Welke fobie/angst heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 17:08

Het ergste bij mij is, naalden/bloed fobie.
Als ik nog maar hoor dat ik ingeent of dat er bloed geprikt moet worden ( volgende week bijv. ) raak ik helemaal over de zeik..
Ik zit nu op n nieuwe school en moet een inenting maar dat durf ik dus absoluut niet! Dan ga ik flauw vallen en al die dingen, hyperventileren..
Ochoch vreslijk..
En het gekke is dat ik wel n tattoo heb! :+

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 21:59

Uprica schreef:
hyponose?? volgens mij heeft het ook idd met wilskracht te maken. Maar op zo'n moment denk je daar niet aan.

moest van de week ook met me paard naar de dierenarts, nou hij kwam met de spuit aanlopen om te verdoven en voor de gein liet hij het zien na de prik en er zat bloed in, ik moest echt ff gaan zitten.... en ik had het nog tegen hem gezegt dat ik er echt niet tegen kan.
ben dus door zo'n geintje van een andere dierenartys flauwgevallen. dat zijn dus geen leuke dingen.... alles wat geaccioseerd wordt met bloed is voor mij al een uitdaging om er niet aan te denken.
vreselijke fobie al zeg ik het zelf....

Ik beloof dat ik dat soort geintjes nooit zal uithalen met patiënt-eigenaren. Zal ik het zweren? ;)

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 22:03

- spinnen (ook die mini's)
- buitenbak rijden vind ook niet bepaald grappig
- naalden

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 13:17

Achluofobie -> angst voor donker en duisternis
Necrofobie -> angst voor de dood en dode wezens
Phasmofobie -> angst voor geesten en spoken

combi van die 3. heb het als ik alleen ben in het donker vooral heel erg.
zie en hoor vaak dingen die er niet zijn durf s'avonds / s'nachts met name op mn kamer niet in de spiegel te kijken
niet om te kijken, bang dat ik doden schimmen of dergelijke zie, als ik ook maar iets hoor knijp ik em, of als ik ineens mn broer zie lopen in de gang krijg ik al een hartstilstand bewijzen van.. en het licht moet in de gang aan blijven.
ook met dank aan mijn nachtmerrie die ik iedere nacht in het verleden hem gehad over de plaageest van bassie en adriaan :(:)
klinkt misschien kinderachtig, maar daardoor zijn mijn angsten ontstaan, ik durfde vroeger niet eens te slapen en ik was al bang.
met andere gaat het wel maar als ik alleen ben ... ;(
weet iemand hier de gepaste naam voor ?

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 13:23

NicoleHorses schreef:
Achluofobie -> angst voor donker en duisternis
Necrofobie -> angst voor de dood en dode wezens
Phasmofobie -> angst voor geesten en spoken

combi van die 3. heb het als ik alleen ben in het donker vooral heel erg.
zie en hoor vaak dingen die er niet zijn durf s'avonds / s'nachts met name op mn kamer niet in de spiegel te kijken
niet om te kijken, bang dat ik doden schimmen of dergelijke zie, als ik ook maar iets hoor knijp ik em, of als ik ineens mn broer zie lopen in de gang krijg ik al een hartstilstand bewijzen van.. en het licht moet in de gang aan blijven.
ook met dank aan mijn nachtmerrie die ik iedere nacht in het verleden hem gehad over de plaageest van bassie en adriaan :(:)
klinkt misschien kinderachtig, maar daardoor zijn mijn angsten ontstaan, ik durfde vroeger niet eens te slapen en ik was al bang.
met andere gaat het wel maar als ik alleen ben ... ;(
weet iemand hier de gepaste naam voor ?

zoiets heb ik ook !!!! maar ook Als de doood voor van die lang poot beesten zit er 1 op mijn kamer dan ga ik niet slapen voor hij weg is haha brr vieze beesten

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 13:25

entomofobie ook. angst voor wespen hommels bijen spinnen en alle enge insecten.
Laatst bijgewerkt door NicoleHorses op 17-09-09 13:46, in het totaal 2 keer bewerkt

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 13:26

ik ben ook echt bang voor geesten enzo, en naalden ben ik erg bang voor :oo

ik wist net nog iets maar nu eventjes niet meer :Y)

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 13:26

ik ben bang in het donker en ik heb een overgeeffobie.

