Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 21:30

Fearn schreef:
Even vraagje, hoe doen de mensen hier het die alleen wonen?

Ik ben gelukkig niet zo ziek als sommigen hier maar voel mij toch wel best beroerd, ben erg moe.. Maar het huishouden doet zichzelf niet en koken ook niet.. vind dat wel lastig want ik wil niet in een enorm smerig huis zitten, en probeer nog een beetje gezond te eten (alleen maar kant-en-klaar eten lijkt me ook niet bevorderlijk voor je herstel ), maar schoonmaken en koken is nu toch best een opgave..

Ik had gelukkig een lieve buurvrouw. Een vriendin heeft een oproepje op Facebook gezet. Mensen zijn echt wel bereid te helpen :j
En als je niks vies maakt hoef je ook niet schoon te maken.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 21:31

Fearn schreef:

Ik ben gelukkig niet zo ziek als sommigen hier maar voel mij toch wel best beroerd, ben erg moe.. Maar het huishouden doet zichzelf niet en koken ook niet.. vind dat wel lastig want ik wil niet in een enorm smerig huis zitten, en probeer nog een beetje gezond te eten (alleen maar kant-en-klaar eten lijkt me ook niet bevorderlijk voor je herstel ), maar schoonmaken en koken is nu toch best een opgave..

Heb je iemand in de omgeving die misschien net corona gehad heeft , en zich alweer fit genoeg voelt om je te helpen? Of misschien iemand die nu ook corona heeft maar er niet veel last van heeft?

Ik weet niet op welke dag je nu zit van het ziek zijn? Ik lees dat je na 5 dagen al niet zo heel besmettelijk meer bent.

Ik was wel blij eigenlijk dat ik als enige geen corona had , ik kon het huis schoon houden en koken voor iedereen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 21:48

Fearn schreef:

Hotel Mama bracht af en toe eten (al is die nu positief getest :P ) en zelf niet te moeilijk maken. Buren die boodschappen voor me doen. Als ik ze had gevraagd gingen ze ook voor me koken.
En dat huishouden, ach, ik deed het gewoon maar kon/kan dat ook. Als het niet lukt, dan gewoon even niet hoor... Lekker de ramen tegen elkaar open is ook al fijn :) En als er iets is wat wel lukt, dan is dat mooi meegenomen toch?

Tips voor eten, van die bakken sla die je alleen nog even hoeft te mixen en dan ovenvlees erbij (kipschnitzel bijvoorbeeld). Heerlijk!
Verder de hele dag door wat appels gegeten, puntpaprika, komkommer... Dat soort dingen. Dan overleef je een kant-en-klaartje wel weer :)

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 21:55

Zebrastreep schreef:
Fearn schreef:

Heb je iemand in de omgeving die misschien net corona gehad heeft , en zich alweer fit genoeg voelt om je te helpen? Of misschien iemand die nu ook corona heeft maar er niet veel last van heeft?

Ik weet niet op welke dag je nu zit van het ziek zijn? Ik lees dat je na 5 dagen al niet zo heel besmettelijk meer bent.

Ik was wel blij eigenlijk dat ik als enige geen corona had , ik kon het huis schoon houden en koken voor iedereen.

Zit nu op dag 3 :)

Heb wel mensen in de omgeving die het net gehad hebben maar ik vind het zelf moeilijk om om hulp te vragen..

Heb gelukkig wel mensen die boodschappen willen doen hoor, maar voor koken etc durf ik het niet echt te vragen. Alleen als het echt aangeboden wordt. Wil niemand tot last zijn

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 21:55

Ik heb boodschappen besteld bij de Jumbo en ophalen bij een pick up point. Meteen voor de hele week.
En ik heb een week niet gestofzuigd, maar dat is zo erg niet hoor.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 21:57

Janine1990 schreef:
Fearn schreef:

Hotel Mama bracht af en toe eten (al is die nu positief getest :P ) en zelf niet te moeilijk maken. Buren die boodschappen voor me doen. Als ik ze had gevraagd gingen ze ook voor me koken.
En dat huishouden, ach, ik deed het gewoon maar kon/kan dat ook. Als het niet lukt, dan gewoon even niet hoor... Lekker de ramen tegen elkaar open is ook al fijn :) En als er iets is wat wel lukt, dan is dat mooi meegenomen toch?

