Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 10:21

linda2008 schreef:
Ballard, oh wauw wat fijn zeg! Gefeliciteerd! *\o/*

Marlis, he gadsie beterschap :(:)

Annemijn, die is vlot haha!

Bedankt allemaal ! <3
Zal ik dan toch mijn verhaal maar plaatsen? :o

Ik had helaas een iets minder voorspoedige bevalling :=
Donderdagavond en vrijdag de hele dag heb ik weeën gehad. Maar het deed helaas niks, nam niet toe in sterkte en zaterdag was het weg. Het werd op “oefenweeen” gegooid en zondagmiddag heb ik een ballonnetje gekregen. Ook daar kreeg ik (zeer pijnlijke!) weeen op maar dat werd ook afgedaan met “dat zijn geen weeen”. Nouja ik heb geen ervaring dus daar ga je dan maar van uit :=

Maandagochtend om 7u terug voor verdere inleiding. Gelukkig had de ballon wel zijn werk gedaan, 2cm ontsluiting en mijn vliezen konden gebroken worden. Hij had in het vruchtwater gepoept maar er vanuit gaande dat wij smiddags of savonds toch lekker als gezinnetje naar huis konden, was dat verder ook geen ramp :P

Voor mij even een opluchting dat ik na het verwijderen van de ballon even geen buikpijn meer had, maar de weeen kwamen niet zelf op gang dus aan de wee opwekkers. Daar ging het even mis := de weeen werden heftiger en heftiger, maar mijn ontsluiting vorderde niet en er werd dus nog altijd gedacht dat ik geen goede ontsluitingsweeen had. Na een paar uur stond ik trillend en huilend op de badkamer en werd er pas eindelijk ingezien dat ik wel degelijk sterke weeen had, ze deden alleen niet wat ze moesten doen. Het werd duidelijk dat het langer zou gaan duren dan “gepland” en dat terwijl ik al vanaf donderdag nauwelijks had geslapen…

Ik heb toen voor een ruggeprik gekozen en daarmee heb ik gelukkig nog wat uren “rust” kunnen krijgen. Heel blij met die keuze. De ontsluiting vorderde nauwelijks. Uiteindelijk haalde we wel 8cm maar zelfs met de wee opwekkers zo hoog als de baby maar net aankon, bleef het op 8 hangen.
Daarnaast lag de baby ook nog steeds net niet goed voor de uitgang, waardoor ik de hele nacht steeds op een zij gedraaid werd. Maar daar daalde de hartslag van de baby enorm van dus dan moest ik weer terug, en zo werd er de hele avond en nacht iedere 20 minuten van alles geprobeerd…

Uiteindelijk rond 4u kwam de gynaecoloog op gesprek… een goed gesprek en ze gaf ons alle opties die er nog waren. Helaas was dat niet veel soeps en leek het ons voor de gezondheid van de baby beter om over te gaan naar een keizersnede. Een beetje paniek vanuit mijn kant want daar ga je natuurlijk helemaal niet van uit…

Ik vond dat enorm heftig met zo veel mensen op die OK. Maar achteraf gaf de gynaecoloog aan dat ik hem er nooit uit had gekregen met een vaginale bevalling, dus dat gaf mij wel een geruststellend gevoel; we hebben de juiste beslissing genomen en het is goed zo :j
Dus op 11-7 (de verjaardag van mijn moeder) om 5.35u is Yairo geboren, hij woog 2880gr. <3

Het herstel vind ik momenteel zelf wel pittig. Ik heb veel pijn en ben ontzettend emotioneel. Ik heb het gevoel niet goed voor de kleine te kunnen zorgen terwijl mijn vriend ermee doet alsof hij nooit anders gedaan heeft… dus het gevoel van falen zit bij mij niet bij de bevalling, maar heb ik nu wel alsnog last van…
heftig voor je geweest. Hopelijk komt je herstel snel goed en kan je alles een plekje geven en genieten.

_Marjon_

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 10:33

Gefeliciteerd met Esra Ballard! Lekker genieten.

Heftige bevalling zo Linda.
Vervelend he die emoties/hormonen. Je hebt het super gedaan hoor!
Hoe sommige mannen dat doen en gelijk papa zijn is mij ook een raadsel.

JitskeJeldau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 10:44

Gefeliciteerd Ballard en Linda!

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 10:44

Lief zijn voor jezelf linda! Dat klinkt als een hele zware bevalling met de weeën, het niet slapen, op je zij moeten liggen maar dan weer het dalen van de hartslag. Het is echt niet niks wat je hebt doorstaan, zowel fysiek als mentaal!

