Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pollewoppy

Re: Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 14:48

Ik ook...
Voel me nu net een of ander onbegripvol slecht mens, terwijl ik echt het beste met je voor heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 14:50

Bah, ik krijg echt een naar gevoel hier van. Ik ga mezelf bijna schuldig voelen, maar mij is altijd geleerd dat zachte heelmeesters stinkende wonden maken..

Ik hoop echt dat je verstandig bent AJ, ik heb je geprobeerd te helpen, maar het lukt me niet en dat maakt me wanhopig en op dit moment erg onrustig. ;(

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 14:51

Ik sluit me helemaal bij jou aan Angela. Ik krijg er zelfs steken van op mijn borst, zo frustreert het me.

Ik begin me door deze situatie heel slecht te voelen.. ;(

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 15:49

Ik ben even in de tuin bezig geweest en lees hier nog toch wel verontrustende berichten. AJ, we zijn er hier voor je, dat hebben we je al vaker gezegd maar ik ben het wel met PW en Angela eens, dat als het echt zo slecht gaat je het niet zult redden met alleen onze hulp. We staan je graag bij maar je zult zelf actie moeten ondernemen, dit kunnen wij niet voor jou doen. Jij weet hoe je je voelt en volgens mij kun je je vrij duidelijk verwoorden, mocht dit niet lukken dan print je uit wat je hier weg hebt gezet.

Je staat er niet alleen voor maar je moet wel openstaan voor prof. hulp. En hulp zoeken is niet zwak, het is juist heel goed van je dat je inziet dat het zo niet langer kan en sterk om dat toe te durven geven, een mens geeft niet graag zijn "zwaktes/fouten" toe. Wees niet bang dat iemand je daar op veroordeeld. Kop op meid, trek aan die bel en laat je helpen zodat ook jij weer van het leven kan genieten en dat kan, ik ben het levende bewijs!! Dus geef niet op.

PW en Angela, bedankt voor de lieve woorden, doet me goed, zeker dat ik als voorbeeld word gebruikt, dat is een hele eer :o maar ook ik ben er nog niet maar we zijn zeker op de goede weg maar jullie ook!
PW jij bent goed bezig met je dagbehandelingen en bij Angela lees ik ook positieve berichten, je bent thuis lekker bezig, minivakantie geboekt, dat wordt vast genieten. Ben ook echt wel trots op jullie want ook jullie berichten zijn zeker wel (veel) slechter geweest. Jullie komen er wel, vast en zeker maar het heeft tijd nodig en dan nog blijft het altijd een deel van je maar je leert ermee om te gaan, althans zo ervaar ik het. Vermoed dat het toch altijd wel een zwakke plek zal blijven.

Angela, goed ook dat je inziet dat je beter morgen naar de paarden kan gaan, dat is een stukje zelfkennis en goed is goed voor vandaag. Morgen weer een dag. En natuurlijk gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk! Had hier eerder nog niets over gelezen ofwel? Straks lekker van je schulden af, klinkt eigenlijk allemaal wel erg goed.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 15:58

Ja Angela inderdaad, gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk. Ik had er helemaal niet opgereageerd.. :o

CIV: Wel lekker in de tuin bezig geweest? Was het droog bij jullie dan?
Ik ga zo nog even sporten.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 16:00

Bij ons is het het grootste gedeelte van de dag droog geweest, moet zeggen dat wij hier toch meestal wel wat droger zitten :D Veel plezier met sporten en maak je niet te druk om een ander want je hebt al genoeg aan jezelf, niet verkeerd bedoelt en je schiet er niets mee op. (snap je overgens wel maar het is een tip)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 16:03

Ik begrijp wat je bedoeld. Het is gelukkig al wat gezakt ;) wel lief van je.
Ik heb zeker genoeg aan mezelf. Is echt wachten nu op maandag dat ik met mijn begeleider kan praten. Heb ik echt ven nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 16:06

Het zonnige zuiden is meestal wel droger! Bij ons is het ook al vanaf vanmorgen droog.

