Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

brighteyes85

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 13:32

Zoooo ik ben er ook weer, wat drukke maar sportieve dagen achter de rug.

Gister met 2 paarden grondwerk gedaan, gewandeld 1,5u en de wei schoon gemaakt en vrijdag een ruim uur afgebeuld door mijn instructrice :+ heel fijn.
Vanmorgen door mijn vriend naar de sportschool gestuurd omdat ik aan het stuiteren was, dus lekker anderhalfuur krachttraining gedaan en vanmiddag/vanavond met paardlief weer even aan de slag.

Mijn lijstje vandaag
O 2x rijstwafel, 1x fricandeau en 1x aardbeien, kop groene thee
T limonade tijdens het sporten
T koffie met melk en een zoetje en een biscuitje
L 2 speltbrood, 1x kaas, 1x appelstroop

De rest weet ik nog niet even kijken wat de dag brengt.

B krachttraining sportschool en paardrijden

Ik merk wel dat ik mezelf af en toe de mist in laat gaan door toch wat extra te pakken kwa eten of mezelf een dagje niet sporten te gunnen. Dan mis ik net dat stukje discipline om het eten te laten staan of te gaan sporten.
Gelukkig kan ik dan weer even bij jullie bijlezen om weer wat motivatie te vinden :D en heb ik een lief vriendje die me steunt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 13:34

In de brief stond alleen vloeibaar maar denk dat ik een dag of 2 soep doe en dan kijk of puree gaat lukken. Lijkt me nog een hele klus om zo voldoende binnen te krijgen..

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 13:39

Groene smoothies ?

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 14:13

Vloeibaar zat ik idd aan smooties te denken, kan je in doen wat je zelf lekker vind.

Mijn voorlopige lijstje voor vandaag:
O: 100 gram biologische yoghurt met cia zaad, tawerzemelen, haverzemelen, lijnzaad, 1 appel en kaneel
T: 3 rijstcrackers + blikje energiedrink light.
L: 1 delicate wasa cracker met horizon pindakaas en 2 speltboterhammen met een gekookt ei.
T: stroopwafel.
A: ? Ligt eraan wat we eten op werk.
T: andere stroopwafel :)

B: vanmorgen 2 paarden gereden, 2 stallen gemest en vanavond werken.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 16:49

Lis_Ol schreef:
Vloeibaar zat ik idd aan smooties te denken, kan je in doen wat je zelf lekker vind.

Mijn voorlopige lijstje voor vandaag:
O: 100 gram biologische yoghurt met cia zaad, tawerzemelen, haverzemelen, lijnzaad, 1 appel en kaneel
T: 3 rijstcrackers + blikje energiedrink light.
L: 1 delicate wasa cracker met horizon pindakaas en 2 speltboterhammen met een gekookt ei.
T: stroopwafel.
A: Courgette duo, 150 gram aardappels en een beefburger
T: andere stroopwafel :)

B: vanmorgen 2 paarden gereden, 2 stallen gemest en vanavond werken.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 18:10

Echt een typisch weekend lijstje bij mij vandaag :+

L: afbak croissantje met kaas, 100gr kersen, 250gr watermeloen en een palingbroodje
A: Zo bbq'en.. weet nog niet hoeveel want ik heb niet zoveel honger maar mam heeft wel heel veel lekkers :o

Ontbijt had ik geen tijd voor want ik had me een beetje verslapen en tussendoortjes ook geen tijd voor gehad want heb al mn pauzes van de dag in 1x genomen en onder werk had ik geen tijd om te snacken :))
Beweging van vandaag was werken van 8:00 - 17:00.. ontzettend op en neer lopen rennen want het was achterlijk druk en we stonden met een collega te weinig -.-' Heb 11km gelopen vandaag volgens mn activiteitsmonitor horloge ding :+ Dus mag wel even losgaan bij het bbq'en haha

En als klap op de vuurpijl heb ik een mega brandwond op mn handpalm, yeey -.- Vandaag was echt weer zo'n typische dag waarop alles mis gaat :')

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 22:16

Vandaag een beetje weinig gegeten, had ook heel erg hoofdpijn dus weinig trek. Wel nog naar de sportschool gegaan, ondanks de hoofdpijn. Hoopte dat ik me daarna wel iets beter voelde en dat was opzich ook wel zo. :) Lekker gecardiood (dat is geen werkwoord he? :D ) en wat apparaten uitgeprobeerd voor krachttraining. Verwacht morgen weer spierpijn. :))

Morgen lekker vroeg uit bed, wil om 9uur met vriendlief in het zwembad liggen. :D

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 22:28

Ik zit er helemaal door heen, Het lukt mij niet om aftevallen. Ik lig nu gewoon te huilen in bed( manlief slaapt al) heb totaal geen vriendinen die mij helpen ( bedoel meer met dingen doen. Bijv sportschool)
Ik weet het echt niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 22:29

Afvallen en sporten doe je voor jezelf. Vind de motivatie in jezelf en je zal slagen.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 22:31

Ik heb 0,0 motivatie
Ik ga bijna niet in sporten nu mij ma ziek is. Alleen gaan vind ik saai. Pffff

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 22:40

Mijn moeder zei vroeger ieder pondje gaat door het mondje. Heb die uitspraak wat vervloekt, maar het is zo. Ik sport niet extra ga het rijden weer wat oppakken en mest 2 boxen per dag. Maar ik let nu sinds 2 weken op mijn eten en snoep minder tussendoor, drink wat extra water en thee en - 2.5 kilo al......zonder veel moeite. Ik lees hier mee om ideeën op te doen qua eten. Wanneer je er zelf klaar mee bent kun je het veranderen eerder niet. Alleen jij kunt de knop omzetten.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 22:41

