Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 12:29

wilmatj schreef:
New niet gehad, ook niets anders gegeten of gedaan of aangeraakt dan anders.
Kan echt letterlijk niets bedenken waar de reactie vandaan zou kunnen komen.

De huisarts gaf aan dat het vaker voorkomt na een virus, dat het lichaam een beetje van streek is geraakt en een allergische reactie uitgeeft. Bij corona had ze zelf deze reactie nog niet gezien.

Jakkes... nou leuk is anders...
Misschien een idee om een probiotica ofzo te gaan halen? Het schijnt dat het zuiveren van de darmen het lichaam redelijk goed reset.
En dan niet iets als yakult maar van die ranzige zakjes die je door het water moet dringen.

Ik heb net bevestiging gekregen dat ik codeine mag halen *\o/* Nouja, laten halen :')

Rytir

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 13:29

Vorige week positieve zelftest, 7 dagen later nog zoveel snot >;) Ben er echt wel klaar mee nu. Ik mag niet klagen want mijn klachten zijn mild maar toch wil ik even klagen. Bij deze O:)

Fabienne_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 14:04

Ik vind het maar een raar virus. Voel me bijna elke dag wel anders. 1e paar dagen best okee op een btje blegh gevoel na maar verder weinig aan de hand. Dat was vrijdag weg en zaterdag ineens snotverkouden maar wel nog smaak en geur. Nu eigenlijk niet meer verkouden alleen smaak en geur zijn verstoord en nu lijk ik wel benauwder en een soort koud gevoel in mijn keel en neus en intens moe.. schiet mij maar lek..

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 14:16

Had in het begin ook zoiets van oh als het zo blijf is het niet erg. :=

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 14:27

Ik vind de nasleep echt tegenvallen

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 14:38

Met dat ik wat gevonden heb over dat met lage bloeddruk. Ik ga hopen dat het dat niet is, maar alles komt wel overheen. Moet eigenlijk ook niet gaan googlen.

Zeker als je meeneem dat ik al langere tijd sinus problemen heb.
Mijn vader zwaar hart patiënt is wat eigenlijk op alchol gebruik gegooid werd. Maar vader/vader dus ook hart patiënt was.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 15:01

De eerste paar dagen dacht ik ook oh valt mee. Maar valt vies tegen. Als ik nu een intensief gesprek heb met iemand stik ik in hoestbuien tot bijna overgeven toe.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 15:50

Zonnetje81 schreef:
De eerste paar dagen dacht ik ook oh valt mee. Maar valt vies tegen. Als ik nu een intensief gesprek heb met iemand stik ik in hoestbuien tot bijna overgeven toe.

Dit heb ik dus ook! Zo vervelend...

Ik zit morgen/donderdag op dag 10. Mag ik dan naar buiten? Ook al heb ik nog steeds klachten zoals hoesten?

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 15:59

"Ben je getest met klachten dan duurt de isolatie maximaal 10 dagen, geteld vanaf de datum dat je klachten kreeg. Je mag eerder uit isolatie als je 24 uur geen klachten (koorts, hoesten, keelpijn en neusverkouden) meer hebt, én het minimaal 5 dagen geleden is dat je klachten kreeg."
Bron https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-1 ... n-isolatie

Dus m.i. op dag 11 altijd einde isolatie.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 16:28

stefje schreef:
"Ben je getest met klachten dan duurt de isolatie maximaal 10 dagen, geteld vanaf de datum dat je klachten kreeg. Je mag eerder uit isolatie als je 24 uur geen klachten (koorts, hoesten, keelpijn en neusverkouden) meer hebt, én het minimaal 5 dagen geleden is dat je klachten kreeg."
Bron https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-1 ... n-isolatie

Dus m.i. op dag 11 altijd einde isolatie.

Oké, dankje!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 17:40

Mijn zelftest was negatief :+ inmiddels voelt het toch meer als mondbranden maar wel met wat lichte spierpijn en pijnlijke huid.... nu kan ik ook extreem veel last hebben van de maandelijkse periode dus ik weet het niet.

