Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sizzle schreef:Het hele idee van een koudje vatten is precies dat.
Je lichaam wordt aan de lopende band gebombardeerd met ziekteverwekkers, maar de timing moet net zo zijn dat het ook een kans krijgt.
Behalve als je echt dusdanige hoeveelheden inademt dat er niet tegenop te boksen is (verpleging), dan houdt zelfs het meest perfecte systeem het niet.
Zo heb je bijvoorbeeld minder kans op ziek worden van influenza als je op dat moment al verkouden bent ondat ze lichaam al in een staat van alertheid is.
ingedebruijn schreef:Wat gaat het nu hard in het VK.. Afschuwelijk. 1 op de 50 is besmet.. In Londen 1 op de 20. Echt bizar en het geeft me toch wel een heel zorgelijk gevoel dat wij nog maar net begonnen zijn aan deze mutatie.
Huertecilla schreef:President van Andalucia net een perconferentie.
Een paar gemeentes op slot maar voor de rest is er geen reden voor terugdraaien van de huidige vrijheden.
Weinig toename van de infecties/opnames/UCIs door kerst & jaarwisseling.
Phew.
Vaccinaties gaan ook goed.
Dubbelphew.
moonsparkle schreef:En of er mutaties komen waarbij het vaccin niet werkt, of zou dat niet kunnen?
moonsparkle schreef:En of er mutaties komen waarbij het vaccin niet werkt, of zou dat niet kunnen?
Suzanne F. schreef:sassefras schreef:ik vrees toch dat je het niet tegen kan houden, ik woon in the middle of niks, kom 1 x per week bij de super, poets karretje, mondkapje en ben toch goed ziek geweest. kan niet anders zijn dat ik dan toch in de appie besmet ben, het is er ook te druk, maar de super dicht kan ook niet toch ?
En ik ken nu meerdere gevallen waarvan een kind besmet was met Corona maar de ouders het niet kregen.
Dan denk ik echt: hoe dan? Daar kan je geen peil op trekken toch?
corinep schreef:Nog mensen die niet kunnen wachten met het krijgen van een vaccin? Krijgt er nog voor betaald ook.
https://www.at5.nl/artikelen/206602/ams ... ronavaccin