'Slachtoffer' van de pil

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cadaz

Re: 'Slachtoffer' van de pil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 11:40

dit wist ik helemaal niet ik heb die pil ook gekregen nu nog steeds

hmm ik heb wel iets meer puistjes dan daarvoor maar niet extreem
ook heb ik vaak zoals jij minder zin in sex...
en zelf voor mijn gevoel heb ik als ik deze pil slik meer hoofdpijn dan anders

zal dan ook maar eens overwegen andere pil te slikken :O

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 11:51

En zijn zoveel vrouwen die een véél en véél stabieler leven zouden kunnen leven door te stoppen met die pil.

Je krijgt pas door hoe je veranderd als je ook daadwerkelijk stopt.

Helaas weet vrijwel 'niemand' dat klachten door de pil kunnen komen, maar denken ze dat het er gewoon bij hoort. Veel vrouwen slikken vanaf hun 16de de pil en weten dus gewoon niet beter...

*des te blijer dat ik er achter ben gekomen*

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 18:54

idd om daar achter te komen zou je het gewoon kunnen proberen.
maar ook niet iedereen reageert goed op het stoppen

BabyBell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 18:32

Ik ben, op advies van een accupuncturist, ook een maand gestopt. Maar in die maand voelde ik me zo...ja moeilijk om uit te leggen, ongecontroleerd? Misschien ook omdat ik al zolang aan de pil ben, maar ik vond het niet fijn om die 'controle' over mijn menstruatie te verliezen... Nou ben ik ook zonder de pil ongeveer 10 dagen ongesteld en vre-se-lijk chagerijnig, dus daar kan het ook nog door komen. Ik heb het idee dat de pil me stabiliteit geeft, als dat kan.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 18:50

Kriebel: ik denk dat je het de tijd moet geven. Vaak komt een stabiele menstruatie weer terug. In die zin dat je er in ieder geval weer een pijl aan kunt trekken... De klok erop gelijk zetten, dat lukt niet, dat geef ik toe :D.

Een vriendin van mij is nu een halfjaar gestopt met de pil en begint ook nu pas de vele voordelen ervan in te zien.

Maar het is wat snoevie zegt: niet iedereen reageert goed op stoppen.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 17:49

Ik ben net als kriebel op aanraden van m'n voormalige acupuncturist gestopt maar ik had juist het idee dat ik alleen maar erger werd. En ik ben zo'n 4 maanden gestopt (juli tm oktober/november ongeveer) dus lang genoeg (pil heeft een maand nodig om compleet uit je lichaam te zijn zei hij). Bovendien kreeg ik opeens veel puisten op m'n rug, nu zit ik weer twee/drie maandjes aan de pil en voila, ik weer blijer, puisten weg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 20:04

Nuvaring update:

Inmiddels ben ik toe aan mijn derde ring en ben toch tegen wat puntjes van kritiek aangelopen.

Allereerst op seksueel gebied :o Die ring drukt bij mij precies op de plek waar je g-spot zit, dit irriteert vreselijk als je seks hebt omdat er al constant wrijving op die plek is geweest. Gelukkig helpt het iets als je de ring er uithaalt als je bezig bent. Maar ideaal vind ik het zeker niet!

Ten tweede: ik ben dom dom dom geweest, heb mijn tweede ring VIER weken ingehad ipv drie! Kwam er gelukkig op de dag dat ik een nieuwe ring moest achter, maar ik wou heel graag zonder stopweek door. Nu heb ik dus een doorbraakbloeding gekregen op de achtse dag, dat is nu nog aan de gang. Komt héél slecht uit! Maar goed, eigen schuld, maar dus wel ook een aandachtspuntje! Want je vergeet het ding dus wel erg snel...

Tot zover even mijn update, sorry voor het omhoog schoppen maar ik vond het wel waardevol :)

Ik heb ook nog een vraagje, hoe slecht zou het zijn om nu de Yaz te proberen?