Hopelijk gaat het snel beter met de pijn :(:)

Misschien kan je aangeven in het ziekenhuis dat je met iemand wil praten? Ik ga preventief 6-7 weken na de keizersnede met een medisch psycholoog praten. Mocht het verder niet nodig zijn blijft het bij dat ene gesprek en anders kan ik gelijk door.

Ze zijn hier gisteren aan de overkant begonnen met heien, ze gaan daar 2 huizen bouwen. Iedereen zegt tegen me dat ik de laatste 4 weken (verlof) lekker moet ontspannen. Dit is niet echt ontspannend de hele dag dat geram :') We krijgen wel hele leuke overburen! Beide stellen zien we al regelmatig bij onze andere overburen, is allemaal familie van elkaar.

Afbeelding

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 11:14

Gefeliciteerd linda! Wat een heftige bevalling inderdaad... Gun jezelf, zowel psychisch als lichamelijk, echt de tijd om te herstellen. En daar hulp bij zoeken is niks om je voor te schamen.

Jij ook gefeliciteerd Ballard! Jullie wisten niet wat het werd toch? Leuk, ook een verrassingsdochter *\o/*.

Celestexxxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 11:30

Ballard_L schreef:
Hier ook babynieuws :) gistermiddag is onze dochter Esra geboren. Het was een hele voorspoedige thuisbevalling en ze doet het erg goed. Dus nu lekker genieten en herstellen <3

Gefeliciteerd!! *\o/*

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 11:43

Ballard_L schreef:
Hier ook babynieuws :) gistermiddag is onze dochter Esra geboren. Het was een hele voorspoedige thuisbevalling en ze doet het erg goed. Dus nu lekker genieten en herstellen <3

Wat fijn zeg!! Gefeliciteerd!!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 11:48

linda2008 schreef:

Bedankt allemaal ! <3

Donderdagavond en vrijdag de hele dag heb ik weeën gehad. Maar het deed helaas niks, nam niet toe in sterkte en zaterdag was het weg. Het werd op “oefenweeen” gegooid en zondagmiddag heb ik een ballonnetje gekregen. Ook daar kreeg ik (zeer pijnlijke!) weeen op maar dat werd ook afgedaan met “dat zijn geen weeen”. Nouja ik heb geen ervaring dus daar ga je dan maar van uit :=

Maandagochtend om 7u terug voor verdere inleiding. Gelukkig had de ballon wel zijn werk gedaan, 2cm ontsluiting en mijn vliezen konden gebroken worden. Hij had in het vruchtwater gepoept maar er vanuit gaande dat wij smiddags of savonds toch lekker als gezinnetje naar huis konden, was dat verder ook geen ramp :P

Voor mij even een opluchting dat ik na het verwijderen van de ballon even geen buikpijn meer had, maar de weeen kwamen niet zelf op gang dus aan de wee opwekkers. Daar ging het even mis := de weeen werden heftiger en heftiger, maar mijn ontsluiting vorderde niet en er werd dus nog altijd gedacht dat ik geen goede ontsluitingsweeen had. Na een paar uur stond ik trillend en huilend op de badkamer en werd er pas eindelijk ingezien dat ik wel degelijk sterke weeen had, ze deden alleen niet wat ze moesten doen. Het werd duidelijk dat het langer zou gaan duren dan “gepland” en dat terwijl ik al vanaf donderdag nauwelijks had geslapen…

Ik heb toen voor een ruggeprik gekozen en daarmee heb ik gelukkig nog wat uren “rust” kunnen krijgen. Heel blij met die keuze. De ontsluiting vorderde nauwelijks. Uiteindelijk haalde we wel 8cm maar zelfs met de wee opwekkers zo hoog als de baby maar net aankon, bleef het op 8 hangen.
Daarnaast lag de baby ook nog steeds net niet goed voor de uitgang, waardoor ik de hele nacht steeds op een zij gedraaid werd. Maar daar daalde de hartslag van de baby enorm van dus dan moest ik weer terug, en zo werd er de hele avond en nacht iedere 20 minuten van alles geprobeerd…

Uiteindelijk rond 4u kwam de gynaecoloog op gesprek… een goed gesprek en ze gaf ons alle opties die er nog waren. Helaas was dat niet veel soeps en leek het ons voor de gezondheid van de baby beter om over te gaan naar een keizersnede. Een beetje paniek vanuit mijn kant want daar ga je natuurlijk helemaal niet van uit…

