Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
SusanH schreef:Als ze dit niet zo breed uit zouden meten in de media, dan was er niks aan de hand. En en er is in feite ook weinig aan de hand want de kans op deze serieuze bijwerking komt niet eens in de buurt van 1%. Terwijl de risico's op complicaties bij corona vele malen groter zijn.
bigone schreef:purny schreef:sureido schreef:Kwestie van tijd en Janssen wordt hier ook niet meer geprikt. USA gaat ook stoppen met Janssen na trombose gevallen.
Ja idd....
Om het even in perspectief te zetten, 7 miljoen gevaccineerden, 6 trombose gevallen.
Kans van 1 op 0,00000086.
bigone schreef:Staat tegenover dat Pfizer in april en mei 500.000 per week levert en in juni 800.000 per week.
996981 schreef:SusanH schreef:Zeker 5% wordt opgenomen in het ziekenhuis. En rond de 10% maar mogelijk meer, houdt last langdurige restklachten..
5% van de totale besmettingen? Welk percentage van de bevolking is inmiddels besmet? Heb je een bron?zulke cijfers vind ik interessant om naast elkaar te leggen
sureido schreef:bigone schreef:Staat tegenover dat Pfizer in april en mei 500.000 per week levert en in juni 800.000 per week.
Maar die leveren niet meer in totaal, das gewoon van q3 en q4 wat ze nu al kunnen leveren door productie die versneld is. Maw je hebt dan niet genoeg voor iedereen.
Dus ik zou echt als een gek een deal met Pfizer gaan maken voor meer.
sureido schreef:Ik zou er voor tekenen dat ze Pfizer naar jongere dan 60 gaan doen maar nu krijgt iedereen nog Pfizer volgens mij.
En fijn dat je een vaccin hebt gehad. Opgelucht?!
Oscar schreef:Gaat lekker zo.
Ik las net dat de olypische NL-ploeg wel een vaccinatie krijgt, of al gehad heeft. Geen idee wat ik daar nou van moet vinden. Die 250 vaccins zullen het grote verschil niet maken, maar ik vind er wel wat van dat mensen die er Heel Hard om verlegen zitten het niet kunnen krijgen. En daar bedoel ik dan niet mezelf mee ofzo, maar mensen die echt al een jaar in de sh*t zitten en het niet voor elkaar krijgen om die vaccinatie te krijgen.
Femke_Tweety schreef:oef oef. Dit is geen fijn nieuws.
Met 1 op de miljoen mogen ze jansen bij mij gewoon zetten hoor.
Maar goed, dat gebeurt nu niet.
Ik hoop dat Pfizer en ModeRNA nu echt ruim kunnen gaan leveren, maar zal wel niet.
Vieze, vieze tegenvaller dat zowel AZ als Jansen dus op de rem staan nu.