[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ababe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 11:55

@joanne1987 wat een mooi gevulde oren heb jij! Echt heel gaaf!! Snap dat je daar blij mee bent!

@cardy aiii dat ziet er pijnlijk uit! Heb je heb inmiddels al gewisseld?

@pluisje1998 dat probleem heb ik ook. Extreem ontstoken piercing en ik kan nergens terecht. Ik hoop dat een van de dames hier advies heeft.

Mijn conch is gigantisch ontstoken. Ik gebruik altijd de LITHA methode maar ben erg ziek geweest. Het begon met een vochtbultje en ineens binnen een dag was het bultje echt 3x zo groot als de piercing zelf. Toen begonnen met zoutspray maar hij leek nog groter geworden. Gestopt en met rust gelaten. Na een paar dagen voorzichtig met een wattenstaafje gevoeld en toen knapte hij. Eerst wat pus maar aan de onderkant leek het bultje los te komen en het bloedde echt gigantisch. Ben me rot geschrokken. Een paar dagen met een kamille thee zakje op telefonisch advies van de shop behandeld maar er veranderd echt helemaal niks. Blijf er nu al bijna een week vanaf maar wederom totaal geen verbetering. Ik snap dat ik geduld moet hebben maar het lijkt erop dat er e.e.a. afsterft en dat baart me toch wel zorgen. Het bultje is echt keihard, bovenop is het dus al helemaal zwart aan het worden. Pijn doet het niet behalve als ik er perongeluk met mijn arm tegenaan tik ofzo. Zou iemand mij kunnen adviseren en/of geruststellen?

Afbeelding

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 12:00

Ik zou in dit geval toch het bultje laten knappen en dan agressief middel inzetten en ontsmetten met (70%) alcohol. Als je lichaam het zelf niet uit de weg kan krijgen zou ik ingrijpen. Je wilt niet dat deze ontsteking gaat doortrekken naar je hele oor/kraakbeen. Verder ziet je oor er (nog) wel rustig uit.

disclaimer: ik ben geen piercer/expert maar dit is hoe ik het zelf zou aanpakken

MyChoice

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 13:01

Bij mij werkt octenisept heel goed in deze gevallen. En ja, dat maakt ook de goede bacteriën dood helaas. Maar met twee dagen hebben mijne dan weer rust. Zorg nu eerst dat je hem altijd goed droogmaakt na verzorging.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 17:59

fucidin zalf wil wel eens helpen. Maar als het zwart wordt : doe er onmiddellijk de piercing uit. Dan sterft het wel degelijk af, en je wil niet dat het doorzet en je hele oor aantast.

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 18:32

Anders even goede foto maken en naar Soesha sturen.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 18:59

@ Ababe: auw dat ziet er pijnlijk uit!! Wij gebruiken, op aanraden van onze shop, unicura zeep. Top spul!

Hier nog steeds mijn conch niet kunnen vervangen. Onze shop (Haarlem) is dicht :( . Logisch en verstandig, voor mij alleen heel rot. Zouden jullie nu wachten of naar een andere shop (als er nog eentje open is) gaan?

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 22:16

Alle shops zijn denk ik dicht momenteel...
Ik zou hier niet mee wachten, zou iemand anders hem desnoods uit laten halen. Handen goed wassen en alles goed ontsmetten dan komt dat wel goed

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 22:24

Alle shops (onze dus helaas ook) moeten verplicht gesloten zijn tot en met 6 april.

Als het echt ontstoken is, absoluut niet eruit halen, want dan sluit je lichaam de ontsteking in en krijg je grotere problemen! Maar ik denk dat het gewoon een extreem vochtbultje is, wat kan duiden op allerlei verschillende problemen. Omdat je er op slaapt, het sieraad van minderwaardige kwaliteit is, je er teveel aanzit, te heftig schoonmaakt etc. Ik kan je iig adviseren om er zoveel mogelijk vanaf te blijven, ook geen gekke dingen als thee of Fucidin oid op je oor doen en een grote haarknip indoen als je gaat slapen aan die kant zodat je er niet op kan rollen (mensen draaien gemiddeld 32 keer in hun slaap namelijk). Verder na het douchen en schoonspoelen met water droogdeppen met gaasjes of keukenpapier (geen watjes, toiletpapier of wattenstaafjes) en daarna op een lage stand met de föhn erop om zeker te weten dat het droog is.

@Friem: Wat vind je mooi? Ben je fan van veel goud of juist veel steen? Ik vind teardrops qua stijl heel mooi maar praktisch wat minder, omdat ze steeds draaien. Dus vooral zelf fan van meer symmetrische vormen.

Ababe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 09:40

Thnxxx voor jullie reacties meiden! Fijn zoveel hulp! Ik ga er gewoon nog even helemaal vanaf blijven en het wel beter droog maken. Dit deed ik niet echt. Ik lig overigens gelukkig helemaal ingesnoerd op mijn rug 's nachts dus dat scheelt! Het doet verder ook geen pijn dus misschien gewoon wat meer geduld hebben.

Thnx allemaal!

freyatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 19:58

vraagje:
mijn zusje heeft veel last van migraine, ik zelf heb de daith al laten zetten nu wil zei hem ook.
nu is haar vraag, aan welke kant is het het beste om hem te zetten.
migraine begint niet altijd aan dezelfde kant....

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 20:08

freyatjee schreef:
vraagje:
mijn zusje heeft veel last van migraine, ik zelf heb de daith al laten zetten nu wil zei hem ook.
nu is haar vraag, aan welke kant is het het beste om hem te zetten.
migraine begint niet altijd aan dezelfde kant....

