Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SulikoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 13:37

Suusje, thanks! Jaa vlagverovertje, zo leuk zijn zulke spellen! Doen we eigenlijk te weinig als volwassenen. En misschien kan je starten met een garmin training en kijken hoe dat voelt en eventueel aanpassen als het niet aansluit? Ik volg deels een schema voor de marathon als richtlijn voor aantal kilometers en snelheidswerk, maar doe vooral mijn eigen ding, werkt prima!

Leonie, gewrichten zijn ook gewoon lastig. Zoveel ervaring heb ik nog niet, maar wat ik zelf geleerd heb van het afgelopen jaar steeds meer afstanden lopen, een blessure oplopen en een ultra lopen met te weinig voorbereiding door die blessure: je gewrichten hebben echt tijd en veel kilometers nodig om aan die afstanden te wennen en vooral in het begin komt daar ongemak bij kijken. Ik besef nu pas hoe belangrijk het is om je lichaam aan die afstanden te laten wennen en je weekvolume hoog te houden. Wat dat betreft kan ik echt niets met die theorieën die beweren dat je max 14 km hoeft te lopen voor een marathon, om overbelasting tegen te gaan (ik heb géén zin om hier een discussie over te starten, ik wil alleen even mijn ervaring delen). Mijns inziens komt overbelasting juist door niet vaak/ver genoeg te lopen en er niet de tijd in te investeren om duurzaam op te bouwen en die bevestiging zie ik elke keer weer bij ultralopers en de mensen die ik spreek met bakken ervaring. Alleen kom je in het begin bij je grenzen verleggen altijd wat overbelasting tegen, vooral in gewrichten. Dikke kans dat je nog een paar keer je knieën gaat voelen, maar uiteindelijk kunnen ze het echt goed hebben. Ik heb vaak en veel last gehad van mijn voeten en knieën in de aanloop en tijdens de ultra, doordat ik niet genoeg voorbereiding had door mijn enkel. Heb na schiermonnikoog en 42 km in 2 dagen echt gedacht dat ik mijn knie voor altijd vernaggeld had. Nu loop ik de afgelopen 3 maanden meer dan ooit en ik heb nergens last van behalve normale spierpijn/vermoeidheid. En ja, af en toe protesteert er weer even een gewricht, maar zolang het binnen de 2 dagen herstelrange valt, maak ik me geen zorgen. Als het daarbuiten valt verleg ik mijn focus even naar wat minder rennen, meer krachttraining of fietsen. Mijn heupen protesteren uiteindelijk het meest als ik een dag lang zit. :')
Ze zeggen niet voor niets dat je gewrichten 2 jaar nodig hebben om aan een nieuwe sport/belasting te wennen. Dat je verder nergens last van hebt, zegt echt genoeg: je kan dit!

Sherivey, oef ja, dat is wel een investering. Maar 2-3 per jaar is ook al heel tof toch? Maar wat ik meer bedoel, zijn er dan meerdere halve marathons in Kopenhagen per jaar bijvoorbeeld? Of wel maar 1 moment in het jaar dat je 1 stad kan pakken?

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 14:35

Jeetje wat gaan jullie hard in dit topic!

Ieris wat fijn dat het beter gaat met je kat!

Germie wat ziet je been er pijnlijk uit zeg, bikkel dat je toch gelopen hebt. En gelukkig niet met een gips pootje zoals in je droom hihi.

Sherivey een heerlijke trail gelopen, wat een mooie omgeving! Ik kom weleens bij het Oostvoornse meer, maar ik had geen idee dat er nog zo'n mooi natuurgebied in de buurt ligt, dat is een mooie om te onthouden.
En dan ook nog een snelle 5 als toetje in het weekend ook nog, super knap!

Tiggs ook een zieke kat, hoe is het inmiddels? :(:) Zo sneu als ze ziek zijn. Hier ook al langere tijd op de hobbel met 1 van de katten helaas.

Samantha mooie nieuwe schoenen gekocht, heb je ze al uitgeprobeerd? Wat een mooie snelheid ondanks die warmte! Bijna gelukt toch die 6:00/km ;)

Iedis wat ziet die lenteloop er heerlijk uit, gefeliciteerd met je mooie 2e plaats! Goed gedaan zeg! *\%/*

Supervixen een zware trail zo te horen. Dat mulle zand op die foto ziet er ook echt mega zwaar uit. En dan ook nog eens het zonnetje en die temperaturen, echt wel heel knap dat je doorgelopen hebt. En een mooie medaille ook!

