Hardlopen deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SteffiiY

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 16:41

Ja ik heb de Garmin 110 als ik het even uit mijn hoofd zeg :P

Ik heb ook de update gedaan en hij is en was inderdaad sloom met GPS verbinding maken.
Het is het beste om buiten op een open plek te staan, dan pakt hij het snelst de GPS.
Maar je hebt gelijk bij mij heeft die ook zeker 4-5 minuten nodig.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 16:43

Haha ja, volgens een ander bericht wel :D
Komt wel een beetje stalkerig over, sorry, maar ik zocht op "forerunner 110' en kwam jou tegen haha.
Denk dat ik hem voortaan maar vast in de tuin leg en ik me in de tussentijd ga omkleden of iets dergelijks :+

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 16:44

Geeft niet :) :P Handig toch zo een zoekfunctie!

Ik leg hem inderdaad ook buiten in de tuin en ga dan me schoenen aandoen, en dan is hij meestal wel klaar :=

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 19:15

Iemand hier ervaring met pijn aan de achterkant van de knie? Die twee spieren (?) die je heel duidelijk voelt, met name de buitenste. Trekt ook door naar m'n kuit.

Was heel netjes begonnen met opbouwen, had geen tot weinig last. Maar vandaag met de loopgroep (beginners) heuveltraining gedaan en toch echt flinke pijn nu helaas..

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 19:40

Doe je het na je trainingen masseren of koelen? Ik had namelijk vaak last van me linkervoet maar sinds ik die na het lopen masseer en insmeer met verkoelende voetbalsem heb ik hier geen last meer van!

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 19:47

net even gelopen :D
ong. 400 m inlopen, dan bijna 1,1 hardlopen en dan bijna 1 km uitlopen :D was toch best trots dat ik die 1 km redde, al was ik wel best uitgeput hierdoor..

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 20:20

Ja ik smeer standaard met spiroflor, dat werkt wel fijn. Maar wil het liever voorkomen ;)

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 20:53

DeEenhoorn schreef:
ong. 400 m inlopen, dan bijna 1,1 hardlopen en dan bijna 1 km uitlopen :D was toch best trots dat ik die 1 km redde, al was ik wel best uitgeput hierdoor..

Ben je aan het opbouwen en alleen hardlopen of lopen met wandelen afwisselen? Gebruik je een bepaald schema oid?

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 00:06

Lumea schreef:
DeEenhoorn schreef:

Ben je aan het opbouwen en alleen hardlopen of lopen met wandelen afwisselen? Gebruik je een bepaald schema oid?

Ik werk op gevoel, niks schema's... de een is veel te simpel maar het volgende beginnersschema is weer veel te zwaar, en ik heb dit inderdaad opgebouwd. Vorijge week gestart met 500 inlopen, 500 rustig (6/7 km/u) hardlopen en dan 1 km uitlopen maar dat ging eigenlijk al wel erg makkelijk.

mellen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 09:34

Vandaag mijn eerste loop, ik doe de 6 km lenteloop in Eerbeek.
Ik vind het best spannend, en dan niet de afstand, maar meer hoe alles voor en na de start werkt.
Ach ik zie wel.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 09:52

Heel veel succes en plezier!
Ken je gevoel, dat is ook spannend!
Gelukkig wijst het meestal voor zich als je er eenmaal bent.

mellen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 10:57

Ja Natasja91 daar ga ik ook van uit. Kreeg al een goede tip, niet van het pad afraken en in de bosjes duiken.
Ik ben juist door de zenuwen gestopt met dressuur wedstrijden, omdat ik te zenuwachtig was om mijn proefje goed te rijden, ik zenuwachtig paard gestrest, en nu doe ik het alleen dus dat zal wel beter gaan.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 11:03

Succes met de loop! Het is heerlijk weer.
Hier les 3 doorstaan vanmorgen. Lekker zo die rust.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 11:34

mellen95 schreef:
Vandaag mijn eerste loop, ik doe de 6 km lenteloop in Eerbeek.
Ik vind het best spannend, en dan niet de afstand, maar meer hoe alles voor en na de start werkt.
Ach ik zie wel.

