Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Emmaa_ schreef:Nou ja, ik zal niet al te hypocriet doen want ik heb op slechte dagen ook moeite met netjes aan mijn 1900 komen (lang en relatief zwaar dus een hoog BMR) en vind het ook veel te tegenstrijdig voelen als ik aan het afvallen ben. Maar standaard 1300 voor langer dan af en toe een dag is echt niet goed voor je. Je BMR ligt zeker een stuk hoger, en dat is wat je nodig hebt om je organen happy en tevreden te houden.
Hier weer even een flinke dip. Ik doe al een paar weken ontzettend hard m'n best en het feit dat het resultaat zo minimaal is krenkt me echt weer even gigantisch. Ik moet geduldig zijn en hard blijven werken, maar in de tussentijd kan ik wel janken als ik in de spiegel kijk en voel ik me alles behalve blij. Nu gaat er thank god een implanon in overmorgen, dus ik kan eindelijk stoppen met de pil. Ik weet dat ik het niet mag hopen en verwachten maar ik zou zo blij zijn als afvallen daardoor wat makkelijker gaat... Het begint echt enorm op m'n zenuwen te werken dat ik een maand lang keihard werk voor 1 kilo.
Amaris schreef:Tja het is heel simpel, op 1500 cal val ik niet af.
Ik sport niet, en ik zit de hele dag, dus daar zit weinig winst. Had ik nu een actiever leven dan stond het ook niet op die 1313, maar nu wel.
Er zijn dagen dat ik er overheen zit, en er zijn dagen dat ik moeite moet doen het te halen.
En ik heb geen honger, kom niets te kort en ik val netjes een halve kilo per week af. Dus ik zie het probleem niet.
The_Cat schreef:Domme vraag, maar valt Ramen (zo de japanse noedel soep(en dan bedoel ik ook niet de aiko noodles varianten waarbij je zelf warm water moet toevoegen)) met kip eigenlijk onder relatief gezonde voeding? :p relatief gezond bedoel ik dan in vergelijking met pakweg friet van de frituur of mcdonalds of weet ik veel wat
Emmaa_ schreef:Amaris schreef:Tja het is heel simpel, op 1500 cal val ik niet af.
Ik sport niet, en ik zit de hele dag, dus daar zit weinig winst. Had ik nu een actiever leven dan stond het ook niet op die 1313, maar nu wel.
Er zijn dagen dat ik er overheen zit, en er zijn dagen dat ik moeite moet doen het te halen.
En ik heb geen honger, kom niets te kort en ik val netjes een halve kilo per week af. Dus ik zie het probleem niet.
No offense, maar je komt dus wel iets tekort want je eet niet genoeg om je lichaam mee te onderhouden. Dat je niet tegen de grond slaat omdat je zo weinig eet betekent niet dat je voldoende eet om je lichaam op gang te houden. En net wat ik zeg, het is echt niet poedersuiker bedoeld want ik heb ook dagen dat ik er echt niet aan kom, maar het is wel belangrijk om je BMR in je achterhoofd te houden en in ieder geval iets in die richting probeert te eten. Anders doe je op de langere termijn je lichaam echt schade toe.
Maanlicht schreef:Shoarma, geniet ervan
Mijn lijstje:
O: American pancakes met pure chocolate chips
L: klein kommetje zelfgemaakte tomatensoep en een biologisch pompoen broodje
T: twee kleine appels
A: zelfgemaakte Vitello Tonnato met rucola. Grote kom tomatensoep, sneetje rogge brood.
Aantal kcal: 1595