GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 14:05

cissy schreef:
Ik sta al een paar wkn stil qua afvallen, durf eigenlijk niet op te hogen qua dosering omdat ik al zo weinig eet en drink.
Wel balen maar ik kijk het nog even aan.

Ik wil wat spuitjes halen voor de golden dose maar hoef geen hele doos, waar halen jullie de spuiten?

Te weinig drinken kan zorgen voor stilstand, te weinig eten niet. Neem je wel je vitamines en mineralen goed? En genoeg water drinken. Dan komt het vanzelf goed als je minder eet.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 14:15

Dieuwke_ schreef:
Ik heb een doos met 100 insulinespuitjes thuis staan, daarin zitten de spuitjes per 10 verpakt. Ik wil je wel een zakje van 10 opsturen?

Oh dat zou fijn zijn! ik stuur je een pb

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 14:26

Suzanne F. schreef:
cissy schreef:
Ik sta al een paar wkn stil qua afvallen, durf eigenlijk niet op te hogen qua dosering omdat ik al zo weinig eet en drink.
Wel balen maar ik kijk het nog even aan.

Ik wil wat spuitjes halen voor de golden dose maar hoef geen hele doos, waar halen jullie de spuiten?

Te weinig drinken kan zorgen voor stilstand, te weinig eten niet. Neem je wel je vitamines en mineralen goed? En genoeg water drinken. Dan komt het vanzelf goed als je minder eet.

Ik heb net als jij moeite met drinken. In 2017 een gastric sleeve gehad en mijn maag is niet zo groot, kan net een plastic bekertje met water per keer op.

Dat is 125ml of zo?
Als ik dan minimaal 1,5 ltr per dag moet drinken dan zijn dat zo'n 12 bekertjes.
Tussendoor dan ook nog 6x eten wat ook maar kleine beetjes zijn, plus de vertraagde maaglediging en geen trek. Vlees blijft heel lang hangen en dan past daar geen drinken meer bij anders komt alles er weer uit.
Dat maakt alles bijelkaar niet makkelijk om genoeg drinken binnen te krijgen.

Als ik in 2017 had geweten hoe die sleeve zou uitpakken had ik het niet gedaan, maar moet er nu wel mee leven. Het resultaat was ook niet heel bevredigend want ik viel niet genoeg af en alles zat er nu inmiddels ook weer aan.
Toen was M er nog niet.

Suzanne F.

Re: GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 14:39

Wat vervelend voor je. Waarom 6 x per dag eten? Ik eet 2 x. Drinken probeer ik inderdaad tussendoor te doen. Er staat steeds een glas met water klaar en dat moet ik van mezelf opdrinken. 1-1,5 liter water naast mijn koffie en melk is hier wel het streven dagelijks. In de zomer lukt dit veel beter en kom ik ook weleens aan 2 liter.
Vlees eet ik amper meer eigenlijk. Veel minder in ieder geval. Ik eet nog wel elke dag 2 sneetjes brood en ik probeer elke dag wat groenten te eten. Ook dat is vaak wel opgave voor mij. Dan eet ik komkommer en paprika en/of sla.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 14:50

6x per dag omdat er niet zoveel in past. Wordt aangeraden na sleeve.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 14:52

Dat wordt inderdaad aangeraden, ook om te voorkomen dat de maag oprekt. Drinken mag ook niet een half uur voor en na eten.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 14:54

Die maag is niet opgerekt bij mij, met veel moeite passen er 2 boterhammen in.
Of klein bakje Griekse yoghurt en dan vol!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 14:58

Ik bedoel dat na een sleeve ze willen voorkomen dat uitrekt, toch? Dat is althans wat een bekende van me vertelde, na ingreep.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 15:05

Maar hoe kan je dan overgewicht hebben als je maar zo weinig kan eten?

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 15:14

Suzanne F. schreef:

Ik dacht net hetzelfde.. ben ik ook wel benieuwd naar

Ennasuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 17:40

Essie Kwa vermoeidheid kan het goed zijn dat je lichaam even moet wennen
Zelf had ik dat in het begin ook maar inmiddels juist meer energie, ik doe echt nóóit meer een dutje overdag terwijl ik dat vroeger wel deed omdat ik vaak heel moe was

Cissy Lastig zeg met zo’n gastric bypass
Hoe je het beschrijft klinkt het alsof je met zulke kleine porties bijna niet aan overeten toekomt?
Heb je zelf een idee hoeveel calorieën je per dag eet en of je in een calorie tekort zit?

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 18:37

F_Orumster schreef:
Tot ver in mijn tienerjaren dronk ik ook heel weinig, dronk soms pas mijn eerste drinken in de namiddag als ik uit school kwam. Toen ik steeds in de blaasontstekingen ging lopen heb ik mezelf aangeleerd/gedwongen 1,5-2L water te drinken. Op warme zomerdagen lukt 3L ook nog wel, maar 4-5 L vind ik wel heel veel!

