Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

F_Orumster

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 10:26

Ik kan me zo voorstellen dat ze daar terughoudend in zijn, wie zegt dat jij het goed uitvoerde en zij zitten met een geopend product.

Ik heb de mijne bij een winkel gekocht.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 10:32

F_Orumster schreef:
Ik kan me zo voorstellen dat ze daar terughoudend in zijn, wie zegt dat jij het goed uitvoerde en zij zitten met een geopend product.

Ze waren heel netjes bij de klantenservice van pink naar mij toe. Ze hebben niet goed geld terug garantie. Als jij het niet voor elkaar krijgt dan kun je het bijvoorbeeld filmen en desnoods stuur je het potje op zodat zij kunnen kijken of je iets fout hebt gedaan. Zou gewoon even een appje sturen.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 10:43

Mijn kleurtje vandaag!

Afbeelding

Netjes lakken is niet zo heel goed gelukt, lastig kleurtje.

De roze base maakt het frezen wel veel makkelijker! Ik heb alleen moeite met het onderste randje, dan wil het vaak wegschieten. Ik denk dat ik het in een andere richting moet proberen!

Voorbeeldje:
Dit is tijdens het frezen, dat onderste randje wil dan er af schieten.
Afbeelding

En dan krijg je dit:

Afbeelding

Iemand hier nog tips voor?

En hoe doen jullie het als er een stukje los is van je nagel aan de bovenkant? Ik wil dat dan natuurlijk er af omdat je geen lucht er onder wil ivm infectie gevaar. Maar met de frees het helemaal er af krijgen is lastig, want dan zit je je eigen nagel te frezen op een gegeven moment.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 11:13

F_Orumster schreef:

Ja ik had eerst soortvan discussie wel hoor, of ik het wel goed deed enz. Uiteindelijk mocht ik het kleurtje terugsturen en kreeg ik mijn geld terug.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 11:39

En als ik dan toch vragen aan het stellen ben, wat gebruiken jullie als cleaner/ontvetter? Ik had van die handige doekjes van meanails, die zijn helaas op. Alcohol gehaald bij de kruidvat met gewoon watjes, maar daar krijg ik overal pluisjes van, wat dus de nagellak snel verpest (of een extra moeilijkheidsgraad is)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 12:36

Ik gebruik ethanol
(soms isopropanol) en plusvrije(!) tissues gebruik ik. En was mijn handen en vooral nagels met een drup Dreft vantevoren.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 13:18

Ik gebruik wel echt cleaner speciaal voor gellak gebruik. Ik heb die van semilac.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 13:22

Ik begon ook met officiële cleaners tot ik de ingrediëntenlijst bekeek die ik gewoon op het lab heb ;) Zodra een buis niet meer geschikt is voor DNA extractie dan neem ik het mee.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 15:35

Britt_Sisi schreef:
En als ik dan toch vragen aan het stellen ben, wat gebruiken jullie als cleaner/ontvetter? Ik had van die handige doekjes van meanails, die zijn helaas op. Alcohol gehaald bij de kruidvat met gewoon watjes, maar daar krijg ik overal pluisjes van, wat dus de nagellak snel verpest (of een extra moeilijkheidsgraad is)

Ontvetter voordat je gaat lakken? Afwasmiddel :Y) het plakkerige laagje haal ik weg met alcohol.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 16:10

Mloes schreef:
Ontvetter voordat je gaat lakken? Afwasmiddel :Y) het plakkerige laagje haal ik weg met alcohol.

Dat zeg ik, Dreft :D

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 17:53

Ik had juist ergens gelezen dat je niet je handen moest wassen ervoor haha. Maar dan nog steeds dan droog ik ze af en heb je nog pluisjes. De pluisjes is waar ik dus tegen aan loop.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 20:30

Watjes geven heel veel pluis, sommige handdoeken ook.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 21:47

Britt_Sisi schreef:
Ik had juist ergens gelezen dat je niet je handen moest wassen ervoor haha. Maar dan nog steeds dan droog ik ze af en heb je nog pluisjes. De pluisjes is waar ik dus tegen aan loop.

Een schone, droge theedoek geeft geen pluis! Hier iig niet.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 15:20

Britt, normaal gesproken schiet gellak niet van je nagel. Het ziet eruit alsof je een te laag toerental gebruikt. Weet niet waar je hem op hebt staan en welk bitje gebruik je? Ik zet mijn Marathon bijna op vol vermogen.
Edit: het ‘randje’ doe ik ook gewoon met de frees. Maar als je daar nog niet zo behendig mee bent kun je dat op gewoon met een 180 gritt vijl doen :)

En ipv alcohol kun je beter een goeie dehydrator gebruiken of pure aceton. Je moet geen watjes gebruiken, die geven idd pluisjes. Heb je geen celstofdeppers? Zo niet dan moet je die even halen.

Nessa, tof setje <3

Wijslander, hihi nu weet ik ook wie jij bent. Leuk dat je ook IJslanders hebt <3 Super leuk setje met stempels!

Balen van die Pink kleurtjes. Helaas lees ik dagelijks op fb mensen die problemen hebben met het merk. Het hard niet uit, het rimpelt, verkleurd, laat los, allergieën op de cleanser, pluisjes etc. Ik hoop dat ze snel wat aan hun formule gaan doen zodat het gefixt wordt.

