[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CuteApplePie

Re: Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 19:24

Ik heb ook 100% kokos olie thuis staan! werkt indd erg fijn!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 22:33

Hoi iedereen!

Ik heb een beetje raad nodig voor productkeuze. Ik zal eerst even een gedetailleerde uitleg geven om de situatie zo goed mogelijk uit te leggen.

Ik ben in dit jaar in 5 maanden van henna zwart naar bruin ombre gegaan, dit in drie keren. De eerste twee keren met 4 maanden tussenpauze, de laatste keer met één maand tussenpauze. De laatste keer is twee weken geleden.

De eerste keer is het gehele haar 'ontkleurd' met 3% peroxide, vervolgens een as-bruine kleur er over om de zwarte henna te 'breken'. De twee keren daarna een as bruin bovenin, zo dicht mogelijk bij mijn natuurlijke kleur, een 2 % in de lengten en een 3 % in de puntjes. Toen is er ook gelijk c.a 10 cm van het haar gegaan om mijn krullen weer wat veerkracht te geven.

Mijn haar is nu mooi donker van boven en loopt geleidelijk uit in caramel blond. Toch vind ik de puntjes nog niet licht genoeg, het kleurenverloop is nog niet geheel naar wens. Echter is het meer dan licht genoeg om het zelf lichter te maken.

Een foto om het te illusteren; mijn kleur is nu exact het eerste plaatje en de puntjes (dus 5 à 8 cm) wil ik in het lichte blond van helemaal rechts hebben.

Afbeelding

Nu twijfel ik tussen blond spray, waarvan ik bang ben dat ik het te lang moet gebruiken en het dus te veel word voor het haar. Of bovenstaande ombreproduct, waarvan ik niet zeker ben of ik dan nummer 1 (voor blond) of nummer twee (voor donkerblond) moet nemen.

Hopelijk kunnen jullie me even een handje helpen?

Alvast bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 22:50

Ik heb het met het ombre pakket gedaan en dat is heel goed gedaan. Voor mijn gevoel is mijn haar daar ook niet extreem van afgestorven. Het is alleen geen heftige peroxide dus het kan zijn dat je de verf er iets langer in moet laten zitten dan je gewend bent

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 22:56

Ok, dankje voor je reactie! Welke zou jij aanraden, nummer 1 of nummer 2? Ik weet niet welke van de twee sterker is namelijk. Mij lijkt nummer 2 omdat deze bedoeld is om donkerder blond lichter te maken, maar ik twijfel. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 22:58

Ik heb 3 gebruikt en zelfs daarbij heb ik het veel langer moeten laten zitten om het ook echt licht te laten worden. Nou heb ik wel erg donker haar van mezelf en zaten er ook behoorlijk wat lagen verf in op dat moment. Geen hele duidelijke foto maar zo is het uiteindelijk geworden:

Afbeelding

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 23:03

Ok dus ik kan beter voor nummer 2 of 3 gaan. Ik vind het resultaat wel mooi geworden bij jou! Mijn punten zijn wel al een stukje lichter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 23:05

Mijn haar was volledig 1 kleur, en dat was de bovenste kleur. Dus het heeft wel degelijk een stuk opgelicht :j Heb alleen de dag ervoor mijn haar helemaal bruin geverfd dus het pakte misschien wat moeilijker. Kan je wel aanraden om regelmatig even te kijken hoe blond het aan het worden is.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 23:12

Ik ga het gewoon eens kijken hoe het pakt, bij de kapper betaal ik zo'n 80 euro voor het gehele verven dus ik ben sowieso goedkoper uit, ook als het niet licht genoeg word en ik het over een tijdje nog een keer moet doen. In ieder geval bedankt! :)

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 23:41

CuteApplePie schreef:
Ah ja oke dankje! Ik had wel gehoord dat het met de h&s anti roos er sneller uit ging, maar het werkt dus echt? Fijn om te weten, haha!

Ja werkt super, dit was het verschil na 20min met h&s in m'n haar..

