[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bonnyyyyyy

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 11:37

dat is knap hoor zo veel afvallen!
ik wil rond de 60 gaan zitten, ik merk dat het heel erg moeilijk is met sporten namelijk!

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 11:38

Hier een paar slechtere dagen gehad qua eten: te veel en niet aan mijn dieet gehouden. Ook nog in mijn stopweek dus dat speelt ook wel mee denk ik.
Was vanmorgen een kilo zwaarder dan vorige week -O-

En net had ik eet eetbui. Maar... alleen maar groentes gegeten! :D
Wel veel: 1/2 stronk broccoli, 2 tomaten, bakje radijsjes en 5 kleine augurken :')

Bonjoy: gefeliciteerd! Alhoewel jij heel anders dieet dan ik ben je wel een voorbeeld voor me.
Enne... ik doe ook mee voor de laatste 10 kilo's :j (ben nu -7/8)

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 11:41

Mag ik mij melden?

Ik wil dol graag af gaan vallen... Want met mijn gewicht ben ik gewoon te zwaar voor mijn pony. Maar ipv dat ik afval kom ik aan.

Heb al overwogen om naar een diatisten te gaan maar dat is zo onwijs duur dat ik het steeds niet doe.

Ik eet heel onregelmatig. Ik mag geen producten waar melk in zit waardoor t allemaal wat beperkter is. Er moet trouwens ongeveer 10 kilo af.

Winner91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 11:56

@Malih, vanwege je beperkte voeding is het misschien toch handig
om naar een diëtiste te gaan?

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 12:08

Jeeeeaaaaahhhhh alsnog 0,3 eraf, al waren paps en mams niet thuis deze week en dus niet gezond gekookt, maar pizza, sate, etc. Als avond eten gehad :+

rakkertjuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 12:16

Beetje slechte foto ging eigelijk om mn nieuwe broek bij mn vriendin.. maar zo kan je toch beetje zien hoe mn bouw is..
Best stevige benen en brede heupen.. Toch wel moeilijk om daar wat aan te doen.

Afbeelding

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 12:18

Ik zie hele normale bovenbenen op de foto hoor.
Misschien dat hij vertekent. Maar volgens mij zijn mijn bovenbenen een stuk dikker.

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 12:20

Ik vind het ook wel gaan, maar je bent zelf natuurlijk altijd kritischer, mijn heupen zijn nog een stuk breder... Zolang er vet opzit is het eraf te krijgen! dus positief blijven!
Haha Michelle, fijn voor je!
Hoi Malih! ik ga ook naar de dietiste en ben wat lactose gevoelig, en daar wordt heel fijn rekening mee gehouden, dus misschien toch eens polsen hoe en wat?

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 13:13

Bij mij zit het probleem ook echt op de dijen/bovenbenen/heupen. Heb wel een slanke taille en geen buikje, ben stiekem ook best een beetje trots op het gedeelte boven mijn kont, hihi!

Net weer lekker met paardje aan de wandel geweest, weer 3,7km op de teller!

Afbeelding

rakkertjuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 13:30

Ja dat heb ik dus ook.. Mijn boven lichaam gaat er mee door.. maar mijn heupen en benen vind ik niet mooi..
Ze zijn al wat slanker als ze waren.. maar blijf maar steken.. hoop dat ik met spinning op sportschool wat slanker krijg

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 13:39

Volgens mij is er hier niemand in het topic die geen last heeft van brede heupen/stevige bovenbenen. :P

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 13:51

hannahaapje schreef:
Volgens mij is er hier niemand in het topic die geen last heeft van brede heupen/stevige bovenbenen. :P

Ik heb er geen last van :P

Ik heb juist vetjes rond mijn middel, haha. Ben van boven stevig en onder smal/normaal.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 15:02

Bonjoy gefeliciteerd! Wouw wat een topprestatie! Mijn doel is in eerste instantie ook die magische grens van -20 :j

En die stevige bovenbenen (en vergeet de kuiten niet in mijn geval :') ) zijn ook hier zeker aanwezig! haha.
Het zou zo ideaal zijn als je je spekjes daar kon plaatsen waar je zelf wilde.. Dat je kon schuiven naar de plek waar je ze in het betreffende kledingstuk nodig had :')

98xsophiex98

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 15:23

Arienette schreef:
98xsophiex98 schreef:
Ik wil 10 tot 15 kilo afvallen

ja maar het gaat mij er dus om waar je dat op baseert? wil je naar een gewicht waar je lang op hebt gezeten voordat het mis ging? een gewicht waar je je van herinnert dat je toen gelukkiger voelde? of is het om onder de 25 grens van het bmi te komen?

