Veel moeten afvallen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ryder

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 15:26

Ohnee wat een pech hier!! Is je buikspier echt doorgescheurd Roos? Esther en Purny ook sterkte!!

Musli lekker aan het lopen dus, lukt het stabiliseren in gewicht?

En Gaucho, gaat het nog steeds goed met stabiel blijven?

Ik vind het echt zoooo’n knappe prestatie van jullie! En van iedereen die afvalt en daarna op gewicht blijft, dat vind ik echt het allerallerallermoeilijkste. Al blijf ik nu ook stabiel (schommel ongeveer 1-1,5 kilo omhoog en omlaag), gelukkig.

Ik heb weer een half uurtje op het paard gezeten... enkel in stap, ik probeerde een stukje draf maar na 10 passen wist ik al dat dat nog geen wijs plan was :+ mijn buik heelt aardig snel, alleen het gat in de buikspier boven m’n navel is echt nog dik en onder m’n borstbeen zit een enorme bloeduitstorting. Maar inmiddels kan ik wel weer lekker wandelen, vorige week lag ik nog in bed.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 15:30

Rustig opbouwen dan komt het goed. :j

Dat stabiel blijven is inderdaad een flinke uitdaging. Zeker in deze zomerperiode. := allemaal lekkere dingen, cocktailweer enzo.

Ik heb werkelijk waar geen idee wat het is. Een verrekking is het niet, dat voelt anders. Kan me niks anders bedenken. :+

Sporten ging wel redelijk soepel en gelijk erna een uur gezwommen en dat ging ook fijn. Gelukkig lijkt het mee te vallen. :') wel de buikspieroefeningen gemeden maar verder mag ik niet klagen. Al is mezelf vanaf de bank of bed omhoog hijsen schijnbaar wel heel pijnlijk.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 15:32

@Ryder: afgelopen weken schommel ik netjes circa 1kg rondom m'n laagste gewicht.
Dus voor nu is het helemaal prima zo :)

Fijn dat jij in ieder geval weer kunt wandelen. Nu maar hopen dat paardrijden ook gauw weer fijn gaat!

Vanavond lekker kickboksen bij de sportschool :j

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 15:35

Ohhh ik wil ook zo graag sporten! Maar dat mag pas 6 weken na de operatie (over ruim 4 weken) en ze zeiden dat fanatiek sporten (incl. buikspieren trainen) pas na 12 weken weer mag. Boeeeee.
Heeft iemand hier toevallig ervaring met een buikoperatie? Duurt het echt zo lang?

Zorro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 15:42

Hi guys!

Sorry ik ben even een tijdje afwezig geweest :(
Door een blessure aan mijn knie (stommm) een tijdje niet kunnen hardlopen, ik wil dit toch graag weer oppakken.

Verder moet ik zeggen dat het qua eetpatroon super gaat! Al wordt het nu wel lastig met dit terrasje weer :Y)
Ik ben 6,5 kilo afgevallen inmiddels! Echt zó ontzettend fijn. Een combinatie van 'weet wat je eet' en bewegen was hiervoor voldoende.

Sinds 3 weken heb ik een nieuwe (kantoor) baan. Dus ik zit weer wat vaker op mn gat :') Hoop vanavond bij thuiskomst even een rondje te doen. {:} {:}
Oh en vorige week (weekend) zat ik met mn bestie in het Thermen hotel in Nijmegen, optimaal genieten was dat! <3 Dus de cocktail en de nachos vergeef ik mezelf maar even.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 15:53

Dat klinkt wel logisch helaas Ryder -O-

Hier gaat - op een uitbundige vakantie na - stabiel blijven goed. Vanwege die uitbundige vakantie nu weer ff een wat strakker regime. Ben wel blij dat de sportscholen weer open zijn voor wat extra compensatie voor borrels / terrasje etc :D

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 20:44

Ik ben vanavond even gaan kickboksen. Lekker kapot gaan, want het was natuurlijk ook al flink warm :Y) maar wel altijd fijn als je dan weer geweest bent...

