3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 14:54

Ik ben eventjes weggeweest maar dat kwam door de vakantie tussen door etc! Vanaf gisteren wil ik de vakantie kilo's plus een paar extraatjes er af hebben. Als ik een kilo of 5 afval ben ik tevreden maar alles wat er meer afgaat is ook prima. Mijn schema tot nu toe van vandaag, wat vinden jullie ervan? Wat zouden jullie vanavond gaan eten?

Ochtend: Omelet (2 eieren) met warme groente mix er door heen en veldsla zonder dressing.

11 uur: 2 plakjes ontbijtkoek en een stuk watermeloen.

Middag: Rauwkostsalade met een handje quinoa graan en zilvervliesrijst + 1 kipfilet in ketjap gebakken er doorheen. (i.v.m. werk is mijn lunch pas om 14u)

Avond: geen idee nog, iemand een goede aanvulling?

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 09:42

Beetje druk hier maaarrrrrr.....

*\o/*
Afbeelding
Onder de 200lbs!
Hopelijk morgen ook onder de 90kg, vandaag namelijkk 90.1 :D

Yonker

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 09:09

Wat is het stil hier!! Hoe gaat het met iedereen? Hier niet zo super...... heb echt een onzettende dip, maar heb besloten dat ik het even los ga laten tot minstens 9 aug. Zit vanaf zaterdag bij mijn oom en tante in huis om op de dieren te passen. Zaterdag dus ook bbq daar met vrienden, zondag high tea... dus ik ga het even loslaten tot 9 aug (dan ben ik weer thuis). Blijf wel lekker sporten en gezond eten maar als ik wat lekkers wil, dan wil ik dat wel gewoon nemen....... en niet mij schuldig voelen. Hopelijk in aug de boel weer oppakken :)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 09:38

Inderdaad erg rustig hier! Op deze manier houd ik het wel bij :))

Yonker: Jammer dat je een dipje hebt, maar heel goed dat je het even los laat komende tijd! Lekker genieten en bewegen en dan komt het wel goed :)

Abbyblues: netjes zeg!

Hier niets spannends te melden. Het afvallen gaat traag maar gestaag. Ik hoop volgende week of de week erna toch wel een keer onder de 80 kg te komen. Schommel nu tussen de 80,7 en 81,7 maar denk dat die uitschieters misschien komen door de warmte en vocht vasthouden.

Vanavond ga ik weer naar crossfit. Dat doen mijn vriend en ik nu 2x per week bij een box hier in de stad en ik vind het zo enorm gaaf!
Verder ook een mooie openbaring gehad: We gingen gisteren na werk nog even naar het strand (daar wonen we vlakbij: 10 min fietsen) om nog even te zwemmen en wat tapas te eten op een kleedje. Mijn vriend maakte toen een foto van mij in mijn bikini en voor het aller áller eerst vond ik mezelf niet afschuwelijk in een bikini :oo Jemig wat een heerlijk gevoel is dat zeg.. Ik kom er wel ooit :D

Ik ben trouwens een week of 3 geleden op advies van mijn trainer begonnen met Intermittent Fasting. Eerder had ik meerdere malen per week moeite met eetbuien etc. En sinds ik hiermee begonnen ben heb ik nog niet 1 eetbui gehad! Heb ook veel minder trek en zit sneller vol, super fijn. Ik ben niet echt een ontbijter, dus dat scheelt ook een hoop natuurlijk. Mijn "vasten" periode is van 20.00 uur 's avonds tot 12:00 uur de volgende morgen. Mijn eerste maaltijd van de dag is dus mijn lunch. :) Bevalt me echt super dus ik ga er nog even lekker mee door.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 09:44

Wow wat fijn Frummels dat gevoel!!! Je komt er zeker wel ben ik van overtuigd!! Ik durf nog niet eens in bikini :o Ik houd het mooi bij een tankini nog voorlopig en hoop dat ik volgend jaar in bikini durf.

Dat Intermittent fasting is als ik het goed begrijp dus dat je binnen bepaalde tijd eet? En daarbuiten niks eet... Gaat voor mij niet werken ben ik bang, ik hou van mijn ontbijtje haha :')

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 10:00

Hier gaat het ook niet zo goed. Iedere dag gaat het wel mis, doordat ik constant dagjes weg ben of andere dingen ga doen. Ik vrees ook dat het op vakantie al helemaal niks ga worden. Door deze warmte kan ik ook nog eens helemaal niet echt sporten. Dus ik gok dat ik pas als ik terugkom van vakantie weer echt aan de bak ga. Nu probeer ik het wel gezond te houden, maar alleen hoe het haalbaar is.

