[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 13:45

Pff, ja Polly, ik ben vreselijk misselijk :\ Maar gelukkig niet overgeven e.d.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 13:52

Ik heb ook 1x de MAP ingenomen. Niet ziek van geweest, wel een opgeblazen gevoel van gehad... :=

Anoniem

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 14:13

Ik heb hem ook 1x gehad en toen ben ik er echt heel ziek van geweest. Moest echt een emmertje naast me zetten want ging niet helemaal lekker. Heeft toen ook vrij lang aangehouden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 14:29

Ik heb hem ook 1x gehad, en ik heb echt gewoon letterlijk een hele dag liggen slapen.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 15:02

Heb map tweemaal moeten nemen, maar geen enkele last van gehad gelukkig.
Maar kan wel hevig zijn voor sommigen, maar zwangerschap ook -O-

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 15:41

Ik wou net zeggen, ben van de zwangerschap wekenlang 24/7 misselijk geweest :=

Neemt niet weg dat het onwijs vervelend is! BaileyMix, eet steeds kleine beetjes ipv 3 hoofdmaaltijden en tussendoortjes dat is bij misselijkheid prettiger voor je maag en jezelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 12:05

Ik heb hem toen pas ingenomen nadat ik een goede bodem voedsel had in m'n maag. Heb behalvd wat vage misselijkheid geen lichamelijke klachten gehad. Wel was ik een paar dagen enorm chagrijnig.

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 12:08

Heb sinds eergisteren een spiraaltje! Het viel me mee. Het is even kort heel vervelend maar echt pijn vond ik het niet doen. En dat terwijl ik toch wel een watje ben hihi. Goed ontspannen is wel belangrijk, en je moet in je menstruatie week zitten. Heb er de dag zelf wel last van gehad maar ik had naproxen en dat hielp goed. Heb gisteren al geen pijnstiller meer nodig gehad!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 12:27

Ik heb een vraagje aan de mensen die een koperspiraaltje hebben laten zetten.
Hoelang duurde het voordat bij jullie de menstruatie weer op gang kwam?

Ik heb hem nu begin Mei laten zetten en nog steeds geen menstruatie.

purple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 13:35

Hoe lang duurt het ongeveer voordat je hormoonhuishouding gewend is aan een nieuwe pil?
Ik ben nu 2 maanden geleden gestopt met de Diane en aan een andere pil begonnen, vorige keer dat ik dit deed kreeg in heel erg last van acne (ik weet alleen niet hoe lang het duurde voor dat het begon) en was daarom ongeveer na een half jaar weer begonnen met de Diane. Ik was toen trouwens out-of-the-blue gestop met de Diane en een paar maanden zonder pil.
Tot nu toe blijft mijn huid redelijk rustig... *klopt af* maar ik ben bang dat het nog moet beginnen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 13:36

Mijn HA zegt altijd dat het drie strips (dus drie maanden) duurt voordat je lichaam gewend is aan een nieuwe pil, en dus ook drie maanden voordat je merkt of hij echt werkt of niet. Maar huh... Je bent 2 maanden geleden gestopt met de Diane en hebt daarna een paar maanden geen pil geslikt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 13:48

Hallo iedereen! :D

Ik heb een vraagje, ik slik nu al z'n 2 maanden geen pil meer. Eigenlijk zonder reden.
In de eerste weken was ik onwijs chagrijnig.. Dit klaarde gelukkig weer op.
Nu heb ik besloten om eerst een tijdje zonder pil verder te gaan om te kijken hoe ik er op reageer.
En eigenlijk voel ik me veel beter, ik ben nu z'n 1,5 week bezig met gezond eten en wonder boven wonder gaat het gewoon moeiteloos. Ik heb veel mindere trek in ongezond voedsel. Het is natuurlijk niet helemaal weg, als ik nu aan koekjes denk denk ik ook 'hmm lekker.' Maar ik merk dat ik het niet echt nodig heb.
Maar nu weet ik niet 100 % zeker of het wel door de pil komt, het kan natuurlijk ook het mooie weer zijn of de gezonde voeding...

Daarnaast wil ik eigenlijk wel gewoon een anticonceptie gebruiken, vastigheid qua menstruatie vindt ik wel fijn. Alleen ik weet niet wat. Ik weet niet of het eet gedrag van de pil afkomstig is. Mijn beste vriendin heeft sinds een paar maanden een implanon, z'n staafje in haar arm. Nu wordt ze 3 jaar niet ongesteld en kan ze ook 3 jaar geen kinderen krijgen. Dit klinkt ideaal. Ik heb geen kinderwens, de eerst komende 5 jaar niet in ieder geval. Maar ik vindt het ook wel een beetje eng. Hoe weet je zeker dat zo iets werkt? Ja met de pil is dat eigenlijk precies het zelfde, maar je doet zelf dat nog iets. Met een implanon of spiraal moet je volledig vertrouwen op dat het werkt.
Ik vindt een implanon zetten ook vrij eng klinken....