Uprica

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 13:38

Wietse_07 schreef:
Het ergste bij mij is, naalden/bloed fobie.
Als ik nog maar hoor dat ik ingeent of dat er bloed geprikt moet worden ( volgende week bijv. ) raak ik helemaal over de zeik..
Ik zit nu op n nieuwe school en moet een inenting maar dat durf ik dus absoluut niet! Dan ga ik flauw vallen en al die dingen, hyperventileren..
Ochoch vreslijk..
En het gekke is dat ik wel n tattoo heb! :+

hahahaha ik dus ook ( een tatoo ) en die fobie... moets ook alle zeilen bij zetten om niet eng te worden.... :+

Uprica

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 13:42

Nemurin schreef:
Uprica schreef:
hyponose?? volgens mij heeft het ook idd met wilskracht te maken. Maar op zo'n moment denk je daar niet aan.

moest van de week ook met me paard naar de dierenarts, nou hij kwam met de spuit aanlopen om te verdoven en voor de gein liet hij het zien na de prik en er zat bloed in, ik moest echt ff gaan zitten.... en ik had het nog tegen hem gezegt dat ik er echt niet tegen kan.
ben dus door zo'n geintje van een andere dierenartys flauwgevallen. dat zijn dus geen leuke dingen.... alles wat geaccioseerd wordt met bloed is voor mij al een uitdaging om er niet aan te denken.
vreselijke fobie al zeg ik het zelf....

Ik beloof dat ik dat soort geintjes nooit zal uithalen met patiënt-eigenaren. Zal ik het zweren? ;)

ja doe maar zweren/beloven.... echt dat is niet leuk voor diegene en ook niet voor jouw als je iemand ziet gaan.
ik had het geluk dat ik een rubbere mat onder me had, anders had ik denk naar het ziekenhuis gekunt met een hersenschudding of gat in me hersenens, want je ligt voordat je het weet!

Nummus

Re: Welke fobie/angst heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 22:12

Ja inderdaad! Ik zal het zweren dan, maar dan moeten mensen het me wel zeggen want algemeen ga ik er waarschijnlijk niet naar vragen.

Ik kan zelf tegen vrij veel dingen (al gaat dat nog op de proef gesteld worden tijdens de opleiding, oef) dus ik vergeet wel eens dat andere mensen dat niet hebben, omdat mijn hele familie plus aanhang er weinig moeite mee heeft.

Maar sowieso zal ik het alleen zo openlijk laten zien zoals ik gewoon mijn handelingen uitvoer en niet even erheen lopen zo van KIJK DIT IS HET tenzij de patiënteigenaar het zou vragen.

Anders is het ook best wel onzin.

Maar goed, dat zie ik over een jaar of zes wel weer.

M_VE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 15:41

En het topic draait nog altijd. :+
Al over de 660 reacties...

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 15:10

Misschien een zéer idiote vraag. Ik bedoel dit echt NIET als grapje.

Maar ik vraag me al tijden af: als je flauwvalt van bloed ofzo hoe moet dat dan als je ongesteld bent? Kan je hier wel tegen of is dit ook eenn groot probleem? :o

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 15:13

Brugwachters.... Brrrrr ;(
En wespen, dan ben ik binnen 10 sec 4km verder op!

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 15:13

ik wordt helemaal panisch van vissen:$

weet niet hoe het kan maar ik ben er zoo bang voor!

als mama haring heeft gehaald ofzo maak ik de koelkast niet open,
en ik ga ook niet in buitenwater zwemmen.

en er was een tijd dat ik ook plastic vissen niet aan durfde te raken,
en dat ik geen huizen binnen ging waar ze goudvissen hadden maar daar ben ik nu overheen..

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 15:15

Ik heb een emetofobie, of ookwel een overgeeffobie.
Erg vervelend :j

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 15:37

Klopt, Undercover. Gelukkig heb ik het bij mezelf milder weten te maken, wat verschrikkelijk irritant.
Ik kan het nu op tv min of meer aanzien (maar liever niet te lang of te duidelijk), het geluid vind ik nog steeds bagger maar ook daarvan raak ik niet meer per se in paniek, en eventueel een gesprek als het niet te lang duurt kan ik ook aanhoren en zelfs meepraten maar dat doe ik liever niet.