Wat vervelend dat dit ook bij jou het geval is Yonker! Wel goed dat je het ook kan loslaten, heel belangrijk!
Supergoed AbbyBlues!
Wauw, super Frummels!
Dat Intermittent Fasting zou ik ook echt niet kunnen. Ik hou te veel van ontbijten, en eens in de zoveel tijd heb ik echt eten nodig :')

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 10:06

Yonker: Tankini is al heel goed he! Voor je het weet heb je ook een bikini aan :)
En ja klopt je eet dus gedurende een bepaalde tijd, in mijn geval tussen 12:00 uur en 20:00 uur. Als je van ontbijt houdt dan werkt dat waarschijnlijk niet zo nee haha.

Kimmie: Balen dat het niet zo goed gaat.. Maar, probeer ervan te genieten! Het is nu eenmaal de situatie dus dan kun je er beter van genieten, toch? Dat is erg moeilijk, maar jezelf constant rot of schuldig voelen heeft natuurlijk helemaal geen zin. :) Hopelijk lukt het je! En dan na je vakantie weer lekker vol goede moed en motivatie aan de slag.

Ik hou echt totaal niet van ontbijten en doe dat echt met flinke tegenzin :') Dus dit is wel een goede oplossing voor mij! Heb nu tussen ontbijt en lunch dus ook geen cravings meer en kan het makkelijk tot 12:00 volhouden gelukkig. Moet wel mijn best doen om in die 8 uur voldoende te eten, maar dat is een leuke uitdaging :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 10:22

Hier gaat het de laatste weken eigenlijk heel goed. Merk vooral dat ik nu niet zo veel honger heb door de hitte en dat ik daardoor makkelijker 3 maaltijden per dag + 1 tussendoortje kan eten waarmee ik makkelijker binnen mijn doelen blijf. Ik doe nu ook eindelijk weer volle bak boodschappen voor mezelf en mijn vriend heeft ook niet zo veel behoefte aan snacks. Tijdens de verhuizing wel flink wat fastfood gegeten maar dat hebben we er ook allemaal weer af verbrand, ons huis zit op 4 hoog en er is geen lift :')

We gaan volgende week wel op vakantie en dan wordt het nog even puzzelen. Wil het wel vasthouden maar ook weer niet al te streng.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 10:54

Haha tankini draag ik altijd al want vind een badpak onhandig _O-

Wat goed, ik heb met dit weer ook minder zin in warm eten.... koud eten daarin tegen.... ijs hier ijs daar... :=

Op vakantie lekker de boel loslaten hoor meiden!! Het is dan niet voor niks vakantie :)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 11:58

Bij mij gaat het op zich wel ok, op de normale eet ik gezond en maak ik goede keuzes. En zijn alleen zo veel feestelijkheden enzo de laatste tijd :+ Verjaardag hier, feestje daar, BBQtje aan, wijntje op een terras. Nou ja, ik geniet er maar even van, voor we het weten is deze hitte weer voorbij.
Gewicht zakt evengoed, al is het wel traag nu... Maar dat vind ik prima, weet precies waar het vandaan komt en ik geniet ervan. Al een paar keer ook echt verstandige keuzes gemaakt waar ik dat eerder nooit deed met feestjes enzo, dus best trots op mezelf :o

Verder leef ik al een beetje toe naar de vakantie, daar ga ik idd lekker genieten. Wel een paar dingen met mezelf afgesproken: alleen dingen nemen die ik écht lekker vind (heb nogal de neiging te gaan snaaien op niets af, gewoon om het snaaien omdat dat mag op vakantie, dat is zonde), genoeg beweging (maar dat gaat vaak wel redelijk vanzelf) en een beetje normale porties (niet én een zak chips én een zak drop op een middag wegwerken :') )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 12:58

Haha nou ik laat het ondertussen al een jaar of vijf los dus ik wil op vakantie wel een beetje blijven opletten :)) Heb nogal snel de neiging om het ook echt los te laten en niet meer op te pakken en dat is niet zo handig.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 13:22

Oh zo herkenbaar :') Vandaar ook wat regeltjes voor mezelf, zodat ik hopelijk niet zo doorsla. En een afspraak bij de diëtiste na mn vakantie, hopelijk motiveert dat ook nog een beetje :+

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 14:01

Hoi allemaal, ik ben Iris, mag ik hier ook meepraten? :wave: Ik ben sinds vorig jaar september calorieën aan het tellen en dat gaat eigenlijk best goed (tot nu toe 20 kg kwijt, voor het eerst in 11 jaar weer op dit gewicht). Ik lees hier al wel even mee, maar zou graag ook wat actiever meekletsen.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 14:12

Hoi Mews! Doe je ook iets van sport? Knap resultaat heb je bereikt!

