Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 23:11

Lalidan schreef:
FIjn dat het goed gaat Lammie! Hopen dat de volgende stap ook goed gaat!

dat hoop ik ook, maar heb er alle vertrouwen in omdat ik geen stress meer heb en het afbouwen tot nu toe zo goed gaat...

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 23:23

lammie2701 schreef:
nou dat was het bij mij dus niet...bij mij had de migraine heel erg te maken met de hoeveelheid stress...als de stress minder was waren de aanvallen minder hevig, was de stress heel hoog dan had ik ook veel migraine...
ik heb dan ook best wel eens op dagen dat ik vrij was en de aanvallen nog te doen waren geen imigran genomen...het was natuurlijk niet leuk maar wilde ook zo min mogelijk zooi in mijn lijf...

Bij mij ook hoor, de meesten komen daarvan. Maar ik heb vorig jaar zo'n rotjaar 'overleefd' waar ik weer sterker uit ben gekomen en toch meer heb leren genieten van de mooie dagen en de slechte op de koop toe te nemen. En ik heb liever goeie en slechte dagen dan dat ik een medicijn-zombie wordt en ik niet meer mezelf ben. En wellicht is er na mijn 2e zwangerschap echt iets in positieve zin veranderd, mijn maandelijkse periode is dat in ieder geval wel, dus wie weet... Ik heb sowieso minder (zware) aanvallen en ik gok dat na een maand of 7 de zwangerschapshormonen wel uit mijn lijf zijn ;) !

Ik zie het wel, ik heb het recept liggen dus kan altijd topamax gaan halen.

lammie2701

Re: Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 23:30

ik heb vorig jaar ook echt een rotjaar gehad...maar ook ik ben er sterker uitgekomen...
ik slikte in die tijd wel heel veel rotzooi...maar als ik dat niet deed dan was ik echt een zombie en was ik echt waardeloos...maar de dagen dat het dus enigzins kon nam ik wel veel minder zooi...

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 23:52

Het is ook waardeloos! Mensen vergelijken het nog echt met een hoofpijntje! Als ik een uitje had kon ik me er er al dagenlang druk over maken of ik migraine kreeg en bingo! Maar ik word toch ouder en rustiger en maak me minder snel druk om kleinigheden, iets wat ik vroeger erg veel deed. Ik geniet meer van het moment en zie wel wat er morgen gebeurd. Ik hoop voor je, Lammie, dat het ooit minder word en natuurlijk dat het wonder-medicijn word uitgevonden :D . Zwanger worden helpt ook hoor, er gaat een wereld voor je open ;) !

FleurS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 23:58

Ik heb ook regelmatig migraine, met name gerelateerd aan stress. Sinds kort ben ik erachter gekomen dat ik verkeerd adem als ik stress heb. Ik adem dan hoog in de longen. Als ik dan rustig ga zitten en mijn hand op mijn buik leg en daar na toeadem zet de hoofdpijn niet door! Deze manier van ademen heb ik geleerd bij Yoga.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 08:45

Erretje schreef:
Het is ook waardeloos! Mensen vergelijken het nog echt met een hoofpijntje! Als ik een uitje had kon ik me er er al dagenlang druk over maken of ik migraine kreeg en bingo! Maar ik word toch ouder en rustiger en maak me minder snel druk om kleinigheden, iets wat ik vroeger erg veel deed. Ik geniet meer van het moment en zie wel wat er morgen gebeurd. Ik hoop voor je, Lammie, dat het ooit minder word en natuurlijk dat het wonder-medicijn word uitgevonden :D . Zwanger worden helpt ook hoor, er gaat een wereld voor je open ;) !