Ik ben klaar voor vandaag, dadelijk nog even koken en dan is het goed geweest. Ik zit nu met de voetjes hoog, want ik heb net gedweilt. :D

Klopt dat jullie nog niks hebben gelezen over ons voorgenomen huwelijk. Hij heeft me nog niet officieel gevraagd!!!! Maar goed, ik wacht vol spanning af..

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 20:15

Navanja: ook van mijn kant uit welkom !

CIV: ik heb een fulltime contract gevraagd, wat inhoud bij de overheid 40 uur per week en om de week een ATV dag. Komt neer op ongeveer 20-25 uur minder dan bij mijn vorige werkgever (en soms nog veel meer). Wil wel graag fulltime terug aan de slag omwille van de financiëls situatie nu en hoop dat ik dit ga trekken. Heb iig geen avond- en nachtdiensten en weekenddiensten en denk dat dat al een hele hoop gaat schelen (dat hoop ik dan maar :D)

Navanja: de financiële problemen waar wij nu inzitten zijn door de studieschulden van mijn vriend die nu boven water komen (alles financieel werd door moeder geregeld en ook de studiefinanciering is door haar aangevraagd) en zijn niet de initiële oorzaak van het probleem. Die waren bij mij werkgerelateerd en door problemen met mijn schoonfamilie. Zelf kan ik best goed met geld omgaan en hoop ik dat mijn vriend dit ook gaat leren, want ik weet wel dat geldproblemen je de nodige kopzorgen kunnen bezorgen die je beter kan vermijden indien mogelijk !

AJ: ik hoop dat het goed met je gaat en dat je aub nog iets van je laat horen. PW en Angela bedoelen het alleen maar goed en ook ik vond dat er wat meer initiatief van jou kant uit moest komen. Je moet toch echt de eerste stap zelf zetten !
Heeft je instructrice eigenlijk gereageerd op je sms'je ?

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 21:12

Ben moe van heel de dag niets doen :D. Ben hier vannacht tegen 4 uur wakker geschrokken van de donder, zat vlak boven ons hoofd dus toch maar even de nodige kabels uit de nodige elektronica gaan trekken. Toen moest ik om 11 u bij de RDW zijn om de veewagen van mijn ouders in te voeren naar NL. Zij doen er niets meer mee en dan hebben wij tenminste eigen vervoer (en aangezien het volgend jaar een oldtimer is wordt die wegenbelastingvrij en goedkope verzekering :D) voor onze paardjes.
Verder ben ik samen met mijn beste vriendin in het appartement van haar schoonvader gaan liggen wachten tot daar diepvriesmaaltijden gebracht werden (1x per maand) want haar schoonvader ligt in het ziekenhuis. Dus ben maar even gezelschap gaan houden. Je hoort het: nutteloze dag dus en toch enorm moe.

Deze week is bij mij echt de vermoeidheid toe aan het slaan, kan ook om 23 u gaan slapen (wat voorheen nooit voor 00.30 u was) en ga gerust overdag ook nog een paar uur slapen als het even kan. Is ook de eerste week in maanden (zeg misschien maar jaren) dat ik niet door de stress op de adrenaline leef, dus denk dat mijn lichaam nu eindelijk ook kan aangeven hoe moe het eigenlijk is.

Of ik al aan het idee ben gewend: ja en nee. Nu is het nog een redelijke ver van mijn bed show natuurlijk. 1 september is best nog ver weg. Maar soms zie ik hier de muren toch ook aardig naar me toe komen, dus ga blij zijn om weer wat om handen te hebben wat niet met het huishouden te maken heeft. Laat ons het er maar op houden dat ik echt geen goede huismoeder zou zijn :D.

Wel lekker hoor: 20 uur werken voor hetzelfde geld als vroeger. Geld voor mij eigenlijk ook maar dan 40 ipv 60 :p.
Hoop dat je de volgende weken aardig je ritme te pakken kan krijgen, zo dat je ook weer lekker met je paardje verder kan gaan !
Zeker in deze periode is het zo leuk om 's avonds wat te kunnen gaan klojen op stal (lekker laat licht enz...) vind ik zelf.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 21:27

Het ging allemaal goed !
Ziet er allemaal goed uit, rest aub per PB !