Tips voor eten, van die bakken sla die je alleen nog even hoeft te mixen en dan ovenvlees erbij (kipschnitzel bijvoorbeeld). Heerlijk!
Verder de hele dag door wat appels gegeten, puntpaprika, komkommer... Dat soort dingen. Dan overleef je een kant-en-klaartje wel weer :)

Dat is wel een goede tip :) misschien ben ik wel te veeleisend van mezelf hoor haha, ik wil per se gezonde/verse maaltijden bereiden met genoeg eiwit, groente etc..

Maar dat is veel snijwerk/kost meer tijd, en daarna de hele keuken schoonmaken, afwassen.

Vanavond ook een verse pasta gekookt met verse groente etc, maar nu ik zit ben ik best wel kapot :') en de vieze pannen staan er nog. Pff

Zonnetje81

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 22:08

Uh ik at yoghurt met banaan en worteltjes uit potje en een kipschnitzel. En later smaakte niks meer dus at ik chips en wafelkoeken en yoghurt. Niks bijzonders of gezonds. Crackers met pindakaas als lunch.

Mn ouders brachten boodschappen als ik dat wilde.

Schoonmaken deed ik weinig. Je maakt toch weinig vies.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 22:30

Kant en klaar maaltijden uit de vriezer of weckpot opwarmen. Enkele keer gekookt, maar dan dat ik meerdere keren van kon eten.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 22:59

K had de eerste dag snel het huis gesopt want ik voelde corona aan de deur staan. Gelukkig had ik net 2 weken hello fresh besteld dus avond 3ten was geregeld en m'n moeder heeft tussendoor nog wat boodschappen gebracht en medicijnen. Anders had ik vrienden of stalgenoten gevraagd dingen voor me te halen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 23:04

Ik wist trouwens ook dat het zou komen dus had ook een beetje voorbereiding getroffen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 23:48

Je zit nu op dag 3 en maakt je al druk om schoonmaken := . Mijn prioriteiten liggen gelukkig ergens anders, om schoonmaken maak ik me sowieso nooit druk.
Ik had besteld bij AH.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 23:51

Ik wou al zeggen... Ik voelde me vorige week zo ellendig dat het me echt niet kon schelen hoe het huis eruit zag. En eten kon me ook vrij weinig schelen, totaal geen eetlust. Ik at gewoon wat pudding en ik leef nog :')

Gelukkig is nu mijn eetlust weer bijna helemaal terug!

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 00:02

Ah nee ik snap dat sommige mensen ook echt zo ziek zijn/waren dat ze niet uit bed konden komen, dat lijkt me ook echt super rot hoor, en begrijpelijk dat je dan niet denkt aan schoonmaken!

Ik voel mij in dat opzicht minder ziek, maar ik heb gewoon wel de neiging om alsnog teveel te doen :P

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 00:19

Zolang je het op kunt brengen gewoon doen. Een beetje bezig blijven kan echt geen kwaad hoor. Ben je echt ziek dan doe je gewoon niks. Zo heb ik het gedaan. En wel gewoon opwarm maaltijden. Even lekker makkelijk. Lekker wat tv kijken. En als je maar alleen bent wordt je huis niet zo vuil.

Als je weer beter bent heb je toch zo weer je huis gepoetst!? Uiteindelijk zijn de meeste mensen maar een paar dagen ziek hoor. Ik hoest hier nog steeds en last van pijn op mijn borst door het hoesten, maar ik kan gewoon alles weer. Ik heb maar twee dagen gehad dat ik echt beroerd was en weinig kon.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 08:59

Mijn vriend gaat sinds 2 dagen weer minder. Hoofdpijn begint weer erger te worden.