Wat een heerlijk positief bericht Frummels <3

Haha verleidelijk he Yonker, de ijscoman met dit weer...

Laura, ga je op reis tijdens je vakantie?

Hier nog een paar daagjes werken voor de vakantie begint, maar mijn vriend heeft wel al vakantie, waardoor mijn werkritme nu vrij laat op de dag begint (omdat we eerst rustig ontbijten en samen sporten), maar dat vind ik eigenlijk best gezellig. Sporten en eten gaat tot nu toe heel erg goed. Vanochtend had ik héél veel spierpijn, dus in plaats van krachttraining zijn we voor baantjes trekken gegaan <3 Heerlijk!

Maarrrr... vanavond... vriendjes laatste dag als 28jarige, dus dat moeten we vieren met cocktails *D Morgen staat er Chinees, pannenkoeken en aardbeientiramisu op het menu. En dan kan je me wellicht rollen hihihi. Ik ga er van genieten 8-)

Vandaag:

O: Wentelteefjes van vk zemelenbrood met kaneel, 1 ei, tl honing, 200 g magere kwark met honing en vanille, 1 peer, 1 nectarine, 2 koffie met melk
B: 35 minuten intens baantjes trekken
L: Omelet van 2 eieren met 50 g light halloumi en 50 g vk zemelenbrood (even geen zin in salade erbij)
T: Koffie met melk, banaan
A: Spelt pasta met zelfgemaakte authentieke pesto <3 met champigons, courgette, paprika en wat quorn stukjes, parmezaan
B: Een uurtje met de hond uit
T: Chips en mierzoete cocktails *D

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 14:29

Ik heb een eigen paard waar ik zo'n 3 keer per week op rijd, en ik beoefen langzwaard, zo'n 2 x per week. Met dit weer is dat laatste wel flink pittig, de beschermende gear is flink warm. Zo nu en dan ga ik nog naar de sportschool voor krachttraining om zwaardvechten te ondersteunen, maar het lukt niet zo heel vaak, beetje te veel leuke dingen. Voor ik begon met calorieën tellen deed ik dit allemaal al wel en was ik al wel redelijk fit, maar ik at er blijkbaar echt te veel bij. :o Verder heb ik een kantoorbaan, dus ik probeer lekker veel te bewegen in mijn vrije tijd.

Bhriseis, wat gezellig, samen ontbijten en sporten. :) En geniet ervan vanavond en morgen, maar zo te lezen moet dat wel goed komen. Yum, cocktails! :9 Een van de belangrijkste dingen die ik heb geleerd van op eten letten is juist het genieten van lekkers, en dat een keer uitschieten niet het einde van de wereld (of het afvallen) is.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 14:38

Hoi Iris! Goed bezig zeg!

Bhriseis: we gaan naar Frankrijk, lekker op de camping. Maarja, lekkere kaasjes, wijntjes enzo.... Daar ga ik ook gewon van genieten hoor :j
Geniet van de feestelijkheden :D

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 16:08

Welkom Iris!! Super goed al 20 kg kwijt!! :)

Bhriseis, goed excuus voor cocktails :D Alvast fijne verjaardag morgen!

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 16:43

Damn 20 kilo. Goed bezig!!

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 09:46

Oeh, lekker Laura, geniet ervan in Frankrijk. :9

Ik ga in augustus naar Engeland, dat wordt ook genieten. We gaan iets meer dan een week, en middenin de vakantie gaan we een lang weekend naar een zwaardvecht-kamp met workshops en toernooien e.d., dus iig lekker fysiek bezig.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 10:11

Welkom Iris! Wat knap dat je al zo veel kwijt bent :)

Laura:Oh heerlijk! Geniet van al het lekkers.

Bhriseis: ook lekker aan het genieten zie ik <3 heerlijk lijstje!

Mijn lijstjes zijn dus niet zo spannend omdat ontbijt en ochtend tussendoortje nu missen, maar zal ze toch plaatsen. Geeft me wat meer houvast :)

L: salade met witte kaas, croutons, zongedroogde tomaat, gegrilde paprika, avocado en een kop gebonden soep
T: 2x boterham met gatenkaas
T: kersen en een nectarine
A: ovenschotel van diverse groenten en kruiden met wat rijst erbij
T: lindahl kvarg straciatella smaak

Totaal: 1850 kcal

B: 20 min stretchen/yoga

We hebben ons crossfit abonnement trouwens geupgrade naar 3x per week vanaf nu. Dus deze week dinsdag, donderdag en vrijdag :) Gisteren echt een heerlijke workout gehad.