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 20:18

Ik heb de laatste tijd ook problemen met mijn pil :(:) Slik de diane 35, maar krijg er opeens veel pukkels van en doorbraakbloedingen. Nu heb ik op het doosje gekeken en komt ie van een andere fabrikant af en mijn apotheek kan niet garanderen dat ik de volgende keer wel een goede pil krijg :(
Ben nu verder aan het kijken en in dit topic kom ik wel goede dingen tegen! Die nuvaring vertrouw ik op de 1 of andere manier niet zo :o Maar dat zal vast aan mezelf liggen!

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 23:53

Bedoel je de yaz 24+4???
Proberen kan altijd maar je moet niet van anticonceptie blijven wisselen.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 00:59

Rianneke schreef:
Ik heb de laatste tijd ook problemen met mijn pil :(:) Slik de diane 35, maar krijg er opeens veel pukkels van en doorbraakbloedingen. Nu heb ik op het doosje gekeken en komt ie van een andere fabrikant af en mijn apotheek kan niet garanderen dat ik de volgende keer wel een goede pil krijg :(
Ben nu verder aan het kijken en in dit topic kom ik wel goede dingen tegen! Die nuvaring vertrouw ik op de 1 of andere manier niet zo :o Maar dat zal vast aan mezelf liggen!

Ik had toen ook problemen met de nepversie. De apotheek is verplicht jou de originele variant te kunnen geven als je daarom vraagt (eerst even aan de huisarts vragen het juiste recept voor te schrijven en ook je problemen uit te leggen). Ik heb nu sinds een paar maanden weer de originele terug en weer een mooi glad huidje en geen andere nare bijwerkingen meer.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 07:49

dat is dus niet zo!
de verzekering beslist dat en niet de apotheek!

het hangt van de verzekeraar af,maar de meesten eisen dat de arts medische noodzaak op het recept vermeld.
pas dan zal je apotheek je het andere merk leveren.

mensen komen vaak inderdaad al met het verhaal 'jij moet' en 'jij bent verplicht' en zo is het moeilijk je werk goed te doen in de apotheek.

en het is geen nepversie,het is dezelfde hormonale stof.
als een patent op een merkmedicijn verloopt,mag iedere andere fabrikant een medicijn ook maken,mits het aan de voorwaarden van de eerste fabriek voldoet.

het is goed om wel even de juiste dingen hier te plaatsen.

het probleem bestaat inderdaad met bepaalde merken,het vreemde is dat als mensen klachten hebben bij het originele duurdere merk,het niet bij ze opkomt dat dat ook weleens kan komen van dat duurdere medicijn.
goedkoper=niet altijd slechter

tuurlijk kan het ook weleens van een ander merk komen,maar als mensen normaal hun verhaal bij de balie komen doen,dan ben ik absoluut bereid om ze even uit te leggen wat ze in dat geval het beste kunnen doen(even een afspraak met de huisarts maken om de problemen door te spreken)
maar als mensen al direct komen van : 'je moet' en 'je bent verplicht' dan gaan bij mij de nekharen al overeind staan.
ik wil heel graag helpen,maar niet als mensen al direct jou verantwoordelijk stellen,terwijl de apotheek helaas wel de eisen van de zorgverzekeraar heeft in te willigen.

ohja als laatste nog; huisartsen mogen niet onbeperkt andere merken onder medische noodzaak voorschrijven,want ook dan krijgen zij de verzekeraars op hun dak.

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 08:11

Ik kreeg een paar maanden terug ook een andere pil mee bij de apotheek. Deze zou goedkoper zijn maar wel hetzelfde. Mijn migraine was altijd vrij vaak aanwezig maar na een twee weken slikken van de nieuwe pil was mijn migraine gestegen tot dagelijks. Ik ben naar de apotheek gegaan met de mededeling dat ik de pil nu drie maanden geslikt heb en mijn migraine vele malen erger is geworden en ik de oude pil terug wilde. In eerste instantie zij hij dat kan niet door de pil komen maar ik hoor het wel vaker en ik heb de oude pil zonder problemen mee gekregen en na drie weken is mijn migraine beduidend minder geworden. Kan toeval zijn maar ik betwijfel dat.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 08:28

zou ik mogen vragen welke pil dat is?
toeval..........tja dat weet je nooit zeker.