Ik ben inmiddels na 7 dagen thuis alweer 3 dagen aan het werk geweest.

Gek dat het zo oan verschillen.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 09:10

Ik ben gister ook weer gaan werken na 1 week corona. Ging prima maar 's avonds was ik wel erg moe.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 09:46

Bij ons waren pokebowls via thuisbezorgd/ pokemaniacs de oplossing. En de voor mij de volkoren quinoa versie. Toch gezond en super makkelijk.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 11:26

Ik woon ook alleen, met m'n dochtertje dan maar die was toen bij haar vader.
Hier het huishouden ook even gelaten voor wat het was hoor. De 1e dagen stond mijn hoofd daar echt niet naar, maar was ook echt wel knap beroerd en ziek.

Dag 3 wat proberen te koken, maar eigenlijk alleen omdat ik nog 3 maaltijden HelloFresh had liggen en het zonde vond als ik dat weg moest gooien. Maar mijn eetlust was ver te zoeken (dit heeft wel dik 1,5 week geduurd voordat die weer ietswat terug was) al die tijd ook niet bijzonder veel gegeten. Wel mijzelf verplicht elke dag een fruit smoothie te maken dat er iig iets en wat vitamines binnen kwamen.
Maar dat koken op dag 3... Ik zakte zowat door mijn hoeven joh halverwege met het klaarmaken. Vreselijk.... En dan had ik niet eens een heel moeilijk of uitgebreid gerecht. Viel mij echt tegen, op gegeven moment gewoon een stoel erbij moeten pakken en half zittend verder gekookt. :o

Dus ik zou het lekker easy houden, niet teveel willen... Als je je goed voelt lekker koken, en anders voor die paar dagen maar even niet hoor. Paar dagen wat makkelijkere dingen is ook niet direct een drama. :)

Inmiddels zo'n 2,5 week verder na besmetting. Het gaat redelijk. Maar valt mij conditioneel nog niet mee. En focussen/concentratie, alsof mijn hoofd gewoon niet thuis is en meewerkt met alles. Werk tot nu toe nog halve dagen, heel langzaam lijkt het iets te beteren. En wat snel moe nog. Het hoesten lijkt éindelijk ook iets minder te worden. En de verkoudheid is gelukkig sinds 2 dagen ook weg.

Beterschap nog voor iedereen die er midden in zit!

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 11:57

Hallo allemaal,

Ik heb eigenlijk de vraag of meer mensen dit hebben of iemand kennen die dit hebben.

Ik ben afgelopen donderdag voor de eerste keer corona positief geweest.
Na een paar dagen flink ziek zakte het al lekker weg.

Gister kwamen er allemaal rode vlekjes over mijn hele lichaam heen. Gelukkig geen jeuk of branderig gevoel eraan.
Maar na een nachtje slapen toch wel geschrokken. Mijn gezicht en hals helemaal opgezwollen. De vlekjes zijn 10 keer zo erg en het brand onwijs erg.

Nu had ik gister gelukkig een afspraak gemaakt bij de huisarts dus daar kon ik vanmorgen terecht.

Ze ziet een allergische reactie, op corona dus. Omdat het een allergische reactie is op een virus en niet op iets zoals voedsel is het lastiger behandelen.

Ik heb pilletjes gekregen tegen de allergische reactie, maar de huisarts gaf aan dat er een grote kans is dat het niets gaat doen. En ook heb ik koelende zalf gekregen.

Zijn er toevallig meer mensen op bokt die een allergische reactie gehad hebben op corona?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 11:59

Wat raar dat dat kan een allergische reactie op een virus en wat vervelend dat het ook zo brand en zeer doet.

Een stagiaire op mijn werk had ook enorme uitslag toen ze corona had. Is wel weer snel weggetrokken maar ze vond het ook heel vreemd.