Ja veel mensen denken er echt veel te makkelijk over...helaas
Nou het gaat nu al veeeeel beter...geen stress meer en sindsdien ook nog geen echte migraine aanvallen gehad...
ik ben nu bezig met afbouwen van de depakine en dat gaat heel goed, verder heb ik alleen nog maar pijnstillers voor als ik last heb van mijn spieren en gewrichten (voor mijn hypermobiliteit)...
2008 was voor mij een rotjaar maar 2009 lijkt tot nu toe juist een topjaar te worden...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 09:45

Ik hoop voor iedereen hier dat 2009 een topjaar word! Voor mij is het jaar al goed begonnen, nieuwe baan waar ik heel erg op mijn plaats ben, dus een stuk minder gezondheidsklachten (dus ook minder migraine) en ik ben daar nu ook nog eens gepromoveerd tot filiaalleidster, jeej! En begonnen met motorrijles en dat gaat ook heel goed, dus ik hoop dat de leuke dingen zich lekker op blijven stapelen! Vorig jaar ben ik echt veel ziek geweest, heel veel misselijk (vooral als ik leuke dingen ging doen, omdat ik me dan van te voren al druk ging maken, omdat ik bang was om misselijk te worden), rare virusjes die niet weg wouden gaan, veel migraine, echt een kwakkeljaar!

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 10:36

Dinsdag had ik ook weer zo'n raar aankomend geval, heb meteen een imigran èn een naproxen ingenomen, en het heeft idd niet doorgezet. Is blijkbaar voor mij ook een goede combinatie. Nu nog zorgen dat ik ook echt op tijd ben met innemen en niet te lang afwacht in de hoop dat het wel meevalt.

Erretje schreef:
Ik heb sowieso minder (zware) aanvallen en ik gok dat na een maand of 7 de zwangerschapshormonen wel uit mijn lijf zijn ;) !

Zwangerschaps hormonen doen er net zo lang over om te verdwijnen als dat ze zijn gekomen. Voor ontzwangeren staat dus in principe 9 maanden, tenzij je borstvoeding geeft / hebt gegeven, dan begint het ontzwangeren pas nàdat je bent gestopt met voeden.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 12:15

worden jullie er 's morgens ook wel eens mee wakker?
Ik heb dat nu,maar zit eigenlijk nog een beetje te hopen dat het afzakt voor ik een maxalt neem.
Ik twijfel dan op zo'n moment wat wijsheid is.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 14:02

Ik heb zelden dat het vanzelf weer afzakt of verdwijnt. Af en toe wacht ik daar wel op, maar tegen beter weten in.

Heb nu ook last van migraine, gaat een beetje op en af door de imigran, en daarnaast nog kiespijn. Dat is helemaal geen goede combi |( , dus straks naar de tandarts ...

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 14:27

Afwachten helpt bij mij meestal ook niet :n. Het verdwijnt eigenlijk nooit vanzelf.
En als ik opsta met hoofdpijn is het helaas meestal al zo ver gevorderd dat het heel lang duurt voordat de Imigran z'n werk doet.

(sterkte Simodi)

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 14:41

Idd, hier nu dus ook.
Heb toch een uur af zitten wachten, toen een maxalt genomen en net nog weer een advil erbij genomen.
Meestal is het bij ook zo dat wanneer ik ermee wakker word het ook niet meer weg te krijgen is.
Heb zelfs door die klote hoofdpijn al een orthopedisch kussen en nieuwe dure latten bodems en matrassen gekocht,....je hoopt overal op, maar helaas, het doet er niets op uit!

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 15:19

Ik kan gewoon alles eten/drinken..

Maar ik krijg de laatste paar jaartjes nog maar 4 keer per jaar een aanval.
Eerst had ik in 1 maand tijd 6 aanvallen.. :=

Volgens mij had kgisteren een lichte aanval..

