland gebruik van de zorg kan maken. Het aantal echo's hier is echt onbeschrijfelijk. Heb al een fotoalbum vol := En die taal.....ach er zijn zoveel dingen die vrijwel hetzelfde zijn en daarnaast spreken bijna alle artsen/gyn./verloskundigen hier ook een beetje NL of ze verstaan het. Ik ervaar het zelf niet als een last.

Even een andere vraag......als het mag in 't borstvoedingstopic :o

Heeft iemand van jullie of is iemand van jullie bekend met acupunctuur vanaf de 36e t/m 40e week (iedere week 20 min.) Het schijnen een soort ontspanningsnaalden te zijn waar je bij de bevalling veel profijt van kan hebben. Ze worden door de verloskundigen gezet??? Als het nodig is kunnen bij de bevalling ook wee-opwekkende naalden gezet worden, om het sneller te laten gaan.

Elinaa

Re: Borstvoeding

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 10:35

geen ervaring mee maar het lijkt mij wel erg fijn als je zo meer kunt ontspannen.
acupunctuur zelf heb ik wel goede dingen over gehoord.

tja echo's..ik heb ook een heel plakboek vol van hier in nederland.

Toke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 11:24

Gisteren is onze Rhune gewogen, en zat nu 125 gr boven zijn geboortegewicht, en dat met 6 à 7 voedingen per dag.

Ik dacht ook dat je Chiara uitsprak als Kiara, die naam is bij ons ook in de running geweest als meisjesnaam, maar vonden we eigenlijk te lang... Daar hebben we toen Kyra van gemaakt. Dat was onze meisjesnaam, totdat mijn zus beviel van een meisje met de naam Kyra, 8 weken geleden....

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 11:30

Toke schreef:
Gisteren is onze Rhune gewogen, en zat nu 125 gr boven zijn geboortegewicht, en dat met 6 à 7 voedingen per dag.

Ik dacht ook dat je Chiara uitsprak als Kiara, die naam is bij ons ook in de running geweest als meisjesnaam, maar vonden we eigenlijk te lang... Daar hebben we toen Kyra van gemaakt. Dat was onze meisjesnaam, totdat mijn zus beviel van een meisje met de naam Kyra, 8 weken geleden....

Dat is toch hartstikke goed! :j Dat hij nu 125 gram boven het geboortegewicht is! :D

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 13:28

Boya schreef:
Gisterenavond bij de 'Schwangerschaftsvorbereitungskurs" (mooi woord voor galgje) een hele duidelijke uitleg gehad over het indalen tot en met de bevalling. Moet aan sommige duitse thermen enorm wennen.

Ik moest in het begin bij de gynaecoloog hier in duitsland soms ook echt even denken van "he, wat bedoelt ze daar nou mee". Gelukkig kon ze het soms lekker beeldend uitleggen :D

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 13:30

Elinaa schreef:
jeetje wij willen ook net de grens over voor een huisje maar ik spreek toch echt zo goed als geen duits :o vind t knap dat je daar durft te bevallen, qua taal en begrijpen dan he

Ach, mijn duits was ook echt heel erg slecht toen we hier zo'n 5 jaar terug gingen wonen. Nu kan ik met iedereen praten, en ik begrijp nog waar het over gaat ook :D

Utrolig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 13:33

Ik heb 'maar' 14 weken bv gegeven. Het was niet te combineren met werk. Heb er zo'n spijt van gehad dat ik niet heb doorgezet. We willen binnenkort wat meer gaan werken aan een 2e baby(??!!), ik denk dat ik dan gewoon extra verlof opneem om extra ervan te gaan genieten!!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 13:35

Boya schreef:
Heeft iemand van jullie of is iemand van jullie bekend met acupunctuur vanaf de 36e t/m 40e week (iedere week 20 min.) Het schijnen een soort ontspanningsnaalden te zijn waar je bij de bevalling veel profijt van kan hebben. Ze worden door de verloskundigen gezet??? Als het nodig is kunnen bij de bevalling ook wee-opwekkende naalden gezet worden, om het sneller te laten gaan.

Ik min of meer.. Ik heb acupuntuur gehad om een poging te doen om Laelia te laten draaien. Eerst een keer met naalden, en daarna met moxa (soort sigaar, je gebruikt hitte ipv naalden). Dat had dus geen effect op het laten draaien, maar het was wel erg ontspannend voor mij, en ik voelde wel dat Laelia er elke keer actiever van werd. Alleen lag ze al zo vast in mijn bekken, dat draaien niet ging :+

Heb goede verhalen gehoord over de ontspanningsnaalden tijdens de bevalling. Als Laelia niet in stuit had gelegen, dan was ik hier thuis bevallen (dat kon via het geburtshaus in Geldern) en dan had ik ook de naalden willen gebruiken. De Hebamme die ik dan zou hebben kon dat namelijk. Nu dus zonder gedaan, en dat ging ook goed :)

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 13:36

Boya schreef:
Angela, gefeliciteerd met je dochter *\o/*

Thanks! Ze ligt nu even te slapen (bijkomen van alle balonnen), dus kan ik even bijlezen.

Ik ben zo benieuwd hoe ze vanmiddag haar taartje gaat vinden :)

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 13:39

Toke schreef:
Dat was onze meisjesnaam, totdat mijn zus beviel van een meisje met de naam Kyra, 8 weken geleden....