Wat adviseren jullie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 13:51

Zowel implanon als een spiraal zijn effectieve en betrouwbare manieren van anticonceptie. Ik denk zelfs betrouwbaarder dan de pil, aangezien je met zoiets niet een pil kan missen.

Wat mij tegenstaat aan de implanon is dat de hormonen alsnog door je hele lichaam verspreid worden. Hij wordt immers in je arm geïmplanteerd en om bij je baarmoeder te komen moeten de hormonen dus net zo'n afstand afleggen als wanneer je de pil zou slikken. Bij een spiraal zitten de hormonen veel lokaler, waardoor je minder last zou hebben van de klachten die je krijgt van anticonceptie als de pil.

Het nadeel is weer dat veel huisartsen geen spiraaltjes willen zetten bij jonge meiden die nog geen kinderen hebben gehad zonder aanleiding. Ik denk dat je het beste even een afspraak kan maken bij je HA en met hem/haar zou bespreken wat voor jou de beste optie is.

Ik kan me herinneren dat je vrij jong bent. Is vrijen met condoom geen optie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 14:18

Emma: Ik ben 22.
Ik heb geen vriend, dat is het hele probleem niet.

Qua menstruatie is het vaak ook wel handig...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 14:19

Oeps, excuses.. Ik dacht dat je jonger was!

Qua menstruatie is het inderdaad handig, maar zowel met een implanon als een spiraal is de kans alsnog erg groot dat je elke maand ongesteld wordt.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 14:37

Nuvaring geen optie voor je dan Amoor?

purple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 15:50

Emmaa_ schreef:
Mijn HA zegt altijd dat het drie strips (dus drie maanden) duurt voordat je lichaam gewend is aan een nieuwe pil, en dus ook drie maanden voordat je merkt of hij echt werkt of niet. Maar huh... Je bent 2 maanden geleden gestopt met de Diane en hebt daarna een paar maanden geen pil geslikt?

Nee dat was bij mijn vorige poging om aan minder hormonen vast te zitten. Toen ben ik gestopt met de Diane en had een paar maanden geen pil, ik had toen heel erge acne en ben toen begonnen met een andere pil, dat hielp helaas niets... Daarom weer begonnen met de Diane en nu weer een nieuwe poging, met meteen een overstap naar een andere pil ;)

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 01:06

Inplanon krijg je wel een ontzettend lelijk litteken van op je arm dat was er helaas niet bij verteld toen ik hem liet zetten.
Heb hem er ook eerder uit moeten laten halen ivm last van continu langdurige menstruatie. Dus denk daar goed over na.
Met het litteken ben ik echt niet blij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 09:07

Welke pil heb je nu purple? Ik heb, wat betreft acne, goede ervaringen met de Yasmin.

purple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 10:41

Ik heb nu de stediril 30. Na enig onderzoek toen ik hem kreeg, kwam ik erachter dat die als bijwerking: acne... heeft! Maar tot nu toe gaat redelijk, ik smeer bij twijfel meteen een laag benzoylperoxide erop.
Heb idd ook nog aan Yasmin gedacht ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 16:03

Ik denk dat ik maar eventjes een afspraak maak bij de HA. :j

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 22:20

MAP , neem hem zsm idd .
De mijne ligt langs me te slapen ...
Wil m voor geen goud meer kwijt , maar ik hoorde bij die helft waar de MAP Niks deed ...
En zelfs 1 x onbeschermde sex is genoeg !
Heb inmiddels al 5 jaar een mirena en ben blij ermee

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 12:10

Emmaa_

Mijn huisarts deed er helemaal niet moeilijk over sterker nog hij kwam ermee dat ik een spiraaltje zou kunnen proberen. Van het zetten ook totaal geen last gehad en vond het allemaal erg meevallen. Helaas was dat voor mij ook niet de oplossing dus de mirena er weer uit laten halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 12:11

Ik zei ook veel huisartsen, niet allemaal :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 13:55

KoudbloedKim schreef:
Ik heb een vraagje aan de mensen die een koperspiraaltje hebben laten zetten.
Hoelang duurde het voordat bij jullie de menstruatie weer op gang kwam?

Ik heb hem nu begin Mei laten zetten en nog steeds geen menstruatie.

Dat heeft niet echt iets met de spiraal te maken, die is niet hormonaal namelijk. Kom je van de pil af, wanneer ben je gestopt?