[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Roosch

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 21:05

Dat valt wel mee hoor Bonny, welkom hier!
Ik woog ruim wat meer dan jij in verhouding toen ik startte.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 21:24

Haha ik dacht ook, nou komt het! Maar het valt best mee haha. Veel succes en de eersre dagen zijn het moeilijkst.

Vanmiddag chocolade gehad van mijn schoonvader en dat is nu dus al op.... En ik blijf naar de wc rennen, echt beroerd ben ik er van. Bah! Ik ben weer genezen van de chocola!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 21:27

Ik mag morgen weer wegen bij mijn consulente. Zie er voor het eerst een beetje tegenop. Heb in mijn late diensten afgelopen twee dagen wat kwark gezondigd :x Voor het eerst in mijn CB periode, baal als een stekker, maar ja... gebeurd is gebeurd!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 21:49

Dais :(:)

Inderdaad Bonny, valt wel mee hoor :D

Meiden even advies gevraagd. Ik merk als ik op een dag zo'n 5 boterhammen, fruit/groente tussendoor even avond eet + 1x zuivel, ik heeeeel traag afval. Zodra ik meer eet, val ik ineens goed af.

Nu vraag ik me af.. wat is een fijn tussendoortje, naast fruit/groente, om mee te nemen naar je werk? Ik wil namelijk als ik thuis ben graag een cracker + mager beleg eten ofzo, maar dat is niet lekker mee te nemen.. ik nam altijd ontbijtkoek mee, maar hoor/lees steeds vaker dat dat zo slecht voor je is.. Is bijvoorbeeld een boterham slecht voor je ofzo? Ik snap er echt niets van, 3 weken echt super gezond gegeten, val amper een kilo af.. eet 3 dagen ietsje meer, en hop, ineens een kilo eraf (en dat in de avond, terwijl ik 's morgens altijd lichter ben)??

rakkertjuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 22:08

of zo'n sultana koek met die rozijnen er in?

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 22:12

Bonnyyyyyy schreef:
Zal ik me ook mogen melden?
Ik moet er heel wat kilo's af hebben.. En dit is in overleg met een sportarts, helaas is mijn doorzettings vermogen als ik alleen ben (tussen uur, thuis zonder ouders) ver te zoeken!
Ik ben17 jaar en 1.67 meter. Weeg (schrik niet!) 68 kilo ongeveer ( schommel tussen 67/69)
Wie heeft er een goede tip voor mij?

Ik doe overigens sport en bewegen, dus sport vrij veel.

Dat is toch een normaal gewicht?
Ik ben 1.60 en nu 60 kilo en heb een bmi van 23 punt nog wat.
Snap dat je er iets af wilt maar dit lijkt mij niet een schrikbarend gewicht..

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 23:16

We schrikken daar zeker niet van hoor. Misschien wat motivatiepunten op papier zetten die je bij de hand kunt houden als je een moeilijk moment hebt? Of hier komen kletsen. :)
Madeira, ik zou niet teveel luisteren naar al die adviezen... Als je ontbijtkoek lekker vind en je lichaam hier prima op reageert, waarom niet. :)
Roosch, haha dankje, ik word altijd verlegen met dit soort dingen. :P
Winner, zwemmen is indd leuk, ik kon vanmiddag niet want me moeder was een beetje ziek, maar ik ging daarnet met me vader. Er was niemand :') Ja een vader met een klein meisje onder de douche in de dameskleedkamer. Vroeg me af of het niet andersom moest, die man met zijn dochter in de mannenkleedkamer. Maar ach, heb me er niet aan gestoord. Baantjes trekken is indd leuk, vooral op je rug is het goed vol te houden lekker relaxed. Ik wil wel altijd spelen (de bodem verkennen, koppeltje duiken en zo) dan gaat me vader mopperen, ... hij is 'n coach geloof ik. :') Whoaahhh als ik eenmaal ga babbelen :') Maar het was dus wel leuk. Je krijgt het na afloop lekker warm, je kunt na afloop douchen en je voelt je lekker fris (wel lekker voor ons als paardenvrouwen whaha).
rakkertjuhh, sultana's kun je beter laten staan. veel suiker & kcal en het verzadigd niet. ;) reclame wilt ons laten denken dat het allemaal zo gezond en verantwoord is natuurlijk.
Laatst bijgewerkt door hannahaapje op 07-03-13 23:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 23:27

Thanks meiden. Ik denk dat ik maar inderdaad iets van een koekje erbij neem.

Hoe komt dat nou eigenlijk, dat als je iets meer eet, je sneller afvalt? Puur omdat je stofwisseling dan omhoog gaat ofzo? Het voelt zo onlogisch haha.

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 23:29

Misschien omdat je darmen dan veel aan het werk zijn, ook 's nachts? Zomaar een gok, wie weet is er nog een voedingsdeskundige in het topic die het eens even haarfijn kan uitleggen.
Oh ja iemand zei ook dat m'n shirtje wat losjes zat. Ik vond het niet echt lekker zitten (boven te strak, onder te wijd :')) en het is tsja, wat ouder. dus heb maar wat shirtjes bij de h&m besteld. geen flauw idee hoe die gaan vallen.
Trouwens. Ik heb milka repen ingeslagen ( :') ) en nu eten me ouders en broertje alles op! grr.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 08:44

Ik heb gisteren ook maar wat broeken besteld, komen als het goed is vandaag binnen. Ik wil er nog 11 kg af, maar op het moment zakt alles van m'n kont af, is ook geen gezicht :')

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 09:09

Succes met wegen vandaag Bonjoy! Ik ben heel erg benieuwd!

