Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 18:43

Greetje63 schreef:
Hinke ik weet natuurlijk niet wat de omstandigheden zijn maar ik denk dat het normaal is dat je lijf na 8 ultralopen in een jaar (en ik weet dat je daarnaast ook nog heel veel andere wedstrijden hebt gedaan) gewoon even rust nodig heeft. Buiten wat er eventueel nog meer speelt. En als ik bij het ultra overzicht kijk heb je er vorig jaar maar 1 gelopen. Dus het is het eerste jaar dan toch dat je zo volle bak bent gegaan? Heel lang kun je energie van iets krijgen maar op een gegeven moment kan het tegen je keren. Vind het sowieso al bewonderens waardig dat behalve dat je lijf zo snel kan herstellen je ook mentaal zo snel weet op te peppen. Ik heb na die 100km altijd een paar maanden nodig (of eigenlijk ik reserveer ze preventief) waarin ik lekker door train maar zonder enige druk. Ook de wedstrijden in nov/dec loop ik dan zonder tijdsdoel. Dat heb ik echt nodig om het volgend jaar dan er weer vol voor te kunnen gaan.

Thnx, ik kreeg altijd wel energie van wedstrijden maar nu ff niet meer. Verhaal staat in de runnersworld van deze maand. Ik ervaar de wedstrijden niet echt als druk, daarvoor vind ik het niet belangrijk genoeg :)
Al doelen voor januari/februari? Er zijn een hoop mooie loopjes; de dutch coast to coast, en de baanultra, om twee te noemen :) Die ga ik dus allemaal niet meer doen, maar vorig jaar wel; was erg leuk! Ben alleen superslecht in navigeren dus heb uren lang in de duinen omgedoolt met de coast to coast loop *D

Aagje_Nimbly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 18:47

Ik heb nog geen echo laten maken... Het zou wel een optie zijn maar ik vind het zelf een beetje lastig om dat te doen aangezien er geen gekke dingen uit het klinisch onderzoek komen. Er lijkt niks kapot, dus wat zou je dan op een echo kunnen zien? Voel me dan al snel een beetje een zeur :o . Zo van, wel laten echoen maar komt niks uit.
Ben gisteren wel bij een osteopaat geweest op advies van trainster, om eens te laten checken hoe het bekken e.d. staat. Daar kwamen eigenlijk ook geen hele gekke dingen uit. Enige wat nog wat opviel was dat de zenuw die bij de nieren loopt een beetje ingeklemd zat. Die kan pijn uitstralen naar de knie. Dat is dus nu goed gezet, merk alleen nog geen verschil helaas :P .

Horloge is idd een Garmin Fenix, de 6s Pro om precies te zijn. Een super uitgebreide met heel veel functies! Hij kan ook zelf routes verzinnen enz. Ben dus inderdaad mega nieuwsgierig om hem uit te testen met lopen, al zal dat toch nog even moeten wachten...

Supervixen, altijd leuk zo'n waardebon! Welke shirts heb je besteld? En trailen... dat klinkt zo leuk! Heb het helaas zelf nog nooit gedaan. Komt in de toekomst vast wel :D . Vanavond maar weer 25km op de fiets. Ben nog even zin aan het verzamelen, want dat is er op dit moment niet echt.....

Supervixen

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 19:13

Deze:

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb de runnersworld liggen, ik ga je verhaal lezen Hinke.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 19:46

Thermoshirts :D Lekker warm, ik kan nu ook niet zonder. Heb wel altijd lange mouwen nu.
Mijn paard komt er ook nog in voor! Verder staat er niet zo veel in qua verhaal van mij hoor. Verder wel leuke artikelen weer in de runnersworld, die bewaar ik allemaal voor kerst.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 23:38

Wat een leuke die bovenste!
Hier vandaag het hardlopen overgeslagen maar in plaats daarvan twee uur op de schaatsen gestaan :D De motivatie is momenteel laag, m'n schoenen zijn niet fijn meer en de omgeving waar ik nu loop komt me echt m'n neus uit, elke keer 't zelfde rondje. Zo weinig variatie. Over twee weken gaan we verhuizen en gaan we bijna aan de bosrand wonen, en ook dichtbij een groot meer. Kan écht niet wachten om weer op m'n favoriete plekken te gaan lopen :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 07:13