Succes :D Gewoon rustig lopen en laat jezelf niet teveel ophaasten door al die mensen om je heen\
Ik spreek uit ervaring, mijn eerste run had ik me al helemaal stukgelopen na 1 km :P

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 11:44

Haha ik ook. Bij de tweede ook, overigens :+ ook te weinig gedronken, want door de spanning moest ik sowieso al steeds naar de wc en zag het niet zitten om tijdens de loop te moeten :+ resultaat was.. Steken :+

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 12:14

Welkom Natasja91 en haaaaay Caro! :D

Ik moest gister eigenlijk lopen, maar dat ging helaas niet door omdat ik de hele dag moest werken
en daarna meteen door moest naar een feestje. Dus nu vandaag maar les 9 van Evy lopen!
Ik ga denk ik maar weer een keer met mijn hartslagmeter lopen en bijhouden wat mijn hardslag tijdens
het lopen/wandelen is. Moet me nog wel een beetje gaan verdiepen in die hartslagen, want weet niet
wat 'goed' of 'fout' is.

Verder heb ik al 3 wedstrijden uitgezocht die ik kan gaan lopen, alleen zijn ze helaas heel dicht bij elkaar
dus zal ik er 1 moeten laten vallen. Volgens mij waren het er 3 verspreid over 2,5 week, dat wordt toch een beetje te gek. :+

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 16:08

Ik zet mijn garmin ook altijd even van te voren aan. Als jd hem uitzet op de plek waar je hem ook weer start is die wel heel snel.

Klinkt als aanhechtingen bij je knie. Deed het ook al pijn voor je heuveltjes training?

Ik ga toch beetje rustig aan doen. 2 weken terug enkelbanden beetje gescheurd toen ik op een wedstrijd door MN enkel ging. Donderdag 9km gelopen en dat voelde ik iets te veel. Dus volgende week maar niet de halve marathon doen:(

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 16:10

chanelle14 schreef:
Welkom Natasja91 en haaaaay Caro! :D

Ik moest gister eigenlijk lopen, maar dat ging helaas niet door omdat ik de hele dag moest werken
en daarna meteen door moest naar een feestje. Dus nu vandaag maar les 9 van Evy lopen!
Ik ga denk ik maar weer een keer met mijn hartslagmeter lopen en bijhouden wat mijn hardslag tijdens
het lopen/wandelen is. Moet me nog wel een beetje gaan verdiepen in die hartslagen, want weet niet
wat 'goed' of 'fout' is.

Verder heb ik al 3 wedstrijden uitgezocht die ik kan gaan lopen, alleen zijn ze helaas heel dicht bij elkaar
dus zal ik er 1 moeten laten vallen. Volgens mij waren het er 3 verspreid over 2,5 week, dat wordt toch een beetje te gek. :+

Heb een tijdje terug hier in het topic een heel verhaal er over geplaatst inclusief linkjes naar sites om al je hrzones te berekenen.. Misschien kan je die vinden met de zoekfunctie?

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 16:43

Ik heb nu heel veel zin om te gaan hardlopen maar ik ben gisteren nog geweest. .

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 16:49

Van horloges heb ik geen verstand, mijn iphone met nike vind altijd meteen gps als ik hem aanzet :) (heb alleen soms onderbrekingen als ik onder de snelweg door ga).

Ik wil heel graag meedoen aan 2 lopen deze zomer en bij een als ik me voor april inschrijf is ie stuk goedkoper maar ik twijfel nog een beetje. Lopen jullie zo'n loop "alleen"? Ik heb niemand die mee wil (vervoer nog wel maar totaal geen interesse om zelf al is het maar een hele kleine afstand te lopen). Ik ben wat verlegen en is het dan wel leuk of sta je dan maar wat tussen groepjes vrienden? Er doet wel een oud klasgenoot mee maar die gaat volgens mij veel sneller lopen dus komt dan in een ander startvak. Zou ik haar gewoon eens vragen wat voor verwachtte tijd zij heeft opgegeven of is dat onbeleefd?

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 16:56

Ik ga eens even zoeken Romyv, bedankt!

