Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 09:29

Palmera schreef:
Jeetje, 5000km! :wow: Uit nieuwsgierigheid: hoe doe je dat qua tijd, Greetje, naast andere bezigheden? Echt leven voor het rennen?

Naast mijn baan en gezin er een prioriteit van maken. Of te wel andere dingen laten schieten voor het hardlopen ipv hardlopen laten schieten voor andere dingen. Het voordeel is dat hardlopen overal kost en ook als vervoersmiddel kan dienen. Het laat zich dus gemakkelijk combineren. En nu de jongste al 15 jaar is en er nog maar 4 kinderen thuis wonen wordt door de week het huishouden ook een stuk rustiger.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 09:37

Gemiddeld bijna 100km/week, ik doe het je niet na :wow:.

Ik sluit 2019 af met net iets meer dan 1200km in de benen. Maar januari-maart was ik nog aan het herstellen/opbouwen na een pittige blessure. En pas sinds de zomer kan ik weer trouw ongeveer 30-35km/week lopen.

lies_sparkle

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 09:46

Ik heb t niet bijgehouden echt super jammer haha.
Dat wordt mijn goede voornemen voor 2020!
Bijhouden hoeveel km :D

*Zoekt intussen een horloge met gps*
Welke raden jullie aan die:
- gps heeft
- rondetijden aangeeft
- tegen een stootje kan (ik ben ietwat lomp :+ )
- ook iets van netjes is om overdag te dragen?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 10:05

liespower94 schreef:

- gps heeft
- rondetijden aangeeft

De endomondo app op de telefoon bij mij doet dit ook. :)

Ja, dat zal wel moeten Greet. Voordeel is ja dat het overal kan. Toch zie ik het persoonlijk als vervoersmiddel niet zitten. Als ik zie hoe ik er doorgaans uitzie na afloop... :+

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 10:33

Amai hier komen mooie jaarafstanden voorbij, proficiat allemaa!!
Ik zal net de 1200 km niet halen, maar toch trots op mezelf! 1000km was mn doel.

Ik ben gisteren met mn zus de Meerdaalwoudtrail (12km) gaan lopen, ging beter dan verwacht, heb af en toe op m'n zus moeten wachten en dat gaf me al een extra boost :-). Er was super veel modder! Nog nooit zo gelopen, maar eigenlijk ook wel heel leuk! Gelukkige goeie trailschoenen, denk dat je anders niet veel kon lopen. We waren 5de vrouw van de 108 vrouwen, dus ook nog een mooie uitslag!

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 10:34

liespower94 schreef:

- gps heeft
- rondetijden aangeeft

Ik heb een polar vantage M, tevreden van!

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 11:19

Mooie afstanden komen hier voorbij!

Poes ik doe mee 600km dit jaar *\%/*

Polar Vantage M heb ik ook, heel fijn horloge! En afhankelijk van je budget is de Fenix van Garmin gewoon een pareltje <3

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 12:07

Ik heb dit jaar maar 360 km gelopen, oeps :o De focus lag dit jaar op iets heeeel anders dan hardlopen, maar hopelijk volgend jaar weer een lekker sportief jaar! Wel heb ik in ieder geval 4.500 km gefietst dit jaar met horloge om. Sowieso wel 7.500k als je de kilometers naar school erbij optelt :wow:

Ik heb een Suunto horloge die nu al bijna 6 jaar meegaat en eigenlijk nog steeds zo goed is als de eerste dag! Mooi is ie niet echt, maar in die tijd waren horloges natuurlijk nog een stuk groter. Zat er toevallig gister in de winkel naar te kijken en ze zijn een stuk kleiner geworden :j

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 13:00

Prachtige km's komen er voorbij! Ik heb jammer genoeg geen idee hoeveel km's ik heb gemaakt afgelopen jaar, gebruik strava niet zo lang en sinds 3 maanden nieuw sporthorloge.
Ben benieuwd aankomend jaar, dan ga ik vast mijn record aantal km's lopen door de Marathon die gepland staat!

Greetje, petje af ik vind het prachtig om te zien/lezen hoe jij het hardlopen toepast in je dagelijkse leven.