Madeira, het kan dat jou onderhoudscallorienhoeveelheid (of noemen ze dat) net wat hoger ligt dan de hoeveelheden die je de afgelopen tijd hebt gegeten en als dat dan net iets te weinig is voor je lichaam, dan kan het zijn dat je richting spaarstand gaat, en door net iets meer te eten komt je verbranding weer op gang. Is misschien een yochurtje met muesli iets voor je als tussendoortje? Of is dat ook te lastig meenemen? Als je een koelkast hebt zou je het daar in kunnen zetten.. (ik pak op werkdagen smiddags tussendoor een volkoren beschuitje met 20+ kaas en een peer)

Hoi Bonny! Ook ik vind niets mis met je lengte en je gewicht hoor! Bedenk ook goed dat je waarschijnlijk nog lichamelijk zult veranderen tot ongeveer je 21ste. Alles wat er daarna nog bijkomt is waarschijnlijk blijvend. Daarvoor is je lichaam nog in ontwikkeling en is het waarschijnlijk niet goed als je dan al flink aan het dieten slaat (zo is het mij iig verteld :D ) gezond eten is natuurlijk nooit verkeerd en daar kun je nu natuurlijk wel mee starten, als je dat eerder niet deed!

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 09:37

Deze week helaas helemaal niks afgevallen, maar we gaan gewoon door

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 10:09

Dat is belangrijk KarinW86! Gewoon volhouden. Misschien hou je net even een weekje wat meer vocht vast :)

@Madeira, hoeveel calorieën krijg je nu binnen per dag? Ik zal eens op internet kijken voor een goede site die ik gebruikt heb als schatting van hoeveel ik per dag moet eten :)
Edit: http://hoewerktafvallen.nl/afvallen/je-bmr-berekenen/ Om te weten hoeveel je mag eten als je wil afvallen moet je 500 calorieën van het eindresultaat afhalen :)

Ik ben echt bijna aan het aftellen totdat de klok weer een uur vooruit gaat. Kom maar op met het fietsen, skeeleren en wandelen na het eten! *\o/*
Hardlopen na het eten doe ik nu al, maar de stap naar buiten is dan een stuk minder groot! haha.

rakkertjuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 10:19

Ik wil met mijn hond graag canicross doen ! hopen dat ik daar ook de nodige kilo's van af val *\o/*

Winner91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 10:51

@Dais, is je maag weer een beetje tot rust gekomen?
@Bonjoy, succes met wegen vandaag! Hoelaat moet je?
@Bonny, je kan iets afvallen maar zoveel hoeft er niet vanaf.
@Rakkertje, wat is canicross?

Hier weer een rustig dagje, lekker oppassen tot 15 uur en daarna met m'n nichtje hardlopen.
En weer aan de chinees omdat we de verrassing van m'n ouders die deze maand 25 jaar zijn getrouwd
gaan bespreken word dat gehaald. Weten jullie wat mager is van de Chinees?

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 11:08

Oeh Chinees lekker! Volgens mij is Mie als koolhydraten redelijk gezond omdat het op ei basis is.
Tjap tjoy als groentjes en dan iets van kip of garnalen als eiwit? Atjar (dat gele spul) is volgens mij ook wel lekker gezond!

kroeppoek, zaken met een jasje en zoetige sausjes zijn dan weer funest! Veel suikers en langzame koolhydraten, ieks!
Edit: en peking eend is ook redelijk vet, vaak ook nog gelakt met zoetigheid, het is heeeeerlijk, maar niet zo goed voor de strijd tegen de kiloos!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 11:17

Yes, weer 2,0 kg er af!!! :D En ik heb de magische '20-grens' bereikt, ben nu in totaal 20,7 kg afgevallen!!

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 11:21

Super !

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 11:22

*\o/* *doet een dansje voor Joyce!*

Winner91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 11:23

Dankjewel Roos, zal even kijken. Is Tjaptjoi lekker?
Wat goed Bonjoy, fijn gevoel hè? Hoeveel moet je er nog af hebben?

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 11:24

Vind ik wel, is eigenlijk gewokte groente met een soort van woksausje erbij, kan ook kip en varkernsvlees of garnalen in zitten.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 11:26

Winner, ja mijn maag is weer tot rust en mijn darmen nu gelukkig eindelijk ook. Ben tot gisteravond laat naar de wc moeten rennen (trap op-trap af, goede training :') ) en gelukkig hield het een keer op. Ik was 100 gram afgevallen :')
Qua chinees zou ik niet weten wat mager/gezond is. Zelf zou ik het bij mihoen met kip en andere groente houden :)

Bonjoy, whoo de magische grens van 20kg bereikt! Goed joh!

Rakkertje, dat is een mooi streven dan! Maar, wat is het eigenlijk? :D

Negerzoen, ook hier wordt er gewacht op langer licht 's avonds. Weer lekker naar buiten met licht :D

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 11:27

wollie2004 schreef:
*\o/* *doet een dansje voor Joyce!*

*\o/* Ik doe met je mee!! *\o/*

@Winner91: Echt wel, helemaal om dat ik afgelopen week een beetje een dieet-dipje had :) Ik wil nog zo'n 10kg kwijt.

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 11:31

Dan doe ik met je mee voor die laatste 10 kg! Is voor mij nu ook nog het streven!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 11:32

Gezellig! Op naar -10kg dus!! :D