Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 12:52

Hallo dames,

Ik lees hier bijna nooit meer mee eerlijk gezegd, omdat ik bang ben weer terug te vallen :o , maar nu ik de laatste 2 pagina's lees wil ik toch even reageren.
Ik lees dat PW opgenomen is?
en dat t niet goed gaat met je begeleider, kan je geen ander krijgen?

Wat jammer dat ik je hier nog zie, had voor je gehoopt (en voor de rest ook uiteraard) dat je er al uit was. (moet er zelfs even van slikken)
Ik vind je wel heel dapper en sterk dat je er zo mee bezig bent!
En als ik ooit wat voor je kan doen, laat t me weten.

Heb in mijn profiel toch nog een plekje voor dit topic gemaakt, want jullie hebben veel voor me betekend.

Sterkte allemaal en blijf vechten!!!

Pollewoppy

Re: Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 14:40

Hey Barbalala wat lief dat je een berichtje achterlaat.
Gelukkig ben ik niet opgenomen maar zit ik 'slechts' in dagbehandeling. Hoe gaat het nu met jou dan? Ben jij er al wel helemaal bovenop? (voor zover dat kan dan)

Ben vanmorgen bij mijn arts geweest en heb een nieuw medicijn erbij. Een antipscychoticum. Dat is zyprexa ook, maar die heeft als bijwerking gewichtstoename en daar zit ik niet op te wachten. Dit middel heeft het niet en wordt voorgeschreven bij klachten als onrust, opwinding, angst en agressief gedrag. Je wordt er ook wat suf van, waardoor ik er waarschijnlijk ook goed van zal slapen. Ik ben benieuwd. Maandag hebben we een belafspraak om te evalueren.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 14:47

Wat een lieve woorden zeg in je profiel.
Ik word er stil van...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 21:57

CIV hoe bevalt het je man weer thuis? Ben heel benieuwd hoe het gegaan is, wat een aparte collega's zeg; alleen komen om een wit voetje te halen, bah.

PW red je het een beetje zo? Spannend het gesprek maandag, wel een gedoe hoor!

Met mij gaat het niet zo lekker, voel me heel eenzaam terwijl ik genoeg vrienden heb. Maandag naar de psycholoog en psychiater, wil weer naar de 20, de 10 is vol te houden maar daar is ook alles mee gezegd..

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 22:25

Hoe gaat het met jou Barbalala? Weet dat jij ook meepraatte toen ik actief meepostte. Ook ik ben bang om terug te vallen en als ik dan actief mee lees wordt dan gevoel erger..klinkt misschien stom.

Moeilijke tijden PW! Hoop dat alles qat betreft groep enzo deze week oplost!

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 22:35

Dat gevoel heb ik ook Pinacolada, en ik merk het ook aan mezelf moet ik zeggen; Als ik de reacties van anderen lees komen de gevoelens weer terug. Wat betreft de depressie vooral.
Hoe gaat het met jou dan?

Ik merk dat er steeds meer tijd tussen de terugvallen zit.
Wel kan ik nog steeds goed mezelf opnaaien, ook betreft paniekaanvallen (die zijn wel een heel stuk minder en kleiner).
En aan de toekomst denken lukt met mate.
Ik wil een HBO opleiding zoeken voor na de zomer, maar dat vind ik nog erg moeilijk..
Mede omdat ik faalangst heb ontwikkeld toen ik overspannen was.

Maar ik voel me vrij goed gelukkig :)

PW; ben je ook psychotisch?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 09:11

Nee, gelukkig niet. Maar het middel wordt ook voorgeschreven bij niet psychotische mensen tegen onrust, angst, agressief gedrag e.d. Ook het piekeren moet er minder van worden en verder voor mijn onrust en woedeaanvallen dus. Ik moet zeggen dat ik er minder duf van ben dan verwacht dus daar ben ik wel blij om. Ik was vanacht nog wel een tijdje wakker, maar piekerde inderdaad een stuk minder. Dus dat is wel fijn.

