Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 14:32

Nemen jullie overigens ook extra Vitamine D?

Ik heb heel snel een tekort hiervan en omdat ik er zelf wat laks mee om ben gegaan ben ik waarschijnlijk ook wat vatbaarder geweest. Maar het schijnt goed te zijn om te nemen. En dan niet van die pilletjes met 800IE want dat is bij lange na niet genoeg en als het dan ook nog eens geen oliecapsules zijn kan je lichaam er ook maar verdomd weinig mee.

Misschien nog even een tip, we zitten immers in het einde van de winter en ik meende alleen in de maanden juni t/m augustus heeft de zon voldoende kracht om ons in een half uur te kunnen voorzien van voldoende aanmaak van het vitamine D. De meeste Nederlanders zitten nu al op het einde van hun reserves, dus als je daar ook nog eens corona of wat voor griep of verkoudheid overheen krijgt, sta je gewoon 2-0 achter.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 14:50

Vrij recent bloedonderzoek gehad ook de zeer uitgebreide, maar er waren geen enkele afwijkingen in mijn bloedbeeld aanwezig. Dus inname extra vitamines is niet nodig advies ha.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 14:56

Ik slik standaard in de winter vitamine D bij (20 mcg per dag) en een multivitamine omdat ik geen vlees of vis eet. Maar of je echt kunt voorkomen dat je corona krijgt weet ik niet.. Ik eet echt heel gezond, bijna perfect volgens de schijf van vijf en ik sport ook veel. Toch heeft het mij flink gevat.

Nu ben ik wel wat gevoelig voor stress en ga ik (qua vermoeidjeid) wel wat sneller over m'n eigen grens heen, dat kan natuurlijk wel meespelen.

Zit hier inmiddels op dag 5 sinds de eerste klachten, vannacht helaas slecht geslapen dus erg moe. M'n verkoudheid lijkt wel wat af te nemen gelukkig :) maar overall, nog wel echt een ziek gevoel.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 14:57

Marcella schreef:
Vrij recent bloedonderzoek gehad ook de zeer uitgebreide, maar er waren geen enkele afwijkingen in mijn bloedbeeld aanwezig. Dus inname extra vitamines is niet nodig advies ha.

Nah, zei men bij mij ook terwijl ik enorme klachten had die gerelateerd konden worden aan een vitamine D tekort. Mijn waarde was 48, men hanteerde een onderwaarde van 50.
Echter zijn er ook praktijken die 80 of zelfs 110 als onderwaarde hanteren, en praktijken die 20 nog als onderwaarde hanteren.

Men moet er een beetje vanaf dat gezondheid niet gestaafd kan worden op gemiddelden. Als ik bloedonderzoek natuurlijk altijd een goede basis om vanuit te redeneren Marcella. Wellicht zijn er anderen die er wel baat bij kunnen hebben.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 15:06

Heb net mijn bloeduitslag zelf bekeken, maar wat de ha gezegd heeft klopt ook niet helemaal zeker als ik naar de referentie waardes kijk zie ik af en toe flinke pieken, maar een enkele eronder of toch ook wel erg dicht op het randje.

Loop al jaren met een weerstand probleem met dat ik eigenlijk bijna hele jaar door toch wel enige tijd buiten doorbreng door de moestuin. Dus gok zo dat vit D niet zo zeer het probleem is.

Denk eerder dat het probleem is dat huisartsen overbelast zijn en hierdoor alles te makkelijk af doen van het kan wel of stel je niet aan je mankeer niks.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 15:07

Janine1990 schreef:
Marcella schreef:

Nah, zei men bij mij ook terwijl ik enorme klachten had die gerelateerd konden worden aan een vitamine D tekort. Mijn waarde was 48, men hanteerde een onderwaarde van 50.
Echter zijn er ook praktijken die 80 of zelfs 110 als onderwaarde hanteren, en praktijken die 20 nog als onderwaarde hanteren.

Men moet er een beetje vanaf dat gezondheid niet gestaafd kan worden op gemiddelden. Als ik bloedonderzoek natuurlijk altijd een goede basis om vanuit te redeneren Marcella. Wellicht zijn er anderen die er wel baat bij kunnen hebben.

Dit dus! Soms kan iemand die onder de gemiddelde waarde zit voor zijn lichaam nog steeds te kort aan iets hebben. Mijn moeder werkt in een winkel waar ze supplementen en vitamines verkopen en zij zegt ook dat dit dus veel voorkomt.