Morgenavond lekker een rondje met een groepje dames en onze racefietsen. Daar kan ik met dit weer ook naar uitkijken en eindelijk kan en mag het (soort van) weer :D

Woensdag ga ik twee nachtjes met m'n zoontje naar de camping. Dus dan komt er van sporten helemaal niks, alleen wat wandelen, zwemmen en spelen...

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 21:39

Hier geen grote inspanningen vandaag, ff weiland gemest en zonder zadel een rondje gehobbeld. Ook wel eens lekker. Eten gaat prima. Drink nu nog een Radler 0.0 minder zoet, en dan kom ik totaal voor de dag op 1450 kcal.
Morgen weer bodypump en wat meer eten.

Hoe is het met de buikspieren Roosch?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 21:48

Keurig resultaat! Jij bent toppunt van fijn eten én bewegen!!

De buikspier gaat eigenlijk goed. Het voelde enorm dramatisch eergisteren maar ik kan het niet verklaren. Nu voel ik hem nog wel maar niet dat je zegt "aaaah!!!"

Ik wilde vandaag even foxyen maat het was zulk mooi weer dat ik de loungeset en het opzetten van het zwembad verkoos boven Foxy. Sorry schat :D

Morgen ga ik weer een uur fitnessen en dan vrijdag weer en aansluitend baantjes trekken.

Ik heb mijn nieuwe bikini gekocht, die ik eigenlijk pas over een paar kilo als beloning had. Maar dan hebben we het wellicht over de winter en wat hebben we in de winter nou aan een bikini? :')

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 22:27

Ik zeg het is bikini weer, en je bent goed bezig. 1 en 1 is 2.

Ik heb vrijdagavond ook krachttraining gereserveerd, en daarna zwemmen en bubbelbad :D

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 09:50

Hier is er voor het eerst sinds weken weer een klein beetje af.
Dat stabiliseren gaat dus eigenlijk wel heel erg goed.
Blijven dus mooi een beetje zo doorgaan :)

Vanmiddag voor 2 nachtjes naar de camping.
Heb er zin in. Eventjes helemaal in de relaxmodus.
Geen werk, geen verplichtingen _/-\o_
Hopelijk morgen nog een beetje zon ook...

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 09:59

Ik heb de weegschaal even links laten liggen :') .
Pootje is niet gebroken, wel goed gekneusd en heeft mooie kleurtjes :') .

Zit veel vocht ook in, dus ik waggel wat in huis rond.

Wel lief, vriend rijdt nu de auto voor ons huis als we met de auto weg gaan _O- .

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 12:53

Es_ther schreef:
Ik heb de weegschaal even links laten liggen :') .
Pootje is niet gebroken, wel goed gekneusd en heeft mooie kleurtjes :') .

Zit veel vocht ook in, dus ik waggel wat in huis rond.

Wel lief, vriend rijdt nu de auto voor ons huis als we met de auto weg gaan _O- .

Tip - leg een opgevouwen badlaken aan het voeteneind onder je matras. Dat scheelt echt voor het vocht in je voet.
Verder Arnica erop en dat is er ook in tabletjes.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 13:04

Ik heb 6 maanden met een kussen onder mijn matras gelegen :') Maar dat is inderdaad wel een goede tip. En veel rust, en dan liefst met je enkel hoger dan heup.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 13:11

Thanks meiden!
Heb nu een oud slaapkussen op het matras gelegd om er op te leggen.

Arnica ga ik even laten halen :).

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 06:27

Gaat het al wat beter Es_ther?