Danseresje wat heb je een kilometers gemaakt zeg dit weekend :wow: Wel echt enorm tof om te lezen dat het hardlopen toch echt helpt met het wandelen ook. Echt bizar dat je zoveel dagen achter elkaar zoveel kunt lopen, echt heel knap. Ik hoop dat je kleine teen ook snel weer in meewerk modus gaat.

Lies_sparkle op vakantie in Noorwegen, afwisselend lopen en berg beklimmen klinkt voor mij al heel zwaar hihi. Wel mooi zeg daar! Die Preikestolen foto <3

Goof een sprinttraining. Ziet er heel goed uit ondanks dat je er niet lekker in ging.

Suusje26 wat vervelend dat je zo in de lappenmand zit :(:) Ik hoop dat de opbouw nu weer goed gaat en je uit de lappenmand bent. Wat een mooie medaille!

Leonie de 32 kilometer helemaal uitgelopen ondanks dat het niet vanzelf ging, dan ook nog met die warmte en je shirt binnenstebuiten :wow: Je hebt het toch maar gedaan! Klinkt wel fijn dat je iig afleiding had van de personen om je heen.

Laura ook de CPC gelopen, met die warmte, je 1e evenement en dan toch ook nog je pr verbeteren. Je mag zeker trots zijn!

XxLMMxX ook een behoorlijke afstand zo in het weekend, zeker als je hiervoor tot nu toe max 16 hebt gelopen.

Horsii wat ziet het er heerlijk uit zo met de honden in het bos <3

Suliko ondanks werk toch behoorlijk bewogen. Wat mooi zo vroeg op de foto zeg, ziet er echt heerlijk uit <3 En nog een ree tegengekomen ook <3 Wel knap zo nog voor werk, ik denk dat ik mijn bedje toch veel te fijn zou vinden _O-

Hier van het weekend eens rustig gekeken naar eventueel groepjes waar ik zou kunnen starten. En nu kwam ik op een redelijk handige tijd een bootcamp groepje tegen :) Van de week eerst nog even 2x BSR therapie waarna ik die dag even niet mag sporten (en dat valt precies op die bootcamp dagen), maar daarna ga ik wel een proeflesje boeken denk ik :) Dames bedankt voor de tip nog!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 15:32

Suliko, mooie week afstand en mooie omgeving.

Suusje, leuk dat dat kan straks met de hond vd buren. Zo gezellig met hond.

Muppetmayo, ben benieuwd hoe de bootcamp bevallen gaat.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 17:31

Sherivey schreef:
Suliko, in theorie zou je ze alle 6 in 1 jaar kunnen lopen. Maar dat kost wel klauwen met geld. En je moet op tijd zijn met boeken/ inschrijven.

Hahaha Succes dan :D

Ahhh Bootcamp rules! Heel veel plezier muppermayo. na ruim 7 jaar vind ik het nog steeds leuk!

Ja Suliko dat is natuurlijk ook zo. Nou ren ik al wel heel wat jaren maar nog nooit verder dan een halve en eigenlijk is zo de 15 wel een beetje de max in mijn standaard.
Als je gaat kijken naar een beetje standaard opbouw schema voor een hele marathon, doe ik niks heel geks. Maar zelf ben ik er wel achter, dat ik er graag meer tijd voor gehad zou hebben. Conditioneel kan het wel, mentaal kan het ook, maar je lichaam heeft echt meer tijd nodig.
In december was mijn langste afstand een 15km.
In januari liep ik 1x 17km en 1x 19km (ivm de vakantie).
En daarna heb ik 1x 25km, 1x17km, 1 x 28km, 1x 21km gelopen :+ .
Mijn week volume is omhoog gegaan van 20/30km naar 45/50km en dan tel ik de trainingen die ik doe/geef niet mee.
Als je het zo op een rij zet, is het eigenlijk vragen om problemen. Het is te snel, te veel willen.

Ik ben er nu aan begonnen en ik wil het ook afmaken!
Mocht ik ook zo dom zijn om nog een keer een marathon te willen lopen, weet ik wel dat ik het anders zou aanpakken.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 18:31

Toch top gelopen hoor Leonie! Ik denk dat het juist goed is dat je dit mentale stuk nu hebt gehad.
Ik had voor Amsterdam in training tot 32 km fluitend gelopen en tijdens de marathon ging ik bij 25 km al stuk.
Komt echt wel goed, met jou conditie!

