[info] Tattoo's 14!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hanneke137

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 23:58

Jaa we zijn er ook nog steeds mega blij mee!!
We hebben met veel moeite enkele beren gezien. Maarja zo werkt dat met wildlife.

En inderdaad, de bovenste is van mij. Ik heb al meer tattoos op mn bovenbeen. En deze past daar super bij!!

En Captain, ik kan mij er wel iets bij voorstellen om het te vergeten. Zou mij ook zomaar kunnen overkomen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 08:06

Tof aandenken!

Ik en mijn vriend mogen ook volgende week *\o/* Echt zoooo veel zin in!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 16:43

Goedendag allen! Ik meld mij hier omdat ik toch twijfel over weer nieuwe tattoos te laten zetten. De reden dat ik twijfel is omdat ik bij mijn eerste en enige tattoo een hele heftige allergische reactie had, maar waarop was niet duidelijk.

Ik had een tattoo met kleuren laten zetten op m’n schouder, de volgende dag begon ik galbulten te krijgen op mijn polsen en dit breidde zich binnen 24 uur uit over mijn hele lichaam. De tattoo zelf gaf geen reactie gek genoeg. Ik ben er zeker een week minimaal heel erg ziek van geweest en heb bij de spoed post een spuit gekregen waar ik out van ging, weet niet meer wat het was. Uiteindelijk was alles weggegaan. Na een maand kwam het wederom weer terug voor een paar dagen en toen is het weggebleven. Is nu 8 jaar geleden. Tattoo zelf heeft dus nooit gereageerd en goed genezen.

Omdat het zo een rare reactie is was dus niet duidelijk wat de oorzaak is. Heb wel een erge nikkel allergie maar dan had eigenlijk de tattoo zelf ook moeten reageren.

Ik wil het toch misschien weer proberen, wou eigenlijk een hele sleeve maar dat idee had ik toen uit m’n hooft gezet. Ik wil dan nu alleen een tekst op m’n onderarm zetten, maar aan de andere kant, is dat een plek waar ik heel snel allergische reacties vertoon (horloges, armbanden etc). Wat is wijsheid? Mocht de volgende tattoo goed zijn overweeg ik in stappen toch de sleeve te zetten.

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 16:57

Ik vraag me af hoe zeker het is dat deze reactie van de tattoo kwam? In hoeverre kan dit gewoon puur toeval zijn...

Lijsken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 17:00

xMyrth schreef:
Ik vraag me af hoe zeker het is dat deze reactie van de tattoo kwam? In hoeverre kan dit gewoon puur toeval zijn...

Zelfde vraag.
Heb je overlegd met je huisarts? Zij kunnen in je dossier terugkijken, en mogelijk ook een allergietest laten doen.

Bij mij was ook sprake van een mogelijk allergie. De artiest heeft toen eerst met de inkt een piepklein stipje getatoeëerd. Toen afgewacht of er reactie op kwam, en daarna (toen ik geen reactie kreeg) de hele tattoo gezet.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 18:37

Het enige afwijkende wat ik had gedaan in die periode is de tattoo, verder niks. Heb het ook nog nooit in deze gradatie meegemaakt dat ik compleet onder de galbulten zat. Ik heb een zware contact allergie met nikkel en als ik een sieraad aan heb met nikkel heb ik vrij snel al jeukende bulten. Dit heb ik alleen met nikkel. Ik had vergelijkbare bulten toen met de tatoeage wat dus begon op mijn polsen (bloedaders) en toen over m’n lichaam verspreidde. Huisarts vermoedde ook de tattoo…

maar ik ga de huisarts inderdaad ook nog even benaderen hierover, weet niet of ze dit hier kunnen terugvinden gezien ik toen nog ergens anders zat en het bij de spoed arts was.

Ik dacht er ook inderdaad aan om een stipje te laten zetten. Maar jij had dus geen allergische reactie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 08:58

Maar dan zou je ook een dag moeten wachten of je reactie krijgt. En als het een allergische reactie was, zou je dan met 1 stip dat weer triggeren. Ik zou denken als je allergisch reageert je dat vooral thv de tattoo zou zien?

Lijsken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 09:29

Ik heb na mijn stipje twee weken gewacht om te zien of ik een reactie kreeg inderdaad.

