Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 18:19

O ik heb echt net zo lekker gelopen! Het kopje zat goed en dat liet zich zien in mijn tijd. 12,5 km opt gemak maar zonder ook maar het gevoel te hebben dat ik iets gedaan heb bijna, echt lekker. Even enkele weken geen enkele verplichting doet me duidelijk goed.

Balen tita. Ik werk altijd met runkeeper en ben daar wel content van.

Mama3: gaat je lukken hoor. Op wedstrijd ga je sowieso een stukje sneller dan thuis zeker op die afstanden. Ik wil ook wel weer eens een wedstrijdje. Ik werk wel op zaterdag en zondag vanaf half januari dus zal vooral op feestdagen zijn denk ik.

Venthe: zo das een flinke training zeg. Ik ken eigenlijk niet genoeg van intervallen. Hoe stel je zoiets op?

SV: knap hoor 2000 en olala Disney. Das eigenlijk ook wel iets voor mij :)

Supervixen

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 18:36

Heerlijk poes!

Ik heb disney geboekt!! *\o/*

Een paar dagen voor disney word ik 40 en ik wilde graag wat speciaals doen.
Dus ik trakteer mijn zusje, haar zoontje van zes en mijn vriend op disney.
Ik ga dan met mijn zusje de 36k challenge doen, de kleine gaat de kidsrun lopen en mijn vriend past op tijdens het hardlopen.
Op zaterdag en zondag gaan we met zijn vieren ook het park in.

Enige hobbel is nog het werk, in het onderwijs krijg je geen vrij, dus denk dat het twee dagen onbetaald verlof worden als ik geen collega heb die kan ruilen. Mijn zusje staat ook voor de klas, dus het wordt nog even puzzelen.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 18:47

sv kan onbetaald verlof dan wel in het onderwijs?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 18:48

Hopelijk lukt het. Zo een afstand ook zeg!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 19:23

Greetje63 schreef:
sv kan onbetaald verlof dan wel in het onderwijs?

Ja dat kan als er vervanging is. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je dit om de haverklap doet, is een beetje een uitzondering. Ik werk al zeker 15 jaar op deze school en nog nooit gebruik van gemaakt, dus denk dat dat wel goed komt.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 21:19

Dan maar hopen dat er vervanging te regelen is. Maar dat op zich is toch ook al een uitdaging heb ik begrepen?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 21:22

Jeetje spannend hoor maar wat als er geen vervanging geregeld kan worden?
Iedereen heeft recht op vrije dagen maar onderwijs is natuurlijk wel een vak apart

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 21:39

De voordelen zijn natuurlijk dat ik het al heel lang van tevoren weet en dat het net na de zomervakantie is. Niet in een griepperiode ofzo.

Normaal is woensdag mijn vrije dag, dus ik ga eerst proberen of een part time collega die normaal op vrijdag of maandag werkt wil ruilen. Dan werk ik de woensdag en die ander de vrijdag of maandag dat ik weg ben.
Daar staat een aantal collega's ook wel open voor.

Ik zit in een regio waar nog redelijk aan invallers te komen is.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 23:57

Wat gaaf Supervixen! Ik kan me niet voorstellen dat er geen collega met jou wil ruilen of wil invallen. Een unieke etvaring en een verjaardag die echt feestwaardig is en dan ook nog zo ruim van tevoren, dat komt vast goed. Juist in het onderwijs moet je het van je collega's hebben.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 00:52

Gaaf, SV! Hopelijk lukt het met de invaller....
Poes, zo heerlijk als het goed voelt! :)

Ik ben vandaag op verkenning geweest waar ik 4 april een trail heb. Voor mij een hele pittige. Maar: het viel me mee. Mijn lijf werkte ook mee! Wellicht loop ik hem maandag helemaal, eens zien hoe of wat precies.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 12:27

Heerlijk Poes, fijn als het zo lekker gaat! Ik had dat 2e kerstdag, echt genoten :)

SV wat gaaf disney!! En dan 36k, dat is toch al bijna een marathon :p Is die 33 waar je voor trainde al geweest?

Leuk Palmera, je hebt iig nog even om te oefenen. Hoe zijn de temperaturen daar nu?

Ik heb gister in Doorn een 10km trail gedaan met een vriendin. Was leuk, kleinschalig en fijn sfeertje :) Prima gelopen in 59min en lekker bijgekletst :D

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 16:00

Fijn dat de verkenning goed ging palmera! Dan moet de trail zelf ook goed komen

Lekker gelopen dus s1993, en volgens mij had je er mooi weer bij!

Ik heb vannochtend mee gedaan aan de dijkencross in pannerden. Gewoon een wegwedstrijd hoor maar vaak dijk op en af. Deed mee met de 5km (bleek 5,3 te zijn).
Begin ging goed en benen voelden sterk, liep in een klein groepje. Echter na 3,5 km voelde ik dat het groepje langzaam bij me weg liep en kon mezelf niet oppeppen om met ze mee te gaan... super stom achteraf want had het echt gekund was meer mentaal een dingetje.
Gefinished als 4e vrouw met 22.13. Mag denk ik niet ontevreden zijn met al die dijken. En tot mijn verassing was mijn doorkomst tijd op de 5 km 21.07 (5 seconden onder mijn pr).
Op naar de sylverstercross in soest oudjaarsdag, daar ben ik wel zenuwachtig voor.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 16:43

*verrassing, anders wordt het zo'n dode bende :')
Super gedaan, de dijkencross is inderdaad iets langer. Wordt wel snel gelopen daar.

S1993: de 33km is eind januari.