Leuke muppetmayo, ook benieuwd hoe je de bootcamp vind.

Ik wil zo nog een easy 5 lopen, maar heb nu zo oudergesprek en ben bang dat ik daarna honger heb. Net al een broodje en 2 koekjes op.

SulikoJarig

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 21:31

Muppetmayo, in mijn werkweekenden werk ik van vrijdag 15:00 tot zondag 15:00 op één locatie en ben ik alle uren, tenzij ik slaap en er geen nood is, beschikbaar voor de zorggroep. Dus even rennen in de ochtend is als het ware mijn me-time. En hele waardevolle me-time, ik merk dat ik daardoor mentaal minder snel vermoeid raak en een leukere begeleider blijf gedurende het weekend. :D Met de luxe dat de werklocatie in het bos is, dus dat maakt het nog makkelijker om het bed te verruilen voor natuur.
Wat leuk dat je bootcamp gaat uitproberen! Ik ben benieuwd hoe het je gaat bevallen.

Leonie, je doet inderdaad een hoop! Er is een kans dat je dan langer moet herstellen van de marathon, maar ook daar kom je wel overheen. Haha, dom, tja, bloed kruipt waar het niet gaan kan. Ik ben benieuwd of het je enige en laatste marathon gaat zijn. :')

Hier 33 km gefietst, heerlijk met dit weer. Morgen denk ik een easy run, even kijken hoe mijn lichaam voelt. In de avond Krav Maga, dat had ik eigenlijk vandaag staan, maar mijn lichaam en hoofd geven vrij duidelijk aan geen intensieve dingen te willen.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 21:38

Samantha, super gedaan en inderdaad, bijna 6.00min/km! Fijn ook dat je je ticket om kon zetten. Vind dat je er echt trots uit ziet op de foto +:)+
Is je easy 5 nog gelukt?

Knap gedaan Leonie! Was even vergeten dat het een georganiseerd iets was met pacer. Maar wel heel fijn, zo'n opzet.
En ja, dan zet zo'n ultrarunner je afstanden weer even in perspectief :')
Met Rotterdam ga je ook de Erasmusbrug over toch? Die zal ook niet vlak zijn. Dan kan je beter alvast een 'pittigere' klim gedaan hebben toch? Of oefenen die mensen alleen maar vlak-vlak-vlak >;)
Ai, je shirt binnenstebuiten :x . Hopelijk herstelt het snel.
Niet teveel in je hoofd gaan zitten hoor :(:)
Snap wel dat zo'n schema behoorlijk pittig is en dat je idealiter meer tijd zou willen hebben, juist om je lichaam beter te kunnen laten wennen. Het gaat best hard omhoog ja.
En ik heb 109km totaal gewandeld in 4 dagen, gemiddeld 27,5km per dag.

Laura, goed gedaan. Wel een kleine oeps dus qua tempo, maar uiteindelijk wel uitgelopen +:)+

SV, las jouw tip over de blarenpleister en vraag me dan af.... Zou dat voor mij het ei van Columbus zijn voor mijn schuurplekken bij mijn bh-topje :? , maar durf het gewoon niet. Blarenpleisters zijn bij meerdaagses een no-go op de voeten ivm hun hoge plak-gehalte en daarmee het kapot trekken als er toch wat onder komt qua en blaar of iets. Dus dat weerhoudt me om dit uit te proberen op de kritieke plekjes die ik zaterdag en gister dus ook weer had en waardoor ik stond te jodelen onder de douche :x

Xx, wat knap dat je de knop om kon zetten om ontspannen te gaan lopen en daardoor hebt genoten +:)+
Knap gedaan ook, vier km verder dan je langste afstand en dat met een evenement.

Rare droom Germie. En fijn dat je been al weer beter gaat.

De eerste start is weer gemaakt Horsii +:)+ !

Suliko, ondertussen ben ik ook wel echt op het punt om Garmin te gaan contacten. Ook door de intense sterk verslechterde batterij-capaciteit. Kon ik in november nog een 80er zonder problemen opnemen inclusief Livetrack, vorige week had ik met mijn bijna 50 zonder Livetrack nog maar 10% over..... Tuurlijk, een batterij gaat achteruit. Maar zo hard ineens? -O-
Je hebt mooie loopjes gemaakt! Geweldige foto's <3
En dat vlagverovertje, heerlijk! Maar mij niet gezien hoor :')

Muppet, fijn dat je een mogelijk bootcamplesje hebt gevonden. Hoop echt dat de proefles gaat bevallen!
Mag ik vragen wat BSR-therapie inhoudt en waarom je dan niet mag sporten?