Denk morgen maar naar de ggd...

Alleen de hond is wel zwaar vermoeiend die is zelf net 2 dagen ziek geweest en leeft nu weer op en wil de hele tijd spelen daar heb ik dus absoluut geen zin in nu :')

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 22:24

Ik zit inmiddels op dag 16 en ben nog steeds verkouden. Na een dag werken ook last van hoofdpijn en verhoging. Moet eigenlijk 6 dagen werken deze week, maar ik denk dat ik 2 dagen ga skippen. Even pas op de plaats aangezien er een drukke tijd aan zit te komen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 22:45

Als je koorts eind van de dag heb zou je dan wel werken. :=

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 23:24

zonnebloem18 schreef:
Ik zit inmiddels op dag 16 en ben nog steeds verkouden. Na een dag werken ook last van hoofdpijn en verhoging. Moet eigenlijk 6 dagen werken deze week, maar ik denk dat ik 2 dagen ga skippen. Even pas op de plaats aangezien er een drukke tijd aan zit te komen.

Hier ook. Geen verhoging, denk ik. Wel aanvallen van koude rillingen en inderdaad verkouden, soms opeens hoofdpijn, spierpijn en opgezette klieren. Ook dag 16 of 17.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 12:10

Ik heb mij vanmorgen weer laten testen had zo de hoop dat ik geen klachten meer zou hebben al voel ik mij wel echt een stuk beter als gisteren en is de pijn in mijn keel / mond wel een stuk minder.

Alhoewel als dit corona is teken ik ervoor voel me buiten dit om verder wel prima en heb geen hoest of verkoudheidsklachten.

Maar ben wel klaar met de keelpijn. Naast oorpijn en voorhoofdsholteontsteking vindt ik dit het meest vervelende! Maar de misselijkheid en pijnlijke spieren zijn weer weg

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 12:25

Ben je naar de GGD geweest of had je een thuistest gedaan?

Ik heb hetzelfde idee erover, maar ik ben er zoooo flauw van!
M'n moeder heeft het ook, m'n vader niet die is gewoon aan het werk. Ik verveel me echt helemaal de pleuris nadat ik mijn werk heb gedaan. M'n eerste upcycleproject staat stil omdat de verf pas morgen komt.
Ik heb spray lijm nodig en daar kan ik m'n buurvrouw niet om sturen. Dus moet ik m'n vader eigenlijk maar vragen :') Ik heb daar zo'n hekel aan, ik wil gewoon zelfstandig naar de winkel toe kunnen. M'n buurvrouw gaat al boodschappen doen voor de komende dagen en ik heb besloten deze week niet meer naar kantoor te gaan.

Ik heb vannacht wel echt heerlijk geslapen! Met dank aan de codeïne, het is maar 10mg dus ik nam er twee, vroeger had ik volgens mij 30mg tabletten. Maar het werkte en dat is het belangrijkste. Nu hoest ik wel, maar is het weer efficiënt en komt er ook daadwerkelijk wat omhoog bij het hoesten.
Het hoesten zal helaas nog wel een paar weken aanhouden, maar als ik in ieder geval goed kan slapen ben ik blij!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 13:21

Janine1990 schreef:
Ben je naar de GGD geweest of had je een thuistest gedaan?

Ik heb hetzelfde idee erover, maar ik ben er zoooo flauw van!
M'n moeder heeft het ook, m'n vader niet die is gewoon aan het werk. Ik verveel me echt helemaal de pleuris nadat ik mijn werk heb gedaan. M'n eerste upcycleproject staat stil omdat de verf pas morgen komt.
Ik heb spray lijm nodig en daar kan ik m'n buurvrouw niet om sturen. Dus moet ik m'n vader eigenlijk maar vragen :') Ik heb daar zo'n hekel aan, ik wil gewoon zelfstandig naar de winkel toe kunnen. M'n buurvrouw gaat al boodschappen doen voor de komende dagen en ik heb besloten deze week niet meer naar kantoor te gaan.

