Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 11:47

Bijna weer opgeknapt ninus, nog wat hoesten en snotteren. Jij loopt ook de rfr toch? Maar andere afstand dacht ik.

IMAY dat heb je zo weer opgebouwd, je had een prima basisconditie.

Ik heb gisteren eind van de middag even gelopen en zo is het eindelijk droog, dus ik duik nog even het bos in. Vanmorgen al een krachttraining gedaan, want het weer was kak.
Dan donderdag en vrijdag rust.
Wordt een flinke dag weg zaterdag, want het is bijna 2 uur rijden voor ons. Gelukkig is de weersvoorspelling goed.

En na zaterdag aftellen tot Madeira! Zoveel zin in!

Ninus

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 12:45

Lekker vooruitzicht SV!

Ik loop de 27 inderdaad :j

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 12:51

Oh ik ben weer geweest vandaag. Wandelen afgelopen weekend ging zo goed. En we hebben het weekend 29 km gewandeld. Dus ik dacht ik probeer gewoon een stukje heel langzaam. En dat ging zo lekker dat ik 9 km heb gelopen. Dat was niet helemaal de bedoeling maar ik heb geen last dus is goed gegaan. En wat een topweertje ervoor.

Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 15:32

Wat fijn dat het zo goed ging BeFunny.

Ik heb een fijn trailrondje gelopen van 15km, met aan het eind twee tempoblokken van een kilometer. Het was zo goed als droog de hele tijd.
Morgen en vrijdag rust (wel wandelen), goed eten en goed slapen.

Jacquelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 15:48

Vanmorgen een rondje van ongeveer 3.2km gemaakt in 35 minuten.. erg langzaam voor mijn gevoel, maar heb ook 3 weken niet gelopen.
Wat is een fijne gratis app om je route bij te houden en je gemiddelde snelheid?

Ik hoop dat ik t weer kan uitbouwen naar minimaal 5 km in 30 of 35 minuten. In Juli wil ik meedoen met een wedstrijd hier in t dorp

amand0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 15:56

Mooie verhalen hier weer!
Foto's van het Mullerthal zien er prachtig uit. Wij zijn vorig jaar op de fiets naar Luxemburg geweest, zo'n mooi land. Wil er nog weleens naar terug om te wandelen.
Ik ben momenteel iets minder fanatiek aan het lopen, net niet topfit, komt wel weer. Probeer een paar keer per week 5-7 km te doen.
Afgelopen tijd wel veel gewandeld, waren met vakantie op Madeira. Kwam er best nog wel wat trailrunners tegen, wij hebben het bij wandelen gehouden, vond dat pittig genoeg!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 16:33

Ik wil ook zeker weer terug naar Luxemburg. Heerlijk land.
Madeira zijn we twee keer eerder geweest, toen liepen we nog niet hard, maar wel veel gewandeld.
Het is zeker heel pittig!
Geen vlakke weg te vinden daar, behalve de landingsbaan van het vliegveld zo ongeveer :P

Jacquelinee je zou runkeeper kunnen gebruiken.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 12:49

@Ieris, nee ik woon niet op het aardbeienterras maar wel in dezelfde straat :D
@BEfunny, mooie foto's en schattige hondjes :D Lekker hoor dat je weer hebt kunnen hardlopen en het goed ging!
@Ninus, balen dat je man geblesseerd is -O-
@Jacqueline, Strava zou je kunnen gebruiken.

Hier gisteren met een aantal andere moeders een rondje geweest tijdens kleutergym van de kinderen.
Alleen hun gemiddelde tempo ligt hoger dan die van mij dus dat was even aanpoten.
Ik heb uiteindelijk 6.5km gedaan en zij hebben er nog 3km aangeplakt haha.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 12:54

Ik loop altijd alleen, zou eigenlijk niet weten hoe ik het zou vinden om met een ander te lopen. Ik zit ook zo onwijs in mijn eigen bubbel dat ik denk ik gewoon vergeet dat er nog een ander is :+

Mooie afstand Befunny, lekker bezig.

Ik heb inmiddels al 2x een 5km gelopen na mijn hernia en liep vanmorgen een pr.
Het lijkt bijna of die pauze van 2 maanden me (conditioneel) goed heeft gedaan. Uitbouwen vanaf de 5km wil ik wel rustig aan doen, want ik voel mijn nek wel.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 14:30

Wat goed Goof. Is die hernia dan nog gewoon aanwezig, maar doet het minder pijn? Of kan zo'n hernia uit zichzelf weggaan?