Ik draag nog steeds mijn rode set :+ gezondheid gaat even niet zo lekker. Hopelijk kan ik later deze week wat setjes maken op press on nagels zodat weer wat heb voor insta :')

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 15:29

Ondaks het winterse weer ben k weer voor me favo kleurtje lila gegaan vandaag, en weer recht ipv rond :+
Afbeelding

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 15:34

Zetten jullie gelijk een nieuwe set als je de oude eraf haalt?
Ik zou een dagje 'ademen' wel prettig vinden voor m'n nagels maar ze zijn dan zo broos
dat ze bij alles wat ik doe afbreken. Nu dus altijd gelijk een nieuwe set om te voorkomen dat ze breken maar kan niet zeggen dat ik dat ideaal vind.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 15:55

Jester_ schreef:
Ondaks het winterse weer ben k weer voor me favo kleurtje lila gegaan vandaag, en weer recht ipv rond :+
[ [url=m/CHFxw0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gelijk ook een lila lakje besteld :Y) Superleuk kleurtje!

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 15:57

Heeft iemand ervaring met die nieuwe blooming lak van pink toevallig?

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 17:28

Ja ik zet gelijk nieuw setje.
Eerder deed ik dat een dag later. Maar ik ben dan vaak met paard bezig en breek altijd toch nagels.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 17:31

Ik doe het vaak dezelfde dag nog. Maar soms past dat niet qua tijd en loop ik een paar dagen kaal. Heb stevige nagels van mezelf dus gaat prima. Ook bij de paarden.
Ik merk geen verschil tussen meteen weer zetten of even ' luchten '.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 18:35

Shaggy09 schreef:
Ik zou een dagje 'ademen' wel prettig vinden voor m'n nagels maar ze zijn dan zo broos
dat ze bij alles wat ik doe afbreken. Nu dus altijd gelijk een nieuwe set om te voorkomen dat ze breken maar kan niet zeggen dat ik dat ideaal vind.

Nagels ademen niet :+ dus een dagje ‘rust’ heeft geen zin. Dan moet je het beschadigde stuk eruit laten groeien. Alleen dan heeft ‘rusten’ zin.

Tof kleurtje Jester ❤️ Netjes gezet!

Ik heb wel blooming gel van Indigo Nails. Die werkt top.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 20:11

pluisje88 schreef:
Heeft iemand ervaring met die nieuwe blooming lak van pink toevallig?

Ik heb er gisteren mee geoefend, op 4 nagels, waarvan 1 die leuk gelukt is :D
Off white basis kleur, een pink kleur blooming gedaan, 2 nagels silver top erover en de rest normaal afgemaakt.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 21:11

Glossi schreef:
Britt, normaal gesproken schiet gellak niet van je nagel. Het ziet eruit alsof je een te laag toerental gebruikt. Weet niet waar je hem op hebt staan en welk bitje gebruik je? Ik zet mijn Marathon bijna op vol vermogen.
Edit: het ‘randje’ doe ik ook gewoon met de frees. Maar als je daar nog niet zo behendig mee bent kun je dat op gewoon met een 180 gritt vijl doen :)

En ipv alcohol kun je beter een goeie dehydrator gebruiken of pure aceton. Je moet geen watjes gebruiken, die geven idd pluisjes. Heb je geen celstofdeppers? Zo niet dan moet je die even halen.

Nessa, tof setje <3

Wijslander, hihi nu weet ik ook wie jij bent. Leuk dat je ook IJslanders hebt <3 Super leuk setje met stempels!

Balen van die Pink kleurtjes. Helaas lees ik dagelijks op fb mensen die problemen hebben met het merk. Het hard niet uit, het rimpelt, verkleurd, laat los, allergieën op de cleanser, pluisjes etc. Ik hoop dat ze snel wat aan hun formule gaan doen zodat het gefixt wordt.

Ik draag nog steeds mijn rode set :+ gezondheid gaat even niet zo lekker. Hopelijk kan ik later deze week wat setjes maken op press on nagels zodat weer wat heb voor insta :')

Bedankt voor de tips! Ik zal als ik het er weer afhaal even foto's maken van de bitjes die ik gebruik! Ik heb niet het idee dat hij op een te laag toerental staat, maar dat ik misschien te ver naar beneden ga waardoor hij op het randje zit en dan 'los schiet'.

Ik zat er aan te denken van die simpele alcoholdoekjes te halen voor 2.50 heb je 100 stuks, lijkt op wat ik nu ook heb!

Mooie kleur die lila hierboven!

Ik laat mijn nagels inderdaad niet luchten en gooi er meteen wat nieuws op. Mijn nagels zijn enorm dun geworden, de meesten. Daarom dus nu met die frees aan de slag gegaan om de base te kunnen laten zitten!

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 21:14

Glossi schreef:
Shaggy09 schreef:

Nagels ademen niet :+ dus een dagje ‘rust’ heeft geen zin. Dan moet je het beschadigde stuk eruit laten groeien. Alleen dan heeft ‘rusten’ zin.

Tof kleurtje Jester ❤️ Netjes gezet!

Ik heb wel blooming gel van Indigo Nails. Die werkt top.

Dat weet ik. Bedoelde het niet letterlijk zo.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 22:32

Mag ik even trots zijn op mijn eerste 3 nagels met inlay die ik gemaakt heb := hele avond aan gewerkt dus morgen avond maar weer verder :+ maar de eerste keer inlay vind ik prima gelukt zo! :j

Ik vind de foto's altijd zo tegen vallen, maar ik ben er blij mee, want in het echt vind ik ze super mooi :+
Afbeelding