Ik kan me jullie gevoel trouwens wel voorstellen, over het actief meelezen hier en bang zijn voor een terugval. Ik kan me goed voorstellen dat je bang bent om aan een HBO opleiding te beginnen Barbalala. Wat voor opleiding is het? Probeer je niet teveel af te laten schrikken door je faalangst. Maak het gewoon bespreekbaar op de opleiding als je begint!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 17:06

Hey dames, mijn vriendje is weer thuis *\o/* :+: Het was erg leuk, we waren optijd vertrokken en dat was maar goed ook want we kwamen nog een aantal keer in de file. Daar aangekomen was het echt super druk, er waren mensen met de complete familie (volle bus) gekomen dus ik kon niet vooraan staan, helaas. Op den duur stond ik dan toch vooraan :D en zag ik de militaire goed, helaas was mn vriend toen al voorbij en stond hij al bij zn collega's. Dat was wel even jammer, voor hem en ik baalde er ook van maar ik probeer het naast me neer te leggen. Verder verloopt het tussen ons allemaal goed, ben heel blij dat hij er weer is! Hij vond het leuk dat ik wat versieringen op had gehangen. (zijn collega's zeiden niets tegen ons, op 1 na, zie ze binnenkort waarschijnlijk en dan zal ik er wel even iets van zeggen ;) )

Vanmiddag ben ik naar stal gegaan, ze was erg braaf en hij naar zn vrienden, zo samen de hond uitlaten en verder geen plannen meer voor vandaag, komt vast goed ;) Morgen weer een verjaardag maar gelukkig hoef ik nu niet meer alleen, is erg prettig. Het zullen wel drukke weken worden, want zo ben je alleen en hij is nog tot half jan. vrij, daar zie ik ergens wel tegenop omdat we ook gaan verbouwen maar we krijgen er iets moois voor terug.

PW, andere medicijnen, zijn deze voor langere tijd? Nog plannen dit weekend? Als er iets is dan weet je me te vinden maar ik lees nu gelukkig toch alweer wat positievere berichten van je.

BarbaLala & Pinacolada leuk nog eens iets van jullie te horen. Snap het wel wat jullie zeggen, dan is het alleen maar een goed teken dat we jullie hier niet zoveel meer zien. Geniet ervan dames en hou dat gevoel vast en laat nog eens iets van je horen.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 15:37

Het is rustig hier.

CIV fijn dat je vriend nu weer thuis is. Leuk dat hij de versieringen waardeerde! Ik vind het fijn voor je dat hij er weer is. Nu op naar de verbouwing...

Ik voel me belabberd. De medicijnen doen niet zoveel, merk weinig verschil. Morgen telefonisch contact met de arts om te bespreken hoe het is gegaan. Ben benieuwd wat hij zegt. Ik was vanacht ook weer een tijd wakker, dit keer wel weer met veel piekeren. Zucht..

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 16:45

Knuffel voor iedereen die het nodig heeft!

Met mij gaat het trouwens lekker, maar heb nu een vriendje van tegen 'iets' aanzit. Ik zie het eerder als een burn-out, maar dan een milde versie. Weet dat dat niet kan, maar hij is erg hard voor zichzelf en daarom kan ik het niet goed plaatsen. Hij is neerslachtig, overal negatief over, geen plezier meer in zn werk, alles is daar k*t.. Hij zegt ook zelf, hij weet niet meer wanneer hij voor het laatst iets heeft gedaan wat hij echt leuk vond? Best erg in mijn ogen. Hij is nu aan het kijken wat hij wel wilt qua job, maar dan nog maar ik me een beetje zorgen.. :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 21:02

Petulan schreef:
Knuffel voor iedereen die het nodig heeft!

Met mij gaat het trouwens lekker, maar heb nu een vriendje van tegen 'iets' aanzit. Ik zie het eerder als een burn-out, maar dan een milde versie. Weet dat dat niet kan, maar hij is erg hard voor zichzelf en daarom kan ik het niet goed plaatsen. Hij is neerslachtig, overal negatief over, geen plezier meer in zn werk, alles is daar k*t.. Hij zegt ook zelf, hij weet niet meer wanneer hij voor het laatst iets heeft gedaan wat hij echt leuk vond? Best erg in mijn ogen. Hij is nu aan het kijken wat hij wel wilt qua job, maar dan nog maar ik me een beetje zorgen.. :(

Oei, klinkt meer als een depressie of een flinke winterdip? Vooral het erg hard voor zichzelf zijn herken ik..

PW: Balen dat de medicijnen niet doen wat je ervan gehoopt had. Zouden die meteen goed moeten werken? Hopelijk vinden jullie een passende goede oplossing. Morgen had je ook nog een gesprek he? Veel succes in ieder geval, en laat je niet kisten.

CIV: Heerlijk je mannetje weer thuis! Ik ben echt blij voor je, geniet er maar lekker van. Weet je nog hoe erg je er tegenop zag voordat hij ging? Dat heb je toch maar mooi geflikt meid, je mag trots op jezelf zijn! Hoe is het met je paardje? Heb je nu een ruiter voor haar?