Zul je altijd zien.... 2 vriendinnen van me zijn nu tegelijkertijd zwanger (scheelt 3 dagen), we zijn ook benieuwd hoe de namen gaan worden... en ze geven nu al aan dat als ze toevallig hetzelfde geslacht krijgen, en dezelfde naam hebben uitgekozen, ze het dus niet gaan veranderen. 1 vriendin van die 2 was ook tegelijkertijd met mij zwanger. Haar kindje heet Zoë, en die naam is bij ons ook langs gekomen, alleen afgevallen omdat we het te kort vonden :+

Maar 2 vriendinnen is natuurlijk wel anders als je zus..

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 13:40

die naam vonden wij ook erg mooi, maar toch vanaf gezien omdat je het steeds meer hoort, stond al in de top 40 of 50 geloof ik.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 13:42

Utrolig schreef:
Ik heb 'maar' 14 weken bv gegeven. Het was niet te combineren met werk. Heb er zo'n spijt van gehad dat ik niet heb doorgezet. We willen binnenkort wat meer gaan werken aan een 2e baby(??!!), ik denk dat ik dan gewoon extra verlof opneem om extra ervan te gaan genieten!!

Ik kan me voorstellen dat je het jammer vind dat je na 14 weken moest stoppen ivm je werk... Hopelijk heb je voor beeb 2 een langere periode! (en bedenk dat je vaak ook nog een tijd 2 voedingen per dag kunt geven, en de rest met de fles).

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 13:44

Ik vond het ook wel opvallend dat veel aparte namen nu in de top staan, en daardoor dus eigenlijk minder apart zijn geworden :j

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 14:48

De naam van onze zoon staat al 4 jaar in de top 20! :j
Maakt mij niet uit, ik vind het een prachtige naam! :j :D

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-09 15:48

Toke schreef:

Als je het uitspreekt als Kyara is het lang maar Kjara ( in ons geval dus ) is net zo lang als Kyra :P

Chiara heeft dus mijn borst naar de ju gezogen ofzo :?
Rode vlekken eromheen en trekkerig gevoel in de borst, goed gesmeerd gister en vanacht en nu is het al stukken beter, heb er in onze borstvoedingscarriere nog geen één keer last van gehad :?

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 16:55

@Toke: dat is wel heel toevallig met de meisjesnaam Kyra met je zus!

@Cyntje: Vervelend. :(:) Rode vlekken eromheen?

@Angela: Gefeliciteerd met Laelia! *\o/*

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-09 17:32

Ja eromheen,... maar ik weet nu denk ik wel waarom.
Ze koppelt de laatste tijd ontieglijk vaak los tijdens het voeden, om alles in de gaten te houden, rond te kijken of te lachen :+
Waneer ze dus los wil laten gaat ze lichtelijk aan de borst hangen en laat dan ineens los...

Angela, gefeli met je dochter's 1ste verjaardag :D

Jollyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 19:19

Boya schreef:

Leuk om deze vraag te lezen. Twee studenten uit mijn jaargroep zijn afgelopen zomer naar Noorwegen gereisd. Daar is het heel gebruikelijk om tijdens de zwangerschap en/of tijdens de bevalling gebruik te maken van acupunctuur. De verloskundigen daar waren stomverbaasd dat Nederlands verloskundigen dit niet toepassen. In Noorwegen wordt het vooral als pijnbestrijding gebruikt, maar ook om het kind te draaien of om de weeënactiviteit te stimuleren.
De studenten hebben een aantal vrouwen en verloskundigen over dit onderwerp geïnterviewd en wat literatuur erover opgezocht. Het schijnt redelijk goed te werken en is makkelijk toe te passen, onder andere als overbrugging van de tijd voor een ruggenprik. Vrouwen waren er ook wel tevreden over en vonden het geen belemmering. Ze hadden wel vaak nog een andere vorm van pijnbestrijding nodig, maar het schijnt dat dit ook wat sneller wordt gedaan in Noorwegen dan in Nederland. Ik weet verder niet hoe het in andere landen zit met het toepassen van acupunctuur tijdens de bevalling.

Verder lees ik dit topic vrolijk mee. Ik vind het heel interessant om te horen wat jullie ervaringen zijn met borstvoeding, overwegingen om wel/niet te starten of te stoppen en wat handige tips zijn (of juist niet).

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 11:40

Thanks voor de felies! het waren twee erg geslaagde dagen. Op de dag zelf met familie, en gisteren met vrienden. We hebben er alle drie erg van genoten! Laelia was vrijdag nog wel ziektjes (op en af hoge koorts), maar ze voelde zichzelf geloof ik niet zo ziek (dat liet ze in ieder geval niet merken). De slagroom vond ze heerlijk, de rest van het taartje niet :+ Het was in ieder geval een dag (dagen) om nooit meer te vergeten! :j

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 20:08

kom maar op met die taart-mep-foto's! :+

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 21:44

Afbeelding
Ons jarig jopje :)

En hier aan de taart:
Afbeelding

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 21:45

ze ziet er wel heul jarig uit!

welke flessen gebruiken jullie naast of ipv de bv? ik neig zelf naar de s flessen van difrax, maar hoor ook goede verhalen van nuby en ken van mijn werk op het kdv de avent flessen.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 21:50

:)

Ik gebruik de aventflessen, en daar ben ik (en Laelia) erg tevreden over! Ik kies trouwens altijd voor de nr. 1 speen, want daarbij moet ze net als bij mij nog een beetje haar best doen voor de melk. Bovendien kan ze zo langer genieten van het drinken :)

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 23:06

Ik heb Dr. Brown. Heb een heel scala aan flessen en spenen geprobeerd en dit is de enige waar hij uit wil drinken. De rest weigert hij hardnekkig := .