Misschien grappig, dit deed ik tot de middelbare school ook omdat ik bang was ergens anders te plassen :o overigens nooit blaasontsteking gehad. Middelbare kwam ik er toch achter dat ik wel ergens anders kon plassen en dronk dan meer want voelde mij daar ook wel beter bij.

Sodera, het is helaas heel beperkend. Denk dat veel mensen zich geen voorstelling kunnen maken. Helaas ben ik in uiterlijk niet extreem typisch en kom ik met de huidige waarde enkel in aanmerking voor medicatie als ik bedlegerig ben. Deels ben ik dat maar ben eigenlijk ook altijd bezig met kijken of ik toch niet beter/meer kan. Iets met aard van het beestje. De medicatie die hier vooral gebruikt word is helaas ook geen banketstaaf medicatie dus ergens snap ik het, andere kant wie weet knapt mijn leven op..
Hoop dat het voor jou in iedergeval goed gaat werken en leuk om te lezen hoe ze er in andere landen mee omgaan :)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 18:55

Deertje schreef:
Suzanne F. schreef:

Ik dacht net hetzelfde.. ben ik ook wel benieuwd naar

Snaaien en verkeerd eten, covid, te weinig bewegen want geen paard meer, genetische aanleg, stress, verstoorde stofwisseling, noem maar op...

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-26 09:46

Wat is het leven heerlijk zonder extreme suikerdips. Ik kon eind van een (werk)dag echt zo onwijs flauw voelen, zo leeg, niks meer waard kunnen zijn. Dat is dus ook een moment dat je een vreetbui zou kunnen krijgen. Ik heb nu niks meer van dat en het is echt heel erg fijn.

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-26 09:55

F_Orumster schreef:
Wat is het leven heerlijk zonder extreme suikerdips. Ik kon eind van een (werk)dag echt zo onwijs flauw voelen, zo leeg, niks meer waard kunnen zijn. Dat is dus ook een moment dat je een vreetbui zou kunnen krijgen. Ik heb nu niks meer van dat en het is echt heel erg fijn.

ja, gek is dat hè, vroeger haalde ik de late namiddag niet en was ik zeker en vast bij de bakker gestopt om iets lekkers te eten voor de avondmaaltijd, en nu rijd ik er zonder problemen gewoon voorbij :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-26 14:48

F_Orumster schreef:

Ja fijn hè? Dat ervaar ik echt als het grootste voordeel. Heerlijk stabiel.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-26 18:44

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-26 18:58

:))

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-26 19:01

Nou ik moet er niet aan denken om een toetje te moeten eten, door M geen zin in zoet

Ennasuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-26 21:32

Oh ik ervaar nog steeds wel die honger momenten en vreet behoefte eerlijk gezegd
Vooral drang momenten naar zoettttt
Chocola snoep koek toffees en ja ook toetjes helaas alles vind ik nog lekker ondanks de ozempic

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 06:55

Ennasuus schreef:
Oh ik ervaar nog steeds wel die honger momenten en vreet behoefte eerlijk gezegd
Vooral drang momenten naar zoettttt
Chocola snoep koek toffees en ja ook toetjes helaas alles vind ik nog lekker ondanks de ozempic

Echt? Oh wat jammer zeg. Dat was bij mij echt wel weg. Met afbouwen kwam het weer terug helaas.

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 08:31

Nou het mag zomer beginnen worden hoor, heb het helemaal gehad met die kou. Als ik 1 nadeel mag noemen van MJ dan is het toch dat.

Was dit weekend met mijn zoon mee naar de cross, had twee fleece truien, twee jassen ( waarvan 1 met verwarmingselement) een bodywarmer, nog een langere jas daarboven, Dubarry's met verwarmers in, en handschoenen met verwarmers, een muts en had nog verschrikkelijk veel koud, met als resultaat een zware verkoudheid.. :)

Niet normaal hoeveel kou ik heb

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 08:57

Deertje schreef:
Nou het mag zomer beginnen worden hoor, heb het helemaal gehad met die kou. Als ik 1 nadeel mag noemen van MJ dan is het toch dat.

Was dit weekend met mijn zoon mee naar de cross, had twee fleece truien, twee jassen ( waarvan 1 met verwarmingselement) een bodywarmer, nog een langere jas daarboven, Dubarry's met verwarmers in, en handschoenen met verwarmers, een muts en had nog verschrikkelijk veel koud, met als resultaat een zware verkoudheid.. :)

Niet normaal hoeveel kou ik heb

Ja dat herken ik wel. Ik heb het veel kouder dan eerst. Maar de vraag is of dat door de medicatie komt of door het vetverlies. Misschien beiden?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 09:10

Ik heb periodes van echte non stop intense kou gehad. Sinds ik iets minder spuit en meer eet is dat weg. Maar verder heb ik het altijd snel koud en kan dat ook door het afvallen komen.

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 09:48

Het zal inderdaad een combinatie van beiden zijn, ten slotte is ook de helft van mij weg, maar ik heb bij 20 graden ook nog koud hè. Dat vind ik een beetje bizar..