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 17:56

Hallo vanuit Zuid Afrika! Kom jullie even groeten. Het is hier fantastisch! Wat een geweldig land en wat is het bijzonder om de dieren in hun eigen leefomgeving te zien.

Kan helaas geen foto’s plaatsen want de upload doet het niet maar die houden jullie nog tegoed!

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 19:22

Namiro, wat gaaf zeg, leuk om te horen! Ben erg benieuwd naar je foto's als je terug bent!

Goof, wat fijn voor je! Nou misschien is er dan ook nog hoop voor mij, als ik weer ga beginnen zou ik het ook wel gaaf vinden om nog beter te zijn!

Karin de B, zeker geen verkeerde buur!
Leuk dat jullie samen hardgelopen hebben, goed bezig!

Be funny, super dat je weer kan lopen, wat fijn zeg!
Ik zou ook met een blij hoofd rondlopen als ik weer kon hardlopen, of gewoon lopen.

Ninus, weet je al iets meer over de blessure van je man?
Hoop echt voor jullie dat het niet te ernstig is, en dat hij er snel weer bovenop komt!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 20:32

Supervixen schreef:
Wat goed Goof. Is die hernia dan nog gewoon aanwezig, maar doet het minder pijn? Of kan zo'n hernia uit zichzelf weggaan?

Mmm, ik heb begrepen van fysio en neuroloog dat die hernia wel uit zichzelf weg kan gaan. Die kan ineens verdwijnen. Maar hij kan ook blijven. Ik vind het allemaal een vaag verhaal.
Ik merk dat het er nog zit in ieder geval. Ik heb geen uitstralingspijn meer, die was niet te doen. Ik heb nu alleen bij 'overbelasting' wat pijn, maar alle spieren rondom mijn nek moeten ook weer flink aansterken, dus die zal ik er wel bij voelen nu.
Maar goed, ik heb dus een hernia, hoop dat die nog helemaal weg gaat, maar kan in ieder geval weer sporten!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 21:09

Hernia’s verdwijnen meestal weer vanzelf, daarom dat opereren niet zo snel meer word gedaan.
In mijn geval was dit vorig jaar hernia nummer 4 en operatie nummer 2. Met 26 jaar tussen beide operaties (nummer 1 en 2 zaten rechts, 3 en 4 links)

Mijn neurochirurg zei vorig jaar dan ook dat opereren de enige optie was voor mij.
Als de klachten van een hernia niet binnen 2 maanden verminderen, is de kans zeer klein dat deze nog vanzelf over gaat.

Zondag zou ik de 1/4 marathon in Rotterdam lopen ( vorig jaar €56 weg kunnen gooien omdat niemand mijn ticket wilde hebben, zelfs niet gratis) ;(
Helaas werd ik dinsdag ziek, morgen ga ik weer werken. Maar ik ben nog flink verkouden en loop helemaal leeg met veel hoesten en niezen.
Nu even aankijken of ik zondag nog kan lopen. -O-

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 06:44

Wat een pech Lous, hopelijk kun je gaan. En.. wat een geld!

Duidelijk goof, hopelijk verdwijnt de pijn helemaal.

Namiro geniet ervan!

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 10:25

Wauw Lous, aardig bedrag idd! Hopelijk knap je nog voldoende op!

Geniet ervan Namiro! Erg benieuwd naar de foto's later :D

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 10:34

Veel plezier Namiro! Ik ben ook benieuwd naar de foto's :))

Nou Lous, dat is inderdaad nogal een bedrag. Ik duim dat het meevalt en dat je gewoon zelf kunt lopen.

Met anderen lopen en je eigen tempo houden vind ik ook lastig Karin, maar wel goed om af en toe te oefen! Hoe is het met je shetje?

Knapt jouw blessure al een beetje op Ieris?

Wat fijn dat je een PR hebt gelopen Goof, goede berichten!

Mijn man heeft een licht geïrriteerde achillespees, rustig weer opbouwen en één training vervangen door een fietstraining. Vanwege zijn hernia kan hij niet (meer) op de racefiets, dus we hebben van de personal trainer een hometrainer te leen waarbij je redelijk rechtop zit. Morgen loopt hij dus niet mee, dat is jammer, maar wel verstandig.