Ik vond dat enorm heftig met zo veel mensen op die OK. Maar achteraf gaf de gynaecoloog aan dat ik hem er nooit uit had gekregen met een vaginale bevalling, dus dat gaf mij wel een geruststellend gevoel; we hebben de juiste beslissing genomen en het is goed zo :j
Dus op 11-7 (de verjaardag van mijn moeder) om 5.35u is Yairo geboren, hij woog 2880gr. <3

Het herstel vind ik momenteel zelf wel pittig. Ik heb veel pijn en ben ontzettend emotioneel. Ik heb het gevoel niet goed voor de kleine te kunnen zorgen terwijl mijn vriend ermee doet alsof hij nooit anders gedaan heeft… dus het gevoel van falen zit bij mij niet bij de bevalling, maar heb ik nu wel alsnog last van…

Wat vervelend dat je je zo voelt, je doet je best en dat is goed hé! Meer kan je niet en het is gewoon ontzettend lastig! Helemaal als je zo'n pittige bevalling hebt gehad. Ik hoop dat je je snel weer beter voelt!

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 14:07

Zo Linda, wat een verhaal! Klinkt enorm heftig qua pijn en je niet begrepen voelen. Uiteindelijk toch de goede beslissing genomen gelukkig en hij is er :)

Mijn bevallingsverhaal is eigenlijk heel mooi. Na het strippen op woensdagochtend kreeg ik weeën, maar die waren prima te doen. ‘s Nachts ook nog wat geslapen en rond half 4 werden ze echt regelmatig om de 1 minuut. Toen ben ik gaan douchen en hebben we de verloskundige gebeld die er om half 6 was. Toen had ik al 5/6 cm ontsluiting en zijn ze gebleven. Daarna wel weeën gehad, maar het werd niet veel heftiger en later kwam er zelfs meer tijd tussen. Ik zat tussen de weeën door nog lekker te kletsen en vond het allemaal wel prima te handelen qua pijn (iets met zeer hoge pijngrens). Toen hebben we besloten om de vliezen te breken en daarna kwam het goed op gang, kreeg ik goede weeën en uiteindelijk na een uur staand persen werd ze geboren om 14:33. Ik kijk er dus ook heel goed op terug en vond het heel fijn om thuis te bevallen. Het gaat verder ook goed met mij. Ik heb niet veel bloed verloren ook dus dat is top!
En inderdaad, we wisten niet wat het werd, dus een hele verassing dat het een meisje was <3

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-23 14:16

Super fijn Ballard om ook eens zulke verhalen te lezen. Heel benieuwd naar haar als je iets zou willen delen met ons natuurlijk :)

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 14:17

linda2008 schreef:

Bedankt allemaal ! <3

Allereerst gefeliciteerd allemaal!
Ook hier inmiddels mama geworden op 6 juli van onze Tim.

Bovenstaande klinkt een heel eind als mijn bevalling. Alleen ben ik met 38 weken ingeleid omdat hij zo groot was.
Dinsdag 5 juli ballon geplaatst. 6 juli terug handmatig vliezen gebroken en aan de wee opwekkers.
12 uur smiddags gekozen voor morfine pompje omdat de pijn te heftig werd, en het vorderde redelijk dus ze dachten dat ik het daarmee wel zou halen.

Helaas van 18.00 - 02.00 op 9 cm ontsluiting blijven hangen.
Ruggenprik was niet meer mogelijk een morfine deed ook niet heel veel meer. Mijn lichaam was op een maakte ook geen weeën meer aan. Verhoogde ze de opwekkers na maximaal dan kwam ik in een storm terecht waar zowel ik als de baby niet mee om konden gaan natuurlijk.

Na 8 uur 9.cm vonden we het welletjes (we hadden om 21.00 al om keizersnede gevraagd, mijn lichaam stopt er te slotte niet voor niks mee) en om 02.45 werd ik naar de OK gereden (midden in een weeën storm).

Om 03.07 is Tim geboren en wij maken het echt heel goed. Om 12 uur (9 uur na de keizersnede) liep ik weer wat rond, en de volgende morgen om 9 uur mochten we naar huis. (binnen 36 uur na de keizersnede).

De metingen hadden het behoorlijk goed, met 38 weken was hij al 4220 gram.....
Als die er aan de onderkant uit had gemoeten had ik er een stuk slechter voor gestaan denk ik.

