Persoonlijk werkt voor mij de primer van Essence beter dan die van sensationails, dus wat is dan goed? Die van Sensationails is toch wel en stukje duurder maar zegtdus nog niks Ik denk eerlijk gezegd dat ik 3 weken met dezelfde lak ook wel saai vind... dan kijk ik er zolang tegenaan Ben erg benieuwd als mijn bluesky binnen is
Ik gebruik de primer van PBC en die werkt voor mij heel goed. Die is ook zuurvrij, ook niet onbelangrijk.
Ik vind drie weken met 1 kleur ook niets. Daarom zet ik met gellac altijd een mooi neutrale french en dan kan ik naar hartelust verder lakken. Mijn nagellak blijft over de gellac ook veel langer mooi.
Waarom wordt er primer gebruikt bij soak off gel? Ik buff alleen en dan begin ik met de base. Mijn probleem is eerder dat de gel vast zit dan dat hij vanzelf los laat. Ik ben de kleur na een week altijd wel zat en dan vind ik het heerlijk om de gel eraf te pulken. De eerste keren ging dat heel goed, kwamen er hele lappen af, maar de laatste tijd zit het muurvast. Ik heb nu alleen op de tips base aangebracht. Ik ga morgen eens kijken of dat verschil maakt.
Tazzey
Geplaatst: 11-01-14 18:17
Als ik geen primer gebruik dan ligt het er binnen een dag vanaf. Dat heb ik met alles. Overigens is mijn voorbereiding wel goed. Ik heb gewoon rot nagels.
Gel of gellak mag je er echt nooit vanaf trekken daarmee trek je gewoon een laag van de nagelplaat af.
Omdat het er anders zo af ligt waarschijnlijk chipt gewone nagellak bij jou ook niet snel bij mij soms al na een uur.... Vanmiddag gelakt met gewone lak en heb nu al een chipje op mn duim en wijsvinger en ja ik gebruik goede base en topcoat. Tja je hebt geluk of niet
Ik zou het wel eens willen testen als Stef het zet of het dan miss langer zit... Maar om nou helemaal naar werkendam te rijden
Jolienn
Geplaatst: 11-01-14 19:12
Ik gebruik ook geen primer hoor. Bij mij blijft het gewoon 2/3 weken netjes zitten. 2 weken sws perfect, in week 3 misschien een klein beetje tipwear bij een enkele nagel. Ik buffer en ontvet en dan begin ik met base + kleur + top en nagelriemolie. In vorm vijlen is lang niet alle keren nodig en doe ik dus alleen als dat nodig is. Heb er ook nooit last van dat iets loslaat oid. Vroeger met acryl/gelnagels wel een paar keer gehad dat t gewoon niet bleef zitten. Nagelstyliste zei toen hormonen, maar ik weet t zo net nog niet, want dan zou ik daar problemen mee blijven houden lijkt me?
Ik gebruik verder ook bij niemand de primer. Zonder valt bij mij alles er af. Geen idee waarom. Bij de groothandel werkte een dame die ook de opleiding verzorgde en die heeft het zonder primer geprobeerd en ook toen lag het er binnen een halve dag vanaf.
Inderdaad het kan vele oorzaken hebben. Ik gok dat het bij mij aan de vettigheid van de nagelplaat ligt. Als ik mijn nagels ontvet dan zijn ze binnen een paar minuten al weer vettig.
Normale lak heb ik ook met n uur al de eerste chips. Met Shellac wordt niet gebufferd. Alleen een spul die tijdelijk het vocht uit de nagel haalt en ontvet. En dan dus de Shellac. Dat blijft wel zonder problemen dan minimaal 10 dagen zitten. Daarna ga ik zelf lopen pielen.
Al heeel lang niet meer in het topic geweest maar heb een vraagje voor jullie. Ik gebruik al even orly smartgels en tevreden over maar ik wou toch eens iets anders proberen, voornamelijk doordat er eigenlijk weinig kleurkeuze is. Maar weet niet waar ik iets kan bestellen met de zekerheid dat het wel goed is, kunnen jullie me een webshop aanraden?
AvWShots
Geplaatst: 12-01-14 01:57
LadyMadonna schreef:
Ik gebruik bij niemand primer (bij gelpolish) en heb er nooit problemen nee
Nee inderdaad. Ik doe het dan bij mijzelf en soms eens bij wat kennissen/vriendinnetjes. Niet dat ze op afspraak komen, maar gewoon als we eens niks te doen hebben voor de gezelligheid. Nooooit primer, wel dehydrator. Volgens mij heb je een heel stuk meer aan dehydrator dan aan primer en richt het ook minder (makkelijk) schade aan aan je natuurlijke nagel! Bluesky blijft bij mij trouwens net zo lang zitten als ik het er op laat zitten. Ik heb wel eens een chipje langs de vrije rand of wat tipwear, maar ik moet het echt vervangen door de uitgroei, niet door het liften oid.
Mag ik me ook weer melden, lees wel altijd mee maar post nooit wat.
Maar heb nu toch een vraag. Essie heb je in verschillende kwaliteiten maar degene die je bij Nailsupllies bestel zijn dat de goede of de slechte varianten.
En OPI kan je die ook nog bij een andere webshop (geen ebay) kopen??
Skessa_
Geplaatst: 12-01-14 13:26
Opi kun je ook bij nailsupplies kopen
Bij nailsupplies krijg je de essies met smalle kwastjes.
Dames, op boktmarkt staan wat meiden die een groot deel van hun stash verkopen. Wellicht de moeite waard om even te kijken
Essie heeft 2 varianten: drugstore en salon. Die je hier kunt kopen is de drugstore variant, met de niet self levelling formule en het brede kwastje.
Die je vanuit de US koopt is de salon variant, self levelling en met een mooi smal kwastje. Ik koop hier geen Essie meer, omdat ze ten eerste veel te duur zijn en ik de salon variant stukken fijner vind.