Mijn lichaam heeft de vier wandeldagen heel goed verteerd en vanavond ben ik met mijn diensttelefoon in de hand op pad gegaan voor week 6 *\o/* : 2min WU / 3x 7min zone 3 & 2min herstel zone 2 / 2min CD

Echt wow wow wow, ik vind het gewoon bizar hoe het me af gaat. Ok, toegegeven, de kuitjes waren ietsjes strak, maar verder :#
Ben heel netjes binnen zone 3 gebleven en vaak zit ik binnen een minuutje weer op zone 2. Had weer een 95%-score :):)
Ik hoop alleen dat mijn links-rechts balans eenmalig zo ver uit balans was, 54% (L) om 46% (R) >;)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En wat ook heel fijn is: mijn lichaam was al aan het veranderen, maar de almachtige weegschaal-goden ( :') ) bleven maar vasthouden aan op/rond een bepaald gewicht. Maar nu is de weegschaal ook 2kg mee naar beneden **\O/** .

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 22:18

Lekker Suliko om zo ‘s morgens te rennen, ik vind smorgens ook erg fijn.

Aah lief danseresje, ja ik was ook blij, vond het echt een leuke loop, zoveel publiek ook. En ondanks blessure toch best lekker gelopen.
Ik heb vanavond 3 km gelopen, was al best laat en had honger haha.

Wauw top gelopen zeg! Jij hebt echt een top conditie zeg.
En nog afgevallen ook, super!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 22:23

Suliko, pittige werkuren. Fijn dan even rennen tussendoor.

Danseresje, lekker bezig en fijn een goedgezinde weegschaal.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-25 07:28

Wat fijn Danseresje, ook een mooi resultaat op de weegschaal.
Met al dat wandelen zal jij ook wel aardig moeten bij eten of niet?

Het eraf trekken van de blarenpleister was niet fijn inderdaad, maar maakte het niet erger. Je zou het een keer kunnen proberen tijdens een training.
Ik zit eraan te denken om een keer van die fysio tape te proberen tegen de schuurplekken op mijn rug die ik krijg van mijn rugtas. Vaseline helpt me er aardig doorheen, maar op die plekjes vaak toch net niet.
Ik zie ultrarunners hun voeten vaak intapen voor bijvoorbeels een 100 mijl, dus wie weet helpt het ook op mijn rug.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 08:07

Ik heb gisteren anti frictie creme gehaald bij de decathlon. Dat schijnt goed te werken. Moet het nog testen.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 08:23

Samantha, qua wandelen heb ik een top-conditie durf ik wel te zeggen. Dat kan ik echt héél lang volhouden. Maar verder.... Ben ik het nu hard aan het opbouwen :')

Nou SV, er moeten juist kilootjes af := . Maar zit nu op de goede weg.

Goedkope Fysiotape van Action heb ik gebruikt rondom bh-top. Werkte op zich goed... Behalve bij Nijmegen -O- . Waarom het is gebeurd, geen idee, maar het ging loslaten en daardoor lag zo ongeveer mijn hele rug open.... En zou dat bijna de reden zijn geweest in 2023 voor uitvallen. Heel frustrerend, want mijn benen en voeten gingen geweldig. Gelukkig ben ik goed opgelapt door de verzorgers op hal en kon ik door!

Voor mij was skinlube afgelopen jaar tot nu toe de beste oplossing. Alleen heb ik iemand nodig die het dan echt goed in kan smeren op de kritische plekken. Ik kan daar zelf net niet goed genoeg bij.
Het is misschien duur, maar het werkt echt fantastisch +:)+

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 08:43

Ik lees deze week alleen even mee. Jullie gaan lekker allemaal! En soms een beetje minder, maar dat hoort er ook bij.
Ik sta deze week op de skilatten en geniet van dit uitzicht
Afbeelding
Knie houdt zich ook met het skiën goed dus ik hoop het lopen volgende week weer op te kunnen pakken.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 09:54

Suliko goed dat je ook even naar je lijf luistert als het een keer echt te moe is. Als we het hebben over mensen die veel doen }>