Ik heb vannacht wel echt heerlijk geslapen! Met dank aan de codeïne, het is maar 10mg dus ik nam er twee, vroeger had ik volgens mij 30mg tabletten. Maar het werkte en dat is het belangrijkste. Nu hoest ik wel, maar is het weer efficiënt en komt er ook daadwerkelijk wat omhoog bij het hoesten.
Het hoesten zal helaas nog wel een paar weken aanhouden, maar als ik in ieder geval goed kan slapen ben ik blij!

Naar de GGD weet ik het teminste zeker aangezien mijn vader toch echt duidelijk corona had maar de zelftest negatief was vertrouw ik ze niet helemaal meer....

En ook zodat ik zo snel mogelijk weer aan het werk kan. Ben al zoveel weken niet naar mijn pgb adres geweest doordat anderen corona hadden of dat ik zelf al eerder 2x een positieve zelftest had.

Als ik negatief ben kan ik in ieder geval vrijdag weer aan het werk daar zou ik al blij mee zijn!

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 13:25

Hier hebben we ook Corona gehad. Ziek ja. Koorts overgeven etc. Elke dag een bakje thee voor Corona (cistus incana) en met 3 dagen was de koorts weer over. Vond het meevallen en ben blij dat ik het gehad heb, hoef me daar niet meer druk om te maken. Enige wat ik nog wel heb is duizeligheid en op gloeien als ik veel doe maar dat is niet zo gek na hoge koorts

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 13:51

Horseloverl schreef:
Hier hebben we ook Corona gehad. Ziek ja. Koorts overgeven etc. Elke dag een bakje thee voor Corona (cistus incana) en met 3 dagen was de koorts weer over. Vond het meevallen en ben blij dat ik het gehad heb, hoef me daar niet meer druk om te maken. Enige wat ik nog wel heb is duizeligheid en op gloeien als ik veel doe maar dat is niet zo gek na hoge koorts

Je kunt het helaas na een paar weken weer hebben

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 13:59

tokedri schreef:
Horseloverl schreef:

Je kunt het helaas na een paar weken weer hebben

Inderdaad... ik begrijp ook niet waarom je blij kan zijn dat je het hebt gehad... -O-

De enige reden dat ik blij ben, is dat ik weet hoe ik me er onder voel en dat het relatief gezien meevalt. Maar het zal vast niet de laatste keer zijn, ondanks dat ik gevaccineerd ben.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 14:11

Het is voor een paar weken wel fijn dat je het dan even niet kunt krijgen.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 14:15

Zebrastreep schreef:

Weet je toch niet? Je weet niet welke vorm je nu hebt.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 14:20

Zertab schreef:
Zebrastreep schreef:

Weet je toch niet? Je weet niet welke vorm je nu hebt.

Dat is waar , gaan ook weer een hoop nieuwe varianten rond. Ik hoop alleen dat de varianten minder gaan worden en het virus uiteindelijk zoals een normale verkoudheid gaat gedragen

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 14:20

Helaas voor de tweede keer corona opgelopen. -O-

2 jaar terug in december corona gehad, inmiddels gevaccineerd en booster gehad. Afgelopen weekend naar Thialf geweest met 1G, en hoppa nu heb ik het weer. Hopelijk valt het nu mee, hoewel ik wel andere klachten heb dan de 1e keer. Nu echt een grieperig gevoel en koorts, de vorige keer nauwelijks klachten gehad behalve een hele hoge hartslag bij inspanning en druk op mijn longen. Hopelijk valt het mee....

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 14:21

Ik heb het begin februari gehad. Gisteren weer keelpijn en hoofdpijn, maar ik ga echt niet meer testen m. Dat heeft toch geen zin. Ik ga maar uit van verkoudheid, wel zo makkelijk, dan kun je overal naartoe :+