Ik wil zooo graag. Maar het lukt me niet. Durf geen nee te zeggem. (Op bijv feestje/visites). Bang dat ik hem kwets.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 22:43

En kwa snoepen. Valt mee. Enige wat ik niet doen is veel drinken. Nadeel daar van ik moet savond snachts veel naar de Wc

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 22:46

Misschien hier eens wat van lezen.
https://gezondafvallen.nl/wat-kan-ik-et ... l-afvallen

uhm tja voor jezelf kiezen en wel nee zeggen. Van de week uit eten geweest wat drinkt u mevrouw spa rood met citroen graag.....

dan zou ik gedurende de dag meer drinken en later op de avond niet

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 22:48

Opzich maakt het nie zo heel veel uit of ik wel of niet laat drink. Heel iritant
Maar dankje wel voor je tip/begrip

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 22:56

Vooral water of groene thee drinken en proberen om daar al anderhalve liter voor het avondeten van binnen te hebben. Dan kun je 's avonds gerust met een kopje thee en een glas water af.

Sporten hoeft geen sportschool te zijn. Muziekje op en lekker een uur gaan wandelen in de natuur doen wonderen om je hoofd leeg te maken en bijkomend voordeel is dat je er van afvalt.

Hou voor jezelf een week lang een eetdagboek bij en dan kan je terug zien wat je eet en waar het mis gaat. Ik weet voor mijzelf bijvoorbeeld dat koffie en zoetigheid valkuilen zijn, dus daar let ik nu gericht op.

Afvallen doe je altijd voor jezelf om je lekkerder in je vel te voelen. Steun van je man is super fijn. Misschien kun je het hem aangeven dat je graag wat kilootjes kwijt wil en vragen of hij je daarin wil steunen.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 23:03

Maar als je zo graag wil, dan is dat toch je motivatie lijkt me? Misschien een beetje banketstaaf gezegd, maar als je het graag genoeg wil, dan doe je het gewoon...

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 23:12

Kayleigh_ schreef:
Afvallen en sporten doe je voor jezelf. Vind de motivatie in jezelf en je zal slagen.

Mee eens. :j

Men kan met allemaal tips komen en dat is allemaal leuk en aardig maar motivatie kunnen ze je niet geven, die komt vanuit jezelf. Als je het ECHT wil, zal het je lukken. Er moet een knop omgaan in je hoofd, en als die om is is het een kwestie van blijven doorzetten en elke keer als het moeilijk is jezelf eraan helpen herinneren waarom je het doet.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 00:38

Hier een lekker cheatdagje achter de rug! Heerlijk genoten, morgen weer gezond :)

11:45- 3 speltbolletjes met nutella en hagelslag
15:15- raket waterijsje
16:45- pakje volkoren melba toastjes
17:30- worteltjes, kipkrokantschnitzel, 2 wasa lichtgewicht crackers met kipfilet
20:30- pakje lu crackertjes
22:00 tot 00:00 5 speltcrackers droog (59 cal per stuk)

B: 45 min sportschool, 60 min fietsen, 20 min wandelen

Vandaag zit ik op 1800 calorieen ongeveer

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 06:23

Het probleen. Van manlief. Hij kan eten wat hij wil. Dus zit vaak genoeg halve zak chips te eten. Hij steunt mij niet echt. Helaas:)

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 08:06

Dat is voor hem geen probleem hoor....het enige wat je hoeft te doen is NEE zeggen en doen.
Ook geen klein handje of wat dan ook.

Ik heb een droppot staan....tegenwoordig neem ik er 1 per dag (geen handje of ochtend en middag gewoon 1)...het moet wel leuk blijven natuurlijk

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 08:27

:( Tis ok zooo lastig. Dan denk ik bijv. Morgen ga ik echt meer drinken meer bewegen. Enzo. Maar halve dag. Gelukt. Zo frusternd. Soms denk ik. Had ik maar iets. Waardoor ik alles weg kon halen

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 08:34

Wilskracht!
Maak een pot en hou ergens apart kralen. Iedere dag dat je tevreden bent over wat je gegeten en gedaan hebt leg he een kraal in de pot. Mask het fysiek zichtbaar!
Of mask wen challenge boot hezelf. 30 dagen iedere dag bewegen. Maak 2 potten en de end pot is dagen te gaan de andere pot is dagen gedaan. elfde Principe!

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 08:36

@doezel Misschien is een diëtist een optie? Want van alleen te weinig drinken en te weinig beweging ben je waarschijnlijk niet aangekomen. Ik weet niet hoeveel overgewicht je hebt maar ik denk dat je je voedingspatroon ook moet gaan aanpassen.
Dat je vriend wel alles kan eten zonder aan te komen is inderdaad lastig, maar als jij eenmaal in een gezonde flow zit en resultaat gaat zien trek je je daar niks meer van aan. De eerste periode van mijn afvallen at mijn vriend ook gewoon nog ongezond en veel en nu doet hij zelfs met me mee.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 09:15

doezel2 schreef:
Het probleen. Van manlief. Hij kan eten wat hij wil. Dus zit vaak genoeg halve zak chips te eten. Hij steunt mij niet echt. Helaas:)

Zo'n man heb ik ook, helaas ook altijd lekkere dingen in huis omdat hij dat nodig vindt.
Ik wilde ook jaren niet alleen naar de sportschool, ik voelde me altijd stokongelukkig tussen al die superfitte mensen. Maar nu toch de stap gezet, van alleen piepen komt geen resultaat...
Ik ga dus zo lekker in m'n eentje naar de sportschool. :)