Wauw 109 km danseresje. Fijn dat de weegschaal nu omlaag gaat! Maar ik kan me voorstellen dat je met zulke uren op je voeten honger hebt!
Blarenpleisters vind ik echt top dingen. Gewoon lang genoeg laten zitten! Ze laten gewoonweg niet los en zitten daardoor niet echt in de weg. Is een soort 2de huid. Heeft mij al meermaals gered op lange wandelvakanties. Ik zou het gewoon eens uitproberen in een training.
Denk ook dat het op de huid waar je een schuurplek hebt, heel goed kan helpen. Het verhoogt je huid ook iets waardoor je misschien ook minder risico hebt op een schuurplek er weer direct naast.
En het hardlopen er ook nog bij. Goed bezig! *\o/*

Ah toch nog even gelopen Samantha. Altijd fijn. Ik had ook echt zin maar mijn man was sporten dus ik kon niet weg.

Sv mijn advies zou dan wel zijn, echte fysio tape (die rollen zijn heeel heel duur). Dat blijft gerust een week zitten (wellicht iets minder als er dus non stop wrijving op zit) maar is met water wel weer subtiel van je huid af te halen. Ik zou dit wel doen VOOR je een blaar hebt, zoals je zegt, die lopers die dat preventief doen. Want op een blaar/schuurplek lijkt het me niet prettig :+ (had je zelf vast ook al bedacht :') )
Ik had nu voor het eerst ook een kleine schuurplek van mijn bh voorop mijn ribbenkast. Heb ik geen last van gehad met het lopen maar het was wel een goede oefening om te weten dat ik daar voor de marathon dus ook even wat vaseline moet smeren.

Ahh geniet ervan busymissy! En fijn dat je knie het goed doet.

Gisteravond weer bij de fysio geweest. Die zei, als het aan 2 knieën, tegelijk op dezelfde manier pijn doet is er eigenlijk weinig aan de hand behalve dus te veel impact door welke reden dan ook
dus die was er niet heel erg van onder indruk, moest binnen 3 dagen volledig weg zijn anders moest ik aan de bel trekken. En het is al helemaal weg vandaag!
Alleen die dry needling nu weer gehad en zij zegt, ik denk dat jou HRV en energie zo laag zijn door die behandeling. Het zet heel je systemen aan om op te ruimen, kost mega veel energie
en er zat echt mega veel in. Waren echt grote knopen dus je lijf heeft echt tijd nodig
Ze heeft er nu voor de zekerheid maar 3 per been gedaan. Wel hele diepe dus was iets minder prettig maar zou ik minder terugval van moeten hebben. Ook weer shock wave op mijn knie maar het was al veel rustiger vond ze.
Geeft toch wel weer vertrouwen en ik heb ook echt weer zin om te lopen dus bijna jammer dat ik vanavond ga spinnen :+

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 09:59

Pittige behandeling Leonie!

Ik stond vanochtend om 6:00 uur buiten voor een intervaltraining.
Tweehonderdjes dit keer, mijn favoriet. :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vind m'n hartslag nog alles meevallen. Maar het ging dan ook best soepel.
Was ook niet de bedoeling dat ik compleet stuk zou gaan. Al denk ik wel dat ik de volgende keer het tempo ietsje omhoog kan schroeven tijdens de intervallen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 10:31

Fysiotape ter preventie van blaren dus? Ik heb een gevoelige plek op mijn voet waar ik bij +10km altijd preventief een blarenpleister plak, maar die zijn ook prijzig aangezien ik alleen de kleintjes uit het doosje gebruik. Maar tape werkt net zo goed?

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 10:38

Fijne vakantie BM!

Lekker gelopen Sherivey!

Ben ook benieuwd naar de tape tegen blaren. Ik heb nu van die wol besteld.
Na Amsterdam had ik enorme blaren op mn tenen, waardoor laatste 10 km lopen ook erg pijnlijk was.

Top Leonie, fijn dat je geen last meer hebt.

Ik ben vandaag ook niet zo fit. Heb na werk een hardloop symposium in Utrecht, is vanuit marathon Utrecht uit en loop dan de halve met collega’s. Wel interssant maar dus pas na 21:30 thuis pfff.
Slecht geslapen en mn benen voelen zwaar. Straks maar lunch wandeling doen.
Morgenochtend 75 min lopen, benieuwd hoe dat gaat.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 11:01

Ik gebruik ter voorkoming van teenblaren altijd van die teensokken, zeker met trailen, als er ook zand en water aan te pas komt. :)

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 11:10

Samantha toch nog even 3 km kunnen lopen :) Ik ben benieuwd of je symposium vandaag interessant is.