Maar als het in het echt in mijn buurt gebeurt is nog steeds mijn hele dag verpest.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 15:38

Ik heb voor het gemak de officiele benaming ook maar even opgezocht :')

Amaxofobie > angst voor autorijden/angst tijdens het autorijden
Asthenofobie > angst om flauw te vallen
Climacofobie > angst om van de trap te vallen
Coulrofobie > angst voor clowns
Pediofobie > angst voor poppen

verder ben ik ook als de dood voor levende standbeelden en mensen in pakken :=

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 15:39

Ik ben bang voor slakken...

Jeugd trauma :+

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 15:59

Hoe kom je op mensen in pakken, dressagelady? Die hoor je niet zoveel!

En levende standbeelden heeft mijn nichtje het ook niet zo op, nee. En vogels. Maar van die beide dingen heb ik niet zo'n last. Al vind ik die levende standbeelden soms wel een beetje creepy omdat je niet gewend bent dat iets PLOTSELING gaat bewegen. Dan komt toch je vluchtgedrag boven hoor...

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 16:03

clowns egt niet normaal die zijn eng :3

MoriMann

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 16:24

Nemurin schreef:
Klopt, Undercover. Gelukkig heb ik het bij mezelf milder weten te maken, wat verschrikkelijk irritant.
Ik kan het nu op tv min of meer aanzien (maar liever niet te lang of te duidelijk), het geluid vind ik nog steeds bagger maar ook daarvan raak ik niet meer per se in paniek, en eventueel een gesprek als het niet te lang duurt kan ik ook aanhoren en zelfs meepraten maar dat doe ik liever niet.

Maar als het in het echt in mijn buurt gebeurt is nog steeds mijn hele dag verpest.

Heb ik ook. Minder dan vroeger, gelukkig. Vroeger zat ik al drie straten verderop als iemand maar een boer liet of als er een baby werd gevoed (ja zo erg was het). De beelden of geluiden kan ik nog steeds niet tegen, maar als er over gepraat wordt, kan ik er nu wel gewoon bij blijven zitten zonder er 's nachts nachtmerries over te krijgen. Brrr.. Wat bij mij heel erg heedt geholpen, was de ontdekkign dat er een naam voor is en ik niet de enige ben.

Verder heb ik gelukkig geen echte fobieen, hoewel ik soms een lichte vorm van claustrofobie krijg als ik te lang in een afgesloten ruimte zit. Ook kan ik er NIET tegen als een onbekende me op wat voor manier dan ook aanraakt. Vroeger had ik een echt fobie voor wc's. Ik ging alleen thuis. Ergens anders niet. Als dat betekende dat ik het dan maar de hele dag moest ophouden, dan was dat maar zo.

EDIT: en een onverklaarbare angst voor (wentel)trappen en ladders. Minder erg dan vroeger, maar in kastelen en ruines, blijf ik wel lekker beneden staan terwijl anderen van het uitzicht genieten. Naar boven vind ik niet eens erg, maar naar beneden.. brrr..

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 18:44

Ja inderdaad, ik heb het mezelf min of meer onder controle leren houden, weet niet meer hoe. Gewoon door mezelf te vertellen van "EN NOU IS HET GENOEG" - bovendien liep mijn moeder langzamerhand te suggereren dat ik anders misschien naar van die therapie moest. En dan word je er net zo lang mee geconfronteerd tot je het kan verdragen, en ik WIL er niet mee geconfronteerd worden. :+
Dus toen was de andere optie: dan maar vermannen.
En zo ben ik dus wat rustiger ermee geworden.

Moet zeggen trouwens dat ik clowns ook wel eng vind ja!

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 12:28

Nemurin schreef:
Hoe kom je op mensen in pakken, dressagelady? Die hoor je niet zoveel!

Geen idee hoe dat zo komt, ik bedoel dan ook echt die mensen die bv in disneyland rondlopen .. brrr. Mensen met maskers op vind ik ook doodeng, ook al is het een bekende. Bijvoorbeeld, ik sta naast een vriendin; niets aan de hand. Op het moment dat zij een masker opzet wordt ik panisch :))

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 12:37

Verlatingsangst ;(
En spinnen, geen fobie, maar ik haal ze niet weg. begin te stuiptrekken als ik ze tegen kom