Ik heb wel een fijn weekend gehad. Vrijdag ben ik eerst met mijn moeder boodschappen gaan doen, en daarna nog even gaan winkelen. Heb een fijn hardloopshirtje op de kop getikt bij h&m en een paarse BH bij de hema. 's avonds hadden we een feestje, wat ook erg goed ging. Was erg leuk en ik rolde om half 2 mijn nest in.
Zaterdag heb ik eerst de beestjes verzorgt en toen ben ik aan de logeerkamer begonnen. Ik heb hem iets veranderd waardoor er nu plaats is gekomen voor een bureautje voor mij. Toen heb ik nog wat gepoetst en de bedden verschoond en daarna ben ik met Pascal een bureautje gaan kopen. Zo heb ik ook een eigen plekje waar ik kan schilderen en tekenen en misschien straks ook weer kan studeren. Nu nog wat leuke accesoires op de kop tikken!
Vandaag zijn we naar Ouddorp geweest, op de brouwersdam. Mijn passie is vliegeren, en de zee uiteraard. Helaas waaide het zo hard dat mijn vlieger kapot is gegaan... Ik ga nu kijken voor een grotere sterkere vlieger. We hebben toch nog lekker kunnen wandelen, het stormde maar het was vrij lekker weer. We hebben nog een warme chocomel en een kop soep gedronken op het strand en rond 4 uur zijn we richting auto gelopen. Ineens sloeg het weer om, de zee was al ruw maar toen was die echt gaaf! Ik heb echt genoten.
Toen we terug waren in de auto, begon het keihard te onweren, te hagelen en te regenen. Ik ben teruggereden, en ik ben daarom best trots op mezelf. Ik durfde dat namelijk niet meer.

Morgen weer een druk therapiedagje. Eerst running, dan cognitieve therapie en dan activering. Daarna ga ik even naar Garuna denk ik.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 08:53

@ Petulan: Ik ga met Angela mee, klinkt eerder als een depressie of een flinke winterdip. (Ik hoop voor jullie het laatste) het nergens zin in hebben en geen voldoening uit halen is kenmerken voor een depressie, ook het neerslachtige wat je omschrijft. Hopelijk vindt hij ander werk waar hij zich prettiger in gaat voelen. Hou het wel in de gaten en maak het bespreekbaar met hem (als dat lukt), als de klachten aanhouden, moet hij er niet te lang mee rond blijven lopen.

Fijn trouwens dat het met jou wel lekker gaat! Blij om te horen!

Angela: Hoe was je therapiedag vandaag?

En wat ga jij goed zeg! Echt super. Ik vind het fijn om te lezen en het motiveert en sterkt me! Jij bent mijn voorbeeld! Je doet zo hard je best en bent zo krachtig, ik heb daar echt respect voor! Echt goed dat je zo actief bent. Hou dat gevoel vast meid! Enne, geef Garuna maar een dikke knuffel als je er naar toe gaat vanmiddag.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 12:21

Pfff, ben zelf aardig zenuwachtig aan het worden voor het gesprek. Zie er vreselijk tegenop.

Heb vanochtend mijn arts gesproken en de dosering van mn nieuwe medicijnen gaat wat omhoog. Dat mijn stemming nog niet veel beter is kon wel kloppen, dat heeft wat langer de tijd nodig. Afwachten dus.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 14:16

PW, je hebt alles echt wel voor elkaar :) Je hebt, wanneer je het topic terugleest, echt wel helder voor ogen waar het wringt en wat er moet veranderen tussen jou en je begeleider. Print het anders uit, dan kun je tussen je eigen wijze woorden nog onze tips en support lezen ;) Je staat niet alleen he!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 18:56

PW hoe is het gesprek gegaan?

Zelf ben ik per gister aan het ophogen met de seroxat, van 10 mg naar 20 mg per dag.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 11:48

Heb gisteren wel een goed gesprek gehad, wel confronterend, maar ik merk dat mijn boosheid een beetje wegebt. Ik kan er nu van een afstandje naar kijken en daardoor kwamen we tenminste in gesprek. Achter de boosheid zit enorm veel verdriet en daar zit ik nu tegen aan te hikken. Durf het eigenlijk niet zo goed toe te laten. |(

Heb nu woensdag nog een gesprek en zou dan maandag de groep weer in. Maar kwam net tot de ontdekking dat ik maandag WIA keuring heb, dus waarschijnlijk niet naar de groep kan. Nou ja, morgen maar even bespreken. Ik vind het wel eng om weer de groep in te gaan. Dit heb ik gisteren ook aangegeven. Enger dan de eerste keer dat ik er kwam...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 11:54