Maar dan weten jullie even wat van mij :)

AJ, je hoeft je niet schuldig te voelen tegenover ons !!
Maar ik denk wel dat je hard toe bent aan real life hulp, hier moet je niet te lang meer mee wachten, wil niet dat je nog dieper zakt, meid !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 21:32

Goedeavond allemaal!

Flappie, CM, en CIV: Ik ben blij om te horen dat jullie er ook zo over dachten. Ik vond het persoonlijk erg moeilijk om bespreekbaar te maken, en ik weet zeker dat dit ook voor PW geldt. Ik ben er eerlijk gezegd best stuk van, dat dit is zo is gebeurd. Ik wil niemand kwetsen, of pijn doen. Ik bedoelde het echt alleen maar goed, en wilde alleen duidelijk stellen dat dit gewoon niet zo langer kan. Ik maakte me zorgen.. En nu maak ik me heel eerlijk gezegd ook erge zorgen. Ik hoop niet dat ik iets heb veroorzaakt wat ik absoluut niet op mijn geweten wil hebben.

Het ging dus best lekker vandaag, maar straks toch weer een heftige woedeaanval gehad. Mijn vriend is niet thuis, maar ik wil hem denk ik toch een brief schrijven over hoe het nu gaat. Het zit me allemaal niet zo lekker. Ik voel me schuldig tegenover hem.

CM: ik ben wel heel nieuwsgierig!!!!!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 21:38

Angela, ook tegen jou zal ik zeggen dat je je geen zorgen moet maken om een ander, ook jij hebt genoeg aan jezelf en je schiet er niets mee op om jezelf dingen te verwijten die jij absoluut niet in de hand hebt. Dit klinkt misschien hard maar je kunt niet heel de wereld redden, dat zegt men ook altijd tegen mij en daar hebben ze wel gelijk in. We zijn er hier voor elkaar maar niet om elkaar een rotgevoel te geven, snap het wel maar het is een tip. Hoelaat is je vriend terug thuis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 21:41

Ik denk dat vriendlief over een uur pas terug is.

Ik zorg maar al te graag voor een ander, en vergeet inderdaad mezelf dan even. mijn grootste valkuil. :j Je hebt gelijk hoor..

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 10:10

Beetje lekker geslapen dames? Ik best wel, we hebben hier helaas slecht weer, wilde nog naar de braderie gaan en naar mn paardje maar dat valt beide af als het weer slecht blijft, jammer hoor. Ga zo even wat poetsen en laat in de middag naar mn ma. Verder geen plannen, jullie?

Angela, nog met je vriend gesproken?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 10:15

Ik rijd ook gewoon in de regen :D

Doe een jas aan en mijn rainlegs :)

Van de winter heb ik ook gewoon op bevroren grond gereden, elke dag de bak even slepen zodat ie vlak bleef en breg kon rijden :)

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 10:44

Hier gaat het wel :)

Ben lekker aan het poetsen in huis, en vanmiddag naar de paarden.

Ik ben keuzes aan het maken, en dat doet me goed.

Ook hoef ik niet bang te zijn dat ik zonder werk kom te zitten. Ik werd gisteren door een oude baas gebeld, of ik interesse had om weer te komen werken.
En heb nog een plek waar mijn oude baan nog niet is opgevuld, beide geen droombaan maar wel fijn om achter de hand te houden :)
En dus te beseffen dat wat er ook gebeurd, ik niet werkloos zal blijven.
Het is toch al zo'n moeilijke tijd om een baan te vinden.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 11:02

CM, dat is goed nieuws en zeker een luxepositie in deze tijd, daar mag je trots op zijn! Je bent goed bezig!