Mijn 1e trainingsmaand zit erop; was vooral gericht op structureel 3x pw trainen en kijken hoe mijn lijf daar op reageert (ik heb nogal een heftige blessure geschiedenis). En het is boven verwachting goed gegaan! Elke week 3x getraind (dinsdag baantraining, donderdag tempoloop en zondag rustige duurloop) en ik voel me met de dag sterker worden :)
Krijg aankomende week als het goed is mijn nieuwe schema voor de aankomende 2 maanden.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 13:16

Aw wat zijn jullie allemaal lief :) is wel leuk om even over een doel voor volgend jaar na te denken :j

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 13:56

poes schreef:
Aw wat zijn jullie allemaal lief :) is wel leuk om even over een doel voor volgend jaar na te denken :j

Dit vind ik echt een van de beste dingen aan hardlopen. Iedereen moedigt altijd iedereen aan! Alles wat je doet doe je goed, je doet het toch maar. Maakt niet uit hoe snel of hoe veel, je hoort gewoon erbij!
Met paardrijden is dat wat minder he. Je zal nooit een proficiat krijgen als je 2 balken springt in het parcours.

Aagje_Nimbly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 15:52

Wauw wat een afstanden komen er voorbij zeg :wow: ! Ik heb dit jaar 235km bij elkaar gelopen, vanaf september tm november zo ongeveer. Willen jullie daar ook even blij mee zijn :Y) =:) . Ik voel me echt zo'n kneusje tussen jullie allemaal :D . Maar heb wel mooi binnen die 2 maanden naar een 24.29 op de 5k gelopen. En dat met een redelijk serieuze blessure en de wetenschap dat ik die wedstrijd niet voluit heb gelopen (waar ik nu achteraf erg blij mee ben O:) ), vind ik dat wel positief voor wat er volgend jaar allemaal kan gaan gebeuren. Eerst maar eens 100% herstellen en dan weer verder kijken.

Kwa sporthorloges, ik heb de Garmin Fenix en ben er ONWIJS blij mee!! Wat een gaaf horloge! Ik heb hem gekregen als sint/kerst cadeau en heb hem nu een 2,5 week denk ik. Ik had gezegd dat ik hem alleen om zou doen tijdens het sporten maar ik moet eerlijk bekennen dat ik hem nog niet heb afgedaan :D .
Hiervoor had ik een Polar M400 en M600. De 400 vond ik wel prima, in vergelijking met de Garmin wel simpel :) . De 600 vond ik niet fijn, de batterij gaat redelijk snel leeg als je hem de hele dag wil dragen en ik vond hem te traag tijdens het sporten (hij staat te koop, dus als iemand interesse heeft, hij is gloedje nieuw :Y) :+ ).

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 16:27

Gefeliciteerd Aagje!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 17:47

Supermooie tijd op de 5km Aagje!
Werkt die fenix makkelijk?

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 18:49

Palmera schreef:
Ja, dat zal wel moeten Greet. Voordeel is ja dat het overal kan. Toch zie ik het persoonlijk als vervoersmiddel niet zitten. Als ik zie hoe ik er doorgaans uitzie na afloop... :+

Ik denk dan vooral ook in het (gedeeltelijk) naar huis lopen naar een bezoek ergens (of te wel ik laat mij dan onderweg uit de auto gooien). Maar toen de kinderen klein waren ben ik ook regelmatig naast de kinderen op de fiets gelopen als ze ergens naar toe moesten. Kostte het geen extra tijd want anders zou ik dan zelf die tijd gefietst hebben.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 18:52

Leuk al die jaartotalen! Ik heb geen flauw idee hoeveel ik afgelopen jaar heb gelopen, houd dat niet bij.

