Naar de sportschool!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 14:11

Geen sportschool tot 1 september.
Thuis sporten lukt mij nog steeds niet zo goed, heb af en toe op de home trainer gefietst en touwtje gesprongen maar meer niet en daar baal ik van. Iemand nog tips?

Suuszels

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 14:58

Misschien kan je eens kijken voor elastieken of een TRX?

Hier gaan ze weer bootcamp geven <3

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 15:18

Ik heb elastieken, springtouw, en van die gekleurde elastieken die je bijvoorbeeld aan een deur kan vast maken maar denk dat ik moeite heb om oefeningen daarvoor te bedenken.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 19:54

Misschien een follow along workout op Youtube? :)

Wat mij motiveert is kijken naar foto's van voor ik sportte en nu. :Y) Gaat best goed hier moet ik zeggen. Al ben ik wel wat kilo's aangekomen omdat ik nu niet kan kickboksen, maar dat kon ik best gebruiken. Ondertussen wel al een maand bezig met het volgen van een hardloopschema! Daarnaast doe ik nu 2x per week bovenlichaam en 2x per week onderlichaam trainen met dumbbells tot 15 kg per stuk en elastieken en dan nog wat stretchen.

Normaal deed ik 2x per week full body in de sportschool en 3(soms 4)x per week kickboksen.

Jessica_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 21:03

xxxmh schreef:
Ik heb elastieken, springtouw, en van die gekleurde elastieken die je bijvoorbeeld aan een deur kan vast maken maar denk dat ik moeite heb om oefeningen daarvoor te bedenken.

Jammer dat het slecht lukt om motivatie voor thuis trainen te vinden :( kan je op YouTube geen leuke oefeningen vinden voor het materiaal wat je hebt?

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 22:40

Suuszels schreef:
Misschien kan je eens kijken voor elastieken of een TRX?

Hier gaan ze weer bootcamp geven <3

Onze crossfitbox geeft vanaf volgende week ook weer les buiten! Zooo blij!

Xxxmh, voor thuisworkout zou ik gaan kijken naar crossfitringen en powerbands. :j Ik heb van mijn schoonmoeder ook verstelbare dumbells gehad (van die goedkope met "schroeven") en die zijn echt ideaal! De Action had deze een tijd terug ook.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 10:26

Ja, gisteren weer gesport, outdoor, met trainer erbij, wat fijn!!!

Jessica_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 14:56

@Marije, super fijn zeg!

@adamootje jij ook al buiten getraind met de crossfitbox?

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 17:38

@Jessica, yes!!! *\o/* Ik ben weer helemaal blij. :D

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 23:52

Gaat iedereen inmiddels weer braaf heen? :D

Zo ja, hoe wordt er bij jullie met de Corona-maatregelen rekening gehouden?

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 23:54

Mag ik ook meepraten? :D het altijd afschuwelijk gevonden maar ga tegenwoordig 4x per week en vind het ook echt wel leuk om te doen! Al ben ik nog wel een newbie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 23:58

Ik sport weer 2 x per week. Al sinds mei geloof ik. Ze hebben een grote tent buiten gezet met bijna alle apparaten er in.

Alleen afvallen wil maar niet lukken. Heb van frustratie de weegschaal opgeruimd :')

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 23:59

Het topic heeft 2 maand dood gelegen Jester, dus ik denk niet dat iemand ook maar enig bezwaar kan hebben. :')

Maar leuk dat je er al zoveel plezier in hebt! Zelf had ik na de lockdown helemaal geen zin om het weer op te pakken maar inmiddels ga ik ook weer 4 keer per week en is het plezier hier ook weer helemaal terug.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 00:09

Ik was ook bang dat ik me er echt weer toe moest zetten maar valt me echt mee!

En love western, dat heb ik ook. Eet keurig en sport veel maar afvallen ho maar. Ga me morgen maar eens opmeten, de laatste x was k steeds wel centimeters kwijt en dat motiveert ook wel

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 00:23

Ik ben nog niet begonnen omdat mijn vinger moet herstellen van een operatie. Mag sinds deze week eigenlijk weer wat doen maar ga volgende week op vakantie, de hele week paardrijden in Frankrijk dus ben nog even voorzichtig. Had bedacht vanaf 1 augustus. Maar hoor juist bij in de basic fit dat het soms nog drukker is dan voor de corona dus ene kant twijfel ik nog een beetje.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 06:44

Ik ga ook weer heen. Eerste twee weken 2x per week en heel rustig aan, eerst gekeken of het wilde na m’n flink gekneusde stuitje in mei. Maar dat gaat verbazingwekkend goed!

Dus vanaf deze week 3x per week en weer m’n oude schema oppakken en aan kijken welke gewichten ik momenteel red en welke oefeningen helemaal goed gaan en welke nog wat minder.

