Wie wandelt er nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Imke95

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 14:10

Bij mij is de eindstand van januari ruim 50 km! Vandaag alweer het eerste rondje van Februari gemaakt, is halverwege het rondje m'n telefoon leeg; dus de helft is maar opgenomen :')

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 14:20

Imke95 schreef:
Bij mij is de eindstand van januari ruim 50 km! Vandaag alweer het eerste rondje van Februari gemaakt, is halverwege het rondje m'n telefoon leeg; dus de helft is maar opgenomen :')

Dat is altijd zo jammer :')

Heb dat met paardrijden ook wel eens gehad. Of dat ineens de gps wegviel. Was ie na 1 km gestopt met bijhouden

pien_2010

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 14:26

Leuke foto's weer.

Miekje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 14:37

En ik train dit jaar voor de Airborne Wandeltocht! De 40km moet t worden.de voorbereiding gebeurt onder goede begeleiding. Kwa voeding en trainingsschema zit ik rond september goed.
Vorig jaar meegedaan met de alternatieve vierdaagse. 3x 10km en 1dag 11,5km.
Heb er zin in

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 14:57

Ik heb maar besloten dat ik bijhouden te ingewikkeld vind en vooral van het moment ga genieten :D

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 15:12

gaucho schreef:
Ik heb maar besloten dat ik bijhouden te ingewikkeld vind en vooral van het moment ga genieten :D

Dat klinkt voor jullie misschien raar in de oren, ik vind het echt prima hoor al die stappen en km die bijgehouden worden. Maar als je 62 jaar bent dan verandert er iets in het leven. Nl mijn hele leven heb ik altijd enorm mijn best gedaan op het perfectionistische af. Ik ben daar nu zo klaar mee. Ik doe alleen nog de dingen die ik leuk vind. Ik ben dus zelfs wat allergisch om dit soort dingen bij te gaan houden. Ik begrijp goed dat jullie dit wel doen hoor, maar ik vind het helemaal niet tof.
Ik loop gewoon een uurtje, of 2uurtjes of 2,5 of 50 minuten. GEwoon gezellie :Y) én nog steeds geniet ik van mijn toffe wandelschoenen en worden ze netjes schoongemaakt na het wandelen :=

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 15:17

Snap ik hoor Pien :j

Ik zet mn app aan en ga lopen. Zie aan het eind wel hoeveel km het geworden is :')

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 15:36

Ik ook(als ik het niet vergeet :o)
Vandaag een paar keer verkeerd gelopen :D Krijg je wel een grappig kaartje van
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Terwijl ik van het uitzicht stond de genieten....
Afbeelding
.. werden we in de gaten gehouden door...
Afbeelding
Vervolgens gingen we een nieuw pad 'ontdekken' en kwamen we weer bij een waanzinnig uitzicht en het is zoooo jammer dat je dat niet op foto's ziet
Afbeelding
Ook al was het - 14,heb toch behoorlijk warm gehad

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 15:38

Wouw wat een prachtige foto's Noordje. Echt de wouw factor!!

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 15:38

Oh,noordje.
Wat mooi.

Hierboven ook weer mooie foto's.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 15:41

Ik vind die sneeuwfotos zo mooi! <3

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 16:02

Prachtig weer Noordje! Ik geniet zo enorm van je foto’s!

Hier klein rondje door bos gelopen, geen foto’s want was niet heel bijzonder. :+ Net 2 km.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 16:11

gaucho schreef:

Ik houd bij via mijn fitbit hoeveel ik totaal loop, niet alleen de echte wandelingen.
Ik vergeet dat steeds...

FaringoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 16:21

Prachtig Noordje!! Wil ik ook :j

Voor mij is het dit jaar voor het eerst dat ik het bij hou. Voorheen ook nooit gedaan. Doe het meer omdat ik nieuwsgierig ben hoeveel ik nou eigenlijk loop en aan een challenge mee doe. Maar is kwestie van horloge aan zetten (en vooral ook niet vergeten uit te zetten).

Ik ben in mijn lunchpauze nog een rondje gaan lopen. Verder wat last van m'n buik en maag, maar ben er niet echt naar van dat scheelt. Zal morgen wel weer weg zijn.

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 17:29

Ik ben net naar de rand van het dorp gewandeld.
Maar het is hier grijs,en grauw.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 17:47

Mooi Lizard echte Hollandse plaatjes weer en daar houd ik zo van.
Hier ook wezen wandelen, maar na 500 meter weer terug in mijn hok gevlucht. Het is zo vreselijk slecht. Het zit er gewoon niet in. Tandpis. (jammer)

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 17:55

Dat klinkt idd niet gek duidelijk Ghostattack, dat zou mij ook te gorrtig worden :=
Hier was het niet verplicht om wat we kopen, wat je kon kopen koste €5,- en er waren 4 keuzes de opgave was €3,50 p.p

Ik snap het ook wel hoor Pien als je het niet bij wilt houden, is ook niet belangrijk toch!
Ik ben er mee begonnen met de buitenritten, gewoon ook leuk om terug te kunnen zien waar je langs bent gereden.
Later kwam daar het fietsen, steppen en lopen bij :') nu heb ik zo'n smartwatch en is het ook gewoon leuk om bij te houden, je zelf uit te dagen etc...