Dat klinkt goed, vooral foto's posten hier graag :D

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 15:46

Hinke mij komt het hardlopen niet aanwaaien. Heb niet per ongeluk mijn eerste ultra gelopen maar eerst jarenlang keihard en serieus getraind alvorens ik op de marathon van start ging en een paar jaar later en meerdere marathons later mijn eerste ultra. Pas weer een aantal jaren met meerdere marathons en ultra's later was ik pas klaar voor mijn eerste 100km. En ja als je dan jarenlang echt serieus ervoor getraind hebt, er heel veel voor gedaan maar ook veel voor gelaten hebt dan heb ik inderdaad best veel last van wedstrijd spanning.Ook al heb ik alles vooraf tot in de puntje geregeld.Voor mij is het namelijk wel echt belangrijk en neem het daarom op alle fronten serieus ook al doet een ander mijn prestaties soms af als een beetje recreatief bezig zijn. Krijg er ook energie van want ik doe het tenslotte omdat ik het leuk vind maar moet er ook weer lang van herstellen.
Heb in maart een zesuursloop en de Sallandtrail 50mijl. Daarvoor nog een paar marathons als training. Dan gaat mijn focus weer helemaal op de 100km in september.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 16:51

Echt waar? Jij recreatief bezig?
Ik heb in elk geval heel veel bewondering voor jou, Greetje. Heel knap wat jouw lijf (en hoofd!) kan.

Ik heb vorig weekend een heerlijke 22 km trail gelopen. Ik heb iets rustiger gelopen dan ik kon maar het ging me niet om tijd na mijn laatste duurloop.
Woensdag lichtjesrun in Rotterdam, met een startende verkoudheid. Ik had er veel moeite mee en achteraf zag ik dat mijn hartslag ook heel hoog was. De volgende dag kreeg ik 40 graden koorts, dat verklaart het een en ander. Nu dus weer op bed en hopen dat ik die laatste kilometers van 2019 alsnog kan gaan maken.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 18:53

Beterschap Lisitano :(:)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 23:18

Beterschap!

Vandaag een leuk loopje maar mijn gsm batterij redde het maar net. Nochtans draai ik enkel muziek en runkeeper. Hoe doen jullie dat?

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 23:45

Hier geen muziek, geen runkeeper. Enkel mijn eigen ademhaling. Afentoe check in op mijn horloge hoe hard ik loop, maar ik ben nog een beginnend loper..

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 00:49

poes schreef:
Beterschap!

Vandaag een leuk loopje maar mijn gsm batterij redde het maar net. Nochtans draai ik enkel muziek en runkeeper. Hoe doen jullie dat?

Is je batterij nog wel goed? Ik kan zo 3 uur onderweg zijn, muziek, endomondo, een snelle foto en soms een telefoontje/appje als het dringend is.
Ik ben ervan overtuigd dat de batterij moeiteloos zou kunnen dubbelen.

Beterschap Lisitano! :(:)

Hier wat rustiger weer. Ik blijf maar gezeur met die heup houden. De pijn is weg. Maar het loopt niet lekker, voelt niet lekker, alsof er iets word geblokkeerd of tegen gehouden. Zelfs op de brede valsplat omlaag paden, dat was zowat vliegen vroeger, ook dat gaat niet lekker en ik haal niet de snelheid van vroeger.

Eerst maar de feestdagen doorwerken, trainen staat even stil tot begin januarie. Wellicht helpt dat....

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 07:49

poes schreef:
Beterschap!

Poeh dan is hij snel leeg. Laatst liep ik 28km, met runkeeper, muziek en foto's maken en na het lopen was hij half leeg (galaxy s10e).
Zelfs met mijn oude galaxy s7 kon ik een halve marathon lopen plus muziek en runkeeper en dan was hij ook half leeg.

Palmera dat is balen zeg, misschien een keer naar de fysio? Of zijn die daar moeilijk te vinden?
Mijn heup gaat gelukkig weer wat beter.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 09:16

Ik loop nooit met mobiel of muziek. Wel met sporthorloge en die heeft 24 uur gps functie en voor eventuele langere ultra's kan ik hem in een bespaar stand zetten en zou die een 40 uur mee gaan.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 16:06

Hm ik heb een 7 en vind de batterij verder ok maar heb ook standaard overal kabels dus ligt heel vaak te laden. Eens in de gaten houden dus.
Heb ook Bluetooth oortjes weet niet of dat meespeelt?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 17:52

Mijn 20+km loopje is een loopje van 18km geworden. Mijn maatje had pap in de benen door slechte nachtrust :+ . Wel op een flink tempo (voor mij dan) voor een pittige trail, 5.49 per km.