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 09:57

Mijn lijstje van gisteren:

O: 35 gr Dorset high fibre muesli + 100 gr alpro soja go on kwart-alternatief (178)
T: Rode paprika rauw (39)
T: Halve komkommer (24)
L: Alesto royal mix noten 30 gram (202)
T: Fulfil protein bar (188)
A: Bloemkoolbodem-pizza met kaas, geitenkaas, champignons, ui, paprika, knoflook + 1,5 kippenpoot (917 totaal)
T: 300 ml halfvolle melk + rode vruchten smoothie rebels (268)
Totaal 1816 kcal.

B: 50 minuten middagwandeling, ± 45 minuten paardenklusjes (uitmesten, vegen e.d.), 's avonds 1,5 uur langzwaard training. Wat was dat warm zeg. :oo

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 10:51

Eet je overdag altijd zo weinig mews? Het je daar een speciale reden voor, of was dat gewoon hoe het nu uitkwam?

Ik heb echt nauwelijks geslapen door de warmte, mehhh. Vervelende is dat ik dan altijd meer trek heb. Heb daarom wat deels als mn lunch bedoeld was nu al als tussendoortje op. Nu wordt t dus zo:

O: havermout met halfvolle melk
T: 5 dunne rijstwafels met avocado
L: kom gebonden soep, volkorenbrood met filet americain en ei, bakje rauwkost
T: druiven
A: courgetti met tomatensaus, en voor mezelf een bak groenten erbij, weet nog niet wat
T: Skyr met klein handje ongebrande noten

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 11:30

Dit is vrij normaal voor mij overdag, hoewel ik meestal op sportdagen probeer overdag iets meer te eten en avondeten juist wat minder omdat dat korter op het sporten is.

Ik heb er niet echt een reden voor. In het begin merkte ik vooral dat ik me makkelijker in kon houden overdag, en minder knabbel-gevoel 's avonds had als ik overdag ook minder had gegeten. Nu heb ik minder last van knabbel-gevoel, maar het is zo gegroeid en eigenlijk vind ik het ook wel fijn om voor het avondeten wat meer over te hebben, en ook eens een knabbeltje of ijs kan nemen bij kleiner avondeten.

Mijn doel is 1500-1600/dag, maar op sportdagen mag ik van mezelf wat meer, zolang het dan maar gezonde extra dingen zijn. Gemiddeld zit ik meestal rond de 1800 omdat ik ook nog steeds regelmatig uit eten ga, of eens alcohol drink. :) Ik ben 1.78 en op het moment 77 kg. Ik wil straks als ik tevreden ben over mijn gewicht wel blijven tellen in het begin, zodat ik het kan vasthouden en gevoel kan ontwikkelen over hoeveel mijn lijf nodig heeft.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 12:18

Welkom Iris! Supergoed bezig al zeg!
Ben ik idd helemaal met je eens Frummels!
Lekker hè dat ijs Yonker? Ik heb er ook echt enorm moeite mee haha
Wanneer heb je vakantie Laura?
Wat fijn dat je samen met je vriend kan sporten en ontbijten Bhriseis! Dat is een lekker begin van de dag! Wat voor werk doe je?
Mooie lijstjes verder!

Mijn lijstje van gisteren:
O: twee boterhammen met pindakaas en nutella. (370)
T: een stukje van een eigen gemaakte chocolate bar. (162)
L: twee bruine boterhammen en één witte, twee met boter, cervelaat, half kersen fruitspread, half nutella en vruchtenhagel, een beker melk. (519)
T: een hoorntje met aardbeienijs. (159)
T: een glas groene ijsthee, een glas cola en een glas pina colada (alcoholvrij) van monin. (171)
A: Focaccia met rozemarijn, Focaccia met tomaat en olijven, Gamba's, een paar mossels om te proeven en daarna vijf marshmallows. (741)
B: 8000 stappen, 75 minuten fietsen, 20 minuten rugoefeningen, 60 minuten met paard bezig geweest.
Totaal kcal: 2122.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 13:04

Lekkere lijstjes dames :9

Mijne is niet zo spannend vandaag:

L: pastasalade met courgette, cherrytomaten, zongedroogde tomaten, pijnboompitten, Parmezaanse kaasvlokken, pesto en rucola
T: kvarg straciatella
T: restant cherrytomaten en een bakje gemixt fruit
A: restjes van gisteren met noodles ipv rijst en een stukje vis
T: bakje ananas na het trainen
Totaal: 1980 kcal

B: uur crossfit