PW: Ik vind het ontzettend knap dat je met haar in gesprek hebt kunnen gaan! Echt top! Ik spreek uit ervaring dat het heel normaal is dat achter boosheid heel veel verdriet zit, het is hetzelfde als bij een rouwproces eigenlijk. Eerst komt de boosheid, dan pas het verdriet.
Het lijkt me ook eng om weer de groep in te gaan, maar je groepsgenootjes hebben je altijd al gesteund dus ik weet zeker dat ze dat nu ook weer zullen doen. Ik durf te wedden dat jij je nu allemaal doemscenario's in je hoofd haalt, misschien iets om met je cognitieve naar te kijken?

Spannend hoor, maandag die keuring.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 12:01

Da's een goeie tip, even een schemaatje van de cognitieve invullen. Dat heeft me ook goed geholpen om mijn boosheid wat te relativeren. Ga ik zeker doen, bedankt voor het meedenken!

Ik vind het ook wel spannend maandag, maar na wat er de afgelopen twee weken allemaal gebeurd is weet ik gewoon dat ik echt nog niet in staat ben om te werken, dus echt heel zenuwachtig ben ik (nog) niet gelukkig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 12:10

Even over mezelf, dat was ik vergeten ;)

Ik heb gisteren mijn ongenoegen geuit over de therapie. Er zijn 5 nieuwe bijgekomen, die er natuurlijk slechter aan toe zijn dan ik ( en het oude groepje) Nu zijn we al 2 weken dingen aan het herhalen enz. Ik irriteer me er vreselijk aan, maar durfde dat eigenlijk niet te zeggen. Bang dat ze me egoistisch vinden..
Vaker word gevraagd om wij de 'nieuwe' kunnen helpen met bepaalde dingen, en dingen uitleggen. Ik vind dat echt heel vervelend. Zo ook gisteren met de cognitieve therapie, maar gelukkig hadden we daarvoor mijn eigen behandelaar. Ze stelde het voor, en blijkbaar betrok mijn gezicht helemaal. Ze vroeg wat er aan scheelde. Dus toen heb ik eerlijk opgebiecht dat ik het erg rot vond dat we nu stilstonden en geen vooruitgang meer boekte. Zeker omdat het einde van de therapie erg hard nadert. Ze reageerde gelukkig erg begripvol.

Daarnaast scheelt er bij mij nog een ding aan, wat me heel erg dwars zit. En dat is het verlies van Sietske. Dit ga ik donderdag in de groep bespreken bij het thema rouw. Zal wel pittig worden, maar mijn behandelaar helpt mij. Bij mij was het vooral eerst boosheid (gericht op mezelf) en nu eigenlijk nog alleen maar verdriet. Niet meer zo buiten proporties als eerst, maar het zit er nog wel. Ik pieker daar ook nog vaak over. Het is ook niet alleen het verlies van Sietske, het is ook veel daarom heen.

Mijn woedeaanvallen zijn ook weg, het lijkt of het allemaal daar vandaan is gekomen. Met een stukje karakter natuurlijk..

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 12:24

Wat goed dat je je ongenoegen hebt geuit! Ik heb dat ook geprobeerd en ik hoefde meteen niet meer te komen hihi. (Zal ook wel wat aan mijn manier van uiten gelegen hebben). Ik vind het ook gek dat jullie nu dus gewoon aan het herhalen zijn en daardoor eigenlijk stilstaan. Dat is erg jammer, zeker omdat jullie ook nog eens nog maar een paar weken hebben. Zo zijn er overal dingen wat goed is en wat minder goed verloopt ;) Wel erg goed dat je het gezegd hebt!

Ik ben heel benieuwd hoe het je donderdag zal vergaan. Bereid je inderdaad maar voor op een heftig dagje, maar dat geeft niet. Goed dat je woedeaanvallen ook weg zijn, bij mij helaas nog niet. Maar mijn woedeaanvallen liggen ook een beetje anders en daar gaat nu ook aan gewerkt worden. Verdriet is niet fijn, maar komt na boosheid.

Mijn behandelaar had een 'gevoelslijn' op het bord staan. Eerst is er angst, van je angst kom je in boosheid en vandaar in verdriet en pas dan is er ruimte voor blijdschap...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 00:08

Hoe ging je therapie vanmiddag PW? Alvast heel veel succes voor je gesprek morgen, maar ik heb er alle vetrouwen dat het goed komt.