Afbeelding

CuteApplePie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 00:26

Zo, das zeker wel een verschil!
Nou fijn om te weten! :)

CuteApplePie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 22:15

We zien niks?

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 22:26

Grr stom. Ik dacht dat ie niet verzonden was, wel dus....

Even opnieuw proberen

Edit wil niet op mobiel. morgen even doen via pc

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 22:47

Aaaah dat kapsel :j

Afbeelding

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 07:55

Ja die idd ! Ik kreeg em er niet goed op. Dankje.

Liesjeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 10:32

oke, ik hoop dat jullie mij hier kunnen helpen ...
ik heb dus van mezelf middenbruin haar en laatst heb ik het gebleekt wat me een hele mooie kleur blond gaf. maar laatst ben ik dus zo dronken geweest om 'even' mijn haar fel rood te verven _-:(
voordeel was dat het een kleurspoeling is, maar het gaat maar niet uit mijn haar .. nu dacht ik er aan om het weer te bleken maar gaat dat wel goed uitpakken ? weet iemand dus hoe ik weer naar blond kan gaan ?

CuteApplePie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 11:03

Als het echt een kleurspoeling is: Je haar goed wassen, met head en shoulders dus (blijkt dat het echt werkt!) en misschien een paar keer zilvershampoo gebruiken om de warme tint uit je haar te krijgen, rood is vaak moeilijk er uit te krijgen (de tint), ook als je het bleekt blijf je het waarschijnlijk zien, een vage oranje gloed..

Anders even langs de kapper?

Liesjeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 11:15

bedankt !
naar de kapper mag ik niet van me ouders omdat dat te duur is.
ik zal het proberen eruit te wassen, hoewel ik denk dat het rode wel in me geverfde haar is getrokkwn helaas ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 12:43

Ik weet uit ervaring dat rood er niet echt uit gaat, ook al is het een kleurspoeling en ook al was je het 100 keer met head en schouders. Het wordt dan over het algemeen een soort rode waas in plaats van felrood. Ik heb het toen bruin moeten verven. Blonderen kan je dan over een tijdje weer proberen, maar ik zou toch echt gaan voor bruin

Liesjeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 13:21

heb op aanraden van de etos-medewerker die kapper is, een koele middenblond verf gekocht :)
morgen uitproberen wat het word

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 13:28

Ik ben ook wel benieuwd, bij mij is een koele verf op geblondeerd haar groen geworden maar het zou zomaar kunnen dat het door het rode wel een hele mooie kleur wordt. Houd er wel rekening mee dat het niet blond gaat worden he, maar donkerder dan je haarkleur nu is. Je kan namelijk niet lichter gaan met verf zonder peroxide.

Liesjeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 13:34

ja ik ben ook benieuw :p
het is ook niet de bedoeling om weer metteen blond te worden, maar om een egale donker blonde kleur te krijgen. dan is me haar weer een egale kleur (de bovenkant is nu lichtbruin en onderkant rood) en kan ik daarna nog lichter gaan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 13:40

Oei, wel oppassen als je uitgroei een andere kleur is dan de rest van je haar hoor. Het gaat sowieso anders pakken op de bovenkant dan... Met een assige verf heb je best een kans dat de bovenkant wordt zoals je het wilt, en de onderkant dan donkerblond met een rode waas erdoor.

Liesjeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 14:04

ik doe eerst de onderkant en dan de laatste 10 minuten de bovenkant. hopelijk helpt dat

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 22:33

Ik vind het onverstandig van je ouders om nee te zeggen tegen een kapper. Dadelijk verpest je het of lijd je haar onnodig, en dan ben je verder van huis helaas. Er zijn ook betaalbare goede kappers :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 20:49

Ik heb het ook altijd eerst geprobeerd zelf op te lossen, aan de ene kant is het bij mij zo goed als altijd goed uitgepakt, maar aan de andere kant wou ik ook dat ik naar de kapper was gestapt. Maar ik neem aan dat Liesjeex het niet "mag" van haar ouders omdat zij het dan zouden moeten betalen, snap dat je dat als ouder dus even niet gaat doen.