Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amaris

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 17:19

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 17:20

Amaris schreef:

En dan houd je het grootste verschil aan neem ik aan? Bij mij zou ik 500 kcal onder mijn BMR zitten als ik dat advies zou volgen. Ik vind het schrikbarend laag en zou dit ook echt niet doen of adviseren..

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 17:31

Ik zou ook oppassen met je behoefte laten berekenen door zo'n site! Ik kan me haast niet voorstellen dat standaard 1300 kcal per dag gezond voor je is :(
Laatst bijgewerkt door Bente_11 op 19-12-16 17:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 17:36

Nou ja, ik zal niet al te hypocriet doen want ik heb op slechte dagen ook moeite met netjes aan mijn 1900 komen (lang en relatief zwaar dus een hoog BMR) en vind het ook veel te tegenstrijdig voelen als ik aan het afvallen ben. Maar standaard 1300 voor langer dan af en toe een dag is echt niet goed voor je. Je BMR ligt zeker een stuk hoger, en dat is wat je nodig hebt om je organen happy en tevreden te houden.

Hier weer even een flinke dip. Ik doe al een paar weken ontzettend hard m'n best en het feit dat het resultaat zo minimaal is krenkt me echt weer even gigantisch. Ik moet geduldig zijn en hard blijven werken, maar in de tussentijd kan ik wel janken als ik in de spiegel kijk en voel ik me alles behalve blij. Nu gaat er thank god een implanon in overmorgen, dus ik kan eindelijk stoppen met de pil. Ik weet dat ik het niet mag hopen en verwachten maar ik zou zo blij zijn als afvallen daardoor wat makkelijker gaat... Het begint echt enorm op m'n zenuwen te werken dat ik een maand lang keihard werk voor 1 kilo.

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 17:40

Emmaa_ schreef:
Nou ja, ik zal niet al te hypocriet doen want ik heb op slechte dagen ook moeite met netjes aan mijn 1900 komen (lang en relatief zwaar dus een hoog BMR) en vind het ook veel te tegenstrijdig voelen als ik aan het afvallen ben. Maar standaard 1300 voor langer dan af en toe een dag is echt niet goed voor je. Je BMR ligt zeker een stuk hoger, en dat is wat je nodig hebt om je organen happy en tevreden te houden.

Hier weer even een flinke dip. Ik doe al een paar weken ontzettend hard m'n best en het feit dat het resultaat zo minimaal is krenkt me echt weer even gigantisch. Ik moet geduldig zijn en hard blijven werken, maar in de tussentijd kan ik wel janken als ik in de spiegel kijk en voel ik me alles behalve blij. Nu gaat er thank god een implanon in overmorgen, dus ik kan eindelijk stoppen met de pil. Ik weet dat ik het niet mag hopen en verwachten maar ik zou zo blij zijn als afvallen daardoor wat makkelijker gaat... Het begint echt enorm op m'n zenuwen te werken dat ik een maand lang keihard werk voor 1 kilo.

Ik heb mijn bericht ge-edit. Een enkele dag 1300 kcal kan natuurlijk geen kwaad maar structureel voor een langere tijd lijkt me niet gezond.

Wat vervelend van van je dipje! Hopelijk geeft het stoppen met de pil je weer even een boost! :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 17:46

Oh het bovenste deel was verder niet aan jou gericht hoor, ik voelde me alleen wat hypocriet om Amaris erop aan te spreken terwijl ik zelf ook af en toe echt weinig eet :))

Ja, ik hoop het ook. Ik wil het gewicht echt graag kwijt, maar ik heb het idee alsof ik er echt buitenproportioneel hard voor moet knokken en dat is echt enorm vermoeiend. Wel extra fijn als er dan ook echt iets af is, maar het blijft even hopen dat stoppen met de pil iets voor me doet.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 23:24

Wat vervelend Emma.. Snap dat dat echt heel frustrerend is.

Hier helaas 3 dagen niet gesport, terwijl ik 2 dagen eigenlijk wel gepland had staan maar door drukte niet gelukt. Vandaag wel weer aan de bak! Afgelopen weekend wat betreft alcohol ook een beetje te veel laten gaan, oeps..

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 00:49

Ik probeer meestal rond de 1600 kcal per dag te blijven en dit gaat best goed.
Alleen een slecht weekend achter de rug. Van het paard gevallen en nu in de lappenmand met een gekneusd stuitje. Dus het benodigde troostvoer al binnen gekregen :')
Maar helaas dus ook voorlopig niet sporten, dus een stuk minder beweging..