wat je wel zou kunnen bekijken,de mensen die niet tegen een goedkoper merk kunnen,zijn misschien gevoelig voor een hulpstof(nu is de microgynon 30 als een van de weinigen exact gelijk aan de stediril qua hulpstoffen)
veel hulpstoffen van medicijnen komen ook in heel gewone dingen voor,etenswaren ed.
dan zou je daar ook problemen mee moeten hebben,check eens op de verpakking welke hulpstof verschilt.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 08:36

Ik heb gister mn 2e Nuvaring verwijderd....tot zo ver, nog geen klachten.

Ik heb in 2 maanden tijd 1x hoofdpijn gehad....dit zou normaal gezien bijna iedere dag zijn geweest, dat is dus een hele vooruitgang!! +:)+

Tijdens de sex voel ik hem de ene keer wel, andere keer niet.
Maar het is niet dusdanig lastig ofzo..ik laat hem mooi zitten.

En verder....uhm..huid gaat redelijk goed, humeur gaat goed....En ik heb veel meer energie, dat gaat erg goed!!

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 10:54

Ik gebruik sinds twee weken de Yaz 24+4 pil. Ben, tot zover, erg tevreden. Dag1 erge hoofdpijn, ik dacht: "Neehee, niet wéér een pil die voor mij niet werkt :D!" maar daarna nooit meer ergens last van gehad. Ik denk te merken dat mijn huid mooier wordt, maar twee weken is eigenlijk te vroeg om iets zinnings te zeggen. Het schijnt dat je vanaf dag 1 al veilig kunt sexen, maar dit vind ik toch een beetje eng.

Wat word ik trouwens bang van de bijsluiter, zeg! Je mag de pil niet slikken als je rookt, als je overgewicht heb, gevoelig bent voor dit, gevoelig bent voor dat etc. En dan al die bijwerkingen en risico's ... Maar goed, dit geldt voor alle anti-conceptie pillen.

Er staat ook in dat wanneer je begint aan een nieuwe anticonceptie-pil, de dokter je bloed hoor te prikken en jou medische verleden én die van je familie na hoort te trekken. Ik was echt een beetje boos en teleurgesteld in mijn HA dat hij me die pil gewoon zomaar heeft gegeven ;( . Heb 'm ook wel even opgebeld en gezegd wat ik daar van vindt. ECHT SLECHT!

Conclusie: ik ben wel tevreden verder ;). (vooral in verschil met de microgynon 30)

Kristel_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 12:49

Jeetje ik wist niet dat er zó veel vrouwen last van hebben.
Ik ben ondertussen aan mijn zoveelste pil toe. Ik krijg steeds of doorbraakbloedingen (gewoon 4 weken continu bloedverlies), mega hoofdpijn (beetje migraine achtig). Ik gebruik nu Femodeem. Dat ging tot nu toe goed (als ik 3 maanden doorslikte, stopweek en dan weer 3 maanden doorslikken). Maar deze (stop)week is het weer goed mis. Dus nu maar eens kijken hoe het gaat als ik 4 maanden doorslik.
Veel meiden denken heel erg makkelijk over het slikken van de pil. Maar het is echt een medicijn. Het is ook dat ik nog niet zwanger wil worden, want anders was ik er al snel klaar mee.
Heb mijn vriend zelfs een deadline gegeven. We gaan in juni trouwen en dan slik ik die troep nog 2 jaar en dan ziet hij maar hoe ik niet niet zwanger wordt :o

Edit: Wat huisartsen betreft... Ik heb nog nooit bloed hoeven laten prikken. Hij wilde alleen weten of ik familie had die problemen met trombose hebben gehad en of ik rookte want daar zou ik dan mee moeten stoppen.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 13:32

Artsen schrijven het ook te snel voor.
Ik als 15-jarig meisje kreeg het ook zo.
Terwijl ik er achteraf nooit had mogen hebben (altijd achteraf, was vroeger er ook niet zo veel mee bezig dus)
Ik heb primair lymfoedeem, en je belast je lichaam dus dan nog meer met afvalstoffen.