Om op een gezonder bmi te komen en kleinere kledingmaat te hebben

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 15:29

Whoooo goed hoor, Bonjoy!! Topper!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 16:01

Halleuh! Meld me hier ook aan! Ik ben begonnen aan mijn zoveelste poging. En hoop de motivatie nu goed vast te houden. Ik heb een schrift gekocht waar ik van alles in opschrijf en hoop dat dat me gaat motiveren/steunen etc. Ik weeg nu (effe met de billen bloot :o :D ) 84,4 kilo en ben 159 lang. Dus ja, te zwaar. Mijn doel is om op 25-5 75 kg te wegen dus dat is 9,4 kilo in 3 maanden tijd. Waarom? Ik heb dan een toneeluitvoering, in een echt theater, en wil er dan gewoon goed uitzien en me goed voelen :D

Ik ben sinds september trouwens wel al afgevallen van 89 kilo naar 84 dus ik KAN het wel... (was zelfs 83 :o )

Bij mij ligt het erg aan snoepgedrag, vooral 's avonds. Als ik me K**** voel neig ik naar chips en andere zooi. Voeg er een manlief bij die ook wel van snacken houdt en je hebt feest. Ik ben al goed bezig (!) door mijn kinderen hun eigen koektrommel te geven en daar mogen ze hun eigen soort koek indoen en daar kom ik echt niet aan (dat hebben ze direct door). Ik ben nu van plan me te houden aan fruit ipv koek als de kids uit school zijn. Maar ben verslaafd aan chocomel (FOUT!) en lekker eten. Dat is ook een punt: ik eet met het avondeten echt te veel van de foute dingen (rijst, saus, vlees). Extra euvel zoals mijn man het zegt: Ik kook daarbij ook nog eens lekker :o .

Motivaties om af te vallen zijn er genoeg. Mijn kinderen en man op 1. Mijn zus is ernstig ziek, mijn vader heeft suikerziekte en nierinsuficientie en dat beide heeft mij toch wel met de neus op de feiten geduwd dat ik zo gezond mogelijk moet leven om alle risico's voor te zijn. We zijn een familie met veel hartklachten en suikerziekte... (dat is niet wat mijn zus heeft trouwens, die heeft een vorm van kanker... daar doe je in mijn ogen weinig aan. Dat kan iedereen overkomen. Maar suikerziekte kan ik voorkomen door af te vallen)

Ik heb mezelf ook al een cadeautje in het vooruitzicht gesteld als ik 80 en 75 weeg :+

Dus... tips, schoppen onder de kont: het is allemaal welkom! :Y)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 16:11

Welkom (terug?) Zilfstar! Je geeft zelf een aantal heel goede motivatie's aan, hou dat vast! :D

Ik ben drie nieuwe broeken rijker :D
Afbeelding

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 16:11

Regallie : Ik zou het fruit beperken naar 2 stuks per dag ivm de fuitsuikers en de koolhydraten wat minderen door smiddags ipv brood kwark/yoghurt/noten/crackers met pindakaas of jam te eten bijvoorbeeld.
Op het moment dat je de koolhydraten en suikers mindert zal je merken dat met de tijd je behoefte naar suiker (suikerverslaving) zal minderen.

Arientte: Je gewicht bepaal je mede door je bmi. Maar ook waar jij je prettig bij voelt. Als jij een gezond bmi hebt maar je heb bijvoorbeeld nog een buikje waar jij je niet prettig bij voelt ga je door met sporten tot het buikje er af is!. Het is natuurlijk wel belangrijk om een ondergrens aan te houden dat je wel op een gezond gewicht blijft.

Zilfstar:Welkom!
Je hebt zelf al genoeg punten aangegeven waarom het belangrijk is om af te vallen. Ik hoop dat je die motivatie en de wilskracht om daadwerklijk af te vallen hier ook kan vinden.
Alvast 1 kleine tip als je overdag gewoon gezond en gevarieerd goed eet en op je koolhydraten en suikers let zal je in de avond veel minder drang om te snoepen hebben. En sporten(beweging) is de sleutel tot afvallen!

Zelf heb ik ook weer op de weegschaal gestaan was niet heel veel lichter maar weer 300gram. Maar is toch iets. Ben nu in totaal 4,5kg kwijt. Waarvan 2kg zeker vocht en begin het nu een beetje aan me buik te merken daar meer af gaat terwijl ik liever heb dat het van me billen en benen gaat. Maar daar moet ik nog ff geduld voor hebben haha.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 16:12

@Zilfstar welkom! Succes ermee!

@Bonjoy mooie broeken hoor :D

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 16:16

Leuke broeken !!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 17:41

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 17:46

Zo! Je ziet er echt goed uit Bonjoy!
Heb je ook een foto met één van je nieuwe broeken?

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 17:55

Zo! :oo
Ik heb ook expres een broek bewaard uit 'mijn donkere dagen' ( :') ), hoop uiteindelijk hetzelfde effect te hebben als jij! :D

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 18:00

Wauw echt gaaf Bonjoy! (wil ik ook!! :j )

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 19:25

Bedankt voor je uitleg Wollie! Vind het momenteel heel moeilijk om een balans erin te vinden.. hoeveel mag ik, wat is goed voor me, ect.. Ik heb vandaag een stukje ontbijtkoek meegenomen. :)

Negerzoen, thanks voor je linkje! Wow.. ik mag 1593 kcal als ik 24 uur totale rust zou hebben.. en 2549 voor als ik 3-5x sport (ik rij 4x paard, fiets, spring touwtje, en ik verzorg honden en katten, dus veel schoonmaken en met honden lopen enz). Wow.. ben heel verbaasd, haha!

Yeah goed bezig Bonjoy!! :D Mooie broeken ook :D

Ik wil er ook nog 10 af :D

Safiera, nou ondanks dat je zin had in eten heb je groenten gegeten, erg goed! :D

Welkom Malih & zilfstar! :)

:D Super Michelle!