Er is een risico dat je je allergie weer triggert (als het al door de tattoo kwam, in eerste instantie), maar aangezien het weinig inkt is, is de reactie waarschijnlijk ook kleiner. Liever reactie op een stipje dan op een hele tattoo dus :)

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 14:01

Zou er nikkel in de naald hebben kunnen zitten? Waar is zoiets van gemaakt, waar ze mee prikken?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 14:15

Ik ga er van uit dat er nikkel in de inkt zat en in mijn bloedbaan terecht was gekomen, vandaar dat het ook op mijn polsen begon voor bloedcirculatie en omdat mijn polsen het gevoeligste zijn. Ik ga sowieso geen tattoo meer nemen met kleur, gezien je daar de meeste risico’s mee loopt… maar ik ga maandag even bellen met de huisarts. Thanks voor jullie tips!

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 19:16

Hier ook iemand met een behoorlijke nikkel (eigenlijk alle metalen) allergie. En 5 tattoos. Die zijn wel allemaal uitsluitend zwart of black & grey. Dit is bewust omdat ik altijd heb begrepen dat er in gekleurde inkt idd metaal zit. Heb nu nog 3 nieuwe ideeen maar die gaan allemaal black & grey worden. Ik ben niet bereid het risico te nemen, ken iemand die haar halve rug heeft moeten laten laseren vanwege een allergische reactie op kleur.
Op alle tinten zwart, grijs en wit reageer ik totaal niet en tot nu toe geneest alles snel en probleemloos.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 10:20

Hier ook nikkel allergie, maar zwart gaat heel prima hier.

Ik mag volgende week voor een eerste sessie weer en ergens vind ik het spannend :') Misschien toch bang dat ik dit niet kan uithouden _O-

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 11:12

Ik mag morgen :D

SennaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 11:41

Ik breek even in als meelezer, zijn er ook mensen met nikkelallergie die wel een tattoo met kleur hebben?

Ik heb ook nikkelallergie en had zelf wat gezocht maar ik ben niks tegengekomen waaruit bleek dat de kans op een reactie groter is met kleur.

Ik sta op de wachtlijst bij My Precious Ink voor een watercolor tattoo en het wordt mijn eerste dus ik heb geen idee of ik erop ga reageren.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 13:45

Hier ook een meelezer, ik heb absoluut zeker nikkelallergie (getest bij dermatoloog) en ook een tattoo van een roos in kleur op mn bovenarm, geen problemen mee gehad. Kan dus wel. Alleen ben ik ook allergisch voor kobaltchloride (zit o.a. blauwe verf), en heb heb daarom bij de kleuren rood, groen, wit en geel gehouden. Zwart nooit geen probleem geweest bij andere tattoos.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 14:06

hier een nikkelallergie en zowel een tattoo over mijn gehele rug en beide heupen in (veel) kleur (bloemen bloemen bloemen en nog meer bloemen) en nergens last van. enige allergische reactie die ik kreeg was op de bepanthen creme waarmee ik zoveel heb moeten smeren in korte tijd dat ik daar niet meer tegen kon.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 19:12

SennaS schreef:
Ik breek even in als meelezer, zijn er ook mensen met nikkelallergie die wel een tattoo met kleur hebben?

.

Ik. Ook watercolour, en geen probleem gehad. Er zit ook blauw en paars in mijn tattoo.

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 20:07

Urielle schreef:
SennaS schreef:

.

Ik. Ook watercolour, en geen probleem gehad. Er zit ook blauw en paars in mijn tattoo.

Hier een artiest met een nickel allergie en een heleboel kleuren tattoos. Ik heb ernstige allergie en ik heb nog nooit een reactie gehad op mijn tattoos.
Ook klanten met kleuren tattoos en nickel allergie: ook nog nooit problemen gehad.

Dakotha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 21:28

SennaS schreef:

Ik heb ook nikkelallergie en had zelf wat gezocht maar ik ben niks tegengekomen waaruit bleek dat de kans op een reactie groter is met kleur.

Ik sta op de wachtlijst bij My Precious Ink voor een watercolor tattoo en het wordt mijn eerste dus ik heb geen idee of ik erop ga reageren.

Hier nikkelallergie, wist niet dat er in kleureninkt nikkel kan zitten? Geen respons igg.

SennaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 21:55

Goed om jullie reacties te lezen, zeker ook van jou als artiest njiloj. Ik ben weer gerustgesteld.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 22:49

Lugea, hoe is t met je vos?

Prachtig Hanneke, vooral de bovenste.

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 10:42

Leuk dat je het vraagt! Hij is mooi genezen. Ik zal binnenkort even een foto maken van hoe hij nu is. :D

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 15:01

Boze huid haha, maar zoooo blij mee! <3
Afbeelding
Afbeelding

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 15:54

Oh wauw! Die is echt heel vet zeg **\O/** Zo'n tof idee ook!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 17:38

Gaaf Captain!