Vandaag:
O: magere yoghurt met muesli
L: cracker met kruidenkaas en kipfilet
T: oriëntaalse rijstmix
A: boerenkool stamppot met karbonade
T: mandarijntje en een glas ice tea green

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 09:06

Hmm ik ben 3 kilo aangekomen sinds ik weer op mijn lichtst was. Nu hoef ik dat niet persé te wegen, maar iets minder is welkom...

Ik merk dat ik het nu super lastig vind, het is kouder buiten, dan wil ik altijd een winterlaagje kweken :'). En daarbij is er overal zoveel lekkers. Heel druk zijn werkt ook niet echt mee. Maar dat zijn natuurlijk allemaal smoesjes -O-. Gelukkig is mijn project bijna klaar en heb ik dan vakantie, niet meer zoveel gestres.

Brego93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 09:22

Hallo allemaal!
Ik kom ook meekletsen in de hoop wat steun te vinden en wellicht mijn motivatie onder die steen uit te halen..
Ik ben nu in totaal 15 kilo afgevallen, en het liefste zou ik er nog 10 kwijt raken maar ik sta nu al een half jaar stil. Wat opzich niet heel slecht is want ik kom niet aan, maar het laatste gaat er ook niet meer vanaf. Dat heeft gedeeltelijk te maken met mijn motivatie en gedeeltelijk met een hele lange tijd stil staan met afvallen.

In principe doe ik aan koolhydraatarm eten, hierdoor heb ik minder last van mijn buik maar zelfs die buikpijnen zijn op dit moment niet genoeg om nog verder af te vallen. Ik heb twee arabieren, en voor hen zou ik nog graag wat kilo's kwijt willen. Ik ben nu zeker niet te zwaar voor ze maar ik moet ook niet meer aankomen.

Lang verhaal kort; ik hoop hier wat steun en motivatie te vinden

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 09:42

Welkom! Het is normaal dat je na een tijd stil staat. Heel vervelend maar gewoon doorzetten! en dan ineens gaat er wel weer iets vanaf.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 10:14

Tja het is heel simpel, op 1500 cal val ik niet af.

Ik sport niet, en ik zit de hele dag, dus daar zit weinig winst. Had ik nu een actiever leven dan stond het ook niet op die 1313, maar nu wel.

Er zijn dagen dat ik er overheen zit, en er zijn dagen dat ik moeite moet doen het te halen.

En ik heb geen honger, kom niets te kort en ik val netjes een halve kilo per week af. Dus ik zie het probleem niet.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 10:44

Als het voor jou werkt, moet je het doen. Ik heb een tijdje niet kunnen bewegen door mijn benen, zat letterlijk alleen maar, op een tripje van 10 minuten met de fiets naar werk en supermarkt na. Maar ook toen werkte ik +-1500 kcal naar binnen en viel ik flink af. Maar je moet het zelf weten, naar mijn mening is 1300 wel wat te weinig. Ik zal er verder niet meer over beginnen.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 10:54

Mja, maar dat is niet te vergelijken. Misschien is jouw verbranding beter? Misschien was je toen een stuk zwaarder dan ik nu? Dat telt allemaal mee.
Het maakt mij niet uit hoor, dat mensen het weinig vinden. Het is ook weinig. Voor de een werkt het, en voor de ander niet, dat is heel verschillend. Ik verwacht maandag op mijn streefgewicht te zitten + ik begin deze week met sporten dus dan kan het opgehoogd worden.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 11:01

Ik woog 62,5 kilo en ben naar 53 kilo gegaan.
Voor tijdelijk is het inderdaad geen probleem! Ik zit zelf ook af en toe wat lager en dan weer wat hoger in de kcal. Ligt er maar net aan. Ik zit nu tussen de 1600-1800 kcal omdat ik niet meer echt af hoef te vallen.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 12:02

Domme vraag, maar valt Ramen (zo de japanse noedel soep(en dan bedoel ik ook niet de aiko noodles varianten waarbij je zelf warm water moet toevoegen :') )) met kip eigenlijk onder relatief gezonde voeding? :p relatief gezond bedoel ik dan in vergelijking met pakweg friet van de frituur of mcdonalds of weet ik veel wat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 12:48

Amaris schreef:

Ik sport niet, en ik zit de hele dag, dus daar zit weinig winst. Had ik nu een actiever leven dan stond het ook niet op die 1313, maar nu wel.

Er zijn dagen dat ik er overheen zit, en er zijn dagen dat ik moeite moet doen het te halen.

En ik heb geen honger, kom niets te kort en ik val netjes een halve kilo per week af. Dus ik zie het probleem niet.