Tuurlijk kun je dat vragen welshfan97! Ik moet ook nog even bedenken hoe ik het ga doen, waarschijnlijk loop
ik alleen en anders sleur ik m'n vriend wel mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 19:18

Naborah schreef:
Meer interval, iemand om je op te jagen en toch even sterven :j
- Loop 5 minuutjes, dan een minuut wandelen, herhaal een aantal keer. Als je dit saai vindt, 3/1/4/1/5/1/6/1/7/1/6/1/5/1 kan ook, of welke variant je ook verzint.
- Loop je met een sporthorloge/app? Zo ja: niet naar kijken, dan ga je (onbewust) aftellen op een negatieve manier.
- Ben je snel afgeleid? Loop met muziek in, dit helpt mij. Ik loop met klassieke muziek op en dan raak ik niet zo gefocussed op hoever/hoelang ik nog moet. Doe ik alleen bij duurlopen, btw.
- Eindig je looprondje met een eindsprint. Dit is voor iedereen anders, genoegen nemen met wen kleine versnelling is ook goed, als je nog maar even lekker aanzet! Ja, ook als je echt-niet-meer-kan!
- Loop samen, of in jouw geval, zoek eens iemand die met je meeloopt. Iemand die aan het einde meefietst mag ook, zolang hij je maar na die 32e minuut nog even een minuut of drie laat lopen. Laat hem iets harder dan jij loopt voor je fietsen of op je hielen, instinct reactie: even doorlopen ;) Je lichaam kan echt nog wel even een stukje verder als je al langere tijd deze afstand/tijd loopt (en rustig hebt opgebouwd)!

Superbedankt voor de tips :D

Romy, haha... Maar als jebhet zo bekijkt; na 2 km ben ik op mijn 'eigen tempo' al moe, dus dan doe ik de laatste 2.5 km op karakter... Die 500m zou mss lukken ( op gemiddelde tempo) maar dan ben ik zo uitgeput dat het niet echt leuk meer is omdat 4x in de week te doen...

ANYWAY; ik ging vandaag met lange tanden hardlopen, zag er heel erg tegen op omdat het de laatste tijd zo moeizaam ging. Maar toen ik begon kwam ik er achter dat ik nog wel een tempootje lager kon. Vond het een beetje awkward hoe sloom ik ging; ik zag er voor voorbijigangers volgens mij uit als een oma die probeerde te snelwandelen.
Maarrr..... Ik liep zo lekker! Ik wist weer helemaal waarom ik hardlopen zo leuk vond. En het ging verder echt totaal moeiteloos..l na 4,5 km was ik niet eens een beetje moe, dus daarna nog een sprintje eruit gegooid EN DE VIJF KM GEHAALD.... :):) :):) Who cares dat ik voor joker liep, en dat ik er 38 minuten over gedaan heb ( de vorige keer,toen ik na 4,5 km was gaan wandelen, was ik sneller; toen liep ik 5 km in 37 minuten :') ) ik heb er van genoten en weer een mijlpaal bereikt :D :D nu ben ik heel erg trots....
Van ernstige obesitas en na een minuut hardlopen op de vloer ligt vanwege ademnood ( op welk tempo dan ook ) naar een bijna gezond gewicht en 5 km kunnen hardlopen *\o/* dat had ik zó nooit van mezelf verwacht :D

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 19:24

En weet je? Daar gaat het om! Schijt wat anderen van je denken, het gaat om jouw plezier en jouw doelen! Én zo langzaam was het niet hoor!

Ik heb vorige week mijn eerste wedstrijd alleen gedaan en in het startvak stond ik eet inderdaad wat verloren bij. Maar eenmaal aan het lopen ging het heerlijk. Kon me volledig op mezelf concentreren en liep vanaf een km of 5 met een oudere dame op die exact mijn tempo liep

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 19:27

Inderdaad :D

Dat lijkt me wel lastig met wedstrijdjes idd, maar zelf lopen lijkt me dan weer fijner tijdens zo'n wedstrijd dan met een maatje mss. Ik zou wsl toch de neiging hebben om mezelf uit te sloven en over mijn tempo te gaan lopen ( :') :o ) ...

Is het geen optie om een vriendin als supporter mee te nemen?

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 19:38

Menino schreef:
ik heb er van genoten en weer een mijlpaal bereikt :D :D nu ben ik heel erg trots....
Van ernstige obesitas en na een minuut hardlopen op de vloer ligt vanwege ademnood ( op welk tempo dan ook ) naar een bijna gezond gewicht en 5 km kunnen hardlopen *\o/* dat had ik zó nooit van mezelf verwacht :D

En daaaaar gaat het om *\o/*