Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
secricible schreef:En ook in Spanje lees je over feestjes, protesten, enz.
Laurie schreef:Sheran schreef:Volgens mij zijn Nederlanders best gevoelig voor serieus genomen worden en een goede uitleg zodat ze de urgentie zien. In maart werkte dat goed, inmiddels is dat voor sommige groepen lastiger geworden. En de domme dingen van de overheid werken hier totaal niet aan mee.
In maart was alles nog zo vers en nieuw... En natuurlijk helpt het niet als de overheid onhandige beslissingen neemt, maar ik denk dat mensen nu vooral een stukje perspectief missen omdat steeds meer duidelijk wordt dat het allemaal nog heel erg lang gaat duren.
Huertecilla schreef:Sizzle schreef:Die regels zijn niet te handhaven blijkt gewoon overal.
Niet overal. Híer, in Andalucía, wordt er keurig de hand aan gehouden incl. handhaving. .
bigone schreef:Toen al het corona gedoe begon had ik ook niet verwacht dat het zo lang zou duren. In de eerste maanden extreem oplettend en daarna wat minder maar nog wel aan de maatregelen houdend. En nu, terugkijkend, heb ik echt het gevoel, waar is het jaar gebleven want in mijn beleving is het zo gruwelijk snel gegaan dat de komende paar maanden er ook nog wel bij kunnen. Dat zal voor iedereen anders zijn maar ik heb , toen de besmettingen weer opliepen ( wat ik ook verwachtte) een soort berusting over me gekregen van uitzitten en prik halen.
Getup schreef:Klopt en dat is dus overal het geval.
In België veel mensen opgepakt omdat iemand een vakantiehuis had gehuurd om haar verjaardag te vieren. Zo n 70 man. Uit B, L, F
Opgepakt, omdat ze dus lekker aan t vieren waren
Sizzle schreef:[
Ik neem aan dat er in Lutjebroek ook anders geleeft wordt dan in Amsterdam.
Op het landesgemiddelde zitten gewoon overal de groepen die massaal de regels omzijlen, ook in Spanje. Daarom raken de regels ook mentaal vaak het meeste de brave groep omdat die zich ook sneller schuldig voelen door 1x naar de bouwmarkt of iemand troosten terwijl andere mensen 4x per week bij elkaar zitten te chillen en daar echt niet warm of koud van worden. Je hoort soms dat ze het bedrag voor de boete vast klaar hebben liggen.
lenaa_tje schreef:Maar jij kan wel jou conclusie over Nederland trekken? Dat vind ik wel bijzonder
Jessix schreef:Ja maar waarom wordt kritiek op Spanje dan niet geaccepteerd? Dat is namelijk wat Lenaa_tje zegt met haar post.
secricible schreef:Ik word vooral een beetje moe van de "hier gaat alles geweldig en bij jullie gaat het flut" tendens die hier af en toe gecreëerd wordt. En dan mag je zelf invullen waar "hier" en "bij jullie" is.
Het is geen wedstrijd, we stoeien allemaal en maken allemaal dezelfde golfbewegingen. En ieder land heeft zijn eigen problematiek en voordelen.
Jessix schreef:Ja maar waarom wordt kritiek op Spanje dan niet geaccepteerd? Dat is namelijk wat Lenaa_tje zegt met haar post.
lenaa_tje schreef:secricible schreef:Ik word vooral een beetje moe van de "hier gaat alles geweldig en bij jullie gaat het flut" tendens die hier af en toe gecreëerd wordt. En dan mag je zelf invullen waar "hier" en "bij jullie" is.
Het is geen wedstrijd, we stoeien allemaal en maken allemaal dezelfde golfbewegingen. En ieder land heeft zijn eigen problematiek en voordelen.
Nou precies ieder land heeft ook zijn eigen problemen waardoor het in het ene land wel werkt en het andere niet.
En volgens mij heeft heel Europa wel bewezen dat ze het eigenlijk niet weten. Dat geeft niet maar waarom zo aanvallend.