--

Ik heb nu toch klachten maar twijfel nog dus doe even een dagje rustig aan. Heb een wat pijnlijk gevoel in mijn mond / keel en ben een beetje beroerd.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 12:17

wilmatj schreef:
Hallo allemaal,

Ik heb eigenlijk de vraag of meer mensen dit hebben of iemand kennen die dit hebben.

Gister kwamen er allemaal rode vlekjes over mijn hele lichaam heen. Gelukkig geen jeuk of branderig gevoel eraan.
Maar na een nachtje slapen toch wel geschrokken. Mijn gezicht en hals helemaal opgezwollen. De vlekjes zijn 10 keer zo erg en het brand onwijs erg.

Nu had ik gister gelukkig een afspraak gemaakt bij de huisarts dus daar kon ik vanmorgen terecht.

Ze ziet een allergische reactie, op corona dus. Omdat het een allergische reactie is op een virus en niet op iets zoals voedsel is het lastiger behandelen.

Ik heb pilletjes gekregen tegen de allergische reactie, maar de huisarts gaf aan dat er een grote kans is dat het niets gaat doen. En ook heb ik koelende zalf gekregen.

Zijn er toevallig meer mensen op bokt die een allergische reactie gehad hebben op corona?

Je hebt niet toevallig net een antibiotica kuur gehad?

Ik heb antibiotica gekregen toen ik eigenlijk Pfeiffer had... Daar had ik precies dezelfde reactie bij.. Echt horror!! NIET LEUK! Twee nachten gewoon NIET geslapen. Vreselijk.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 12:23

Ik zit intussen op dag 6 en voel me best wel fit. Er op na dat ik dus halve nachten lig te blaffen in bed, wat me dus spanningshoofdpijn geeft.
Overblijfsel uit de jeugd vrees ik :+ En dat kan in mijn geval echt weken aanhouden. Dus ik heb de huisarts gebeld of ik weer codeine op recept kan krijgen. Dat heb ik tot m'n 20e ofzo gehad (alleen gebruik als ik erg aan het hoesten was natuurlijk), geeft me in ieder geval in de nacht rust en daarmee het lichaam ook meer ruimte voor herstel.

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 12:25

Janine1990 schreef:
wilmatj schreef:
Hallo allemaal,

Je hebt niet toevallig net een antibiotica kuur gehad?

Ik heb antibiotica gekregen toen ik eigenlijk Pfeiffer had... Daar had ik precies dezelfde reactie bij.. Echt horror!! NIET LEUK! Twee nachten gewoon NIET geslapen. Vreselijk.

New niet gehad, ook niets anders gegeten of gedaan of aangeraakt dan anders.
Kan echt letterlijk niets bedenken waar de reactie vandaan zou kunnen komen.

De huisarts gaf aan dat het vaker voorkomt na een virus, dat het lichaam een beetje van streek is geraakt en een allergische reactie uitgeeft. Bij corona had ze zelf deze reactie nog niet gezien.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 12:25

Zebrastreep schreef:
Wat raar dat dat kan een allergische reactie op een virus en wat vervelend dat het ook zo brand en zeer doet.

Een stagiaire op mijn werk had ook enorme uitslag toen ze corona had. Is wel weer snel weggetrokken maar ze vond het ook heel vreemd.

--

Ik heb nu toch klachten maar twijfel nog dus doe even een dagje rustig aan. Heb een wat pijnlijk gevoel in mijn mond / keel en ben een beetje beroerd.

Misschien dan nu toch positief, dat pijnlijke gevoel in mond hebben het er meer over. Zere kiezen en tanden hoor je mensen over .

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 12:28

Zere kiezen en tanden heb ik wel vaker maar sinds een betere gebitsverzorging heb ik dat lang zo erg niet meer als ik ziek ben.

Ik heb vaker een pijnlijker gevoel in mijn mond door spanning en wat overbelaste kaakspieren maar dit doet wel een beetje meer pijn.

Wacht nog even een dagje af heb het dus wel vaker en dan is het binnen 1 dag weer weg. Slik nu ook vaak dus dat helpt ook niet echt