Zelf heb ik gisteren een rondje 5km gemaakt. Het was een korte intervaltraining, maar op 2/3 liepen mijn benen zo vol (ik denk door de krachttraining van woensdag), dat ik rustig heb uitgelopen. Dat leek me verstandiger gezien de kilometers die er aan zitten te komen, ik leer het wel :D
Vandaag een rustdag, vanmiddag ga ik wandelen met een vriendin en de honden, het is prachtig weer :j

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 10:39

Namiro veel plezier in Zuid-Afrika en ja ik kom dan als spuit 11 ook zeggen dat ik benieuwd ben naar de foto's :j

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 14:58

Lous, jee wat baalen dat je ziek bent geworden, hopelijk knap je op tijd op!
Volgens mij heerst er echt een vrij hardnekkig virus, ik ben ook nog steeds aan het snotteren, en mijn oor zit steeds dicht, en heb veel slijm.

SV, en Ninus heel veel plezier morgen bij de RFR!
Ninus, gelukkig zeg dat het meevalt met de achillespees van je man.
En fijn dat hij nu een hometrainer te leen heeft.
Met mijn enkelbandje gaat het helaas nog steeds hetzelfde, nog elke stap pijn.
Het is nu wel goed ingetaped door de fysio, maar merk zelf weinig verschil met lopen helaas.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 17:57

Dat is balen Ieris, duurt lang -O-

Weet iemand of Sherivey de marathon dit weekend loopt?

De vlucht van mijn zusje is wispelturig :+ Dus ik zit een beetje te wachten, kan ik niet zo goed tegen :=

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 18:11

Yep Sherivey loopt zondag de marathon.

Dank je wel ieris!
Wat ontzettend balen dat er zo weinig vooruitgang zit in je blessure.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 18:15

Ninus schreef:
Dat is balen Ieris, duurt lang -O-

Weet iemand of Sherivey de marathon dit weekend loopt?

De vlucht van mijn zusje is wispelturig :+ Dus ik zit een beetje te wachten, kan ik niet zo goed tegen :=

Jazeker en met dit nummer is ze te volgen :j :)

*12039

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 19:46

Goof schreef:
Supervixen schreef:

Mmm, ik heb begrepen van fysio en neuroloog dat die hernia wel uit zichzelf weg kan gaan. Die kan ineens verdwijnen. Maar hij kan ook blijven. Ik vind het allemaal een vaag verhaal.
Ik merk dat het er nog zit in ieder geval. Ik heb geen uitstralingspijn meer, die was niet te doen. Ik heb nu alleen bij 'overbelasting' wat pijn, maar alle spieren rondom mijn nek moeten ook weer flink aansterken, dus die zal ik er wel bij voelen nu.
Maar goed, ik heb dus een hernia, hoop dat die nog helemaal weg gaat, maar kan in ieder geval weer sporten!

Fijn dat je weer kunt sporten! Al die onzekerheid lijkt me maar lastig (lees: ik kan daar zelf niet zo goed mee omgaan).

Namiro: veel plezier!

Lous: beterschap!

Ik heb deze week weinig gelopen. Maandag een Urban Trail gedaan in Utrecht en die voel ik nog :+ Was wel echt heel leuk.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 10:45

:wave: Hallo! Komt spuit 11 ook weer eens aanwaaien. Heb wel meegelezen maar veel drukte momenteel met het werk en weinig te melden. Ik loop en sinds kort doe ik op aanraden van de fysio aan krachttraining. Hopelijk helpt dat wat tegen mijn blessures

Verder lekker aan het lopen. Volgend weekend heb ik weer een halve marathon op het programma. Volgens mij heb ik afgelopen winter al een deel van de route met Ninus en haar man gelopen maar toen was het wat minder mooi weer. :+

Vanochtend moest mijn partner werken dus ik heb me onderweg laten afzetten en naar huis gelopen. Het was lekker rustig en prachtig weer.

Heel veel plezier toegewenst voor de loper dit weekend!! Ninus, zusje en SV hebben er vandaag mooi weer bij met de RFR Hart van Drenthe.
Sherivey gaat morgen knallen in Rotjeknor!
Nog meer mensen die dit weekend een loop hebben?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 12:47

Hoi dames, ik ga morgen toch ook proberen te lopen. De 1/4 in Rotterdam uiteraard. Neusspray, hoesttabletten en paracetamol erin en gaan met die banaan.
Nu alleen hopen dat ik niet stik in de vieze zooi die mijn lijf nog kwijt moet. _/-\o_