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 15:33

Wat bij mij ook een hele grote trigger is, dat is knoflook.....en ik vind dat juist zo lekker!
Maar geheid dat ik erna zware koppijn krijg.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 16:16

joyce2 schreef:
Ik hoop voor iedereen hier dat 2009 een topjaar word! Voor mij is het jaar al goed begonnen, nieuwe baan waar ik heel erg op mijn plaats ben, dus een stuk minder gezondheidsklachten (dus ook minder migraine) en ik ben daar nu ook nog eens gepromoveerd tot filiaalleidster, jeej! En begonnen met motorrijles en dat gaat ook heel goed, dus ik hoop dat de leuke dingen zich lekker op blijven stapelen! Vorig jaar ben ik echt veel ziek geweest, heel veel misselijk (vooral als ik leuke dingen ging doen, omdat ik me dan van te voren al druk ging maken, omdat ik bang was om misselijk te worden), rare virusjes die niet weg wouden gaan, veel migraine, echt een kwakkeljaar!

mijn jaar is ook al goed begonnen, andere baan (meer uren, andere doelgroep en veel meer uitdaging), weer kunnen rijden met een prachtig paard en dan natuurlijk nog het nieuws dat ik dit jaar voor het eerst tante word...en natuurlijk tot nu toe nog geen migraine aanval gehad...
vorig jaar had ik veel stressklachten (heb daar meer dan een jaar meegelopen), kreeg een autoongeluk (gevolg: whiplash), en toen overleed in oktober ook nog mijn paard...en door de stress veel migraineaanvallen...al met al was dat dus een rotjaar...

ikkebenmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 23:49

Vanmiddag weer naar de fysio geweest, ik ben zo blij dat die triggerpoint therapie zo goed aanslaat. Echt een aanrader!!!
Ik heb al vanaf begin Januari geen aanval meer gehad (afkloppen...)

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 17:46

Ikkebenmar: fijn dat het zo goed gaat!

Even een vraagje tussendoor: kon je imigran nou innemen samen met ibuprofen of paracetamol?

Want ik heb nog steeds last van migraine, maar ook net een wortelkanaalbehandeling gehad en dus nog kiespijn (waar de imigran niet tegen helpt).

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 20:16

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 00:30

ik heb imigran een poos gebruikt in combinatie met ibuprofen omdat gewone paracetamol niet hielp...

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 11:47

Ja hoor, dat kan gewoon, ik doe het ook. Zelfs op aanraden van de neuroloog. Ik slik het samen met naproxen, Aleve. Het versterkt zelfs de werking. Paracetamol kan nog veel minder kwaad!

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 12:09

Ik slik er altijd nog een extra paracetamol erbij in, dan hoef ik niet zo'n uurtje wachten dat de Imigran werkt.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 17:06

Al twee hele vreemde dagen. Het is af en aan pijn-in-m'n-kop en niks-aan-de-hand. Ik snap er niks van. Net als ik wat in wil nemen lijkt het weg te zijn. %)

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 17:09

Hier nog een migraine klant, bij mij heeft het met hormonen temaken, niet zo zeer met voedingsstoffen. Ik slik migrafin als ik een aanval voel opkomen. Moet ik wel meteen mn bed in, want er zit ook een soort van slaapmiddel in en het is tegen braken.
Aanvallen wisselen per keer....1x in de 2 maanden een enorm zware aanval, tussendoor lichte aanvallen die ook wel eens met een paar ibu te onderdrukken zijn.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 17:12

Hallo Esther.
Bij mij ook meer te maken met hormonen (zit halverwege de maand), 2x per maand is het eigenlijk bijna altijd raak.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 17:15

herkenbaar...
Toevallig was het gisteren weer die tijd en stond ik al op met hoofdpijn (nog niet in die mate dat ik niet meer kon functioneren). Helaas is het niet vooraf te bepalen of het een zware, matige of lichte aanval gaat worden. Het kan de hele dag zitten zeuren en bij een zware aanval ineens binnen 10 minuten doorslaan zeg maar. Dan blijf ik ook nog 5 dagen last houden van pijn daarna. Gelukkig gister een lichte aanval die op te vangen was met een paar ibu's. Vorige maand een hele zware aanval gehad...
Het lijkt wel als ik lichte aanvallen kan onderdrukken met ibu's of het er een paar maanden later toch uit moet, want ik heb standaard na een tijdje een hele zware aanval.
Heb jij nog wat anders voor je migraine? Vaak werkt de pil migraine verhogend, teminste dat was bij mij het geval.