Mijn sollicitatiegesprek ging prut. Ik stond binnen 15 minuten weer buiten. Als eerst was mijn ogentest dusdanig slecht, de beste man noemde me zowat blind. (ik heb een sterkte van -5.75 in mijn bril/lenzen) dus daarop zou ik al afgekeurd worden. Toen noemde ik mijn depressie, en volgens hem zou ik nooit door de psychologische test komen, ik had namelijk een stoornis. Ik was best pissig, en heb nog wat doorgevraagd, en gezegd dat een depressie te genezen is. Het bleek al snel dat wij niet op een lijn zaten daarover, en toen heb ik het gesprek beeindigd. Ik heb hem gezegd dat dan een verdere voortzetting van het sollicitatiegesprek geen zin had, en dat ik mijn tijd beter nuttig kon besteden. (jaja, die woorden heb ik gebruikt) Hij zei toen, dat het inderdaad zo was, en vroeg zich af waarom ik toch had gesolliciteerd met mijn slechte ogen en mijn psychische afwijking. Daarop werd ik laaiend, en ik heb gezegt: Omdat ik een sterk persoon ben, en wie niet waagt, wie niet wint toch? U weet niet wat voor kans u nu laat lopen, door mij af te wijzen. Ik denk dat menigeen blij is met een werknemer met mij kwaliteiten. Maar goed, ik bedank u voor uw tijd, en wens u nog een prettige dag.

Ik heb me nog nooit zo sterk gevoeld, en ik ben met een opgeheven hoofd de deur uit gelopen! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 00:14

Wow Angela wat een gesprek zeg! Super hoe je dat opgelost hebt, wát een ongelooflijk zak stront die kerel, sorry hoor.

Waar was die sollicitatie voor, voor welke functie?

Sjongejongejonge: Waarom solliciteer je met je slechte ogen en psychische afwijking. Pardon?! Alsof mensen met slechte ogen en een psychische afwijking niet mogen werken?

Oooohh ik zit me op te naaien achter mijn computer en jij maar lekker rustig blijven :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 08:56

Het was een sollicitatie bij de politie, als agent. Vrijdag weer een nieuwe kans! Spannend!

Ik was al vroeg wakker vanmorgen, en kon niet meer slapen. Pascal ging werken, en ik ben toen even tv gaan kijken in bed. Maar ik ben nu toch maar opgestaan. Ga zo denk ik even een rondje rennen, en naar Garuna. Vanmiddag moet ik naar de schoonheidsspecialiste en morgen komt ook nog de kapper. Ik wil iets anders met mijn haar, maar ik heb geen flauw idee wat. Ik heb nu een bob, maar dat staat soms zo truttig..

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 10:28

Zo goed gedaan joh! Tof dat je je zo sterk voelde!! Ik vind het echt super goed!! Ik zei nog tegen je: Joh ga voor de ervaring, nou dat heb je dubbel en dwars gedaan. Ik vind dat je echt goed je woordje klaar had! toppie!!!!

Mijn therapie was wel heel leerzaam. We deden een rollenspel, waar ik zo'n hekel aan heb, en ik heb me er maar eens aan gewaagd. We hebben de situatie nagespeeld van toen ik laatst boos ben weggelopen uit de groep. Ik kreeg hele nuttige tips van hoe ik anders zou kunnen reageren. Nu nog hopen dat het me in de echte boze wereld ook lukt :+

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 10:36

Nou ik wil me ook even aansluiten in dit topic.
Ik heb ook een burnout.
Zit sinds 2 weken thuis en moest van de arbo afgelopen maandag weer mn werk hervatten met 4 uurtjes per dag.
Hier was en ben ik dus gewoon echt nog niet aan toe en heb dit ook zo gezegd, maar hij bleef maar drammen.
Ik was op mn werk en in het begin ging het wel.
Ik werd echter weer steeds duizelig en barstte van de hoofdpijn en erg moe.
Ik probeerde de klanten steeds te ontwijken, maar dit lukte niet.
Later kreeg ik een opmerking van een klant en ben toen weer huilend naar achter gelopen en heb gezegd dat ik weer naar huis ga.
Ik kan het gewoon nog niet!
De bedrijfsleider zou een mail sturen naar de arbo en vertellen dat ik er echt nog niet aan toe ben om te werken.
Ik had ze gister eigenlijk wel aan de telefoon verwacht, maar ze hebben nu nog niet gebeld.

Waarom willen ze me niet begrijpen.
WAAROM!
Het enige wat ik vraag is rust!