Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sizzle schreef:Wat een ellende in de UK![]()
Of een land officieel nog strenge regels heeft vind ik ook nauwelijks nog relevant. Die regels zijn niet te handhaven blijkt gewoon overal. Een lockdown staat steeds meer gelijk aan alternatieve opties bedenken. Ergens gezellig in de kelder met z‘n allen gamen en zo.
Achterom schreef:Weet iemand hoe het eigenlijk zit met dat de Engelse en Zuidafrikaanse variant besmettelijker zouden zijn? Wat betekent dat, verspreidt het zich over grotere afstand, of ...?
En welke beschermende maatregelen zouden moeten worden genomen (bijvoorbeeld in de zorg) om veilig in contact met de besmette mensen met deze variant te treden?
Abiola schreef:Achterom schreef:Weet iemand hoe het eigenlijk zit met dat de Engelse en Zuidafrikaanse variant besmettelijker zouden zijn? Wat betekent dat, verspreidt het zich over grotere afstand, of ...?
En welke beschermende maatregelen zouden moeten worden genomen (bijvoorbeeld in de zorg) om veilig in contact met de besmette mensen met deze variant te treden?
Dat had volgens mij te maken met het feit dat er bij die Britse variant ongeveer tien keer zoveel virusdeeltjes aanwezig zijn?
https://www.ad.nl/binnenland/mensen-bes ... ~a8e9d928/
lenaa_tje schreef:Vraag van iemand die hier geen verstand van heeft maar maakt testen zonder klachten bij deze variant dan niet nuttiger?
corinep schreef:Ik poste net in het bijzonder luguber topic een experiment op weeskinderen in de jaren 40...
En toen popte dit nieuwsartikel naar boven:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... n-opvoeden
Hoe erg Covid ook is, hier maak ik mij echt oprecht zorgen om, sowieso voor alle kinderen maar ook (de meesten) volwassenen hebben aanraking en nabijheid gewoon nodig...
Sizzle schreef:Die regels zijn niet te handhaven blijkt gewoon overal.
Huertecilla schreef:Sizzle schreef:Die regels zijn niet te handhaven blijkt gewoon overal.
Niet overal. Híer, in Andalucía, wordt er keurig de hand aan gehouden incl. handhaving.
In sommige delen van Spanje is het minder goed maar nog steeds binnen de perken. Een voorbeeld van wél handhaafbaar zijn.
Sheran schreef:Volgens mij zijn Nederlanders best gevoelig voor serieus genomen worden en een goede uitleg zodat ze de urgentie zien. In maart werkte dat goed, inmiddels is dat voor sommige groepen lastiger geworden. En de domme dingen van de overheid werken hier totaal niet aan mee.
Laurie schreef:Sheran schreef:Volgens mij zijn Nederlanders best gevoelig voor serieus genomen worden en een goede uitleg zodat ze de urgentie zien. In maart werkte dat goed, inmiddels is dat voor sommige groepen lastiger geworden. En de domme dingen van de overheid werken hier totaal niet aan mee.
In maart was alles nog zo vers en nieuw... En natuurlijk helpt het niet als de overheid onhandige beslissingen neemt, maar ik denk dat mensen nu vooral een stukje perspectief missen omdat steeds meer duidelijk wordt dat het allemaal nog heel erg lang gaat duren.