Ik heb meegedaan met de eindejaarstrail van 22km in de Loonse en Drunense duinen. Wat een schitterende trail met geweldige paadjes. Wel veel mul zand natuurlijk daar.
Samen gelopen met een vrouw die ik van insta ken. Ze liep een fijn tempo en we hebben gezellig gekletst. In het begin liepen we met een hele groep, maar een groot deel hield ons niet bij, dus zijn we samen verder gegaan.
En nu.. heb ik in 2019 2019km hardgelopen :') , ik wil oudjaarsdag nog, maar dit is zo'n mooi getal.

Even foto spam.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 17:28

Mooi SV maar is toch zo zwaar hè, 300 meter en mijn tong ligt in het zand

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 18:58

Ik zit nu dit jaar op 1379 km, maar bedenk me dat ik het horloge niet alle trainingen om had. Dus ongeveer 1400 op de teller *\o/* . Nog 10K dit jaar te gaan met de Oliebollenrun in mijn durp :D
Eergisteren een HM - afstand gedaan langs de Rijn. Schip ligt in de haven van Oberwesel en heb me door man 21,5 km benedenstrooms af laten zetten in Boppard, en daarna rennen naar het schip :D .

Ik heb de Polar Equi V800. Daarmee kun je tegelijkertijd de hartslag van je paard en die van jezelf als ruiter of menner meten.
Helaas hartslagband kapot, dus moet een nieuwe kopen #) .

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 09:54

Wat een heerlijke foto’s!

Ik moet nog steeds een horloge maar ik weet t echt niet :+

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 18:22

Wauw mooie foto’s.

Hier ligt het wat stil met hardlopen. Ik ga wel twee a drie keer in de week naar de sportschool. Ik voel me er goed bij en hoop dat het oppakken in het nieuwe jaar vlot gaat.

Ik lees nog steeds mee, ieder op haar eigen manier is goed bezig zeg.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 13:24

Vanochtend heerlijk gelopen! Eindelijk weer een langere afstand gelopen, lekker 2 uur onderweg geweest en genoten :)

Heerlijk weer en lekker rustig! Iedereen een fijn hardloopjaar gewenst met vele gezonde kilometers :D

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 16:47

Lees nog met jullie mee, leuk om jullie verhalen te lezen. Ik wil jullie ook veel fijne, veilige en blessurevrije kilometers toewensen voor komend jaar!

Gisteren heb ik het oude jaar uitgerend met ruim 1 min van mijn pr af op de 10 km, voor het eerst onder de 47 min en een 3e prijs bij de senioren. Hopelijk kan ik dat vast blijven houden.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 18:12

Gefeliciteerd Fleury!

Ik wens jullie ook het allerbeste voor 2020 met heeeeeel veel hardloop kilometers.

Ik zit te wachren op mijn Garmin vivoactive 4S in het roze die ik gister besteld heb <3

Vandaag heerlijk 12 km over het strand gewandeld. Gelijk een goede training voor t hardlopen want dat was soms best mul :+
Afbeelding

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 18:37

Jaaa iedereen een fijn (hardloop)jaar gewenst!

Fleury gefeliciteerd met je PR. En Lies; dat wordt leuk hardlopen straks met zo’n fijn horloge!

Ik heb gisteren met een vriendin meegedaan aan een oliebollenloop. Was haar eerste 5km ooit en voor mij een leuk rustig rondje. Straks een nieuwjaarsloop van een uurtje bij de loopgroep en dan heb ik het grootste deel van de oliebollen er wel weer af. Moet nog een beetje moed verzamelen om mijn brakke karkas van de bank te krijgen maar dat lukt vast wel.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 19:27

Fijn hardloopjaar iedereen!!

Ik heb al een mooi doel, ik ga toch, na heel veel twijfelen, een marathon lopen!
En wel die van Enschede.
Ik vind het superspannend, ga het zonder schema's of sporthorloge doen. Ik zie wel waar het schip strandt.

Fleury gefeliciteerd!!

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 20:02

Gefeliciteerd Fleury! Knappe tijd hoor, daar kom ik echt nog niet bij in de buurt.

Mooi doel Supervixen! En de Disney challenge, die lijkt me zo gaaf!

Ik heb het eerste rondje er weer op zitten, lekker weer maar mijn handen waren ijskoud. Wel fijne intervallen gelopen, en in totaal een lekkere 7 km. Niet zo’n lange afstanden als de meeste hier, maar ik kan gewoon niet altijd 10+ km lopen. Wel wil ik dit jaar toch echt de halve marathon lopen in Eindhoven, en dan niet op het laatste omschrijven naar 10 km :Y) daarvoor ook al leuke runs op de planning, o.a. De circuit run in Zandvoort en ik wil graag de Dam tot Dam doen dit jaar. En daar komt waarschijnlijk nog vanalles bij :')

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 20:35

Iedereen sportief hardloop jaar

Mooi doel supervixen maar waarom heb je voor die marathon gekozen?
Ontherun mij ontbreekt ook veel aan tijd, zin en motivatie om lang te lopen.

Hier gaan we morgen of vrijdag van start.
Wel zaterdag eerste loopje op de planning Florijn winterloop ik ben nieuwsgierig zag foto’s op FB en heb er echt zin in zo’n mooie omgeving

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 21:14

Tita omdat ik daar twee keer de halve marathon heb gelopen, ik ken nu de route voor een deel, weet waar ik moet parkeren, hoe laat ik er moet zijn om nog te kúnnen parkeren op een goede plek, het is niet te massaal, om de 2.5km is er een verzorgingspost.
En ik kan nog in de koele periode trainen.
Allemaal dingen waar ik me anders druk om zou maken of waar ik onzeker van word.