Al een tijdje zit ik erover na te denken om een therapie te volgen die er eventueel voor kan zorgen dat ik dingen van vroeger terug kan/ga herinneren. Ik weet met name nog wel delen van dingen die gebeurd zijn maar niet altijd het volledige verhaal... Ik weet natuurlijk niet direct of hier iets specifiek voor is of misschien eventueel in combinatie met iets anders. Ook zou ik graag rond het altijd 'eenzaam' gevoel willen proberen te werken, al weet ik niet in welke mate dat mogelijk is. Het is gewoon dat ik constant het gevoel heb dat ik eigenlijk niemand heb, terwijl ik zeker wel weet dat er mensen zijn waarmee ik kan praten, het is enkel gewoon dat als we even niet meer sturen ik het gevoel heb dat ik die persoon al 'kwijt' ben met het gevolg dat ik meestal ook geen initiatief meer neem om deze persoon te sturen.. (Mede ook omdat ik schrik heb dat ik kwaad word op desbetreffende persoon en ik ze dan nog meer afschrik

Hoewel mijn gevoelens op vriendschappelijk gebied wel vrij uiteenlopend zijn moet ik zeggen, ik kan er soms zelf niet meer aan uit. Ik geraak héél snel 'gehecht' aan mensen, als bijvoorbeeld nog maar een keer met iemand gesproken heb en deze persoon ligt me wel (aka; is aardig en toont interesse) dan ben ik precies direct geobsedeerd met deze persoon... Waardoor ik natuurlijk ook weer angst krijg om verlaten te worden met het gevolg dat ik mezelf vast wel al even pijn ga doen. Eigenlijk doe ik mezelf meestal nog het meeste pijn dan dat zij werkelijk doen.
Maar tevens ben ik dus ook heel 'detached' van iedereen, ik heb dus nooit het gevoel dat er iemand voor me is (op heel uitzonderlijke momenten na) maar sinds een maand heb ik 'ruzie' met een van mijn beste vriendinnen en eerlijk gezegd; het kan me allemaal niks schelen. Op sommige momenten word ik wel even kwaad of denk ik van 'jij hypocriet' als ik dan foto's van haar met anderen zie, maar ik heb mezelf er nooit echt pijn om gedaan, wat me dan weer van mezelf verbaast dat ik zo koel kan zijn, want ik ben misschien namelijk wel een van mijn beste vriendinnen kwijt. Maar ik heb gewoon een gevoel dat het niet echt is, het dringt misschien gewoon niet tot me door.
Een ander probleempunt is dat ik overdreven veel last heb van overmatig dagdromen... Het klinkt echt als iets stoms, maar ik doe het volgens mij bijna echt gewoon de hele dag door, behalve op uitzonderlijke momenten kan ik me wel eens concentreren, maar nu tijdens de examens bijvoorbeeld is het echt een ramp, ik ben gewoon afgeleid door mijn eigen gedachtes, die niet eens per se negatief moeten zijn trouwens. Ik heb dit eigenlijk wel altijd sinds jongs af aan gehad, dat ik vaak met mijn gedachtes ergens anders ben maar ik merk dat het de laatste tijd gewoon erger wordt, al is het misschien om de leegte op te vullen.
(Wel merk ik dat rilatine hier soms bij kan helpen, ik word er rustiger van in mijn hoofd maar lichamelijk blijf ik soms wel nog wat spanning voelen, maar daar heb ik eigenlijk niet zo'n problemen mee.)
Maarja ik weet dus nog niet specifiek wat ik ga volgen dus. De psycholoog van het GGZ heeft ook nog niet terug gebeld, maar denk sowieso niet dat ik daar zal blijven dus dat wordt afwachten. Waarschijnlijk ga ik nu dus wel begeleid wonen doen, al heb ik niet direct een idee wat ik van de functie van deze persoon moet verwachten.. Ik heb gelezen dat zij sommige dingen van je ouders overnemen zoals gesprekken op school en dergelijke? En worden zij ook op de hoogte gebracht van de psycholoog & het verhaal erachter? (Opname etc?)