Ik vond het heel erg heftig, vooral het feit dat ze ondanks dat ik aangegeven had dat ze dan maar keizersnede moesten doen, je zo lang laten liggen.
Wij hebben dikbil koeien, dus ervaring met zware bevalling en keizersnedes, maar wij laten ze niet zo lang lijden en zo veel risico lopen hoor.

Mijn eigen verloskundige snapte ook niet dat ze me zo lang met 9 cm hebben laten liggen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-23 14:22

Jeetje ook een reus! Snap dat die er gewoon bijna niet normaal uit kunnen komen maar fijn dat alles goed is gegaan met de kleine en dat jij wel goed lijkt te herstellen al.

Inderdaad kwalijk dat ze je zo lang laten liggen maar misschien dachten ze dat het nog wel door zou zetten. Had je wel net als ik het probleem gehad dat je nog moest gaan persen terwijl je lichaam al op was van alles.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 14:31

Tjonge, ook al zo’n heftig verhaal! Wat een mega baby voor dat aantal weken. Hopelijk herstel je verder goed!

Hier een fotootje van ons :)
Afbeelding

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 15:43

Pittig sky’ maar gefeliciteerd !!

Aah leuke foto Ballard! En grappig? Dat pakje had Zoë aan als geboorte pakje

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-23 16:16

Hele lieve foto Ballard <3

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 16:34

Ballard_L schreef:
Tjonge, ook al zo’n heftig verhaal! Wat een mega baby voor dat aantal weken. Hopelijk herstel je verder goed!

[ [url=m/8OU0Fn.jpg]Afbeelding[/url] ]

<3 wat mooi!
Zijn er hier meer voormalige kinderhaters die ineens zichzelf niet meer herkennen?

Ik vond baby's niks aan (kinderen in het algemeen niet, maar baby's al helemaal niet) ...

En nu blijk ik echt zo'n oermoeder te zijn. En smelt ik zelfs bij het zien van baby foto's.
HELP!

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 16:37

Gnome schreef:
Jeetje ook een reus! Snap dat die er gewoon bijna niet normaal uit kunnen komen maar fijn dat alles goed is gegaan met de kleine en dat jij wel goed lijkt te herstellen al.

Inderdaad kwalijk dat ze je zo lang laten liggen maar misschien dachten ze dat het nog wel door zou zetten. Had je wel net als ik het probleem gehad dat je nog moest gaan persen terwijl je lichaam al op was van alles.

Nee want ik had 9 cm en nog een harde rand zoals ze dat noemden. Vooral het toucheren midden in een wee vond ik echt een marteling. Maar iets wat na 2 uur blijft hangen, en na 4 uur blijft hangen, en na 6 uur blijft hangen, en een lichaam wat steeds minder doet, waarom zou dat op 8 uur ineens anders zijn? Laat staan 10 uur later.

Ze wilde me nog langer laten liggen, maar mijn vriend is even de gang op gelopen naar ze.....

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-23 16:41

Sky_As schreef:
Ballard_L schreef:

[ [url=m/8OU0Fn.jpg]Afbeelding[/url] ]

<3 wat mooi!
Zijn er hier meer voormalige kinderhaters die ineens zichzelf niet meer herkennen?

Ik vond baby's niks aan (kinderen in het algemeen niet, maar baby's al helemaal niet) ...

En nu blijk ik echt zo'n oermoeder te zijn. En smelt ik zelfs bij het zien van baby foto's.
HELP!

Jup tot 5 jaar terug nog wel overtuigd dat ik geen kinderen wilde. 3 jaar geleden wat twijfels begonnen en 1,5 jaar geleden sloeg de vonk over door een kleintje van een vriendin. Half jaar later was ik zelf zwanger en ik ben dolverliefd op 'm maar geschreeuw of gejank van andere kinderen kan ik nog steeds niet aan.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-23 16:42

Sky_As schreef:
Gnome schreef:

Nee want ik had 9 cm en nog een harde rand zoals ze dat noemden. Vooral het toucheren midden in een wee vond ik echt een marteling. Maar iets wat na 2 uur blijft hangen, en na 4 uur blijft hangen, en na 6 uur blijft hangen, en een lichaam wat steeds minder doet, waarom zou dat op 8 uur ineens anders zijn? Laat staan 10 uur later.

Ze wilde me nog langer laten liggen, maar mijn vriend is even de gang op gelopen naar ze.....