Hier gisteravond heerlijk body pump gedaan. Voel me nu alleen echt moe, waarschijnlijk ook door de warmte en het minder slapen. Wou eigenlijk gaan hardlopen maar dat slaan we maar ff over vandaag. Weegschaal geeft tov vrijdag al -1.4 aan, kijken hoe dat morgen na een hele week er uit ziet.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 07:35

Beterschap Esther, vervelend zeg!
Wauw, gaucho, wat een resultaat in een week :j mooi hoor!!

Ik had het er gisteren over met de sportschooldame: aankomen kan ik keigoed, maar afvallen wat minder. Weegschaal sloeg afgelopen 2 weken door naar de verkeerde kant maar vanochtend zag ik dat het langzamerhand weer de goede kant op gaat. Meh. Maar hey, het sporten en zwemmen gaat wel fijn. Dat telt.

Het was gisteren ook echt warm in de sportschool, pfoe. Ik snap dat je hardlopen een keer overslaat nu!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 08:18

Wauw! Super goed Gaucho

Fijn dat sporten en zwemmen goed gaat Roos :).

Hoe is het bij jullie met de warmte?

Ja, hij zit er nog aan :+. Wel al een stuk minder dik dan in het begin, wel lekker blauw (en geel aan het worden) en doet nog wel zeer. Dus ik scharrel in huis wat rond en beweeg m geregeld eventjes :).

Slapen gaat nu wel goed. Al ben ik soms m’n kussen die ik onder m’n voet leg kwijt in de nacht :') . Dan ligt ie naast het bed of heel ergens anders

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 08:44

Onder je matras leggen :j

Vond het tot nu toe nog redelijk te handelen qua warmte, niet zo benauwd en steeds 's avonds wel wat wind. Benieuwd hoe dat vandaag is. Nu koffiebreak in de tuin en het voelt nog lekker.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 09:20

Ooh goeie! Thanks voor de tip :D !

Dat het in de avond afkoelt is wel ideaal! Merk wel dat ik met dit weer minder trek heb, maar onbewust drink ik ook veel meer

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 11:49

Hoi dames, hoe gaat het met jullie? Velen zijn weer lekker fanatiek aan de gang gegaan in de sportschool, maar ook wat blessure leed zo te lezen, sterkte esther en roosch! Hier eettechnisch een paar flutweken gehad; cappuccino hier, terrasje daar en veel en onregelmatig gegeten met dat mooie weer; ging liever de hort op dan keurig te koken. Maar ja, daar zijn de gevolgen dan ook naar: de weegschaal was een beetje onduidelijk: de ene dag 1,5 kg erbij vanmorgen 3 eraf?! Maar het meetlint van duidelijk: 1 cm dikker. Ik ga de regelmaat in eten dus weer oppakken en minderen met de extra’s... en toch weer vaker wegen: dat werkt voor mij toch als een stok achter de deur

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 11:56

Hier kan eettechnisch op het moment ook een stuk beter eigenlijk. Het blijft zo ongelooflijk moeilijk!

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 12:28

Hier was de weegschaal na de vakantie even een goede weekup call := Nu wel weer lekker het ritme te pakken qua balans. Ijsje of alcoholische versnapering mag best af en toe, maar niet en en en.... En het moet een beetje binnen de kcal passen. Hopelijk kunnen die vanaf volgende week weer wat omhoog, 1550 is wel weer ff wennen :+

Verantwoorde en lekkere lunch nu, wraps & crackers met zelfgemaakte Baba ganoush, vega kipfilet en granaatappel fruitspread.
Afbeelding

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 12:32

Ik heb m'n kcaltellen een beetje losgelaten. Nouja. Een beetje. Helemaal. Ik doe het nu op gevoel en volgens mij gaat het ok.

Benieuwd hoe het de komende tijd gaat.

Verdulleme het is benauwd. Ik sta op Foxy en ik ga er haast bij liggen.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 12:36

Mijn structuur hoofd vind tellen toch wel prettig :o Ooit zal ik dat toch los moeten gaan laten.

Ik ga nog ff rondje wandelen zo maar hier inderdaad ook aardig benauwd.