Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:Baby slaapt niet door, ouders ondertussen vermoeid
Wendy schreef:Na mijn hysterectomie werd ik ook zo snel mogelijk naar huis gestuurd, terwijl ik mijn eigen kont nog niet af kon vegenMaar hulp? Nee hoor die krijg je niet
![]()
Manlief heeft zorgverlof opgenomen, daar is dat ook voor
bruintje123 schreef:Als je al thuiszorg krijgt, wat meestal niet het geval is, valt het niet onder je basisdekking.
Waarom bij kraamzorg wel is is mij toch een raadsel hoor.
een ongeluk of ziekte dat je een operatie moet vraag je niet om, een kleine uitpoepen meestal wel.
Laurora schreef:Daar ben ik het wel mee eens bruintje, maar helaas werkt het zo dat de regering op deze manier aanstuurt op kinderen krijgen, want economische groei, dus meer geld in de staatskas uiteindelijk. Zouden ouders het zelf moeten betalen, dan zouden sommige mensen niet voor een kindje kiezen, wat ons persoonlijk geen reet boeit, maar de mensen die er uiteindelijk geld aan moeten verdienen wel.
En eerlijk, ik vind het ook wel fijn als de economie nog even lekker door kan draaien, ik heb het best goed zo, ondanks dat ik meebetaal aan de kinderwensen van jan en alleman.
Kimbers schreef:De eerste week is medische controle voor de vrouw en baby erg belangrijk. Net als de zorg voor het psyche van de vrouw (en de rest van het gezin).
Genoeg gevallen waarbij kraamzorg om wat voor reden dan ook aan de bel moet trekken.
Qimm schreef:Kimbers schreef:De eerste week is medische controle voor de vrouw en baby erg belangrijk. Net als de zorg voor het psyche van de vrouw (en de rest van het gezin).
Genoeg gevallen waarbij kraamzorg om wat voor reden dan ook aan de bel moet trekken.
Ik heb ook geen problemen met kraamzorg. Zeker bij een eerste voorkomt het een hoop ellende denk ik
Sizzle schreef:Kraamzorg is heel Nederlands, de rest van Europa krijgt gewoon 2-3x iemand een uurtje op bezoek die checked of je niet in een depressie raakt, wel weet hoe het kind in bad moet en je hechtingen nakijkt.
Ik heb ook geen kraamhulp gehad hoor, mijn man heeft gewoon gezorgt dat hij thuis was.