Nee, ben blij dat ik eraf ben, nu maar hopen dat de regenjas niet een keer scheurt :+

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 15:07

Kristel_82 schreef:
Edit: Wat huisartsen betreft... Ik heb nog nooit bloed hoeven laten prikken. Hij wilde alleen weten of ik familie had die problemen met trombose hebben gehad en of ik rookte want daar zou ik dan mee moeten stoppen.

Ja, zelfs dat heeft hij niet gevraagd, sterker nog, ik kreeg hem niet eens aan de telefoon. De telefoniste liet het de volgende dag voor me klaar leggen bij de apotheek :+ .

Het is dat ikzelf de bijsluiter heb uitgeplozen en veel op internet heb opgezocht anders wist ik van de risico's niets af. Maar aan mijn HA de taak, vind ik.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 15:12

Ik ga binnenkort ook aan de nuva ring beginnen, ben benieuwd hoe het bevalt.

Toen ik aan de pil ging heeft de dokter alleen gevraagd of ik rook, ik rook dus. Naja hij zie dat er meer risico op trombose is ed. Verder niets. Kreeg gewoon de pil mee.

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 19:49

Snoevie schreef:
zou ik mogen vragen welke pil dat is?
toeval..........tja dat weet je nooit zeker.

wat je wel zou kunnen bekijken,de mensen die niet tegen een goedkoper merk kunnen,zijn misschien gevoelig voor een hulpstof(nu is de microgynon 30 als een van de weinigen exact gelijk aan de stediril qua hulpstoffen)
veel hulpstoffen van medicijnen komen ook in heel gewone dingen voor,etenswaren ed.
dan zou je daar ook problemen mee moeten hebben,check eens op de verpakking welke hulpstof verschilt.

Ik heb nu weer Microgynon 30 en kreeg ethinylestradiol/levonorgestrel. Ik ga binnenkort bij houden wat ik eet en hoe mijn hoofdpijn zich ontwikkeld en kijken of er een verband is.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 19:52

oh ik bedoelde niet dat het helemaal niet aan je pil zou kunnen liggen hoor,maar goed dat je ook naar andere dingen kijkt.

sterkte ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 20:25

Hey hallo, hier weer de Yaz pil gebruikster. Ik ben de hele week ziek geweest, waardoor ik zondag ineens spontaan ongesteld werd en HOE! Ik verlies normaal helemaal niet zoveel bloed en ben nu nog ongesteld.
Hopen dat t gauw over gaat. Verder ben ik nog steeds erg tevreden met de pil. Alleen ben ik veel vermoeider, maar ik weet niet of dat door de pil komt...

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 21:15

Ik ben na iets meer als 2 weken ook nogsteeds tevreden met de Yaz..... heb nu alleen wel hoofdpijn maar dat komt denk ik door slaaptekort en mezelf te druk maken! Ben benieuwd hoe het gaat tijdens de placebopil-dagen!

@snoevie: haha tja die arme apothekersassistentes krijgen alles op hun bord haha leuke baan hebben we he!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 21:18

haha meestal vind ik het leuk hoor,het geeft een goed gevoel mensen een stukje verder te helpen met vragen.

ik heb nu de prikpil,maar zit nu te denken aan wat anders,omdat het lang kan duren voor de cyclus hersteld is na het stoppen

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 21:21

Ik vind het voorlichten ook het aller leukste aan het vak inderdaad! Vorige week zelfs een meisje aan de balie gehad dat ik appart had genomen ivm morningafterpil. Ze gebruikte de nuvaring en door de ervaringen die ik hier heb gelezen over de nuvaring site heb ik haar kunnen helpen er wat consequenter mee om te gaan! Gisteren was ze weer in de apotheek en vertelde ze dat ze echt heel blij was dat ik haar op die site heb gewezen! Dus bokkers......... blijf vooral je ervaringen vertellen zodat wij aan de balie ook weer een stukje extra info kunnen vertellen!!!!