Als straks alles weer echt als vanouds is, weer naar 4x per week werken. Maar na 1,5 maand niks kunnen doen en gigantisch pijn in mijn rug/billen/bekken toch echt maar even voorzichtig en rustig beginnen. Maar wat is het fijn om weer te gaan <3

Wat betreft Corona maatregelen, de apparaten staan verder uit elkaar. Ze hebben een ruimte voor groepsles tijdelijk opgeofferd en geven (zover als mogelijke) groepslessen buiten. Daarnaast een looproute aangebracht, naar buiten door nooduitgang zodat je niemand tegenkomt op de smalle trap. En alle apparaten/materialen schoonmaken na gebruik. Maar is kleine sportschool met vaak maar paar sporters, dus wil heel prima.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 07:10

Mag ik me ook melden? Gisteren proef uurtje gehad en ik vond het echt heerlijk! Ik wil twee keer in de week gaan omdat ik genoeg (elke dag) erbij sport. Ik wil fitter en strakker worden en absoluut niet meer afvallen. Ik doe alleen cardio sport tot nu toe en merk dat mijn lichaam weinig vorm krijgt op deze manier. :+

Dus nu nog even op zoek naar een goed schema en vanaf volgende week knallen! *\o/*

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 10:55

xxxmh schreef:
Ik ben nog niet begonnen omdat mijn vinger moet herstellen van een operatie. Mag sinds deze week eigenlijk weer wat doen maar ga volgende week op vakantie, de hele week paardrijden in Frankrijk dus ben nog even voorzichtig. Had bedacht vanaf 1 augustus. Maar hoor juist bij in de basic fit dat het soms nog drukker is dan voor de corona dus ene kant twijfel ik nog een beetje.

Ah joh net als nieuw jaar, goeie voornemens is straks wel weer minder

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 12:01

Jester_ schreef:
xxxmh schreef:

Ah joh net als nieuw jaar, goeie voornemens is straks wel weer minder

Haha dan hoop ik daar op. Ga sws nog 2 weken niet sporten en daarna weer.

Iemand trouwens nog tips om je rug sterker te maken in de sportschool?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 12:20

Ik ben vanaf ergens in mei weer lekker buiten aan 't sporten bij onze sportschool, 1x pw PT en 1x pw groepsles. Maatregelen zijn verplicht een grote handdoek en minder deelnemers per groep en les is iets anders ingedeeld waardoor er genoeg ruimte voor iedereen is.
Daarnaast bij elke oefening waar je materiaal aan moet raken staat een flesje ontsmettingsmiddel waar je je handen mee moet ontsmetten voor je materiaal vastpakt.
En sinds 1 juli is alles weer binnen, ook met nog iets kleinere groepen dan voorheen, met extra ontsmetten van de handen en geen gebruik maken van de kleedkamer.
Je moet omgekleed komen, mag alleen binnen schoenen wisselen en evt een trui/vest/jas uitdoen en na afloop weer andersom.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 14:06

Hier moet je dus ook reserveren. De kleedkamers zijn wel weer open!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 14:23

Jester_ schreef:
Ik was ook bang dat ik me er echt weer toe moest zetten maar valt me echt mee!

En love western, dat heb ik ook. Eet keurig en sport veel maar afvallen ho maar. Ga me morgen maar eens opmeten, de laatste x was k steeds wel centimeters kwijt en dat motiveert ook wel

Ja ik ga mij van de week ook eens meten. Wil er nog zo'n 10 kilo af eigenlijk :+

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 14:35

Ik ook :+ vanmorgen 0,2 maar dat schiet ook niet op

We zijn er weer, leg and booty day :D

Afbeelding

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 20:49

Oh dan zijn er onderling toch nog wel wat verschillen, dat was ook de reden dat ik er naar vroeg. Ik vind het zo raar dat er geen vast protocol is zoals dat in mijn sector wel is.

Bij mijn sportschool zijn de kleedkamers, douches en sauna wel gewoon open. Iedereen moet een sproeiflacon met desinfectiemiddel bij zich houden en elk apparaat na gebruik reinigen. Een handdoek was altijd al verplicht. Moet wel zeggen dat na de eerste week er steeds minder mensen zich aan de regels houden en dat er nauwelijks gehandhaafd wordt. :\

Ook moet je van tevoren reserveren en je mag maximaal een uur vastleggen, als je langer wilt moet je aan het einde van het uur toestemming vragen aan de balie. Tot nu toe was het geen probleem om 2 tot 3 uur te blijven maar vanavond moest ik om 8 uur opzouten. Zo irritant want heb maar de helft van m'n programma kunnen doen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 20:56

Handdoek was idd al verplicht bij ons, maar er staat nu echt in de mailing dat je een grote handdoek bij je moet hebben die je over het hele apparaat of matje kunt leggen.
Bij onze groepsles en PT sportschool kun je sowieso alleen op reservering terecht, de groepen zijn iets kleiner dus er is minder plek, op de favoriete uren moet je dus op tijd zijn met inschrijven.
En bij de gekoppelde sportschool voor vrij trainen moet je idd na gebruik elk apparaat schoonmaken, er zijn apparaten buiten gebruik gesteld en je moet reserveren voor tijdstip binnenkomst, er is tot nog toe geen beperking op de lengte van de tijd de je binnen bent.
Wc's zijn wel open, kleedkamer verder dus niet.