No offense, maar je komt dus wel iets tekort want je eet niet genoeg om je lichaam mee te onderhouden. Dat je niet tegen de grond slaat omdat je zo weinig eet betekent niet dat je voldoende eet om je lichaam op gang te houden. En net wat ik zeg, het is echt niet poedersuiker bedoeld want ik heb ook dagen dat ik er echt niet aan kom, maar het is wel belangrijk om je BMR in je achterhoofd te houden en in ieder geval iets in die richting probeert te eten. Anders doe je op de langere termijn je lichaam echt schade toe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 12:49

The_Cat schreef:
Domme vraag, maar valt Ramen (zo de japanse noedel soep(en dan bedoel ik ook niet de aiko noodles varianten waarbij je zelf warm water moet toevoegen :') )) met kip eigenlijk onder relatief gezonde voeding? :p relatief gezond bedoel ik dan in vergelijking met pakweg friet van de frituur of mcdonalds of weet ik veel wat

In vergelijking met een groot menu van de McDonalds is ramen gezond ja.. Er zitten relatief veel koolhydraten in de mie zelf maar verder kan je het zo gezond of ongezond maken als je het zelf wilt. Als jij een bouillon met weinig sodium gebruikt en je doet er bijvoorbeeld wat meer groente door ipv een grote portie noedels dan is het best goed te doen denk ik.

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 12:53

Hallo,

Sorry dat ik zo binnen kom vallen,
Ik ben nu sinds kort ook weer bezig met sporten en dat gaat wel lekker. Ik hou mijn eten en sporten ook bij via fitnesspal.
Ik merk zelf alleen als ik gesport heb dat ik het dan heel lastig vind om de aantal benodigde calorieën er nog bij te krijgen, ik moet er ongeveer 1700 binnen krijgen, nu heb ik met sporten ongeveer 500 verbruikt.
Dan kom ik dus weer uit op 1700.
Hoe doen jullie dit ? en hebben jullie dan eventueel nog tips met betreft eten en tussendoortjes, ik ben vrij lastig want net zoals melk, havermout en dat soort dingen lust ik niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 12:54

Ik compenseer als ik ben wezen sporten nooit mijn hele workout, maar wel gedeeltelijk. Zou vooral zoeken naar dingen die relatief hoog in kcal zitten, denk bijvoorbeeld aan avocado, of twee eieren op een broodje. Dat kan ik best als tussendoortje wegwerken maar er zit nog wel relatief veel in.
Als dat niet lukt eet ik een wat grotere portie avondeten of maak ik iets dat iets voller is dan normaal.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 15:31

Emmaa_ schreef:
Amaris schreef:

No offense, maar je komt dus wel iets tekort want je eet niet genoeg om je lichaam mee te onderhouden. Dat je niet tegen de grond slaat omdat je zo weinig eet betekent niet dat je voldoende eet om je lichaam op gang te houden. En net wat ik zeg, het is echt niet poedersuiker bedoeld want ik heb ook dagen dat ik er echt niet aan kom, maar het is wel belangrijk om je BMR in je achterhoofd te houden en in ieder geval iets in die richting probeert te eten. Anders doe je op de langere termijn je lichaam echt schade toe.

Mijn BMR ligt tussen de 1336 en 1396.

Nachocheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 15:39

O: 2 boterhammen met ham en rode pesto
T: 3 kniepertjes en stukje chocola
L: leev koek, 2 boterhammen met ham en rode pesto
A: zelfgemaakte shoarma met pitabroodjes en knoflooksaus
T: appel

B: helemaal niets, hele dag school -:)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 15:55

Shoarma <3, geniet ervan

Mijn lijstje:
O: American pancakes met pure chocolate chips
L: klein kommetje zelfgemaakte tomatensoep en een biologisch pompoen broodje
T: twee kleine appels
A: zelfgemaakte Vitello Tonnato met rucola. Grote kom tomatensoep, sneetje rogge brood.

Aantal kcal: 1595

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 17:09

Maanlicht schreef:
Shoarma <3, geniet ervan

Mijn lijstje:
O: American pancakes met pure chocolate chips
L: klein kommetje zelfgemaakte tomatensoep en een biologisch pompoen broodje
T: twee kleine appels
A: zelfgemaakte Vitello Tonnato met rucola. Grote kom tomatensoep, sneetje rogge brood.

Aantal kcal: 1595

Hmmmm jouw lijstje <3

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 17:11

Lijstje:

O: 2 broodjes
T: Appel
L: Tosti met pesto/paprika/salami
T: wat nootjes met chocola
A: Lichte wrap met spinazie/roomkaas/kipfilet