Katharina dat vind ik ook leuk bij hardlopen, mensen kunnen gewoon enthousiast zijn voor elkaar en ieder mag op zijn eigen niveau meedoen :D

Greetje handig om het zo te combineren! Ik loop soms inderdaad ook naar huis, naar afspraken lopen doe ik niet i.v.m. zweten uiteraard. Alhoewel ik wel lopend naar stal ga, daar ben ik toch ook vies en zwetend en tussen de paarden boeit het me weinig :P

Ik ga zaterdag met een vriendin meedoen aan een trail in Doorn, 10km lopen we. We doen gewoon mee voor de lol dus ik ga niet mijn best doen heel hard te lopen. Deze week loop ik sowieso meer dan normaal omdat ik vakantie heb en dus eindelijk wat meer tijd (en zin want nu kan ik lopen terwijl het licht is ;) )

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 19:04

Wat een mooie afstanden komen er voorbij! 2019 is nu al een mooi loopjaar voor velen van jullie geweest zo te zien :)
Ik zit op 900 km. Ik wilde eigenlijk 1000 maar een blessure en twee keer griep heeft roet in het eten gegooid. Geeft niks, alsnog ben ik tevreden en is er alleen maar meer ruimte voor een beter 2020 :D

Nog steeds niet fit, wel beter. Ik ben al benauwd na vijf traptredes dus ik houd nog een paar dagen rust. En dan moet ik echt trainen op sneller worden. Mijn zus is net begonnen en loopt nu mijn tempo al, dat kan natuurlijk niet :+

Aagje_Nimbly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 20:26

Supervixen schreef:
Supermooie tijd op de 5km Aagje!
Werkt die fenix makkelijk?

Eh, lastige vraag... Ik heb altijd alleen maar Polar gehad dus ik moest sowieso even wennen in het begin, maar vind hem onwijs fijn. Ben er echt super super blij mee! En gelukkig ook maar, want goedkoop was ie niet :P . Mijn trainster heeft hetzelfde horloge, zij heeft me al veel uitgelegd en wegwijs gemaakt. Maar de Fenix is zo onwijs uitgebreidt, als je alle opties wilt begrijpen moet je ongeveer 2 weken gestudeerd hebben denk ik -:) . De basis ken ik nu wel, maar alle uitgebreide opties zoals trackback, routes laten bepalen, trainingsload, de pacepro, voorgeladen kaarten die er in zitten enz... dat heb ik allemaal nog niet gebruikt...

Dus ja, in principe werkt het makkelijk! Maar ik denk dat ik tot nu toe 40% van alle opties ontdekt heb :list:. De rest is ook pas interessant als ik weer kan hardlopen :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 15:21

Dank voor de uitleg.

Ik heb gisteren 25km getraild, lekker tot de nek in de drek. Man man wat een modder.
Nog 9km tot mijn doel van 2000km dit jaar!
Zit eraan te denken om er 2020km van te maken, mooi symbolisch :D

En... ik heb een offerte aangevraagd voor de disney run in Parijs *\o/*

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 15:36

Wat leuk SV!

Ik ga zo wat intervallen. Eerst nog wat knuffelen met de kat :+:

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 15:46

Tof supervixen!!

Lekker he poes zulke luie dagen dat je zelf kan bepalen hoe je ze indeeld

Ik heb dinsdag lekker gelopen: 3km inlopen - 4x 1000m (5km tempo) met 500m doordribbel - 6km uitlopen, totaal 14.5 km.
Zo even 45 min loslopen

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 18:28

Mooie afstanden allemaal

Ik hield mijn tijden bij in de loop app van looptijden super mooi, en leuke overzichtelijke grafiekjes ....elke weken, maanden jarenlang een top site gebruikt vanaf 2014 en nu gaan ze stoppen.

Vanaf 01-01-2020 gaan ze uit de lucht, ze kunnen niet meer concurreren maar ik heb nog geen site gevonden die zo overzichtelijk en gebruiksvriendelijk is.
Heb Strava maar wat een k.u.t.site

Ik ga dit jaar afsluiten met 700km met baan en 2 kleine kindjes ben ik tevreden.
Ik heb gewoon geen talent voor hardlopen.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 01:13

Wat tof dat jullie je loop km per jaar bijhouden, ga ik in 2020 ook doen, misschien motiveert het om ook na mijn 5km run vol te houden en het lopen door te zetten.

Gisteren interval 4x 2min lopen, 7 hl..morgen 40 min op het programma.
Daarna 3x per week 30 min en Vgend het schema zou ik dan 5 km kunnen afleggen in 30 min. Ik ben benieuwd.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 07:30

Aan welke 5km run ga je meedoen?

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 12:31

Supervixen schreef:
Aan welke 5km run ga je meedoen?

Ik ga meedoen met de kikarun op zo 26 jan.