Ik heb net een oproep geplaatst hier op bokt voor een ruiter voor mn merrie, ben benieuwd.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 11:19

Ik zou ook op MP even een adv zetten, hier op bokt zitten meer blaaskaken dan echte ruiters :')

Ook goed in de omgeving en aan je instructie rondvragen :j

Ik heb het voordeel dat ik heel veel kan.
Ik kan met alle dieren werken die je maar kan bedenken bij wijze van.
Zo kan ik melken , ben ik niet bang van stieren of van varkens(beren)
Ik kan vrachtwagen rijden, heb daar 6 jaar ervaring in :+ en heb mijn chauffeursdiploma.

In die sectoren is en blijft er vraag naar personeel.
Veetransport bijvoorbeeld, google er maar eens op, altijd vacatures in. Maar veelal wel internationaal.
Internationaal chauffeuren verdient goed en je hebt een enorm vrij leven en je ziet ontzettend veel van de wereld.
Maar je hebt geen sociaal leven, alleen dan met de chauffeurs die je onderweg tegenkomt.
Maar goed, dat is een keuze die je maakt.
maar ben je jong en kun je met een vrachtwagen overweg dan zou ik het zeker overwegen.

Maar die tijd heb ik gehad, ik heb mijn katten en paarden, ik kan niet de hele week van huis.

maar wel een last van mijn schouders dat als ik knopen doorhak en keuzes maak mbt werk, ik bij problemen dus altijd nog back-up heb.
Jeetje dat scheelt toch wel 100 kilo meen ik :D

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 12:52

Wat werk betreft zit jij dus goed, dat is toch een prettig idee. Wil eerst zo proberen een ruiter te vinden en het daarna misschien alsnog op MP te zetten, twijfel er zelf ook nog over maar wie weet dient een ervaren ruiter zich aan. Zoek eigenlijk iemand die zelf niet de mogelijkheden heeft voor een eigen paard maar wel graag rijd en verder wil komen in de sport, die moeten toch te vinden zijn? En als ze dan zelf nog een wat ouder paard hebben of niet meer geschikt voor de sport dan kan ik daar misschien wat op hobbelen. Dat lijkt me wel wat. :D

Vanmiddag komt er een vriendin langs en gaan we toch nog even naar de braderie, hopelijk is het dan droog. Thuis komt er niet veel uit mn handen maarja morgen weer een dag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 13:00

Goedemiddag!

CM: Fijn om toch zo'n zekerheid te hebben wat betreft werk. Mijn schoonouders hebben een transport bedrijf en rijden internationaal naar Zwitserland. Daarnaast hebben ze nog een rijschool. Dat is ook zo'n branche waar altijd werk in is.

Soms speel ik wel eens met de gedachte om ook rijles te gaan geven, maar dat weet ik nog niet.

CIV: hopelijk vind je een leuke, goede ruiter. Het is moeilijk om iemand te vinden, die echt kan rijden. Pennymeisjes in overvloed.

Ik heb vanmorgen ontbeten met mijn vriend en heb net voor de eerste keer thuis gelopen. Ik ben moe nu, maar voldaan.
Ik moet zo nog even naar stal, de paarden wassen. En verder doe ik niks vandaag!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 13:13

Angela, de paarden wassen? Moeten ze op concours? Wij waste de paarden ook weleens maar dan was het wel beter weer en deden we dat niet echt met een reden. Hoop ook een geschikte ruiter te vinden, we zullen het zien, anders ga ik het gewoon zelf op mn gemak weer proberen. Ze is nog jong dus ik heb de tijd, verkopen etc. kan altijd nog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 13:18

Er moeten er morgen 3 naar keuring, daarom worden ze gewassen. Meestal spoelen we ze ook af na het rijden, als het weer het toelaat.

hier is het redelijk weer, niet koud ofzo.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 13:31

Dan moeten ze wel netjes zijn, veel plezier, is wel leuk om te doen. Wij hebben alleen koud water op stal dus dat zou nu niks zijn. Hier is het erg winderig maar nu wel droog. Had trouwens al reacties op mn advertentie hier, toch leuk dat mensen reageren maar het zal nog niet meevallen om iemand te vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 13:33

Wij hebben gelukkig warm water op stal, dat scheelt. We hebben echt een oude stal, maar dat hebben we dan weer wel! :D