Hier ook grauw en grijs, wel heerlijk weinig wind!
Maar hier vandaag een rustdagje voor de honden en ik druk met huishouden, boodschappen en paardjes.
Morgen weer lekker aan de wandel!

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 19:35

Wat weer een mooie foto's komen er voorbij!
-14 is mij toch echt te koud hoor Noordje. Haha. Ik krijg het al koud als ik eraan denk. Brrr.

Wij doen op het werk een challenge om de komende twee week zoveel mogelijk km te bewegen. Hopelijk verslaan we de leerlingen die dus ook bijhouden hoeveel ze bewegen. Alles via Strava. Vandaag dus maar eens een stukje gewandeld in het bos met strava.

Dat gebruik ik eigenlijk nooit. Maar werkt wel leuk.
Ik heb een smartwatch en hou het daarmee altijd bij hoeveel ik beweeg en loop.

Anyway op een stuk gelopen waar ik vaker loop en vind dit altijd zo'n mooie plek. <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 19:49

Heel gaaf inderdaad die berken :j

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 19:53

Ha, ik ben een beetje een cijfertjesnerd. En een wensdoel maakt dat ik ook nog iets gemotiveerder ben.
Ik zet dan ook structureel mijn app aan.
80 km inmiddels dit jaar.

Betekent in mijn geval overigens niet dat ik niet geniet hoor, rationele cijfertjesnerds kunnen daarnaast ook prima emotioneel zijn en schoonheid zien.
Het staat niet per se tegenover elkaar, hoewel mensen dat soms wel denken := :D

Overigens maakt het mij dan weer echt niet uit hoeveel een ander loopt. En het maakt mij ook al niet uit of iemand het al dan niet bijhoudt. Tis geen wedstrijd ofzo, gelukkig maar. Voor mezelf vind ik het wel leuk.
Ben ook al jaren lid van een laar wandelfacebookpaginas.

Belangrijkste is dat iedereen plezier heeft in de manier waarop hij/zij wandelt.

Dit topic gaat hárd de laatste weken, ik kan het nauwelijks bijhouden _O-

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 19:55

Ik zie het ook zeker niet als wedstrijd. Maar het stellen van een doel (in mijn geval 1000 km dit jaar) zorgt dat ik net iets vaker mezelf de deur uit schop als ik eigenlijk niet zo'n zin had

Wel gaan lopen is sowieso altijd beter voor me. Ben me er nog nooit slechter van gaan voelen

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 20:07

Dilan93 schreef:
Ik zie het ook zeker niet als wedstrijd. Maar het stellen van een doel (in mijn geval 1000 km dit jaar) zorgt dat ik net iets vaker mezelf de deur uit schop als ik eigenlijk niet zo'n zin had

Wel gaan lopen is sowieso altijd beter voor me. Ben me er nog nooit slechter van gaan voelen

Was mijn doel vorig jaar.
Net niet gehaald, op 970 uitgekomen.

En voor dit jaar staat het doel weer hetzelfde.

Ik ben oa lid van de '1000wandelkilometers' Facebookgroep. Al enige jaren.

Die hebben een grappige kleurplaat van een schoen, met 100 of 1000 kleine vakjes.
Voor iedere kilometer, of iedere 10 kilometer mag je dan een vakje kleuren.
Klinkt heel onzinnig, en toch is het grappig.

Overigens zitten daar ook heel veel mensen die niet eens in de buurt van de 1000 komen. Het delen van enthousiaste wandelverhalen staat ook daar voorop gelukkig :D

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 20:15

Leuke foto's Daphne. Waar staat berceau (krib, wieg vertaald vanuit het frans ) voor?

FaringoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 08:50

Wat leuk zeg Daphne. Dat stuk ken ik wel. Zelfs mijn vader kwam daar als kind (is nu 75) in het weekend. Blijft een mooi plekje.

Mo0ie plaatjes toch hoor lizard ondanks het weer. Vind dat soort sluizen altijd wel imposant.

Voor mij is het bijhouden ook zeker geen wedstrijd. 1000km zou leuk zijn maar zal er geen seconde van wakker als dat niet lukt. Bij mij gaat genieten van de natuur en een stukje ontspanning echt voor op het aantal kilometers. Soms kon je wandelaars tegen die je zo hard voorbij komen dat je je afvraagt of ze uberhaupt wel iets zien van de omgeving.

Ik heb me van het weekend ingeschreven voor de Hartstocht. Een wandeling op 10 april voor het goede doel. Je kan zelf bepalen waar je loopt en je vooraf inschrijven voor een bepaalde afstand. Aangezien mijn moeder is overleden aan een hartstilstand vind ik dit wel eens goed om te doen (doneer wel vaker, dat wel). Met een beetje geluk kunnen we onze afstand (15km) lopen op het Pieterpad. Staat wel gepland voor dat weekend maar is even afwachten hoe het er dan met alle maatregelen voor staat.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 09:58

Wouw klinkt goed Faringo. Succes met de actie en hopelijk gaat het door.