Beide kanten zou ik het doen. Ik deed het eerst recht, want m’n aanvallen kwamen altijd links. Maar zodra ik dat deed, kwamen ze direct rechts. Nu ik beide heb, zijn mijn aanvallen met 80 procent verminderd :)

freyatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 16:56

zijn er mensen in de buurt van hendrik ido ambacht hier?
ik wil graag binnenkort mn piercings wisselen maar het lukt me zelf niet...
is er hier iemand die wil helpen?

amy495

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 16:00

Iemand hier ervaring mee? Ik heb sinds 7 weken een nieuwe piercing, een forward helix met een sierraad met intern schroefdraad. Nou is het in de laatste paar dagen al 2x voorgekomen dat hij losdraait en er uit valt, gelukkig direkt weer terug vast kunnen draaien (in bed en net na douchen).
Iemand een idee hoe dit kan of wat ik er aan kan doen? Zit verder nooit aan mijn piercing.

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 16:01

Mooi combi’s in je oren Joanne! Die tunnels zijn echt <3 dat is echt precies waar ik heen wil met stretchen!

Ik heb altijd last gehad met oorbellen, kon ze max 2u in en mijn gaatjes gingen pijn doen, ontsteken. Nu eindelijk leuke oorbellen kunnen vinden van 100% titanium en verrek! Het gaat goed! Ik laat dit nog even wennen en daarna wil ik beginnen met stretchen. Wou het eigenlijk door mn piercer laten doen maar dat is nu niet een optie. Dus ik ga even om me heen kijken of ik goed materiaal kan vinden.

Omtrent stretchen; ik kan eigenlijk alleen tegen titanium, heeft iemand ervaring met hetzelfde en wat voor materiaal tunnels/plugs gaan bij jullie wel goed? Ik kan namelijk nog geen titanium plugs/tunnels vinden.

+ met gebrek aan piercer vandaag voor het eerst zelf mn septumpiercing kunnen verwisselen! Er zat eerst een barbell in. Nieuwe sieraad past goed bij mijn momentele oor. :)

Afbeelding

Dit is het nieuwe sieraad:

Afbeelding

En mijn oor momenteel:
De titanium oorbellen, conch die nog heelt en een faux helix (die ik wanneer het weer kan, ook echt wil) Het is allemaal zo shiny dat het niet op de foto wil. :’)
Afbeelding

Andere oor:
Conch/helix idee met tattoos.
Afbeelding

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 16:59

Er zijn zeker wel titanium tunnels te vinden hoor! Ook materialen zoals glas en steen zijn vaak erg veilig, glas is het meest betaalbaar. Kijk eens op Alloverpiercings of, als je wat meer geduld hebt, BodyArtForms. Of wacht nog even en steun je piercer zodra het weer kan :D

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 17:15

Fair, ik ben echt verliefd op de srt up in je oren. Dat conch sierraad vind ik zo gaaf <3 die tattoos ook!

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 18:28

Ah dankjewel drunksheep! Zal ik daar idd even naar kijken. :D Het liefst laat ik het doen door mn piercer, maar ook als ik zelf al begin met stretchen is hij nog niet van me af hoor haha, wil er graag nog een aantal laten zetten :P (En ik ren er natuurlijk heen als het stretchen zelf niet lukt).

Pluisje, dankjewel! <3

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 18:30

Ik ga als de Corona gekte over is denk ik mijn beide daith piercings eruit laten halen. De ene kant is aan het scheef groeien, de andere kant is al aan het uitgroeien. Flink stuk ook als ik foto’s vergelijk. En na bijna 1,5 jaar zijn ze nog niet genezen en alleen nog maar aan het ontsteken. Balen :(

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 19:28

oliebol zeg! Hier ook problemen. Met daith en rook. Beiden vaak helemaal slank en lijken dan genezen. Dag later ineens weer opgezet en bij m'n daith vaak bultjes. Echt balen!

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 20:27

Ja, echt balen ook! Ook vervelend voor jou dat het zo wisselend is, dat herken ik ook wel. Het viel mij eerst zelf niet zo heel erg op, maar m’n moeder attendeerde mij erop en toen ging ik foto’s vergelijken en toen was het verschil opeens heel erg duidelijk. Waar links zelf nog sneller gaat dan rechts ;(
Sorry voor de vieze foto’s, ik merk dat ik er een beetje klaar mee ben door dat hele gedoe :(

Edit, oh en sorry voor de in you’re face foto’s. Ik krijg ze niet kleiner |o

Afbeelding

Afbeelding

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 20:47

Zo dat is wel heftig! Weet je ook wat voor materiaal je er in hebt zitten?

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 20:51

Air schreef:
Zo dat is wel heftig! Weet je ook wat voor materiaal je er in hebt zitten?

Titanium, wat dacht ik vrij normaal is voor een piercing

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 21:13

Zo bizar zeg! Het lijkt wel alsof ze te oppervlakkig gezet zijn?
Je wil deze er zsm uit hebben, maar da's lastig zelf te doen met die bcr.

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 21:19

MyChoice schreef:
Zo bizar zeg! Het lijkt wel alsof ze te oppervlakkig gezet zijn?
Je wil deze er zsm uit hebben, maar da's lastig zelf te doen met die bcr.

Ik heb geen idee, ze lekwn in het begin best wel diep en oké te zitten, maar ben daar natuurlijk geen expert in.

Nee, ik laat ze er voorlopig nog wel inzitten want dat maakt ook niet meer uit, vallen ze er tzt uit prima, maar zelf doen durf ik niet haha. En anders hoop ik dat een piercingshop ze er uit wil halen voor mij.p

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 21:24

Als je ze eruit laat groeien krijg je zo'n gek gespleten litteken. Zou toch zien ze er zsm uit te krijgen.