Super dat hij ingegrepen heeft op dat moment. Wat een gekkigheid inderdaad.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 17:22

Ballard, wauw wat een mooi verhaal <3 en mooie foto :j

Sky, gefeliciteerd!! Maar jeetje zeg ook al zo heftig.. gelukkig uiteindelijk bij ons allemaal wel goed gekomen, dat is het belangrijkste :j

Gek toch jij was nog helemaal “niet zo ver” en dan zo’n geboortegewicht… Yairo is op 41+4 geboren met 2880 :=
Maarja gewicht van de kleine zegt niets over hoe je bevalling zal gaan lopen…

Ook een fotootje van ons <3
Afbeelding

En over dat stukje niets met kinderen/baby’s hebben. Tot de dag van zijn geboorte heb ik nog getwijfeld of ik het eigenlijk wel wilde ofzo. Ik heb niets met kinderen := gelukkig betekend mijn eigen kind wel alles voor me <3

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-23 17:26

Prachtig Linda! Was ie op voorhand ook klein geschat voor de termijn? Zolang alles erop en eraan zit en werkt maakt het ook allemaal niet uit.

Die van mij groeit zo hard dat ie van alle grafieken afvalt. Kijk dus erg uit naar het consultatiebureau.. Not :+

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 19:16

Gefeliciteerd aan iedereen die is bevallen! Wat een knappe baby’s komen er voorbij <3

Ik heb een vraag nav mijn bevalling. Ik heb mijn verhaal hier al gedeeld, lang verhaal kort: na een hele goede bevalling ging het hechten niet goed en omdat ik een fluxus heb gehad ben ik op de OK beland, uiteindelijk onder algehele narcose. Nu heb ik nadien de gynaecoloog niet meer gezien en weet ik dus niet precies wat er op de OK is gebeurd (ja, hechten… maar hoe/wat/waar weet ik dus niet). Daarnaast weet ik dus ook niet wat de risico’s zijn voor een eventueel volgende zwangerschap. Ik merk dat ik zelf eigenlijk veel vragen heb waar ik graag antwoord op zou willen, maar kan ik daarvoor zomaar een afspraak maken in het ziekenhuis? Of stel ik me gewoon een beetje aan :') .

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-23 19:30

HappyBuddha schreef:
Gefeliciteerd aan iedereen die is bevallen! Wat een knappe baby’s komen er voorbij <3

Ik heb een vraag nav mijn bevalling. Ik heb mijn verhaal hier al gedeeld, lang verhaal kort: na een hele goede bevalling ging het hechten niet goed en omdat ik een fluxus heb gehad ben ik op de OK beland, uiteindelijk onder algehele narcose. Nu heb ik nadien de gynaecoloog niet meer gezien en weet ik dus niet precies wat er op de OK is gebeurd (ja, hechten… maar hoe/wat/waar weet ik dus niet). Daarnaast weet ik dus ook niet wat de risico’s zijn voor een eventueel volgende zwangerschap. Ik merk dat ik zelf eigenlijk veel vragen heb waar ik graag antwoord op zou willen, maar kan ik daarvoor zomaar een afspraak maken in het ziekenhuis? Of stel ik me gewoon een beetje aan :') .

Zou ik zeker doen als ik jou was. Bij mij heeft de gynaecoloog zelf een afspraak ingepland.. Ongeveer een maand na de bevalling. Heeft ze gekeken of het goed geheeld was en nog wat vragen beantwoord over bijv inderdaad een volgende zwangerschap maar ook anticonceptie.

Kijk er dus eerder van op dat je geen afspraak hebt, gewoon bellen :)

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 19:35

Happy, bel gewoon en leg het uit. Ik heb zelf een bel afspraak staan met de gynaecoloog over 6 weken ofzo. Ik denk ook vooral om eventuele vragen enzo nog door te kunnen nemen. En nee je stelt je nooit aan want wij hebben die medische kennis niet dus je moet je vragen gewoon kunnen stellen :j

Gnome, nee hihi weken geleden zeiden ze rond 3200 en de laatste keren schatte ze 3400/3500 :o oepsie haha!!

JitskeJeldau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 20:11

HappyBuddha schreef:

Gewoon een afspraak maken met je gynaecoloog.
Is helemaal niet gek. Juist goed dat je achter antwoorden aangaat!

Ik heb afgelopen week een afspraak gehad bij de gyn (7,5 week na dato) en zelfs vragen beantwoord gekregen waarvan ik niet eens wist dat ik ze had.
Dus sws achter een afspraak aan!

Edit: woord vergeten