Ik ga dit jaar de 2000km halen *\o/* . Heel blij mee, want 1500 was eigenlijk mijn doel van dit jaar. Vorig jaar zat ik in de 1300km.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 19:08

Hier vandaag ook een trailrondje van 18 (en een halve) km. Samen met mijn zoon. Het was wel een blubberzooi in het bos. Ben vanaf donderdag avond al niet fit. keelpijn, verkouden soms ook spierpijn. Gisteren ochtend en vanochtend voelde ik mij toch wel goed genoeg om te gaan lopen. Maar echt fit ben ik nog steeds niet dus ik had misschien beter toch gewoon een dagje rust kunnen nemen.
Ik zit nu aan 4929km dit jaar dus ik ga de 5000km hardlopen voor dit jaar wel redden. Had niet een bepaald doel want het gaat meer om de kwaliteit van de km's dan de kwantiteit. Maar ik heb genoeg met cijfertjes om nu toch die 5000 te willen halen. Maar dat mag geen probleem zijn met nog ruim een week te gaan. Tenminste als ik niet echt ziek word.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 19:19

Ja was echt een blubberzooi, zat tot de knieën onder de modder.

Wat een afstand zeg!

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 21:26

Greetje63 schreef:
Hinke mij komt het hardlopen niet aanwaaien. Heb niet per ongeluk mijn eerste ultra gelopen maar eerst jarenlang keihard en serieus getraind alvorens ik op de marathon van start ging en een paar jaar later en meerdere marathons later mijn eerste ultra. Pas weer een aantal jaren met meerdere marathons en ultra's later was ik pas klaar voor mijn eerste 100km. En ja als je dan jarenlang echt serieus ervoor getraind hebt, er heel veel voor gedaan maar ook veel voor gelaten hebt dan heb ik inderdaad best veel last van wedstrijd spanning.Ook al heb ik alles vooraf tot in de puntje geregeld.Voor mij is het namelijk wel echt belangrijk en neem het daarom op alle fronten serieus ook al doet een ander mijn prestaties soms af als een beetje recreatief bezig zijn. Krijg er ook energie van want ik doe het tenslotte omdat ik het leuk vind maar moet er ook weer lang van herstellen.
Heb in maart een zesuursloop en de Sallandtrail 50mijl. Daarvoor nog een paar marathons als training. Dan gaat mijn focus weer helemaal op de 100km in september.

Leuk, succes vast het belooft een mooie wedstrijd te worden volgend jaar vanwege het wk. Ik ben er dan niet bij maar geloof dat het zeker leuk wordt.
Bijna 5000 km bizar. Volgens strava heb ik nog geen 1600 km gelopen hoewel ik sinds oktober niet meer alle loopjes bijhou.

Ik heb vandaag een klein rondje van ong 10 km gedaan, tempo langzaam. Moet van ver komen

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 22:03

Het zal er om hangen of ik de 1400 km dit jaar haal. Denk het niet, maar mag de looppret niet drukken.
Gisteren ons jaarlijkse pré-kerstdiner met de paardenvriendenclub gevierd. Veel wijn, bubbels, heerlijk eten, laat (of noem het vroeg) geworden. Maar wekker gezet en om 09.00 uur stond ik toch weer met hondtie buiten voor een 10K loop. En redelijk in de buurt vam mijn beste tijd gelopen, dus heel tevreden :P .

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 01:15

Poes zal mogelijks dit jaar 600 km gelopen hebben. Willen jullie even allemaal blij zijn daarmee :wow: =:) :)) *\o/*

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 01:16

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

poes schreef:
Poes zal mogelijks dit jaar 600 km gelopen hebben. Willen jullie even allemaal blij zijn daarmee :wow: =:) :)) *\o/*

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 01:19

Hahaha dank je :D

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 01:29

Oooohw, leuk idee, ik heb gelijk gekeken. Volgens endomondo heb ik dit jaar 1301km gelopen. Gemeten vanaf maart.
Poes, van harte met de 600! *\o/*

Jeetje, 5000km! :wow: Uit nieuwsgierigheid: hoe doe je dat qua tijd, Greetje, naast andere bezigheden? Echt leven voor het rennen?

Ik loop al bij een fysio/osteo/kraker, Supervixen. En ik ben gewoon zo krom als een hoepel. En word ook iedere keer weer in vorm gekneed. Maar ik zal die hele foute heupstand van me beetje bij beetje moetrn corrigeren met oefeningen en dat kost tijd.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 07:15

poes schreef:

*\o/* _/-\o_ lekker bezig poes!

Gem en Palmera ook top gedaan **\O/**