Suliko dat lijkt me best zwaar zo'n werkweekend, ik snap dat die me-time dan wel echt heel lekker is even. En gelijk in het bos kunnen starten is een mooie bonus <3 Ook nog 30 km gefietst gister, dan vandaag ook nog lopen en krav maga, pittig!

Danseresje jij gaat ook echt lekker he met hardlopen naast al dat wandelen, super goed! En dan ook nog afvallen, dat is helemaal mooi! Dat zou bij mij ook mogen haha, maar is niet het 1e doel van hardlopen/bootcamp als dat bevalt.
BSR is Body Stress Release, er is ook een actueel topic van op Bokt. Even makkelijk en kort gezegd, door de behandeling wordt je lichaam aan het werk gezet om de stress die je hebt opgeslagen in je lichaam los te laten. Mijn lichaam is momenteel super stijf, oa mijn bovenrug en schouders zitten muurvast. Bij fysio en manuele therapie merk ik dat de behandeling van zeer korte duur is. Nu wil ik dit eens gaan proberen, wellicht dat het werkt. Omdat je lichaam tijdens/na de behandeling flink aan het werk is, adviseren ze om het rustig aan te doen, niet te sporten etc.

Busymissy wat een mooie foto, heel veel plezier in de sneeuw!
Ik zou ook nog wel een keer willen, maar mijn vriend zegt dat het al genoeg is geweest voor dit jaar :')

Leonie87 klinkt als een pittige behandeling weer die dryneedling. Ik ben benieuwd of je over een paar dagen/week verschil gaat merken!

Sherivey wat was je al vroeg op om te sporten :wow:

Ik lees iets over tape tegen blaren. Hier uiteraard nog geen ervaring met tape en hardlopen, wel met oa snowboarden en blaren. Daar werkt sporttape echt heel goed. Mijn hielen schuren nog weleens open met warme dagen. Met sporttape wordt dit volledig voorkomen bij mij. Wel een kleine tip, koop een goed merk. Ik merk dat als ik goedkopere varianten koop van bijvoorbeeld Action ofzo, dat dan de tape niet zo goed plakt, zeker niet als je gaat zweten. Als er dan een stukje los laat gaat dit juist wel omrollen en schuren. Bij de betere merken heb ik daar geen last van.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 11:19

Teen sokken heb ik na marathon inderdaad gekocht!

Vorig jaar was het symposium erg interessant, nu zijn het andere sprekers dus ik dacht. Ik ga nog een keer.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 11:41

Hier bevalt de schuur crème van Decathlon erg goed en idd sport tape.

Succes Samantha. Hopelijk een interessant symposium.

Sherivey, jij was er optijd bij.
Vlotte interval.

Fijn Leonie dat het mee lijkt te vallen.

Businessy, heerlijk. Geniet ervan.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 11:57

Goof schreef:
Fysiotape ter preventie van blaren dus? Ik heb een gevoelige plek op mijn voet waar ik bij +10km altijd preventief een blarenpleister plak, maar die zijn ook prijzig aangezien ik alleen de kleintjes uit het doosje gebruik. Maar tape werkt net zo goed?

Bij ali kun je alleen de kleine maat bestellen voor een fractie van de prijs hier. Werkt net zo goed.

Ik wil nu alleen eerstdie anti frictie creme proberen. Want bij schurende bovenbenen werken pleisters niet. ;)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 13:18

Ik kijk eens voor trailreizen op de site van Alltractive.
Grappig, ik zou mezelf eerder bij de beginners/easy runners plaatsen. :o
Zeker als het gaat om trails.

Afbeelding

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 15:45

Bij de beginners zitten alleen huisvrouwen :Y) ;).

Hier in mijn lunchpauze een 5k easy run gedaan. Hoop deze week de frequentie op te bouwen door 2 keer wat korter te lopen en in het weekend wat langer.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 15:56

Eef_Bam schreef:
Bij de beginners zitten alleen huisvrouwen :Y) ;).

Hier in mijn lunchpauze een 5k easy run gedaan. Hoop deze week de frequentie op te bouwen door 2 keer wat korter te lopen en in het weekend wat langer.

Ik loop ook als een huisvrouw :))

Zo deed ik dat in het begin ook idd. Doordeweeks een half uurtje, 2x. En dan in het weekend wat langer lopen :)