Bepaalde vitamines zijn niet erg om langdurig te nemen maar zijn wel een aantal vitamines die je niet altijd kan nemen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 15:09

Dan nog heb er ook niet de financiële mogelijkheden voor.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 15:09

Marcella schreef:

Wellicht zijn er dan andere mensen in dit topic die wel iets aan mijn verhaal hebben :)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 15:11

+:)+

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 15:23

Zijn er mensen die een paar weken thuis zijn gebleven van het werk ivm ziek zijn en benauwd etc? Ik voel mezelf een aansteller maar gaan werken zie ik nog niet zitten. Ik sta voor de klas maar als ik een half uur een 'enthousiast' gesprek voer stik ik zowat in hoestbuien en hijgen omdat ik weinig lucht krijg.

Mijn neus zit ook nog veel dicht, ik piep ook nog steeds met ademhalen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 15:33

Ziek is ziek toch?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 15:33

Marcella schreef:

Wat stond er bij je vit D waarde?

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 15:34

Zebrastreep schreef:
Het is voor een paar weken wel fijn dat je het dan even niet kunt krijgen.

Bij omicron maar twee weken
En dan is er de variant van omicron en nog wat delta

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 15:42

Zonnetje81 schreef:
Zijn er mensen die een paar weken thuis zijn gebleven van het werk ivm ziek zijn en benauwd etc? Ik voel mezelf een aansteller maar gaan werken zie ik nog niet zitten. Ik sta voor de klas maar als ik een half uur een 'enthousiast' gesprek voer stik ik zowat in hoestbuien en hijgen omdat ik weinig lucht krijg.

Dit is week 2 dat ik thuis ben. Ik kan volgende week nog niet gaan werken... Ontzettend snel moe en moet bij praten ook nog steeds hoesten

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 16:04

Zonnetje81 schreef:

Ben nog steeds ziek.

bigone schreef:
Marcella schreef:

Wat stond er bij je vit D waarde?

Zal later even kijken, maar kon ik niet vinden zo even. Maar heb ook geen flauw idee hou dat aangegeven staat. Zijn verschillende keren uitgebreid onderzoek gedaan.

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 16:27

Even voor degene die vragen hoe kun je er blij mee zijn? Ik voelde me weken ruk. Wist gewoon dat ik een keer ziek zijn nodig had om me weer goed te voelen. Koorts zorgt ervoor dat de rotzooi uit je lijf komt en ziek zijn zorgt ervoor dat je lijf de balans herpakt. Het zou erger zijn als je een virus had waar je lijf niet op reageert. Ziek zijn is harstikke gezond. Ik voel me nu fitter als de weken voor Corona dus ben blij dat mn lijf het weer goed opgepakt heeft

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 17:15

Horseloverl schreef:
Even voor degene die vragen hoe kun je er blij mee zijn? Ik voelde me weken ruk. Wist gewoon dat ik een keer ziek zijn nodig had om me weer goed te voelen. Koorts zorgt ervoor dat de rotzooi uit je lijf komt en ziek zijn zorgt ervoor dat je lijf de balans herpakt. Het zou erger zijn als je een virus had waar je lijf niet op reageert. Ziek zijn is harstikke gezond. Ik voel me nu fitter als de weken voor Corona dus ben blij dat mn lijf het weer goed opgepakt heeft

Oooooh op die manier!
Ik herken dat gevoel wel, alleen dacht ik dat het aan het weer lag... Aangezien ik in oktober ook ziek ben geweest (geen corona) en daarna niet zo fit weer werd.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 17:18

Horseloverl schreef:

Nou die theorie kan ik totaal niet volgen. En de bevindingen gelden niet voor mij. Nooit.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 17:29

Ik sluit mij aan bij de club ik ben positief getest.

Wel echt hele lichte klachten hopen dat het zo blijft

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 18:06

Zonnetje81 schreef:
Horseloverl schreef:

Nou die theorie kan ik totaal niet volgen. En de bevindingen gelden niet voor mij. Nooit.

Nee vind het ook maar gek

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 18:30

Wat is er precies gek?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 18:47

Heel bijzonder, ik was voor ik corona kreeg best wel fit, maar ik kan nu nog geen dag werken zonder 's avonds last te hebben van koorts, hoofdpijn en spierpijn.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 19:39

Horseloverl schreef:
Wat is er precies gek?

Je theorie.

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 20:19

Zertab schreef:
Horseloverl schreef:
Wat is er precies gek?

Je theorie.

Ja wat?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 20:30

Ik kan me daar niet in vinden en snap niet hoe je blij kan zijn dat je corona hebt. Mag toch? :)
Nu heb ik er genoeg over gezegd.